Preventief vervangen van tandriemschijf | FerrariChat

Preventief vervangen van tandriemschijf

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Fvo, Oct 9, 2023.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Fvo

Fvo Karting

Nov 29, 2022
    75
    Noord-Antwerpen
    Full Name:
    Fre
    Hallo allen,
    In een garantiegevalletje van mijn 348 vraagt de garagist me nu of hij ook niet ineens de "poulie de distribution" preventief wil vervangen. Meestal doe ik hier niet moeilijk over. En al zeker niet als hij de manuren niet zal aarekenen.
    Echter kost moet deze "poulie de distribution" (ik vertaal het als tandriemschijf) €392 ex BTW kosten.

Is dat een correcte prijs voor het onderdeel alleen?

Dit voelt toch vrij veel aan.

2. Fvo

Fvo Karting

Nov 29, 2022
    75
    Noord-Antwerpen
    Full Name:
    Fre
    @FrisianDino en @360Marnix ik zag op andere posts dat jullie wel al zo'n riemspanners en tandriemschijven hebben vervangen.
    Misschien kunnen jullie bevestigen of ontkrachten wat zo'n tandriemschijf zou moeten kosten.

3. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,248
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Kun je toch eenvoudig zelf constateren als je op de website van Eurospares in UK: kijk wat dat daar kost ?

En maak je je werkelijk druk over zo'n onderdeel ? En wat kost het arbeidsloon ?

4. Fvo

Fvo Karting

Nov 29, 2022
    75
    Noord-Antwerpen
    Full Name:
    Fre
    Ik vond op andere sites prijzen in de range van 30 tot 60 euro.
    Daarom dat ik de vraag hier stelde.

5. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,433
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Het lag bij mij ook voor op mijn tong Mel, als dat soort delen/prijzen een issue wordt moet je denk ik geen Ferrari willen rijden.
    Zeker een 348 heeft van tijd tot tijd de nodige onderhoudskosten, die vlot het 10 tot 15 voudige gaan kosten.

Melvok likes this.
  6. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,664
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    10-15k van tijd tot tijd.
    Hoeveel jaar is dat (van tijd tot tijd) en wat moet er dan allemaal vervangen worden in die periode?

Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat

7. Fvo

Fvo Karting

Nov 29, 2022
    75
    Noord-Antwerpen
    Full Name:
    Fre
    De motor had in 2022 een totale revisie twv. 32k gekregen. En ja dus die € 392 kon er nog gerust van af. ;)
    Enkel was blijkbaar deze tandriemschijf niet vervangen en vroeg ik me dus af of dat wel in de juiste grootte-orde zat.

Heb ondertussen al mijn akkoord gegeven om hem te vervangen.
    Case closed wat mij betreft.

milko1969 and Melvok like this.
  8. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Alleen riemen vervangen is niet verstandig of gebruikelijk. Altijd de span polies/spanners vervangen. Immers als die het begeven dan lopen de kosten na riem breuk door het nalaten van vervangen, ook de hemel in. Kortom er komen meer onderdelen op de rekening (bij juiste garage) dan alleen de riem en arbeid.

9. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,664
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Dit dus, en ook de schoentjes bij de nokkenas tandwielen moeten correct afgesteld staan tegen het verspringen van de distributie riem op de distributie tandwielen

Image Unavailable, Please Login

Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat

10. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,433
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Wel goed lezen Rob, 10 tot 15 x 397,- is 4.000 tot 6.000 en geen 10 tot 15! Rondje riemen iedere 4 tot 5 jaar met blok eruit en nog wat vloeistoffen en andere kleinigheidjes!

bertdeboer340 likes this.
  11. 360Marnix

360Marnix Formula Junior

Jan 4, 2017
    491
    Holland
    Ik zie de post nu pas. Ik heb dat alleen vervangen van mijn Maserati. Ik zal kijken wat het onderdeel heeft gekost. Echter: omdat het een andere auto is zegt het niet heel veel.

Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk

Share This Page