Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 120 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Ik was al lang niet meer van plan te reageren op de man die kleineren tot een kunst verheven heeft als men hem confronteert met iets wat hem niet aanstaat maar toch even een feit.

    Op vrijdag 18 november om 15:09 plaatst de persoon in kwestie een message hier waarin onze minister president wordt neer gezet als Hilter, google op Rutte als Hitler (of Markdolf Rutler) en je krijgt de afbeelding te zien. Deze message was redelijk snel verdwenen, door een operator of door de persoon in kwestie???

    Maar kom niet met de melding "kun je er natuurlijk altijd iets anders bijhalen" want ik heb er niets bijgehaald!! Dit is een vaststaand feit waarop ik reageer..

    En ja het is vervelend als iemand toch op de link naar de Washington Post klikt en het artikel wel goed leest!! Want dat de overgrote meerderheid van de Covid sterfgevallen bij de gevaccineerden plaats vindt wordt daar ook verklaard..... Maar niet op de manier die de persoon in kwestie wou horen..

    En nee beste paus, ik ga met jou niet verder in discussie.

    Met Roger, Steef en Peter zou ik best aan tafel willen zitten, we zijn het lang niet altijd eens maar daar kan ik mee leven. Met jou niet!!
     
    Harry-SZ and Ferryducati like this.
  2. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    477

    Eens!
     
  3. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,361
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Bert is het is heel simpel:

    Het feit dat jij bijna geneigd bent om die prik te halen is verontrustend en zegt mij inziens iets over het artikel.
    Nadat er een verdere discussie geweest is over het artikel kom je tot de wonderbaarlijke conclusie:
    “Maar niet op de manier die de persoon in kwestie wou horen..”
    Image Unavailable, Please Login
     
  4. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Echt mijn laatste reactie op jou..

    Het is inderdaad heel simpel, elke vorm van ironie is je blijkbaar ontgaan. Geen enkel zinnig denkend mens zal zijn mening door zo'n artikel laten beïnvloeden..

    En over wonderbaarlijke conclusies zullen we het verder maar niet hebben. Toch?? Of ben je Markdolf Rutler alweer vergeten?? Dat was iets wat ik erbij haalde toch??
     
  5. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    841
    Holland
    Full Name:
    Steef
  6. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Goed nieuws voor de doemdenkende anti-vaxxers hier die vast al afscheid hebben genomen van hun gevaccineerde vrienden omdat die als gevolg van hun vaccinatie binnenkort toch komen te overlijden…

    Er is in de eerste 46 volle weken van dit jaar ondanks meer dan 10 miljoen gezette prikken sprake van ondersterfte in Nederland als je het vergelijkt met de sterfte in 2015 t/m 2019 (de 5 jaar voor Covid)!!!

    Grote kans dus dat jullie gevaccineerde (voormalige) vrienden het toch nog wel even uithouden:D
     
  7. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #2982 ChrisW1, Nov 28, 2022
    Last edited: Nov 28, 2022
    De statistieken over de vermeende oversterfte die hier wel eens zijn geplaatst en rondgaan op social media zijn enorm misleidend maar passen natuurlijk net als veel ander nepnieuws dat ook in dit draadje veelvuldig wordt geplaatst bij een gewenste en anarchistische boodschap die sommigen graag willen uitdragen.

    Belangrijkste is dat geen rekening wordt gehouden met de sterk opkomende vergrijzing. In de statistieken die hier eerder zijn geplaatst, werd de huidige sterfte bijvoorbeeld afgezet tegen die in de periode 1995-2019. Er zijn nu echter zo’n 10% meer 75+’ers dan in 2019 en bijna 2x zoveel als in 1995. De vergrijzing gaat nu heel hard met veel baby boomers die nu de grens van 75 jaar passeren. En laat nou net het overgrote deel van de mensen dat overlijdt 75 jaar of ouder zijn…

    Als je de huidige sterftecijfers vergelijkt met 1995-2019 en dat niet doet per leeftijdscategorie kun je nog ruim 20 jaar ten onrechte “oversterfte” rapporteren. In 2040 zullen er zoveel 80+’ers zijn dat waarschijnlijk alleen in die leeftijdscategorie al net zoveel mensen zullen overlijden als nu in totaal overlijden.

    De onderstaande cijfers vergelijken de relatieve sterfte in drie leeftijdscategorieën in de eerste 46 volle weken van dit jaar met die van 2015-2019.

    Image Unavailable, Please Login

    Er is zelfs sprake van (weliswaar insignificante) ondersterfte dit jaar, vooral in de categorie onder de 65 jaar die toch volgens de berichten hier massaal aan een plotseling stoppend hart zouden overlijden.

