Ferrari 612 Ervaringen | Page 2 | FerrariChat

Ferrari 612 Ervaringen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by MarnixFerrari, Sep 5, 2022.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
  2. MarnixFerrari

    MarnixFerrari Rookie

    Aug 31, 2022
    26
    Full Name:
    Marnix van Exsel
    Nogmaals hartelijk dank voor alle reacties! Wordt zeer gewaardeerd. Het is mij inmiddels wel duidelijk om eens bij Forza Service langs te gaan om een praatje te maken met Alex. Uit jullie ervaringen begrijp ik al dat hij zeer veel weet en eventueel ook nog verborgen parels heeft die mensen in de toekomst wensen te verkopen!

    Ik ga verder met mijn zoektocht en ook nog sparen Mocht iemand toevallig een mooie 612 tegen komen ergens dan mag je me altijd een bericht sturen (uiteraard kijk ik letterlijk dagelijks ook op Gaspedaal, Autoscout24 en Marktplaats)
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik zat gisteravond (door dat idioot natte weer) op tijd op de bank en keek een oude TopGear aflevering. Ze hebben een compilatie gemaakt van de races die Clarkson altijd uitvocht met Hammond en James.

    Die aflevering van Londen en op de fiets met speedboot sloeg ik maar gelijk over. Maar die met de 612 (blauw met beige/camel interieur) waarbij de jongens met het vliegtuig gingen. Naar Verviers in de Fransen Alpen met skies in de bagage (behalve Clarkson want ik denk dat het niet paste of dat hij helemaal niet skied...).
    Afijn kijk zelf die aflevering even terug aangezien Clarkson tijdens de rit een "zoom geluid" krijgt en zelfs zijn ruitenwissers vast-taped in de veronderstelling dat het dat was..... not.
    Wat het wel is geweest is mij niet duidelijk geworden.

    Kortom de Tip: Ga proefrijden maar doe dat niet effe een stukkie. Zorg dat je alle type wegen in de route (huiswerk maken!) voorkomen zodat je niet zoals Clarkson uren met irritante geluiden zit (die best in de papieren kunnen lopen als ze opgelost moeten worden)

    PS. Verbruik viel me niet tegen welke ze meldde in deze aflevering.
     
  4. MarnixFerrari

    MarnixFerrari Rookie

    Aug 31, 2022
    26
    Full Name:
    Marnix van Exsel
    Bedankt voor je reactie 328gts1987! Ik ben toevallig bekend met die uitzending! Was een hele leuke aflevering, maar het probleem met de “ruitenwissers” was op zijn minst bijzonder hahaha. Goede tip om inderdaad een proefrit te maken over verschillende terreinen! Zal in NL wat lastiger zijn maar wie zoekt zal vinden!
     
  5. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    In de motorruimte zitten twee plastic kappen. Links en rechts en in midden onder de paravaan komen ze samen. Deze kappen zitten vast met schroeven met kunststof kopjes. Die schroeven kunnen een beetje los trillen.
    Daardoor gaan de kappen rammelen.

    Even met de hand vastdraaien en het is opgelost

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     
  6. MarnixFerrari

    MarnixFerrari Rookie

    Aug 31, 2022
    26
    Full Name:
    Marnix van Exsel
    Beste mede forumleden,

    Inmiddels kriebelt het Ferrarivirus nog steeds en ben ik aangekomen bij de stap om mij verder te orienteren waar de voorkeur naar uit gaat: 612 is voorlopig de favoriet, maar eventueel zou een 360 of California ook tot de mogelijkheden behoren.

    Aangezien mijn moeder en ik de Ferrari samen zullen kopen en ik goede berichten hoor over ForzaService vroeg ik mij af hoe nu verder? Ik zou vanuit ForzaService namelijk graag ook tips/advies krijgen waarop te letten en eventueel hebben zij nog pareltjes in hun bestand! Ik vraag mij dan ook af of ik ForzaService het beste eens kan mailen of dat gewoon langsgaan het beste werkt? Wat is jullie advies daarin?
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #32 328gts1987, Jan 14, 2023
    Last edited: Jan 14, 2023
    Marnix,

    alex is een heel benaderbaar persoon. Je kunt hem het beste even bellen en uitleggen wat je wens is. Ik weet zeker dat hij je zal uitnodigden om langs te komen.

    Gebruik gerust mijn naam en hij zal je zeker helpen je tot een juiste keuze/koop te komen. Ook als dat een auto is die hij niet heeft staan.

