Ik wil het wel, maar kan jouw bericht niet ‘liken’ Rob, het is té triest voor woorden! De politiek zit al decennia op de stoel van de behandelaar, en helaas is er een groep die daar maar al te graag gebruik (misbruik?) van maakt. De vaccin-rondes heeft ze geen windeieren gelegd. De politiek wordt weer aangestuurd door big pharma en de zorgverzekeringen. Behandelaars hebben nauwelijks iets in te brengen.
In Nederland?? Een kwestie van beter lezen en je iets meer verdiepen. In Nederland hebben we geen (Landelijke) Vereniging van Wettelijke Zorgverzekeraars maar Zorgverzekeraars Nederland (ZN). Dat de zeer betrouwbare aangehaalde site wel spreekt over Landelijke Vereniging van Wettelijke Zorgverzekeraars komt omdat Kassenärztliche Bundesvereinigung (KBV) door Google translate is gehaald. Verder spreekt men over het tariefschema GOP wat staat voor het Duitse GebührenOrdnungsPosition en EBM staat niet voor Uniform Assessment Standard maar voor Einheitlichen BewertungsMaßstab. Ook zou de foto van voormalig minister Karl Lauterbach al een aanwijzing moeten geven. We hebben het hier dus niet over Nederland zoals gesuggereerd maar over Duitsland. En nee het is geen loonverlies van 40% maar een korting op de voorzieningenvergoeding.
Belangrijke Post van huisarts Els van Veen :: Ruim vijf jaar geleden begon Corona en begon de regering burgers via persconferenties te informeren en kondigde schoolsluitingen en lockdowns af. Mensen als Hugo de Jonge waren destijds te horen en te zien tijdens persconferenties. Diezelfde Hugo de Jonge was afgelopen week opnieuw op TV om te praten over verbinding, want er is nogal wat polarisatie in Nederland. In deze post beschrijf ik waarom ik denk dat er niets ten goede is veranderd sinds vijf jaar geleden, juist omdat Hugo de Jonge en Ursula von der Leyen en de andere verantwoordelijken voor het Corona beleid geen verantwoording hebben afgelegd voor hun daden. Ik denk dat er niets is veranderd, juist omdat de media doen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is, dat politici geen verantwoording hoeven af te leggen. Ik heb me als huisarts destijds meteen uitgesproken over deze Coronamaatregelen. Precies vijf jaar geleden stond ik samen met twee andere artsen in Medisch Contact. https://www.medischcontact.nl/actueel/laatste-nieuws/artikel/kritische-artsen-in-coronatijd Vijf jaar geleden wist ik natuurlijk nog niet wat er zou volgen, dat in het jaar erna de nieuwe Corona prikken aan de hele bevolking van 12 jaar en ouder zouden worden aangeraden. We kregen te maken met een avondklok, demonstratieverboden en een Corona Toegangs Bewijs. Wat veel mensen niet weten, is wat er gebeurde als je je verzette, geen prikken nam en je als arts uitsprak. Ik ben niet alleen uitgemaakt voor complotdenker, verspreider van desinformatie etcetera, ook kreeg ik bezoek van de politie vanwege een tweet/post over de GGD prikbus. Ik werd vanaf de prikcampagnes weggezet als antivaxer, gevaarlijk, ophitser, etcetera, terwijl ik niet veranderd was. Het klimaat in Nederland bleek veranderd. Er was onverdraagzaamheid naar huisartsen die kritiek hadden op het Coronabeleid. De 'beloning' voor je uitspreken als arts was niet mals: Artikelen in de krant waarin ik 'complotdenker' werd genoemd, brieven van de Inspectie met de beschuldiging dat ik 'desinformatie verspreidde' en vanaf 2023 zelfs een onderzoek. Corona maakte me duidelijk dat de regering en overheid zich totalitair kunnen gaan gedragen en dat niets hen dan kan stoppen. De media faciliteerden het Coronabeleid. Er was wel een beetje kritiek, maar net binnen de lijntjes. Corona leerde me dat je gestraft werd als je je mening gaf. Als die mening tenminste inging