Hier word nederlands gesproken ... | FerrariChat

Hier word nederlands gesproken ...

Discussion in 'Europe' started by Bertus, Mar 19, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Bertus

    Bertus Formula 3

    Mar 1, 2004
    2,101
    Belgium
    Full Name:
    Bert S
    Als er nog nederlandstaligen zijn die soms hun woorden niet vinden in het engels of het duits hier is de oplossing ;)
    zeg het gewoon in het nederlands,

    ik denk dat er genoeg leden zijn op Fchat die hier een interessante bijdrage kunnen leveren :)
     
  2. alx355gt

    alx355gt F1 Veteran

    Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    :) Hehe, je meent het.
    Kan inderdaad nuttig zijn voor Vlamingen en Nederlanders. 't I s dikwijls vreemd om met Belgen en Nederlanders in 't Engels te converseren :). Maar 't is natuurlijk moeilijk om volgen als Nederlands niet je moedertaal is, geen gemakkelijke taal voor anderstaligen, vrees ik. Dus veel zullen andere Europeanen er niet aan hebben.

    Aan de andere kant, er is natuurlijk ook al een Spaanse chat, daar versta ik echt bijna geen letter van... , Duits is trouwens ook niet m'n sterkste kant... dus waarom niet?

    Alex.
     
  3. ForzaFerrari

    ForzaFerrari F1 Veteran

    Jul 25, 2003
    7,198
    The Netherlands
    Full Name:
    Waldo
    Gezellig...maar ik denk toch dat ik het meest in de Engelse threads rondhang :) --> bonker :cool:
    Maar wel goed initiatief...zijn id. vast genoeg Ned.talige F-fans die wat minder bedreven zijn in Engels... :)

    Waldo
    ForzaRossa.nl
     
  4. Anteriore

    Anteriore Formula Junior

    Jan 4, 2004
    863
    Netherlands
    Full Name:
    Ramon
    Hallo allemaal!

    Leuk om hier een keer een post in het Nederlands te vinden! Over het algemeen red ik mezelf goed met engels overigens op het forum.

    Groeten,

    Ramon
     
  5. trkevin

    trkevin Formula Junior

    Nov 3, 2003
    918
    Belgium
    Full Name:
    K. Blommaert
    Hey leuk, eindelijk eens iets in het Nederlands.

    Ik vond het eerst wel raar lijken. Normaal is alles in het Engels of in het Duits, en ineens ook wat in het Nederlands. Maar ik denk dat er wel genoeg nederlandstaligen zijn om in het Nederlands te "posten" (oei, daar zit terug wat Engels in :).

    Goed idee van je Bertus
     
  6. HJ dinogt4register.com

    HJ dinogt4register.com Formula Junior

    Dec 13, 2003
    253
    almelo,holland
    Full Name:
    hendrikJan Letteboer
    en het leest inderdaad wat makkelijker!!
    groeten uit almelo
     
  7. Bertus

    Bertus Formula 3

    Mar 1, 2004
    2,101
    Belgium
    Full Name:
    Bert S
    Het was misschien wat ongelukkig uitgedrukt in mijn eerste post, ik denk dat iedereen zich wel kan behelpen in het engels (of duits);
    Maar ik dacht als die duitsers (en spanjaarden) het doen, waarom zouden de nederlandstaligen dan achterblijven?
    Ik vind het gewoon leuk om ook eens in het nederlands te lullen over ons favoriete onderwerp, nl. FERRARI!!!
    Ikzelf ben een grote F1 fan en ik hoop hier wat nederlandstalige gelijkgestemde zielen te ontmoeten

    Forza Ferrari !!
    (in het nederlands klinkt het een beetje onnozel ;) )

    Groeten

    B
     
  8. alx355gt

    alx355gt F1 Veteran

    Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Bertus,

    Dus jij zit zondagochtend waarschijnlijk ook voor de tv? :)
    Ik voel dat het weer een 1-2 voor Ferrari wordt! Maar iets meer spanning dan twee weken geleden, zou zeker niet slecht zijn... zolang het Italiaanse en Duitse (of Braziliaanse natuurlijk) volkslied maar klinkt op 't einde! :D
     
  9. Bertus

    Bertus Formula 3

    Mar 1, 2004
    2,101
    Belgium
    Full Name:
    Bert S
    Zeker weten dat ik voor de buis zit,
    en gelukkig zendt La Une ook de oefenritten uit, zaterdag om 7.00u
    Ik kan hier in Bxl maar 4 posten ontvangen, nl. Tv1, canvas, La une en
    La deux dus voor F1 zit ik wel goed.:)
     
  10. Bertus

    Bertus Formula 3

    Mar 1, 2004
    2,101
    Belgium
    Full Name:
    Bert S
    Ze hebben het in de tweede vrije oefensessies behoorlijk gedaan (MS:4de en RB :10de
    In de eerste vrije oefensessie was het inderdaad 1-2 voor Ferrari

    Natuurlijk hoop ik dat Ferrari wint, het is altijd mijn favoriete team geweest (ook toen het minder ging),
    maar sinds ik een paar jaar geleden voor het eerst ben gaan kijken in Francorchamps heb ik sympathie gekregen voor alle teams.
    Het geluid van die wagens bezorgde me zo'n kippenvel, dat ik er spontaan gelukkig van werd ;)
    Vooral de BAR Honda van Villeneuve had toen zo'n rauw geluid, ONGELOOFLIJK!!
    Wat ik wil zeggen is, zelfs als er een Minardi voorbij komt zul je mij horen roepen :)
     
  11. alx355gt

    alx355gt F1 Veteran

    Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Me too, euh, ik bedoel... ik ook :)
    Commentaar op Canvas is niet zo schitterend vindt ik, daarom kijk ik voor F1 meestal naar de franstalige zenders.
     