    Ik kocht ook een auto waar hij (helaas) niet aan kon komen maar was wel bereid alles te doen.
    Ben ook nog steeds zeer blij met de aankoop maar ook de service die hij levert.
    ok het zijn prijzige rekeningen maar heb wel de garantie dat de F430 altijd start en doet wat ik wil, al 100.000km.

    laatst ook met hem in mijn auto gereden omdat ik iets voelde in de ophanging. Fusee volgens hem en bleek ook precies dat te zijn.
    Hij geeft ongezout zijn mening en het is aan jou wat je daar mee doet.
    sommige mensen vinden dat lastig maar ik vind helder zijn juist fijn.


    Dus bel hem (door de weeks is hij minder druk dan in weekeinde) en ga op uitnodiging langs. Hij laat je dan ook zien waar hij voor staat en hoe hij zaken aanpakt. En ga daar dan op verder (zoeken). Je steekt er altijd wat van op.
    Fred.
     
  8. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Absoluut, ik ken hem ook niet anders en zodra er weer een Ferrari in beeld komt zal Alex die leveren en of onderhouden.
     
  9. MarnixFerrari

    MarnixFerrari Rookie

    Aug 31, 2022
    26
    Full Name:
    Marnix van Exsel
    Goedemiddag Fred en Milko,

    Hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties! Prettig om te horen, dat Alex zo prettig benaderbaar is. Dat ga ik zeker hier thuis bespreken, want zoals aangegeven is mijn moeder ook helemaal weg van Ferrari, maar vindt ze de zoektocht ergens wel spannend (wat ik ook wel kan begrijpen). Aangezien het sleutelen van auto's niet aan mij is besteed is goed advies voor ons erg van belang! Ik kijk er naar uit contact op te nemen met Alex.

    P.S. Hopelijk zie ik morgen nog wat mooie F's op Inter Classics!
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel

    Welkom hier !

    Het zijn wel echt 3 compleet verschillende auto's Marnix.

    Ga je vanuit een budget kopen of nadat je in alle drie een keer echt hebt gereden ?

    Dat is namelijk imo de enige goede manier ... je mag me altijd een berichtje sturen als je wat over een auto of de techniek wil vragen ...

    Veel plezier, good hunting.
     
  11. MarnixFerrari

    MarnixFerrari Rookie

    Aug 31, 2022
    26
    Full Name:
    Marnix van Exsel
    Hoi Melvok,

    Bedankt voor je reactie. Het budget is inderdaad wel de hoofdreden waarom ik met name kijk naar deze 3 verschillende F’s.

    Qua looks en uitstraling zou ik het liefst gaan voor een 612, maar ergens heb ik de angst dat het onderhoud daarvan (veel) duurder uitvalt dan een 360 of California. Mijn moeder heeft ook een duidelijke voorkeur voor de 612. Heb jij daar enig inzicht in?

    De 360 is voor mij de persoonlijke favoriet omdat dat model de typische Ferrari uitstraling heeft. Daarbij is het ook een model dat uitkomt toen ik een tiener was. Om die reden dus een extra speciaal gevoel. De 360 heb ik ooit gereden, maar dat was een 20 minuten rit via Vakantieveilingen dus telt m.i. niet.

    De California vond ik bij debuut (spuug)lelijk, maar begin ik steeds meer te waarderen. Voordeel is ook, dat dit model wat jonger is hetgeen je ook terugziet in het interieur, materiaalgebruik, infotainment.

    @Melvok: Als jij hier nog tips over hebt hoor ik het uiteraard graag!
     
  12. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    473
    Ik zou met deze info eens bij Alex op de koffie gaan. Voor mij zijn de California en de 612 meer op comfort ingesteld. Maar een model kiezen is erg persoonlijk natuurlijk!
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik zou alleen willen zeggen: hoe nieuwer hoe beter maar dat is alleen mijn mening.
     
    Ferryducati likes this.
  14. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Misschien bedoel je hoe nieuwer, hoe moderner wat per definitie niet beter hoeft te zijn.
     