tegen het overheidsnarratief. Niets werd dan nagelaten om je je mond te laten houden. Hitpieces in de krant, bezoek van de politie en brieven van de Inspectie. Hugo de Jonge verketterde, in de functie als minister van Volksgezondheid, ongevaccineerden en beweerde dat de vaccins veilig en effectief waren. Hugo de Jonge stuurde als minister van VWS de Inspectie af op huisartsen zoals ik. Recent startte Ursula von der Leyen, degene die haar berichten met de CEO van Pfizer wiste en daar ook geen verantwoording voor hoeft af te leggen, een campagne om desinformatie tegen te gaan. Von der Leyen onthulde haar plan om afwijkende meningen het zwijgen op te leggen: een 'EU-Democratieschild'. Ze presenteert het als een nobele strijd tegen 'desinformatie'. We hebben een 'Europees Centrum voor Democratische Weerbaarheid' nodig om 'informatiemanipulatie' te monitoren. We hebben een 'Media Weerbaarheids Programma' nodig om 'onafhankelijke journalistiek' te ondersteunen. Wat Von der Leyen volgens mij bedoelt is dit: De EU-bureaucratie centraliseert de macht om te definiëren wat 'waar' is en wat 'desinformatie' is. Er wordt een Orwelliaans Ministerie van Waarheid opgericht en iedereen die hun autoriteit ter discussie stelt, wordt gebrandmerkt als een bedreiging voor de democratie. Von der Leyen geeft openlijk toe dat ze als doel heeft: de vrije pers die de macht ter verantwoording roept, de mond snoeren. Haar minachting voor gekozen vertegenwoordigers die haar durfden tegen te spreken is voelbaar. Dit gaat niet om het beschermen van de democratie; Het gaat erom het onverantwoordelijke globalistische regime te beschermen tegen de mensen die het beweert te dienen. Dit is een directe aanval op de vrijheid van meningsuiting en de nationale soevereiniteit. Na vijf jaar opnieuw Hugo de Jonge in de media en na vijf jaar opnieuw Ursula von der Leyen die de bekende woorden over 'desinformatie bestrijden' zegt, maken mij duidelijk dat er niets veranderd is. Dat elk moment de overheid weer lockdowns en schoolsluitingen af kan kondigen en een QR verplicht kan stellen om weer 'vrij te zijn'. Hoe kan er ook iets veranderen, als daders gewoon door mogen gaan en niet ter verantwoording worden geroepen? Het is eigenlijk logisch dat Hugo de Jonge mag spreken over verbinding en dat niemand in de media hem tegenspreekt en hem podium geeft. De media hebben het Coronabeleid immers gefaciliteerd. Hebben destijds podium gegeven aan mensen die vonden dat ongevaccineerden maar op een eiland moesten worden gezet, dat ongevaccineerden asociaal en freeriders waren en opgeschreven dat het de schuld van ongevaccineerden was dat de IC overbelast was en de samenleving in lockdown bleef. Velen hebben samen met Hugo de Jonge de mRNA prikken gepropageerd. Waarom zouden de media opeens kritisch worden over hun eigen medewerking van destijds? Medewerking aan het verketteren van kritische artsen en het verketteren van 'ongevaccineerden'? Dat Hugo de Jonge tegenwoordig een nieuwe functie heeft als commissaris van de koning in Zeeland en dat het anno 2025 lijkt alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat hij op TV mag spreken over verbinding, is voor mij een teken aan de wand dat we geen democratie meer hebben. Dat Ursula von der Leyen zich als een autocraat kan gedragen en een 'strijd tegen desinformatie' afkondigt is een symptoom van een EU in moreel verval. Het enige wat we kunnen doen is onze mening blijven geven, vrijmoedig, net als altijd, en ons niet laten intimideren en gaan zwijgen. Want mensen die uit angst hun mening voor zich houden, wie had ooit gedacht dat dat in Nederland zou gebeuren. Waardeert u dat ik me uit blijf spreken? elsvanveen.backme.org