    De onderstaande cijfers presenteren het aantal overlijdens in de eerste 46 volle weken van de afgelopen 8 jaar per leeftijdscategorie en zetten dat ook af tegen de bevolkingsaantallen in die categorieën.

    Image Unavailable, Please Login

    Hier nog voor de volledigheid de correctie voor de oplopende gemiddelde leeftijd en sterftekans in de categorie 65-80 jaar.

    Image Unavailable, Please Login
     
  8. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Kan dit draadje dan nu dicht?

    Covid en maatregelen daartegen liggen inmiddels héél erg ver in de historie. Al de Covid/vaccin-doemdenkerij waar we nu nog mee te maken zouden hebben is ook niet uitgekomen, het veruit grootste deel van het volk en politici zijn er totaal niet meer mee bezig, dus volgens mij kunnen we allemaal weer van het leven genieten toch? (en dat nog net zoveel levensjaren als voor Covid en de vaccins).
     
  9. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    477
    Mooi verwoord.
     
  10. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    @ChrisW1

    Interessante statistieken. Toch schuurt het ergens, waarmee ik niet wil stellen dat het niet klopt of juist wel klopt

    - Oversterfte is een formule (dus geen vergelijk van absolute getallen) die bepaald of er meer sterfte is dan verwacht, ik mag toch aannemen dat de CBS-kunstenaars daarin bedreven zijn en rekening houden met de vergrijzing en niet alleen werken met de absolute getallen; toch rapporteren ze al een jaar oversterfte met de toevoeging 'oorzaak onbekend'. Jij suggereert dat ze de vergrijzing compleet over het hoofd hebben gezien.
    - Het CBS zegt zelf op 2 oktober 2020 de formule van oversterfte te hebben aangepast, met name de invloed van de temperatuur wordt hierin meegenomen; daarmee geven ze te kennen de formule met enige regelmaat te herzien met hernieuwde inzichten
    https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/25/sterfte-in-week-24-ongeveer-gelijk-gebleven/oversterfte-en-verwachte-sterfte
    - In heel Europa wordt door de officiële instanties oversterfte gerapporteerd in vrijwel alle leeftijdsgroepen, 27% om precies te zijn
    https://www.europa-nu.nl/id/vlplo8hs0xxn/nieuws/eurostat_oversterfte_in_europa_sterk?ctx=vh6ukzb3nnt0&tab=0
    - Het CBS en het RIVM concludeerden in een gemeenschappelijk rapport dat er oversterfte is, alleen de oorzaak is niet bekend volgens hen, dat blijft dus vatbaar voor speculaties. Een onafhankelijke groep onderzoekers heeft de vraag van de Kamer retour afzender gegeven omdat het CBS de brondata niet wil vrijgeven en er een onafhankelijk onderzoek kan worden uitgevoerd. Pas afgelopen week is toegezegd de gegevens geanonimiseerd vrij te geven en kan er alsnog onafhankelijk onderzoek worden gedaan.

    Als ik het goed begrijp is jouw analyse correct, absoluut en niet vatbaar voor discussie en zijn alle berichten over oversterfte door alle officiële instanties in Europa kul en kan de draad gesloten worden? Behoorlijk stelletje relnichten dan bij die instanties, zoveel opschudding veroorzaken terwijl 1 persoon op een autoforum het in 1 bericht kan debunken. Het levert in ieder geval 3 likes op van de usual suspects.
     
    bigodino and Ajax de 1e like this.
  11. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    841
    Holland
    Full Name:
    Steef
    @ChrisW1 : heb je ook een bronvermelding bij jouw staatjes? Dat is niet geheel onbelangrijk bij zulk goed nieuws….
    Juist een reden temeer om dit draadje open te houden, denk je niet?

    oh, plaats ik dit nu gelijk met roger?…..
     
  12. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Hier de bronnen. Zijn niet moeilijk te vinden via Google.

    Aantal overlijdens per week per leeftijdscategorie:
    https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/70895ned/table?fromstatweb

    Bevolkingsomvang per jaar:
    https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/03759ned/table?dl=39E0B

    Bevolkingsopbouw per leeftijd per jaar:
    https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-bevolking/bevolkingspiramide

    Sterftekans per leeftijd in 2019:
    https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/37360ned/table?fromstatweb
     
    Ferryducati likes this.
  13. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #2988 ChrisW1, Nov 29, 2022
    Last edited: Nov 29, 2022
    Wat een onzin weer.

