Tot je ernaar vraagt. Dan blijkt het 'service boekje' een stapeltje A4 met een ringbandje en een geel blaadje voorop dat door een inktjetprinter van het Ferrari logo is voorzien. Op pagina 2. heeft men de uit het orignele serviceboekje geknipte nummers geplakt. In het boekje staan er per pagina vier stempels, voor elke beurt 1. Ik heb twee keer naar het originele boekje gevraagd en mij werd verzekerd dat dit het originele boekje was. Bram en ik konden er wel weer om lachen.
Ik ook! 'Dozen schuiven' noemde men dat wel, ook ik maakte me daar schuldig aan. De restanten zijn nog in het pand aanwezig. Bij wat eens de balie was mag je nu kabeltjes uitzoeken uit een doos voor 1 euro p.st of zo. Dat geluk sluit ik overigens uit. Het calvinistische spreekwoord 'als iets er te goed uitziet om waar te zijn, dan is dat ook zo' doet hier weer opgeld.
+1 Vandaar dat wij ook nog niet gezellig naast elkaar in een vliegtuig zitten op weg naar de grote zandbak, nietwaar Gijs?
oke, je hebt gelijk... hier alvast een Paastip, dit is echt de moeite waard. Ga hierheen: http://www.grootauto.nl/ Prachtig, zo'n bende rotzooi heb je nog nooit bij elkaar gezien!
Mocht ik willen dat die van mij was! Zie ook omgeving: Southern California. Staat allemaal wel ergens in de archieven. In een notendop: Ik ging afgelopen najaar naar Los Angeles voor een dagje of 10, en wilde mezelf verwennen. Dus had ik een MX-5 gereserveerd. Die reservering was mis gegaan: geen MX-5. En dus kreeg ik een Nissan 350Z cabrio mee. Die heb ik amper gebruikt, omdat mijn gastheer een vrijwel ongebruikte Z8 in de garage had staan, met het verzoek of ik hem een beetje wilde helpen. Hij reed er zo weinig in dat hij van zijn garage op z'n kop had gekregen. Niet goed voor de auto. En of ik dan voor wat mileage wilde zorgen. Ach.... Echt een zalige auto. Rijdt heel anders dan een F. Veel meer als een flink wat "vlezigere" BMW 3-serie. Maar dan met een veelvoud aan vermogen aan boord. (Staat op het onderstel van de vorige M5, dus 5 liter V8 met 400 pk). 6 bak erin, terwijl je er net zo goed een 3-bak in had kunnen zetten. Dat ding heeft zo veel koppel dat 4, 5 of 6 eigenlijk niets uitmaakt. Wegrijden in 1 of 2 maakt ook geen klap uit. En dat geluid! Hmmmmm Ben er wat Fchatters uit de 308 sectie mee op gaan zoeken. Was wel leuk. Beetje een (voorzichtige) car-chase door Laurel Canyon achter een GT4 aan....
Je vergeet iets: DAK OPEN In LA en omgeving is dat toch wel een pré moet ik zeggen... Kijk, dat lijkt er meer op. Door top gear is ie helemaal afgekraakt. Snap daar weinig van. Ze verweten de auto een identiteitscrisis. Niet sporty genoeg voor een echte sportwagen, en niet soft genoeg voor een boulevard-cruiser. Hoezo??? Waarom moet je een automaat hebben om te cruisen? Zeker met een auto met zoveel koppel als dit, schakelen is echt een optie met zo'n apparaat... Als er een automaat in zou zitten zou ik het al een stuk minder vinden. En hoezo moeten veren en dempers week zijn als een amoebe met de griep voordat je er de boulevard mee op zou mogen? Voor mij is een Z8 een soort über MX-5. Sportief zonder Nordschleife-pretenties, fraai om naar te kijken en vooral heel veel fun om met de wind in de haren van canyon naar boulevard te rijden, en weer terug. 84000 euro zei je Henk? Blijft een boel geld.... Dan lepel ik misschien toch liever het blok van een nieuwe M3 in een MX-5 of zo...
Roel, ik sprak vandaag iemand die je kan helpen bij invoer uit Zwitserland. Handelaar met veel ervaring. Heb je al iets op het oog?
Schopje. Zijn er sinds 2008 nog belangrijke wijzigingen tav importeren uit Zwitserland? Via rdw.nl en belastingdienst.nl word ik eerlijk gezegd niet veel wijzer. Zou in mijn geval gaan om een 308 tussen de 25 en 30 jaar oud (nog niets gekocht hoor). Dus met een EUR1 19% BTW aftikken? Marc
Je moet gewoon 19%BTW betalen als je een europees gebouwde auto koopt, voor buiten de EEG geproduceerde auto's eerst nog even 10% invoerrechten betalen. Heeft trouwens in principe geen nut iets in Zwitserland te kopen , de Zwfr is veel te sterk tegenover de Euro, Zwitserland is een buyersmarket at this moment.