Mijn 348 tb | Page 17 | FerrariChat

Mijn 348 tb

Discussion in 'Holland/Belgium' started by RJB (holland), Sep 19, 2022.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. AvH458

AvH458 Rookie

Dec 25, 2021
    26
    Full Name:
    AvH
    Heel wat anders, maakt het alleen maar mooier op de Nederlandse wegen!

2. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,224
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    GT3 touring staat ook op mijn verlanglijst, al moet ik dan wel 2 dingen inleveren die ik niet kwijt wil: stoeltjes achterin voor mijn dochter en het dak wat open kan.
    Helaas geen ruimte om 2 auto's binnen te stallen.... even wachten tot de 992.2 GT3's een beetje zakken in prijs ;).

pterps likes this.
  3. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    231
    Holland
    Full Name:
    Roel
    GT3 Touring is mooi. Zelf zou ik gaan voor de 991 met handbak. Die is alleen in 2018 geproduceerd en daarom nu al een gezochte auto waar je lekker van kunt genieten.

Heb zelf twee GT3 modellen, de RS uitvoering van de 997.1 en 991.2. Zijn gave wagens.

4. AvH458

AvH458 Rookie

Dec 25, 2021
    26
    Full Name:
    AvH
    Inderdaad de 991 Touring met handbak en als even kan met de sportstoelen is de holy grail

5. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,444
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Mooi, iedereen wil uiteindelijk een handbak, het nieuwe automotive goud als je het mij vraagt, gezien de prijsstijgingen en wat fabrikanten voor hun manual specials vragen.

6. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,007
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
  7. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ja heel cool en mooie kleuren!
    Ik snap al die lui niet die zwarte Porsches kopen met zwart leer.

8. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,177
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik vind het ook erg mooie kleuren maar als ik er zelf een zou kopen zou de kans wel groot zijn dat die zwart van buiten en binnen zou zijn. Net als dat ik Rossa Corsa Ferrari's heb gekozen. Snap dat mensen het standaard en zelfs saai kunnen vinden, maar voor mij past dat juist bij de klassieke uitstraling waar ik een positief gevoel bij heb opgebouwd.

Mooi dat niet iedereen dezelfde smaak heeft en dezelfde auto's kiest.

Melvok likes this.
  9. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,292
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    En blauw metallic ook, toch ? :)

10. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,177
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Klopt maar dat is op een Lamborghini. Heb trouwens ook nog een rood/zwarte Huracan STO en een zwarte Huracan Performante Spyder aangeschaft die je denk ik nog niet heb gezien. Voor Lamborghini heb ik niet een duidelijke voorkeurskleur. Daar ben ik denk ik niet uniek in want ik was bijvoorbeeld vorige maand op een bijeenkomst met ruim 30 Lambo's en die hadden bijna allemaal een andere kleur.

Dat is anders bij een Ferrari-bijeenkomst. Daar is het overgrootte deel van de auto's rood. Op grote afstand volgen dan de kleuren zwart en geel, en vooral voor de GT's nog blauw.

Voor Porsche en trouwens ook voor enkele andere Duitse merken zoals BMW of Mercedes geldt weer dat veel van de auto's zwart, grijs of blauw zijn, precies zoals ik het ook op de een of andere manier als voorkeurskleuren voor die auto's in mijn hoofd ingeprent heb gekregen. Past denk ik bij het wat meer degelijke en ingetogen Duitse karakter. Mooi nogmaals dat er wel mensen zijn die andere kleuren kiezen want dat maakt het straatbeeld wel leuker.

Melvok and pterps like this.
  11. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    231
    Holland
    Full Name:
    Roel
    575 GTC, pterps, Jeka and 5 others like this.
  12. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ja heel mooi ding in die kleur ook.

13. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,007
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Echt prachtige auto en fijn dat hij goed gebruikt wordt!

14. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    231
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Over te nemen, alles in één keer voor € 595

Autohoes op maat, nieuwstaat.

Shift Gate Lock van Hill Engineering voor 308, F40, Testarossa, 348, etc.

8x gereviseerde injectors. Type: Injectors BOSCH 0280150731. Door Motoren Revisie Emmeloord ultrasoon gereinigd, van nieuwe filters voorzien en getest.

Verder nog veel onderdelen die ik preventief heb vervangen bij mijn Ferrari 348TB maar in prima staat zijn aangezien de auto aantoonbaar nog geen 20d km had gereden:

- bobines origineel Ferrari / BOSCH 0221503407
    - ontstekingversterker origineel Ferrari / BOSCH 0227100200
    - brandstofpompen origineel Ferrari / BOSCH 0580254011
    - bougies Champion A6G - 2.750 km
    - luchtfilter nieuw
    - alle relais
    - uitlaat ECU, Ferrari F142581: vermoedelijk is 1 defect, de andere niet. Beide zijn vervangen na rode ‘slow down’ lampje op het dashboard. Probleem bleek uiteindelijk een luchtmassameter.

pterps and 348holland like this.

Share This Page