    Oversterfte is niets meer dan de sterfte in een periode afgezet tegen wat men had verwacht. Dat laatste is altijd gebaseerd op een sterfteverwachting uit het verleden. Je moet dan natuurlijk wel zorgen dat de populatie uit het verleden waar je de normcijfers uit haalt overeenkomt met de huidige populatie. Leeftijd is de belangrijkste differentiërende factor als het gaat om wat de sterftekans is voor iemand. De sterftekans van iemand van 80 is bijvoorbeeld bijna 200 keer zo groot als iemand van 20. Daar moet je dus wel rekening mee houden.

    Grappig is dat nu de boodschap van de heel simpele en mede daardoor moeilijk af te schieten cijferpresentatie die ik plaats niet in lijn is met de boodschap die je wil uitdragen, je niet inhoudelijk op de simpele cijfers reageert maar weer met allerlei afleidende onzin op de proppen komt om toch te proberen jouw onheilsboodschap overeind te houden, terwijl je het prima vond toen hier in het verleden misleidende oversterfte werd gepresenteerd door de huidige sterfte te simpel te vergelijken met die van 1995 t/m 2019 (zonder dat dus te doen per leeftijdscategorie en destijds met nog wel wat andere toegevoegde vertekenende elementen).

    Kijk naar de cijfers voor Nederland in dit jaar zonder gekleurde bril op en zoek de oversterfte. Ik zie hem niet.

    Zie hier bijvoorbeeld het percentage van de mensen onder de 65 dat tot en met week 46 is overleden in de afgelopen 8 jaar. Volgende de anti-vaxxers zouden die nu massaal overlijden en ze roeptoeteren dat helaas graag ook rond via elk medium waar ze toegang toe hebben (zelfs dus helaas via Fchat). In Nederland is de sterftekans voor die groep echter niet hoger dan in het verleden (zelfs iets lager).

    Image Unavailable, Please Login
     
    Harry-SZ and Ferryducati like this.
  14. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    841
    Holland
    Full Name:
    Steef
  15. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Uiteraard exact eenzelfde reactie als van iemand die gelooft in het Oude Testament nadat hij/zij eenvoudig en voor elk niet geïndoctrineerd mens overtuigend uitgelegd krijgt dat de aarde niet pas zo’n 6000 jaar geleden door zijn God is geschapen:

    Vooral niet inhoudelijk op ingaan maar kiezen voor de struisvogelstand met totale ontkenning want alles, inclusief dan maar even heel dom overkomen, is beter dan van het geloof vallen.

    Ik plaats het hier natuurlijk ook niet voor de 3-4 gelovigen hier. Kansloos om daarmee te communiceren. Ik ga ook echt niet op zondag voor een kerk staan om daar een discussie te beginnen. Even kansloos en zou ook niet weten hoe ik daar beter of gelukkiger van wordt. Zelfs als een jehova aan mijn deur komt ga ik geen woord met hem wisselen over zijn geloof. Maar hij ook niet met mij en dat is nu zo jammer van dit draadje hier. Een paar soort van sekteleden willen maar al te dolgraag hun fantasieverhalen rondstrooien in een forum waar veel ongelovigen zijn. Dat werkt nergens in de samenleving goed. Sekteleden en gelovigen in het algemeen doen er het beste aan om vooral onderling hun gedachtengoed uit te wisselen.

    Ik had de informatie even opgezocht na een etentje met wat vrienden afgelopen week. De vrouw van een goede vriend is wappie geworden en kon het weer niet onderdrukken om haar complottherieën te verspreiden tijdens een verder leuk etentje. Erg triest omdat ze niet alleen door haar man en zoon niet meer begrepen wordt maar vooral ook omdat ze er net als veel wappies heel erg depressief van is geworden. Lijkt me ook moeilijk te vermijden als je echt gelooft dat zo ongeveer iedereen die belangrijk is in een complot zit om je te onderdrukken en de vrije wereld om zeep te helpen.

    Anyway… dat gevaccineerden massaal ziek werden en doodgaan door dat door de elite gemanipuleerde en doorgedrukte vaccin gooide ze ook op tafel. Doet ze vaker en het is grootste kwaad wat er dan nu nog duidelijk zichtbaar zou moeten zijn nu de covidmaatregelen allemaal zijn afgeschaft.

    Haar man is daar goed klaar mee en vroeg aan me wat ik ervan dacht/wist. Ben er tijdens het eten niet verder op ingegaan maar heb het naar aanleiding daarvan later even snel opgezocht. Het zal ben ik bang kansloos zijn om zijn vrouw objectief naar de cijfers te laten kijken want die luistert denk ik alleen naar wat duistere figuren via twitter, maar hij weet nu wel zelf hoe het zit zoals hij had gevraagd.

    Dat geldt denk ik ook voor de meelezers hier. Het laatste en grootste covid-/vaccinrelateerde kwaad dat er nog zou zijn en hier vaak is verkondigd, namelijk de oversterfte door de vaccins (of door Covid trouwens), lijkt er in Nederland in 2022 tot en met vorige week niet te zijn. Eindelijk eens positief nieuws in dit draadje...
     
