Hallo allen, na vele jaren ben ik terug op zoek naar een 12cilinder Ferrari, namelijk een 365GTC4. Aangezien er maar een 500 tal van gemaakt zijn, en ze minder populair waren dan de Daytona destijds, zijn er ook minder te koop en veelal nog met heel wat werk. De prijzen schommelen ook en varieren van jaar tot jaar. Ik kijk wel op autoscout en mobile en wou eens vragen of er op het forum ook een eigenaar zit van een 365GTC4 waarmee ik dan contact kan leggen voor wat meer info. Heb in het verleden mijn V8 honger gestild met enkele 308QVs en 328 en nu wil ik weleens naar de 12 cilinders gaan. Alle info welkom. Groeten, Frank
Weet je wat deze auto's kosten ? https://www.autoscout24.de/angebote/ferrari-365-gtc-4-ferrari-classische-zertifikat-benzin-grau-682d9ca0-b7cc-4e71-892b-7ec21666f785?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=false&cldtidx=2&position=2&search_id=vpc2rwd6h4&source_otp=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2
Hallo Mel, heb die wagen van Eberlein gezien op mobile. Moet zeggen dat Eberlein laatste jaren wel steeds duurder is geworden voor classics (zoals zovelen). Heb indertijd nog een 308 GTS QV bij hen gekocht dus ken de zaak. Ik denk dat er de komende jaren nog een prijscorrectie (neerwaarts) zit aan te komen, dus ga nog even afwachten tot ze terug rond de 150,000 - 200,000 staan. Groeten, Frank
Ze zijn fantastisch vind ik. Nieuw waren ze luxer en daardoor duurder dan een Daytona. Eigenlijk ondergewaardeerd. Ik zie de prijzen niet instorten de komende jaren eigenlijk. Iedereen wil wel een klassieke V12 Ferrari. Ook de 365/400 en 412 zijn duurder geworden.
Beste Frank, Ik zeg altijd, het is beter nu te kopen en te genieten van de auto , dan het te laat is, en je niet meer op je gemak een toertje kunt maken, of te wel hoe langer je wacht , des te korter het plezier..... MVG TV
Mooi filmpje, Mille Miglia ? ;-) Natuurlijk altijd beter om nu te kopen en te genieten, maar ben nog -relatief- jong dus heb hopelijk nog veel tijd om te genieten... ;-) Groeten, Frank
ik deel je mening (gedeeltelijk) want ik heb helaas resent veel dierbare plotseling verloren. Hierdoor besloten bepaalde zaken niet langer uit te stellen. Als dat (meer) geld kost dan later, so be it. Ik kan geld toch niet meenemen, wel opmaken. Jm2c. einde “zwaar” bericht.
In december ben ik officieel 40 jaar klant bij Ferrari , zijn er wel een paar de revue gepasseerd, enkele jaren niet actief geweest , en denk nu wel eens , die tijd had ik ook bezig moeten zijn met genieten in plaats van alleen werken, dus in mijn ogen is elk moment later te laat...ik weet nog in 2003 was ik met kerst in Engeland en kocht een 365gtc4 en heb deze toen lekker naar Holland gereden in de sneeuw.... can't beat that..
In 2006 kocht ik mijn 365 GT4 2+2 en reed deze van Hilversum naar huis, met mijn vader er toen nog achteraan. Moment om nooit te vergeten, je eerste V12 Manual en een heerlijke sound, onbetaalbaar!
Dat gaat echt niet gebeuren Frank, van K€330 naar K€200 ! Kun je beter je zoektocht naar een andere auto beginnen imo. Succes !
Used 1972 Ferrari 365 GTC4 for sale - PistonHeads UK Mooie kleur, maar spijtig genoeg is Australie een beetje ver ... ;-)
Als ik deze prijzen bekijk, dan is de kans op een minder hoog geprijsde 365 GTC/4 vooral aanwezig op veilingen. https://www.classic.com/m/ferrari/365/gtc4/ Zoals deze 2 mnd geleden (151.200$): https://rmsothebys.com/en/auctions/mo23/monterey/lots/r0072-1972-ferrari-365-gtc4-by-pininfarina/1358230
Bedankt voor info, zijn er wel regelmatig te koop als je dat zo ziet... , maar inderdaad wel hogere prijzen voor wagens in goede staat.
Het is mss niet voor iedereen, maar ik vind een bruine GTC4 echt schitterend mooi. Zoals deze: https://www.motorcargallery.com/vehicles/600/1972-ferrari-365-gtc-4
Helemaal mee eens... Nog wat kleuren die ik de afgelopen decennia gezien heb... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Had gelezen in Keith Bluemel Ferrari V12 boek dat de knock off wielen in sommige EU landen anders waren... Zitten er 5 bouten onder die knock offs of moet je effectief een hamer gebruiken ?
Ferrari 365 GTC/4 Registry Viewer (365gtc4.com) Die uit Australie heeft wel een serieuze crash gehad in de US jaren geleden (zie fotos)... Spijtig dat dit niet meer vermeld wordt in beschrijving. Werd me ook duidelijk gemaakt in Australie subforum ;-) Indien de herstelling goed is uitgevoerd en gedocumenteerd zal je als potentiele koper toch geruster voelen dan dat je dit achteraf moet ontdekken. En als herstelling goed is uitgevoerd, is er minder een probleem...
Bij VSOC in Sassenheim staat een 365 GTC/4 te koop voor 235k. Ziet er op de foto's mooi uit. Ik heb er geen belang bij, wil het je alleen melden.
Bedankt Jan, had ik ook gezien, geconverteerd US model. Ben wel geen fan van de kleur, zoek eerder donker blauw of donker grijs... Groeten, Frank