  15. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dat is nogal persoonlijk idd.
    Als je gewoon een auto wilt die modern aanvoelt en het meestal doet, is een nieuwe mss de beste optie.
    Maar ik vind zelf (bij Ferrari zeker) des te ouder des te gaver. Een LaFerrari of FXX kan niet tippen aan een 250GT SWB bv.
     
    milko1969 likes this.
  16. Stefan328gts

    Stefan328gts Karting
    BANNED

    Dec 16, 2013
    104
    Ik rij zelf met een 328gts en een Testarossa.
    Verleden jaar ben ik ingegaan op een uitnodiging om de nieuwe Portofino te testrijden.
    Dit was een super afgewerkte wagen. Degelijk alles perfect, snel...... goede brakes..... design....
    Versnellen,optrekken ...zeer goed!
    Maar ik kon de potentie van de wagen moeilijk berijken. Het volle potentieel , wat het leuk maakt heb ik 2x meegemaakt. Zo weinig waaauaw gevoel.
    Ik kreeg de emotie niet mee, omdat ik het verkeer gedwongen moest volgen.
    De laatste Ferrari's zijn te perfect voor de openbare weg. Superfijn rijden, maar weinig of geen emoties.Zeker zonder handbak.
    En ik ben geen trage rijden(zie andere postings)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk
     
    milko1969 likes this.
  17. Stefan328gts

    Stefan328gts Karting
    BANNED

    Dec 16, 2013
    104
    Harry-SZ and bertdeboer340 like this.
  18. Stefan328gts

    Stefan328gts Karting
    BANNED

    Dec 16, 2013
    104
    ben wel off topic ,zie ik

    Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk
     
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Prima hoor Stefan, leuk om dat te zien.

    We hebben het hier om eigen percepties, alles is dus subjectief en ieder zijn smaak.... :)

    Ik weet nog dat ik helemaal perplex stond van mijn 512TR, een "echte"12 cilinder Ferrari, prachtige, statige auto.

    Man, wat ben ik nu blij met de 458 ! "Maar" 8 cilinders, maar in 6 jaren nooit storingen en buitensporige rekeningen meer.

    Mis ik die handbak ? In het geheel niet.

    Zo zie je maar ...

    Marnix, succes met het zoeken naar jullie droom auto ! We lezen hoe het ging hier vast wel ...

    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login
     
    Stefan328gts and ChrisW1 like this.
  20. MarnixFerrari

    MarnixFerrari Rookie

    Aug 31, 2022
    26
    Full Name:
    Marnix van Exsel
    Bedankt allemaal voor jullie reacties tot nu toe! Jaloersmakend al die mooie F’s in jullie bezit zeg! Voorlopig is dat nog even dromen!

    Ik ben van plan om z.s.m. even te bellen met Forza Service om te vragen wanneer mijn moeder en ik eens kunnen langskomen voor een oriëntatiegesprek. Zal dus niet meteen voor een aankoop zijn (op dit moment heeft hij geen modellen te koop staan die passen bij onze voorkeuren) dus hopelijk is dat geen probleem voor Alex!
     
  21. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Inderdaad persoonlijk, maar die handbak zou ik wel missen eerlijk gezegd.
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Alex zet niet alles on line en er zijn ook "stille verkopende" waar hij van weet. Maar ga eerst de koffie maar eens proeven.:D
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #48 Melvok, Jan 28, 2023
    Last edited: Jan 28, 2023
    Ga ook eens kijken op Autoscout24.de https://www.autoscout24.de/lst/ferrari/612

    Daar zijn de prijzen binnen Europa goed te zien.

    En evt importeren is ook een fluitje van een cent als je de weg weet.

    En ga ook eens op de koffie bij Kroymans en Munsterhuis ... mag altijd.
    Bij Kroy staat een mooie 612 ...

    Altijd leuk, dat zoeken .... succes !
     
  24. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    445
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    612 Scaglietti, de Ferrari waar ik mn eerste ritje in maakte (die ik mij kan herinneren), weet nog dat ie in het bezit was van een arabische olympisch ski-er... geweldig was dat, was toen al weg van het model, als je enigzins onopvallend een Ferrari wilt rijden, is dit in mijn ogen het perfecte model!

    Kwa onderhoud durf ik niets erover te vertellen, als het vergelijkbaar is met een 599, moet je een flinke buffer onderhouden (maatje van mij kreeg vorig jaar een rekening van 80,000 euro voor onderhoud en wat reparaties aan zijn 599 GTB met +- 80dkm op de teller)

    Ik heb ze altijd heel gaaf gevonden in parelmoer wit met een volledig rood leder interieur, maar dat zie je helaas vrijwel niet in europa
     
  25. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    473
    80K?
    Dan hebben ze jouw maatje vakkundig een poot uitgedraaid, tenzij de motor en de bak gereviseerd zijn!
    Maar dan nog.
    De 12 cilinders zijn juist auto's waar je overal makkelijker bij kunt qua onderhoud.
     

Share This Page