  16. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Dit is de eerste (en laatste keer) dat ik iets in dit draadje post, heb altijd meeglezen vanwege het vermaakgehalte en de verbazingwekkende vasthoudendheid van een aantal hier die de rest van de community ervan willen overtuigen dat vaccineren/overheden/alles slecht voor je zou zijn. Leuk ook om te zien dat die mensen dan ook nog eens concluderen dat ze het draadje zo'n is omdat het zo vaak wordt gelezen.
    Ik heb me persoonlijk verbaasd dat en een paar zijn die blijkbaar de tijd nemen om de hele dag internet af te struinen om "iets" te vinden dat je gelijk bevestigd. Als je maar goed genoeg zoekt zul je altijd wel iets vinden.......
    We kunnen weer over tot de orde van de dag, oversterfte blijkt mee te vallen en we gaan gewoon door met genieten van onze hobby (al dan niet Ferrari), Succes allen, ik heb geen Ferrari meer dus er is ook niet zo veel reden meer om hier nog verder rond te hangen. Goodnight!
     
    bertdeboer340 and Ferryducati like this.
  17. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #2992 roger_l, Nov 29, 2022
    Last edited: Nov 29, 2022
    Alleen al mijn eerste verwijzing naar de CBS-publicatie dat zij de oversterfte aanpassen op basis van temperatuurverschillen ondergraaft het, maar goed, dat is blijkbaar geen inhoudelijk antwoord dat gewenst is. Daarnaast constateer ik dat jij constateert dat het CBS de vergrijzing niet meeneemt, ook die inhoudelijke reactie is niet aan jou besteed. CBS rapporteert publiekelijk al een jaar oversterfte en jij concludeert op basis van CBS-cijfers dat er geen oversterfte is en dat ik (en CBS) onzin klets en geen inhoudelijke reactie geef. Ik schrijf dat iets 'vatbaar voor speculaties is', jij concludeert dat ik een boodschap wil uitdragen... Ik open notabene met te stellen dat ik je geen gelijk of ongelijk kan geven, ik som alleen een aantal kritische punten op.

    Ergens krijg ik met zoveel tegenstrijdigheden dan een kronkel in mijn hoofd, jij kennelijk niet, je wenst geen tegenspraak. Je hebt gesproken, en iedereen die vragen stelt praat onzin. So be it.
     
    Ajax de 1e likes this.
  18. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Iemand leest al een jaar in de krant dat het CBS oversterfte rapporteert, en jij gaat op heldhaftige wijze iemand op basis van de CBS-cijfers onderbouwen dat dit onzin is, ik geef het je te doen....
     
    Ajax de 1e likes this.
  19. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,626
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    En niet alleen in Nederland oversterfte. En geen gewone oversterfte, maar onverklaarbare. Gelukkig heeft Chris de verklaring gevonden! Chris, stuur even snel een mail naar Omtzigt, dan hoeft hij Kuipers niet langer lastig te vallen.
     
    rob.kruiswijk, roger_l and Ajax de 1e like this.
  20. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Het lijkt me beter dat Chris het voltallige CBS gaat omscholen zodat ze stoppen met dergelijke complottheoriën over oversterfte te verspreiden, dan kunnen ze in ieder geval een bevredigend antwoord geven aan de Kamer zodat er een einde komt aan die onzin van oversterfte en 'oorzaak onbekend'. En dan Ferry meenemen om aan het einde van de sessie te kunnen zeggen 'mooi verwoord Chris', dat zal de zaak zeker goed doen.

    Wat ben ik blij met iemand met een 10 voor statistiek, dat maakt het CBS in één klap overbodig.
     
    Ajax de 1e and rob.kruiswijk like this.
  21. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,361
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  22. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Bedankt voor het uitgebreide uitzoekwerk en daarmee nogmaals te bewijzen dat 99% in deze veel te lange draad totale onzin is.
     
  23. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ajax de 1e and rob.kruiswijk like this.
  24. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Hier legt het CBS keurig uit dat ze in hun berekeningen rekening houden met de vergrijzing. Is niet moeilijk te vinden met Google.

    Om met de woorden van een beroemd statisticus met een 10 op zijn eindlijst te spreken: Vooral niet inhoudelijk op ingaan maar kiezen voor de struisvogelstand met totale ontkenning want alles, inclusief dan maar even heel dom overkomen, is beter dan van het geloof vallen.

    https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/31/in-juli-opnieuw-oversterfte-in-alle-weken/oversterfte-en-verwachte-sterfte
     

Share This Page