2dehands markt dood? | Page 2 | FerrariChat

2dehands markt dood?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by pninja005, Jun 6, 2024.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,539
    Even heel gechargeerd denk ik dat de locatie een hele boel doet.
    Ik ben zelf niet woonachtig in de Randstad en daar merk ik de negatieve associatie helemaal niet.
    Die vlees, vlieg en auto schaamte wordt ons door de media een een bepaalde richting aangepraat en is nergens op gebaseerd behalve politiek gekleurd.
    Zodra je op bovenstaande punten een intelligentie discussie met iemand wil voeren is het altijd zwart of wit, links of rechts en niets er tussen in.
    En daar gaat het fout (in de wereld).
    "Ik heb gelijk en jij bent fout!"

2. Enzo Sebastian

Enzo Sebastian Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 2, 2020
    296
    Amsterdam
    Full Name:
    Laurence Sebastian

Daar ben ik het totaal niet mee eens eigenlijk; ik heb met patiënten (die vanuit heel het land komen) en collega's (ook door het hele land gesitueerd) veel gesprekken over deze bovenstaande onderwerpen en het zijn altijd wel interessante gesprekken en bemerk ik wel een open blik hoor. Technisch gezien komt het erop neer dat ik eigenlijk ook wel vaak inzie dat veel van 'onze' keuzes voor een onomkeerbaar gevolg hebben geleid dat niet altijd in het goede uitpakt voor onze planeet. Dat is technisch gezien waar het op neerkomt. Diervriendelijk vlees bestaat gewoon niet en ik ben een dierenvriend, maar ik houd ook van vlees. Zelfde geldt voor het gebruik van fossiele brandstoffen; ik vind een NA V8, V12 of V6 heerlijk klinken en rijden, maar ik besef me heel erg goed dat het niet goed is, al die CO2 de lucht in te stoten. Het probleem is ook; de oplossing is zwart of wit, rechts of links. Als je echt feitelijk gaat kijken is er geen gulden middenweg in deze discussie.

Het enige wat ik zelf merk is dat Nederland te vol is, het geen autoklimaat biedt (zowel financieel als meteorologisch) en als ik fijn wil rijden moeten alle sterren in lijn staan, kan ik er in NL een beetje van genieten. Daarbij komt dat - sinds ik een kleine heb - ik me veel meer realiseer dat tijd spenderen met de kleine 100x belangrijker en leuker is eigenlijk, en dan komt het punt dat je je gaat afvragen: wat ben ik eigenlijk aan het doen met al die (sport)wagens! Haha.

Tja, slap verhaal eigenlijk, want in the end is het gewoon een egoïstische keuze om deze hobby vol te houden en dat besef ik me al te goed. Ik denk echter dat het enthousiasme voor liefhebbers- en sportauto's langzaam weg ebt en dat zal denk ik ook in de tweedehands markt zichtbaar zijn..

3. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,539
    Gelukkig wonen we in een land waar iedereen het recht heeft op zijn eigen mening en deze ook vrij mag etaleren.

Ik lees vooral in jouw stukje dat je een mening, met de beste bedoeling, toch als een feit wilt zien. Wat zijn bijvoorbeeld "onze keuzes", heb ik daar ook wel een deel in gehad. Daarnaast gaat geen mens, panel, club wetenschappers er uit komen om glashard en feitelijk te kunnen beweren wat dan precies onze keuzes zijn en welke invloed die hebben. We baseren ons op diverse modellen en die spreiding in die modellen is zo vreselijk ruim dat het zowel links als rechts op kan gaan.
    Er zijn op Youtube zat grappige nieuws berichten te vinden uit de jaren 60-70 die het hebben over wereldwijde overstromingen in het jaar 2000....
    Daarnaast is het klimaat op aarde behoorlijk in kaart gebracht (jazeker, ook weer via diverse modellen) van de afgelopen miljoenen jaren en die laten een heel, heel ander beeld zien qua opwarming......
    Nee, ik wil geen klimaat ontkenner zijn; maar ik laat mij ook niet in een hoekje plaatsen als zijnde boosdoener en wereldvernietiger omdat ik zo nodig op de wereld besta.

