Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 56 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. GR 360

GR 360 Karting

Jul 22, 2005
    214
    Ik zat te net te bladeren in de Carros juni/juli 2005, hier staat een mooie rode Ferrari Dino 1979 van een IT'er, van een Fchatter?!

2. GR 360

GR 360 Karting

Jul 22, 2005
    214
    Mee eens! Ferrari veel mooier

3. GR 360

GR 360 Karting

Jul 22, 2005
    214
    Vraagje: wat vinden de heren van de nieuwe BMW M6??

4. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Is een leuke GT maar is niet meteen wat je noemt een SPORTwagen!! Ook al zal hij best even snel of sneller zijn dan vele "exoten"!!
    Het is en blijft een BMW! ;)

Ik zou persoonlijk gelukkiger zijn met een M3 CSL!!! ;)

5. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Mag dan wel een geweldige auto zijn qua prestaties en uitrusting, maar hij doet me eigenlijk niets. Het design is zelfs gewoon lelijk als je't mij vraagt.
    Maar ja, ik ben dan ook niet echt een BMW-fan :)

6. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Ik sluit me hier ook bij aan!! :)
    En nee, ik heb zeker geen oogkleppen als het op auto's aankomt!! :D
    Ik moet eerlijk toegeven toen de Gallardo net uit was, vond ik het zelf ook een geweldige wagen qua looks en concept!!!
    Maar na een jaartje vond ik de styling al wat gedateerd! :rolleyes:
    En als je de rijverslagen erop naleest schijnt een 360 bijv veeeeel meer rijplezier te bieden!! :) En daar draait het uiteindelijk toch om!!
    Een wagen kan 1000 PK (Bugatti) hebben en toch minder rijplezier geven mss dan een bijv een Lotus Elise van amper 120 pk!!! :D ;)

7. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    @ Alex: het lijkt me weer verschrikkelijk druk op t werk zeker!!! :D ;)

8. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik ben wel een BMW fan (ondanks Bangle) en ik vind de M6 schitterend! De M3 is inderdaad ook niet mis. Tijdens een driftcursus heb ik eens mee mogen rijden en zo'n M3 gooit erg makkelijk zijn achterkant om. Dat lukte me in mijn Impreza maar met moeite. Ik vind alleen het geluid iets te rauw.

Ciao, Peter

9. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Tja, dat heb je met achterwielaandrijving tegenover vierwielaandrijving!! :D ;)
    Dat vind ik persoonlijk net het leuke eraan!! :D
    Net als dat rauwe geluid!!! Was dat een gewone M3? Dan moet je zeker eens met een CSL meerijden!! Die klinkt werkelijk fantastisch!!! Nog rauwer en luider!!!! :D
    Jeremy Clarkson van het programma Top Gear haat werkelijk alles met een BMW-badge! Maar toch vond ie de CSL geweldig enkel en alleen door die motor!! :)

10. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    V-E-R-S-C-H-R-I-K-K-E-L-I-J-K!!! :D;)

11. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Beierse Meister Wursten!!

12. GR 360

GR 360 Karting

Jul 22, 2005
    214
    Ik heb geloof ik toch goed gekozen; een gebruikte Ferrari ipv een nieuwe M6. Ik ben nog naar Rijswijk ( importeur) geweest om hem te bekijken.
    Twee jaar geleden reed ik o.a. een XK8 cabrio; mooie auto alleen eem 'amerikaanse' V8: maximaal ca. 4.800 rpm. Ik zat ( volgens de dealer als enige Jaguar-rijder) continue te "schakelen" met de J-gate. Mooie auto alleen geen sportwagen maar eem GT. Ik was bang datzelfde gevoel te krijgen met de M6. Een proefrit was/ is erg moeilijk te regelen: gaat alleen via de importeur. Moeten ze Kroymans maar eens als voorbeeld nemen!
    Ik heb de M6 vorige week zaterdag in het wild zien rijden, ik had niet zoiets van wow.

13. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Ik behoor tot die minderheid die de Gallardo domweg een aartslelijke auto vindt. Komt met name door dat 'monobox'-achtige design. De A-stijl die zon beetje direct boven de voorwielen begint en een daklijn die bijna kaarsrecht naar de bovenkant van de achterzijde loopt. Een achterzijde waar de VW-designcultuur vanaf druipt. Ik zie er ook geen Lamborghini in. Oogt veel te lief.

De M6 doet me ook weinig. Ik vind de huidige 6-serie sowieso optisch weinig interessant. Lompe kont, lompe neus. Dan vind ik een M5 qua vormgeving interessanter.

14. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Je hebt zeer zeker goed gekozen!!! Zeker als je meer van sportwagens houdt ipv GT's!! ;)
    Bovendien zal de herverkoopwaarde van de Ferrari hoger liggen dan die van de BMW! ;)
    Ook zal een M6 in onderhoud ook best veel kosten! Ik ken iemand die een M3 heeft gehad en dat was best duur! :rolleyes:
    En zoals je zegt een M6 is niet meteen een "WOW-wagen"!! Je moet al twee keer kijken of het geen gewone 630 of 645 is!! Een 360 daarentegen!! :)

15. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Waar het non-Ferrari's betreft ben ik alleen onder de indruk van de Aston Martin DB9 en die V8 Vantage. Sprak hij die zich in het dagelijks leven voortbeweegt middels een Fiat Punto 75 EL, de bus en die grote gele auto's van de NS...

16. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #1391 henkie, Oct 7, 2005
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Goedenacht heren...
    Ben dus in Berlijn geweest voor mijn werk en even "Im Meilenwerk" bezocht.
    Enorm gebouw waar je continu met een forse erectie loopt.
    De locale Ferrari dealer zit er ook in, evenals de werkplaats die gewoon toegankelijk is.
    Er staan ook aardig wat klantenwagens in die glazen boxen, op de foto's zie je 1 rij, maar hij is 2x zo lang..
    Stonden ook 2 Enzo's. Die rode Enzo zag ik een paar uur later nog over de Kurfurstendamm blazen op 8000tpm.
    Trouwens, daar probeert iedereen met een sportwagen zo goed mogelijk op te vallen.
    Als ik te veel fotos laat zien dan schiet me maar neer.
    Image Unavailable, Please Login

17. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #1394 henkie, Oct 7, 2005
  18. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Hoi Henk,
    als je nog meer foto's hebt. GRAAG!! Waauw, wat een collectie.
    Is het een museum of zijn het allemaal dealer auto's?
    Kun je er zo binenn wandelen?

Ik denk dat ik maar eens een ritje naar Berlijn ga plannen.

19. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #1396 henkie, Oct 8, 2005
  20. Seth

Seth Formula 3

Feb 8, 2004
    1,551
    Texas
    ummm quick question, where is that place??????!!!!!!! with all the car storage things??? i remember reading about it and WOW!! sorry for the english...

21. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
  22. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Hello... it's Im Meilenwerk in Berlin. The local Ferrari dealer is also in the building. The cars in the glasshouses are customer's cars.. THe rest of the 300 cars are for sale... I love it, fantastic building, great ambience.

23. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Dank je Henk.

Share This Page