  12. Bertus

    Bertus Formula 3

    Mar 1, 2004
    2,101
    Belgium
    Full Name:
    Bert S
    Heel het programma is veel meer uitgebreid, ze kijken wel altijd zo onnozel in de camera als ze tegen elkaar aan het praten zijn (vooral T.Tassin)
    maar dat vind ik wel lachen :)
    De commentaar bij de race zelf is ook veel enthousiaster
     
  13. vince308

    vince308 Formula 3

    May 23, 2003
    1,305
    belgium
    Full Name:
    vincent
     
  14. Bertus

    Bertus Formula 3

    Mar 1, 2004
    2,101
    Belgium
    Full Name:
    Bert S
    Hi Vince

    Dat kan best gezellig zijn , maar voor zondag ga ik toch passen, 't is een beetje vroeg.
    Ik zal sowieso een alarm moeten zetten om op tijd wakker te raken dus waarschijnlijk ga ik de race volgen vanuit mijn bed. :)

    Maar lijkt me wel interessant om met een hoop F1 fans een race te volgen, dit is meer iets voor de europese races, die beginnen om 14h :)

    Groeten

    B
     
  15. Bel360

    Bel360 Karting

    Nov 23, 2002
    217
    Belgium
    Full Name:
    Bart
    F1 fans, vanaf 7 uur maakt onze landgenoot zijn eerste echte oefenrit, te bekijken op La Une.


    Bart
     
  16. alx355gt

    alx355gt F1 Veteran

    Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Voor Europese races is zo'n groot scherm, absoluut een geweldig idee. Voor nu zondag toch ook een beetje vroeg voor my, die bekijk ik gewoon thuis.

    Schumi on top :D

    Bassie, Bassie, Bassie :rolleyes: hij mag ook 'ns rijden. Maar ja, 't is natuurlijk niet zo simpel als 't lijkt...
     
  17. Yquem

    Yquem Formula 3

    Dec 2, 2003
    1,403
    BELGIO
    Full Name:
    JR
    Verdikke ja. We zouden een soort van clubhouse moeten vinden waar ze elke race live uitzenden. Het zou een soort van vaste traditie moeten kunnen worden waar de car-nuts allemaal samen komen.

    Zenden ze de F1 wedstrijden niet uit in Garage Francorchamps? Ik heb dat pertang ooit eens gehoord.

    Joren REMANS
     
  18. Bertus

    Bertus Formula 3

    Mar 1, 2004
    2,101
    Belgium
    Full Name:
    Bert S
    In garage Francorchamps naar de F1 kijken zou helemaal de max zijn, schitteren decor

    ik heb zo'n gevoel dat ze dit seizoen die grote gele vlag veel gaan uithangen ;)
     
  19. alx355gt

    alx355gt F1 Veteran

    Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Garage Francorchamps zou inderdaad een mooi decor zijn ... maar ik heb het gevoel dat ze daar altijd wat uit de hoogte doen en zich vooral richten op de rijkste Ferrari-eigenaars die regelmatig langskomen en minder op de eigenaars van budget-vriendelijker modellen en/of minderbedeelde liefhebbers? Misschien ben ik fout met deze mening?

    Een bijeenkomst in meer lossere omstandigheden kan volgens mij veel gezelliger zijn?

    Hoe dan ook, de vlag zal er inderdaad veel hangen dit jaar... :D
     
  20. Bertus

    Bertus Formula 3

    Mar 1, 2004
    2,101
    Belgium
    Full Name:
    Bert S
    Ik denk ook dat daar naar F1 kijken een beetje 'wishfull thinking' is ;)

    Ik probeerde het mij alleen ff voor te stellen

    Joren, ik heb het u gisteren al gezegd, we moeten dringend op zoek naar zoiets als dat helaas ter ziele gegane Automobilia cafe
     
  21. ForzaFerrari

    ForzaFerrari F1 Veteran

    Jul 25, 2003
    7,198
    The Netherlands
    Full Name:
    Waldo
    Heb ooit het idee gehad om zoiets zelf te beginnen. Een automodel-zaak met een lounge-achtige zithoek met groot LCD-scherm voor F1/LeMans/Rally/etc etc. Barretje erbij met fris (alcohol mag niet geschonken worden...) en wat snacks. Helemaal goed lijkt mij...
    Heb alleen niet de financieen om dat nu op te zetten :confused: Maar wie weet... :)

    Waldo
    ForzaRossa.nl
     
  22. Bertus

    Bertus Formula 3

    Mar 1, 2004
    2,101
    Belgium
    Full Name:
    Bert S
    Misschien kunnen we er een europese keten van maken als we de financieën zouden rondkrijgen ;)
     
  23. Dino 208gt4

    Dino 208gt4 F1 World Champ

    Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Hoi Waldo,
    gewoon in jezelf blijven geloven dan komt het allemaal goed.

    Roel
    www.dinogt4register.com
     
  24. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,371
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Grapje,...
    Voor de toekomstige uitbater : Hopelijk zijn de consumptieprijzen evenredig met de geleverde kwaliteit. Bij de F-dealer durven ze daar wel eens een loopje bij nemen.
    Laat me weten wanneer de opening plaatsheeft,ok.
    Groetjes, Guido
     
  25. vince308

    vince308 Formula 3

    May 23, 2003
    1,305
    belgium
    Full Name:
    vincent
    Ja joren, heb ik ooit 2 keer meegemaakt.

    Fantastisch decor en formidabele sfeer, maar verleden tijd, jammer genoeg.

    No more F1 in Garage Francorchamps.
     

Share This Page