over autos'en verbrandingsmotoren is al net zoveel geschreven als over elektro auto's. Die discussie zal nog wel even blijven. De consensus is wel dat beide voor- en nadelen hebben als je met zo goed mogelijk een open blik blijft kijken.

en dan nog even het CO2 'probleem' ook dat roept de media maar steeds. Maar, is CO2 wel zo slecht. het publiek neemt dat ook maar zomaar aan; want dat is slecht'; toch...? Vraag je even door dan realiseert niemand zich dat CO2 keihard nodig is voor al het leven op aarde! zonder genoegCO2 op aarde sterft al het leven uit. Sterker nog, er zijn gedurende de levensduur van het leven op aarde best wel een aantal kritieke momenten geweest qua CO2 die veel te laag was. En ja, ook als je daar nu naar kijkt zijn de huidige CO2 niveaus echt laag ten tijden van de dino's. En nog sterker, een hoge CO2 gaat hand in hand samen met groei van leven (natuur); dus ja....

Dier vriendelijk vlees bestaat niet. Klopt, maar dat ligt ook aan de definitie. De mens is een alles eter; dat is de reden dat wij extreme temperaturen en leefomgevingen kunnen weerstaan en zelfs in kunnen gedijen. Sterker nog we hebben zelfs diverse ijstijden overleefd; toen waren er geen groente tuintjes....
    Van alle voedingsstoffen is proteine de enige die voor ons mensen essentieel is; sterker nog dat is de vertaling van proteine. Gelukkig hoeven we die niet alleen uit vlees te halen; en kan dat ook uit groente. Maar dan zul je zo vreselijk veel groente moeten eten dat het bijna niet te doen is. En dan nog zien we heel duidelijk uit alle wetenschappelijke onderzoeken dat proteine uit groente van een mindere biologische waarde is dan vlees of zuivel; dierlijk dus.
    Dus ja, het is niet vriendelijk om dieren te eten voor vlees; maar dat is helaas wel de 'natuur' en hoe wij ontstaan zijn vanuit de evolutie. Koop dan vlees van een biologische boer; of plaatselijke veehouder; legio oplossingen; kijk ook een bij grutto.....

Maw je geeft zelf aan dat er geen gulden midden weg; die is er dus wel degelijk! Het ligt meer hoe je zelf naar de diverse kwesties kijkt.....

Dat jij er zelf minder van geniet heb je dus ook zelf in de hand.... alhoewel je laatste opmerking wel de beste is; tijd spenderen met je kids is zeeeeer waarschijnlijk veel en veel belangrijker dan een leuk ritje met welke auto dan ook!

4. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,254
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    EENS Maximus !

Ik geniet met mijn 70 jaren nog steeds van alles ... vrijheid (in de ruimste zin van het woord), mijn echtgenote/familie, de Ferrari hobby, kleinkinderen, vlees eten ... en het vormen van mijn eigen opinie.

Alleen zo kan je n.m.m. met plezier in dit redelijk volle landje (over)leven ...

Have FUN allemaal hier :)

Maximus1973, Jeka and Ferryducati like this.
  5. Enzo Sebastian

Silver Subscribed

Aug 2, 2020
    296
    Amsterdam
    Full Name:
    Laurence Sebastian
    Haha ik geniet ook van van alles, denk alleen dat er een kentering gaande is in de maatschappij en dat onder andere invloed heeft op de tweedehands markt, daar ging dit topic over ;)

Maximus1973 and Melvok like this.
  6. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,436
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Zou mooi zijn, alle prijzen terug naar niveau van 15 jaar terug, koop je weer iets leuks voor een normaal bedrag.

Ajax de 1e likes this.
  7. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,254
    Full Name:
    Mel
    Stond toen (15 jaar geleden) een 512TR voor € 65.000 en een F40 bij MH te koop voor € 365.000 :)

Payamx likes this.
  8. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    en was de F50 ook zo rond de 500.000 euro

9. Enzo Sebastian

Silver Subscribed

Aug 2, 2020
    296
    Amsterdam
    Full Name:
    Laurence Sebastian
    En kocht de vorige eigenaar van mijn half vrijstaande huis naast Amsterdam het voor 375.000€ haha.

