Dames en Heren, Ik begin mijn loopbaan op dit forum door jullie vriendelijk te groeten........groeten. Helaas ben ik nog niet in het bezit van een reden om s,avonds een rondje door mijn garage te lopen. Noch ben ik in het bezit van de vereiste garage , het rondje daar doorheen maak ik in de spaarzame vrije tijd nog in mijn hoofd. Ik geloof in hard werken en onvermoeibaar knallen dus met die "12 cilinder symphony" komt het mijns inziens goed . Een vraag is de reden waarom ik jullie aandacht vraag. Naast mijn vak als sieradenmaker ( goudsmid of edelsmid in de volksmond) ben ik een onvervalst pistonhead . Je had de teleurstelling op het gezicht van mijn moeder moeten zien toen ze mijn eerste woordje hoorde. Auto riep die rotzak , en dit is echt waar. Het bloed kruipt zoals altijd waar het niet gaan kan .Affin ik heb een half jaar geleden een kunstwerk gemaakt samen met een collega van mij met jaguar als thema. Ik beleefde hier zoveel plezier aan dat ik besloten heb meer met mijn favoriete automerken en typen te gaan doen. Nu ben ik in het kader van dit " project " op zoek naar iemand die mij gedetailleerde informatie kan verschaffen over de " oer ferrari " 125 S uit 1948 of 1947 . Een blauwdruk zal er wel niet meer zijn, maar wellicht zijn er mensen binnen handbereik die boeken bezitten of zeer gedetailleerde modellen. Ik zou in dergelijke gevallen eindeloos dankbaar zijn als ik uit deze bron van kennis zou mogen putten. Je moet je voorstellen dat ik kunstobjecten ga maken geïnspireerd door in dit geval de 125 .Ik doe dit met bijna dezelfde technieken als waarmee Alwin Hietbrink zijn restauraties doet, maar dan op kleinere schaal. Elk plaatje of tekeningetje is dan winst. Goed dit was mijn vraag, er staat een westmalle tripel voor mijn neus, daar ga ik me aan wijden groet Peter www.petervanbruggen.com Image Unavailable, Please Login
Ik kan je niet helpen, Peter IV (we hebben al 3 andere Peters hier). Maar een hartelijk welkom en ik ben erg benieuwd naar je interessante project. Heb je misschien een foto van het Jaguar object dat je gemaakt hebt? Leuk dat er nu ook iemand van de andere kant van de ketting [sic] op het forum zit: ik delf goud in Afrika, jij maakt er sieraden van. Onno
Welkom op het forum Peter, wat heb je een prachtig beroep! Ik geloof ook niet dat ik je echt verder kan helpen, maar in het internationale gedeelte is er vast en zeker ook nog veel informatie te halen. Peter
Onno en PeterI II of III, Jamerrr dat jullie niet helpen kunnen maarrrr ik ga inderdaad nog even kijken of het internationale deel mij iets te melden heeft omtrent dit projectje....( understatement ). Het Jaguar project, de foto staat hier onder. Gemaakt ter gelegenheid van een show die Jaguar gaf bij Blankespoor in Den Haag. Jullie zullen het waarschijnlijk niet geloven maar het is eigenlijk een verwarming ( warm water ). Er zit originele Dupond Lak op in Brittish racing green en hij is geklopt uit aluminium. de Jaguar geeft de beweging aan die het dier maakt als het aanvalt en is ontdaan van alle onderdelen die niets met die beweging of met het aanvallen van doen hebben. Het gelul van de kunstenaar....het ding ziet er gewoon lekker uit. We zijn Jaguar aan het overhalen meer met kunst te gaan doen , zo prachtige combinatie, auto,s en kunst. Op mijn site staat nog een foto van de kop en als ik in mijn werkplaats ben maandag zal ik nog wat detail shots sturen . Onno, ik ben blij met je . Mysterieus beroep heb je. We kunnen die 125 ook in goud maken natuurlijk ....... Image Unavailable, Please Login
moet zeggen dat ik me ook welkom voel hier . Zal jullie op de hoogte houden van mijn auto projectjes.
Wat een prachtige sculptuur, Peter! En dan is het nog praktisch ook! Schitterend. Hierbij dan 1 van mijn ontwerpen: de Yalea goudmijn. Of eigenlijk moet ik zeggen 1 van mijn mijnontwerpen. Helaas heb ik nog geen (economische) manier gevonden om een mijn in de vorm van Ferrari te krijgen, maar gelukkig heb ik wel een Ferrari UIT die mijn gepulkt. Onno Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Machtig interessant Onno. Hoop dat je me tijdens onze Italië trip veel meer over kunt vertellen. Altijd een bepaalde interesse gehad in (goud)mijnbouw.
peter stuur je m n mailtje op [email protected]? ik heb enkele period pics die je mss wel interesseren, maar zijn te groot en teveel om hier te posten. (en ik ben te gierig om n silver account te nemen....)
Ik bewerk goud maar Onno bewerkt een hele planeet. Doet me denken aan een personage uit de Hitchikersquide to the galaxy Onno , Slartibartfast . Hij maakte planeten en was bijzonder trots op een stukje kustlijn op een achtergesteld planeetje dat ze aarde noemde, They named it Norway for no particular reason at all .Waanzinnig boeiend vak heb je. Ik zit nu al te bekijken of de kleuren van de aarde iets met de vorm van " the big Hole " te maken hebben. Eurperules ik stuur je een mailtje hij komt er aan vandaag of morgen. Michiel , de ideeen machine draait al bel gerust eens om te sparren. groet Peter
Ik heb er 4 voor nodig...de mijne komt uit deze mijnen Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Ik heb alle 5 radio shows van de BBC op mijn iPod en die worden vaak gedraaid achter mijn bureau. "There is a theory that states that if ever anyone ever discovers exactly what the universe is for, and why it is here, it will instantly disappear and be replaced by something even more bizarrly inexplicable. There is another theory that states that this has already happened." Als je goed kijkt kun je in de eerste foto het erts zien zitten. Er is een donkere band in de Noordwand (helemaal links op de foto) die van boven naar beneden loopt: dat is het goudhoudende erts. Deze gemiddeld 17m brede afzetting loopt horizontaal over de hele pit. Je kunt het ook goed zien bij de drie trucks in het midden van de foto - ze staan precies naast het erts. Aangaande de vorm van het gat: het voorkomen is vrij constant van dikte en loopt recht van noord naar zuid, dus de vorm wordt primair bepaald door het goudgehalte: er zit meer goud aan de rechterkant van foto 1, dus kunnen we daar dieper mijnen. Vandaar dat het gat daar breder is. Gemiddeld mijnen we 4 gram goud uit elke 9 ton die we verwijderen (bestaande uit 1 ton erts en 8 ton steriel). @Roger - vertel meer! Onno
The hitchhikers guide is fantastisch, Douglas Adams heeft mijn kijk op de wereld al weer heel wat jaartjes terug compleet veranderd. Ik heb mijn Ipod ook gevuld met alle radioshows en ik ga mijn geheugen weer eens opfrissen, ook goed voor de stageloper die verplicht naast mij mag zitten . Mijn quotes zijn dus ook niet meer zo accuraat maar deze is en blijft geniaal . " In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move." 4 gram per 9 ton planeet.....Ik denk dat mijn stofzuiger een hoger gehalte herbergt op dit moment , maar goed dat is flauw. Ik ga in mijn pauze de foto,s nog eens bestuderen. Eindeloos interessant om eens te horen hoe mijn basismateriaal gedolven wordt. Mijn werk wacht.... groet Peter