Mijn 348 tb | Page 9 | FerrariChat

Mijn 348 tb

Discussion in 'Holland/Belgium' started by RJB (holland), Sep 19, 2022.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Edit:
    Centraal Beheer heeft toevoeging van €600,- voor eigen keuze herstel garage. Unive is mij niet duidelijk, ga ik opvragen
     
  2. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    CB verzekert niet tegen taxatiewaarde, doch in alle uitingen zeggen zij de waarde voor een vergelijkbare auto aan te houden. Dus in een worst case ga ik de discussie wel aan. Betaal 68,10 per maand. En wat zou de waarde zijn. De voordeligste vergelijkbare in Eu kost 85k in NL 109k
    Sent from my SM-T510 using FerrariChat.com mobile app
     
    Ferryducati likes this.
  3. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Inmiddels offerte van sportwagenpolis gehad, 7500 km met taxatie waarde van 55K tegen 930 per jaar. Scheelt 700,- per jaar met Turien wat ze niet kunnen en willen verklaren. Hoeft alleen startonderbreker af fabriek in te zitten. Rudy dank voor de tip!
     
    Harry-SZ likes this.
  4. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Turien vond ik ook te duur.

    Ik heb zelf mijn Ferrari via de KNAC verzekerd. All risk klassiekerverzekering. Getaxeerd op 90K en ik betaal iets van 1250 euro p/j
    Alfa Giulia daar ook. Die is getaxeerd op 21,5K oid en kost iets van 30/35 euro p/m.

    996 en Z4 bij Centraal Beheer. All risk bonus malus.
    Die waren veruit de goedkoopste en je bouwt ook nog gewoon korting op als je schadevrij rijdt. Geen alarm of ander gedoe nodig. Beide auto's zijn wel voorzien van fabrieksalarm overigens.
     
  5. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #206 328gts1987, Feb 7, 2023
    Last edited: Feb 7, 2023

    Dat ze geen taxatie waarde aanhouden bij CB is mij medegedeeld. Ze gaan bij auto's van +3 jaar uit van "dagwaarde van vergelijkbare auto"....
    Dat leverd dus een discussie op en die je waarschijnlijk gaat verliezen.
    Bovendien is eigen garage keuze +€600,- per gebeurtenis.

    Unive komt met een vergelijkbare stelling qua dagwaarde (taxatie accepteren ze niet).

    Dit zijn beide voor mij geen optie aangezien de F430 die ik heb een hoge km stand heeft maar zeer bijzonder is in opties en uitvoering.
    Een prijs van "een vergelijkbare" is dan geen optie en zal zeker onder de taxatie waarde komen.

    Het lijkt erop dat Turien & Co niet goedkoop is maar wel een goede dekking geeft. Een hoge taxatie waarde geeft ook een optie dat de auto minder snel economisch total zal zijn en dus gerepareerd kan worden. Ik zie dat als een voordeel ipv nadeel.
    Garage keuze is vrij

    Blijft over als optie (voor mij) de KNAC die wel met taxatie werken lees ik in post van Harry. Ga daar ook eens informeren.
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Edit:
    Lees net de post van Roel nog eens terug. Unive heeft dus wel degelijk een Oldtimer verzekering met taxatie. €94.000,-
    Dat is mij vandaag niet zo uitgelegd aan de telefoon. :mad:
    Ga er nog eens achteraan. Want blijkbaar weten ze zelf niet wat er in hun pakket zit. :confused:
     
  8. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Wordt je verzekering nu duurder met deze uitlaat?………geintje! Gaaf hoor had deze ook onder mijn Mondial, wereld van verschil!
     
  9. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Heb Turien gevraagd waar het verschil in zit, blijkt dat auto’s tot 75k door een algoritme een premie krijgen toebedeeld en daarboven men handmatig uitrekent en daardoor dus per auto tot hele grote verschillen kan komen. Op mijn opmerking om de taxatiewaarde boven de 75k te laten bewegen voor de premie werd uiteraard niet enthousiast gereageerd, maar er was ook geen mogelijkheid om bijvoorbeeld tegen betaling de auto handmatig te laten beoordelen. Rare jongens die Rom……lui van Turien en Co
     
  10. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Dankje. Ben zelf ook heel benieuwd naar de Tubi. Hopelijk valt het monteren een beetje mee en zitten de pijpen mooi recht en symmetrisch.

    We gaan het meemaken.
     
  11. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Die 348 gaat er heerlijk hoogtoerig van huilen, fantastisch geluid!
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mijn PM niet gezien?
     
  13. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ja zeker!
     
  14. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Dit was de quote met de link Fred. Tot nu toe alles vlotjes geregeld.
     
  15. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Misschien even een nieuw topic starten voor de verzekeringen?
     
  16. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Misschien staat het al ergens, maar welke versie van de Tubi heb je genomen?
     
  17. Fvo

    Fvo Rookie

    Nov 29, 2022
    48
    Noord-Antwerpen
    Full Name:
    Fre
    Welk model is het?
     
  18. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Het is de ‘gewone’ Tubi, bestelnummer 01049011000:

    Image Unavailable, Please Login

    De luidere variant wel overwogen maar ben van dat die voor mij too much is. Bestelnummer daarvan is hetzelfde maar dan met toevoeging ‘R’ van Rumore: 01049011000R. Even goed kijken bij het bestellen dus. Dit is de Rumore:

    Image Unavailable, Please Login
     
    Harry-SZ likes this.
  19. Fvo

    Fvo Rookie

    Nov 29, 2022
    48
    Noord-Antwerpen
    Full Name:
    Fre
    Ja, ik twijfel nog steeds om de Rumore te laten zitten en de origniele op zolder te bewaren.
    Heb graag het racegeluid natuurlijk, het gedoe op circuit en in de Ardennen is het me niet waard.
     
  20. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Bij mijn auto blijft het hele uitlaatsysteem standaard, met uitzondering van de einddemper. Misschien kun je een deel van jouw Tubi setup gemonteerd laten (alleen demper?) en de rest weer origineel laten plaatsen.

    Het circuit zal ik er zelf niet zo snel mee opzoeken. De 348 komt op mij meer over als een auto voor leuke binnenwegen. Hij rijdt lekker en vlot maar snel is hij natuurlijk niet echt (naar hedendaagse en Ferrari maatstaven).
     
  21. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Vandaag even de carcover omhoog gehad om de 348 te bewonderen.

    Heb veel zin om er weer mee te rijden. Ik reken op eind maart / begin april, mede vanwege drukte met andere zaken.
     
  22. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Herkenbaar. Ik maak voor de 308 gebruik van de overgangsregeling en mag er vanaf 1 maart weer mee de weg op. Kan niet wachten op de eerste de beste dag dat het redelijk weer is.

    Heb je de Tubi al gemonteerd?
     
  23. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Toch wel een fijne maatregel die overgangsregeling. De 348 is er helaas te jong voor.

    De Tubi moet nog. Het past me qua tijd niet maar hopelijk lukt het voor de start van het seizoen.
     
  24. Paulus 348

    Paulus 348 Formula Junior

    Dec 29, 2020
    346
    Holland
    Full Name:
    Paulus Hollander
    Wat een orginele mooie uitvoering , veel plezier
     
    RJB (holland) likes this.
  25. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Dankje, Paulus. Ik heb jouw Challenge project ook met veel plezier gevolgd en ben benieuwd of de auto welkom is in de fabriek.
     

Share This Page