Payamx and pninja005 like this.
  10. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,254
    Full Name:
    Mel
    Those were the days my friend (song van ... Mary Hopkin) ...

11. fdekeu

fdekeu Formula Junior
    Silver Subscribed

Jun 19, 2008
    629
    Belzium
    Full Name:
    Frank
    Ik keek in mijn kristallen bol en zag dat het tijd was om een 550 te kopen

Harry-SZ, dirktor and DutchFerrari like this.
  12. Payamx

Payamx Rookie

Dec 24, 2023
    42
    Bollenstreek, Netherlands
    Full Name:
    Payam
    Dat wordt links en rechts inderdaad door iedereen gezegd...

13. Ferrari599GTBF1

Ferrari599GTBF1 Karting

Aug 1, 2023
    55
    Netherlands
    Full Name:
    Thomas
  14. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior
    BANNED

Jun 3, 2015
    611
    Ik zou er met een HELE grote boog omheenlopen. Om zo’n Amerikaans ding goed te krijgen mag er minimaal eenzelfde bedrag achteraan leert de praktijk.
    Een goede EU spec 308GTS gaat gewoon over de 100k in deze tijd.
    Maar ieder zijn ding….

15. Ferrari599GTBF1

Ferrari599GTBF1 Karting

Aug 1, 2023
    55
    Netherlands
    Full Name:
    Thomas
    Duidelijk :) Wat is er anders dan qua motor in vergelijking met het EU model?

16. Ferryducati

BANNED

Jun 3, 2015
    611
    Neem maar eens contact op met Alex van Forza. Die wil ze niet eens in onderhoud nemen.
    En op dit forum zijn genoeg 308 bezitters die dat zullen beamen.

17. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik zou die Amerikaanse GTSI ook laten staan.
    Is een auto met veel werk zo te zien. Als je zelf veel kunt, dan kan het interessant zijn, maar het blijft een Amerikaanse GTSI.
    En sommige dingen zijn gewoon duur: zoals dat uitgedroogd interieur laten doen.
    Het is wel een Ferrari natuurlijk en altijd leuk, maar dit zijn wel de minst gewilde 308's en dat zie je terug in de prijzen.

Als ik deze motor alleen al van buiten zie, dan denk ik laat maar. Alles rood en geel gemaakt door een kind met vingerverf? ;-)
    Ik zou dan in 1 keer een goede kopen.

Ferryducati likes this.
  18. Ferrari599GTBF1

Ferrari599GTBF1 Karting

Aug 1, 2023
    55
    Netherlands
    Full Name:
    Thomas
    Ja, het was meer dat een vriend van me dit model zag en het wel zag als leuk project voor ons samen in de winter. Maar na een hoop lezen gister avond lijkt het inderdaad niet verstandig :) En ja, ik ken Alex zeker. Top gozer! Als die het zegt dan neem ik het ook meteen aan.

19. Ferrari599GTBF1

Ferrari599GTBF1 Karting

Aug 1, 2023
    55
    Netherlands
    Full Name:
    Thomas
    Haha, dat viel mij ook op ja.

20. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    750
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Wat zie je als een project? want dat kan voor iemand zijn een complete engine rebuild, de ander een volledige restauratie, de ander een schade auto herbouwen en voor ander alleen al het poetsen van een auto...

21. Ferrari599GTBF1

Ferrari599GTBF1 Karting

Aug 1, 2023
    55
    Netherlands
    Full Name:
    Thomas
    Ik denk als het alleen dat ene is wat de auto mankeert zou hij dat zelf mogelijk eventueel kunnen, ik heb nog een leegstaande loods en een brug zou erin passen. Maar ik neem het risico niet, ik zoek gewoon een goed werkende EU versie en kom die vanzelf eens tegen.

22. Ferryducati

BANNED

Jun 3, 2015
    611
    Verstandige beslissing!!!

Ferrari599GTBF1 likes this.

Share This Page