Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 993 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,128
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik heb op hun site gekeken en berekend wat ik voor een 308 GT4 kwijt zou zijn. Dat valt alleszins mee, maar voornamelijk omdat een GT4 belastingvrij is. Ik ben dan in het ongunstigste geval even duur uit als nu. Bij een Mondial wordt het een ander verhaal, maar dat heb ik nog niet uitgezocht.

2. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,128
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    p.s. de dagwaarde heb ik misschien verkeerd aangenomen (te laag? Ik ben er van uit gegaan dat de dagwaarde altijd laag is). Waar kan ik betrouwbare info hierover vinden? Of bepaalt de verzekeringsmaatschappij dat zelf? Taxatie?

3. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    De BOVAG Koerslijst wil nog wel eens helpen.

4. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Peter, ik stuurde je een mailtje, ten onrechte schreef ik dagwaarde. Bedoelde waarde.

5. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    wat is het verschil?

6. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    mille of 10-20 op een 348.

7. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Kijk, nog een GT4!!!! Kan ik je van harte aanbevelen.!!!!!

M'n buurman heeft een GT4 en een mondial cabrio. Hij is veel en veel meer weg van z'n GT4. Die auto heef - vrij naar zijn woorden - emotie. Hij betrekt je bij het rijden, je moet er in werken. De Mondial is een veel makkelijker te rijden auto volgens hem, en daarmee ook een stuk minder leuk. Meer als een gewone auto. Nogmaals: ZIJN woorden, niet de mijne. Ik heb nog nooit een mondial gereden.

Wat verzekeringen betreft: Ik zit bij Herasto.

Heb m'n GT4 verzekerd voor 36.000 euro getaxeerde waarde.

All-risk komt dan op pakweg 340 euro per jaar uit ongeveer, op basis van 7500 km per jaar. 10.000 km komt er nog een euro of 80 bij. Deze bedragen zijn inclusief het WA deel van - schrik niet - 57 euro per jaar.

Prima ervaringen met ze tot nu toe. Nog geen schadeverhaal gehad, dus daar kan ik niet over oordelen. In de voorwaarden staan ook dingen over altijd repatriëren van de auto vanuit het buitenland, zelfs als hij total loss zou zijn. Dat soort dingen. Niet gek. In ieder geval de moeite om eens te bekijken....

Gr

Hans

8. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    met ´waarde´ bedoel je de ´waarde´ van het object in het economisch verkeer?

9. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @bigodino
    Als je een 308gt4 onder het klassiekerverhaal kan verzekeren ben je erg goedkoop uit (lees: Hans).
    Echter, deze vrienden verzekeren geen iets jongere auto's...

Assicuro houdt een minimaal te verzekerde waarde aan van EUR 50.000, maar wil hier telefonisch nog wel eens van afwijken heb ik gehoord. Ik betaalde voor mijn 348 destijds ongeveer EUR 1300 en nu met mijn F360 meer dan het dubbele.... :(

Dit is een "onderlinge verzekering", dus geen opbouw van no-claims e.d. Echter, ook praktisch geen premiestijgingen.

10. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Ik heb een beetje bijrijderservaring in 308 GTB en GTS. Ik vind het heerlijke, ongefilterde auto´s, een feest voor de zintuigen. Een goudeerlijk en vooral loepzuiver voorbeeld van hoe een sportwagen zou moeten zijn (vandaag de dag wordt zelfs een Hyundai Scoupe een sportwagen genoemd). Hoe verhoudt zich dat tot de GT4? Doet ie op enig gebied (even los van het uiterlijk van het exterieur) onder voor de GTB/GTS?

11. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #24811 Hans, Nov 30, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Hee Marnix,

hoe bedoel je, los van het uiterlijk van het exterieur??? (zie fotos) ;)

De wielbasis van de GT4 is langer dan die van de GTB/GTS, terwijl de overhangen flink korter zijn. Over het algemeen wordt gesteld dat de GT4 daardoor een (iets) betere wegligging heeft dan de GTB/GTS. Technisch is het dezelfde auto....

Fred heeft behalve in zijn 328 ook in mijn GT4 gereden. Wellicht dat hij iets kan vertellen over de verschillen.

(Mag ik eens bij iemand in een 308 instappen, om het verschil te voelen??)

Ik kan in ieder geval de upgrade naar stijvere dempers en veren aanbevelen. Kosten: pakweg 1000 euro, plus een paar uurtjes werk. Resultaat: een andere auto. Wederom: vraag Fred. :)

Hans
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

12. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Kijkplezier gegarandeerd denk ik ;)

Hamilton neemt het op tegen The Stig
    30 november 2007
    McLaren-coureur Lewis Hamilton heeft het deze week opgenomen tegen The Stig, de anonieme coureur uit het Britse televisieprogramma Top Gear. De aflevering met Hamilton wordt zondagavond om 21.00 uur uitgezonden op BBC 2.

Het is het eerste televisie-optreden van Hamilton sinds het einde van het seizoen. De 22-jarige Brit had het deze week verder erg druk met sponsorverplichtingen, onder meer voor McLaren-partner Johnnie Walker. Volgende week zal Hamilton twee dagen in actie komen tijdens de test in het Spaanse Jerez de la Frontera. (f1-racing.nl)

13. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Fantastisch nieuws Peter! Ik ben benieuwd welke F het uiteindelijk gaat worden. Veel succes met de verkoop van de Subaru en de zoektocht naar zijn vervanger!

Onlangs deelde Henk al mee dat Kroymans Maserati heeft verloren .....dit bericht hier bevestigd het nog eens --> http://www.ed.nl/edeconomie/2241841/Maserati-uithangbord-met-uitstraling.ece

Maserati zal dus in Eindhoven te vinden zijn.

14. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    nou, omdat dat verschil nogal vanzelfsprekend is. Ik vind de GT4 een mooie voiture hoor! :D

15. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Ik weet 't, de aankoop is nog niet voor nu meteen gepland, maar op Kapaza.be staan misschien wel een aantal wagens die intressant kunnen zijn... Met een beetje geluk kan je ze in 2008 nog inspecteren.

Twee voorbeelden...
    http://www.kapaza.be/Autos/Ferrari/6836664/308_gt4_dino.html

http://www.kapaza.be/Autos/Ferrari/6633502/Ferrari_mondial_3_2_quattrovalvole.html

16. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  17. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #24817 henkie, Nov 30, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  18. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Wanneer komt het draadje "vreselijke foto's van gecrashte Ferrari's"?

19. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Die staan allemaal op wreckedexotics.com, dus dat heeft weinig zin.
    Ik heb hier niet zo'n problemen mee hoor, tenzij het mijn auto is of 1 van jullie.
    En ook deze wordt weer netjes hersteld.

20. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    dit kan ik nog wel hebben. In de wereld die Ferrari heet is een 360 Modena een ongemeen fantastische auto, maar een massaprodukt (ja, alles is relatief). Als het nou een 250 MM Vignale was geweest, dan was het wat anders. Het belangrijkste is dat dhr Wiggers het er zonder kleerscheuren vanaf heeft gebracht. Hooguit een gekneusd ego, zoals dat zo mooi heet.

Staat haar goed trouwens, Argento Nurburgring.

21. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Jaja...

Mag ik je nog even quoten?

DOET IE ONDER????

Lul je hier nog maar eens uit!!!

:D:D:D

22. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Dag allemaal,

weer terug op het 'Net! Ik heb vele e-mails te lezen en reacties te geven, vooral aangaande de Italietrip - daar trek ik de komende paar uur voor uit.

Allereerst nog even een update aangaande mijn auto: Maandag de auto bij Alex afgeleverd (op eigen kracht heengereden - geen probleem), en het blijkt allemaal erg mee te vallen. De expert heeft er ook naar gekeken en er is absoluut geen structurele schade aan de auto dus lang voordat ik weer in NL ben is ze weer de oude. Een pak van mijn hart, zoals jullie zullen begrijpen, maar ook wel te verwachten gezien het bij ca. 30km/u gebeurde.

Hartelijk bedankt voor al het medeleven!

Onno

23. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    "De schade wordt geschat op 20 a 30 mille". Ja, plus de rest!!!!

Zonde!!!

24. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Arme Alex....

Moet ie straks met hangende pootjes naar een (durf ik het te zeggen???) Porsche dealer om verf te halen.... ;)

Goed te horen dat het meevalt Onno. En welkom terug in de bush. Jammer dat er van jij even rijden met mijn auto niks meer terecht gekomen is (hoewel?????? ;))

Hans

25. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Die afspraak staat Paul, met camera op de bijrijders stoel en niet uitstappen he?!

Deze foto bedoelde ik idd, Paul belooft (zie hierboven) dit nooooooit te doen, we gaan het meemaken.....

Hij is net weer terug, wel wennen dat (te) drukke verkeer in de regen :p Ik ga serieus overwegen in de achtertuin van Dirk een schuurtje te kopen en daar in deze periode te verblijven/vermaken met een F natuurlijk (Dirk jij houdt de huidige 360 erbij?)
    Ik heb over mijn mic een stukje lama wol (=zeer dicht van struktuur, echter wel voldoende open voor geluid) geplakt waardoor dat irritante geklapper van wind minder is. Let wel het is er nog wel alleen veel minder. Ik zal kijken of ik nog een stukje heb. (voor degene die zich afvragen: Lama wol??? nix vragen, ik weet er waarschijnlijk toch geen antwoord op.) Ruud; kleur grijs goed?

Gaaf ik mag zelf de km stand invullen tussen 100k en 150k, erg grote marge al zeg ik het zelf, goede doel is wel duidelijk, hulde.

Size does matter, zeggen we maar eens. Langere wielbasis staat niet altijd voor betere wegligging, wel voor ander weg gedrag. Het is dus zaak eerst jezelf af te vragen wat ga ik doen? lange afstanden rijden, of korte sprit/bochten werk. Hierom heeft Ferrari ook LWB's en SWB's gemaakt.
    Technisch kunnen de SWB/LWB gelijk zijn echter totaal verschillend in gedrag, helaas heb ik dit verschil nog niet zelf kunnen "voelen" omdat het niet eenvoudig is van een type de SWB en LWB te rijden. :( wishful thinking :confused:
    Ik heb (klein stukje) in de GT4 gereden nadat de dempers waren aangepast, niet ervoor. Ik moet Hans gelijk geven dat het onderstel niet spijkerhard aanvoelde, echter kan niet bevestigen hoeveel aangezien ik voorheen niet in de GT4 heb gereden.
    Wel durf ik te stellen dat de GT 4 en 328 emotie auto's zijn, waarin echt gestuurd moet worden (ga je voelen na 6 uurtjes sturen) en waarin je op je hoede moet zijn voor bijvoorbeeld het faden van je remmen bij heftige (rem)acties (laatste niet geprobeerd in de GT 4, is immers niet mijn eigendom).
    De Emotie factor is trouwens niet aan leeftijd van de bolide gebonden. Ik zelf vind dat een groot misverstand. Ik neem als voorbeeld de Gallardo van Plambo, echte emotie :cool: in een nieuw model.

@ Hans je vergelijkingstest rij-ervaring in GT 4/328 gaan we komend seizoen uitvoeren, ok? (308 heb ik niet :( )

+1 , fotootje (zonder dodelijke afloop) moet kunnen
    Hersteld? deze? wie koopt dat nog?

Share This Page