Met die <100K doelde ik op een gebruikte GTS4.0. Toevallig gisteren nog even naar gekeken. Maar qua value for money kun je beter voor een Corvette gaan. Zo, weer back on topic
De Cayman GT4 RS is prachtig. Nu al een collectors item die zwaar boven list wordt verkocht. Helemaal eens hiermee. De carbon klep (onderdeel van het zogenaamde Weissach pakket) vind ik ook lelijk. Maar de NA motor!!! Naast de AMG SLS met een beul van een motor heb ik daarom ook de GT3 RS van modeljaar 2019 met Clubsport pakket gekocht. Hier nog bij de dealer. Ik krijg hem binnenkort: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Sorry voor de vervuiling in dit draadje. Van harte met de mooie Corvette! Goede keuze. Veel plezier ermee.
Dat is een hele gave GT3 RS in een nog veel gavere kleur, oranje vind ik ook fantastisch. Rijmachine pur sang, gewoon lekker spartaans met een heerlijke huil uit de 4.0 atmosferische motor. Denk dat we in het voorjaar alles weer eens bij elkaar moeten zien.
Gave auto die GT3 RS!! Toevallig heeft iemand die een garagebox huurt op een plein achter ons ook zo'n GT3 RS in iets minder opvallende kleur. Ook super mooi. Maakt ook ongelooflijk veel geluid. Weet niet of dat standaard is, maar heb al een aantal buren die automatisch hadden aangenomen dat die "herriebak" van mij was, moeten uitleggen dat hij niet van mij is
Ik denk als ik alles zo een beetje volg, de komende jaren, de sportieve light editions van de afgelopen twintig jaar bij alle merken de lift in gaan, zeker met alle politieke eco plannen in het vooruitzicht. Alle Z06 en, GT2-3 RS, R, Stradales, Scuderias, Speciales, TDF, Performantes, SV, Vantage, Blackseries etc. Grote motoren is uit den boze, zeker zonder turbo of compressor, laat staan zonder hulp van elektromotoren. Denk dat dit altijd de gezochte liefhebbers auto’s blijven, nu sommige nog relatief betaalbaar maar niet meer voor lang!
Ik hoop dat de GT3 RS en de SLS hun waarde redelijk vast zullen houden want het zijn best kostbare auto’s. Samen met een 964, 993, 992 en de 348TB heb ik in ieder geval auto’s die me aanspreken en waar ik met plezier mee op pad ga. Bij de GT3 RS heb ik de 991.2 gekocht. Deze laatste versie schijnt weer een stukje beter dan de 991.1. Ook het gevoel en ‘comfort’ op de straat is fijner. Hij is wel een stuk duurder.
GT3 RS is wel echt een geweldige auto (als je wat rijdbaardere auto's ernaast hebt). Ik heb gekeken naar een normale GT3 (991.2) maar vond ze te duur en ook te hardcore voor mijn doel. Daarnaast zocht ik een cabrio. De 991.2 speedster is er natuurlijk, maar die gaan weg voor ~€500k....... Weissach ziet er vaak niet uit. Alleen op een zwarte auto is het een beetje toonbaar. Moet zeggen dat Ferrari met de fiorano pakketen ook niet altijd een mooiere auto opleveren.
Leer hier een hoop over de RS familie. Sorry dat ik erover begonnen ben maar ben echt onder de indruk van die GT4 RS. Ben hierom even gaan kijken hier bij lokale dealer. Kwam daar hardcore tegen: Image Unavailable, Please Login Afijn, zegt de best man “boven heb ik pas het aller snelste staan”.... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login over budget hebben we het dan niet meer. Dus laten we het maar wat meer bij “betaalbaar” houden, hoewel veel mensen de auto’s waar wij mee rijden al aan de dure kant vinden. Ps achterin staat een originele widow maker
Ik heb inderdaad nog steeds veel pret met mijn Corvette Milko, sterker nog...ik maak daar de meeste hobby-kilometers in Bij lange na niet zo'n pk-monster zoals jou nieuwe aanwinst, maar rijdt gewoon lekker en de kids vinden het de leukste auto. De 365 is still going strong, blijft genieten en staat er prima bij, en staat nog niet in de weg hahaha.
Vandaag de Z06 opgehaald, wat een beest. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Lekker hoor Milko, nog mazzel met het weer ook. Hoewel ik hier een daar nog wel "witte" sporen tegenkom.... Ben benieuwd hoe hij klinkt en kijk uit naar het betere weer (met zon) om weer eens op stap te gaan/met elkaar af te spreken. Laatste rit die ik gedaan heb was 7 januari (ruim een maand geleden dus).
Dank Fred, het weer is bijzonder tricky vandaag, vanmorgen bij het minste of geringste begon de Z06 met zijn kont te slaan, 670 NM waarvan 80% al vanaf 1500 toeren is een hele kluif op 325-40-19 ZR rubber achterzijde, ben ik achter gekomen. Auto is volledig in mint conditie, body gepolijst, compleet geserviced, klaar voor vele adrenaline volle kilometers, man wat een rush gevoel als je achter het stuur vandaan komt. Akropovic Geluid is weer van een hele andere orde dan met de Borla. Zit een stuur klep in, moet eerlijk zeggen zo rond de 125 km per uur in zijn zes een wat vervelende resonantie. Dus terug naar zijn vijf of iets vlotter rijden dan maar.