308 GTV glassfiber versus 308GTS QV | FerrariChat

308 GTV glassfiber versus 308GTS QV

Discussion in 'Holland/Belgium' started by PBE624, Dec 20, 2007.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. PBE624

PBE624 Formula Junior

Full Name:
    Frank
    Hmmm,

ben er nog niet uit , kijk momenteel naar een 308GTB vetroresina rood van 1976 dry sump (45,000 Euro), waarvan men op de verschillende sites zegt dat de waarde aan het stijgen is, en kijk ook naar een 308GTS QV, 1985, zwart (30,000 Euro) die me ook aanstaat.

Vraag is: wat is beste 'value for money' aangezien beide modellen me wel aanstaan en beide + en - hebben.

Heb niet zo'n interesse in discussie over carburator tegenover injectie, kleur etc...

Heb voorheen 328GTS gehad en vond open dak wel prettig in de zomer.

Alle suggesties welkom :))

hieronder de links voor beide wagens:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=121050516

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=120803694

Groeten
    Frank

2. 348holland

348holland Formula 3

Frank,

Dit zijn mooie keuzes! Je wordt er vast om benijd.

Zelf ben ik een liefhebber van open auto's. Ik vind het veel toevoegen aan de beleving, al wil ik niets aan de keuzes van anderen afdoen, is persoonlijk. Ik rijd de auto eigenlijk alleen bij droog weer. Bij een 348 leidt het wel tot merkbaar verlies van stijfheid en dus tot een toename van rammeltjes op slecht wegdek.

Zelf heb ik met zo'n vroege GTB dat het al richting museumstuk gaat. Durf je er wel mee te rijden? Misschien gaat de waardestijging wel harder maar koop je daar zo'n auto voor? Om er geld mee te verdienen? De GTS lijkt sowieso niet bovenin de boom als het een mooie auto is, waar je op grond van de vraagprijs nog best over kan twijfelen. 100dkm klinkt niet lekker maar 34 dkm in 30 jaar is wel heel weinig. (Zie de verhalen van Henkie).

3. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Als het financieel uit kan, zou ik absoluut voor de Vetroresina gaan!
    Supermooie en pure auto en een GTB is qua uiterlijk mooier dan een GTS.
    (o.a. door dat extra ruitje.)
    Maar ik vind eigenlijk altijd coupés mooier dan Targa's/Cabrio's.
    Cabrio rijden is natuurlijk wel weer erg leuk!

De Vetroresina's gaan idd stijgen, dus daar ga je geen buil aan vallen. Er zijn weinig van gemaakt, ze zijn populair aan eht worden en ze hebben een coole naam. :)
    Als je spijt krijgt, verkoop je hem en koop je alsnog een modernere GTB of GTS.
    Dat kan altijd. Andersom wordt lastiger denk ik.

4. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Dat is raar - voor mij is dat juist het criterium, injectie of carburateur. Of je een GTS of GTB wilt, of een rode of zwarte of wat dan ook, dat maakt niet uit - die kun je zowel in QV als vetroresina krijgen. Je moet dan gewoon wat langer zoeken.

Voor mij is de glasfiber 308 de meest pure met het mooiste geluid en ik wil ook graag een GTS aangezien ik al een dichte Ferrari heb. Dus voor mij, als het zover komt, een vetroresina GTS, in Rosso, graag. Maar indien ik tegen een mooie QV aanloop is dat ook een mogelijkheid. Ik wil geen GTSi, GT4 (sorry Hans), of 208. 328 sluit ik niet uit maar is niet mijn voorkeur (wel prachtige auto maar ik wil juist iets ouders).

Kortom, mijn advies: leer wat meer over de verschillen tussen de modellen (bijv. door de Buyer's Guide op Ferrari Life punt com), maak dan een lijstje met diegene die je het liefst wilt, en kijk dan waar je tegenaan loopt. Ik zou wel aanraden een kenner een inspectie te laten doen - deze auto's zijn minimaal 23 jaar oud nu en wie weet wat er mis mee is.

Onno

5. PBE624

PBE624 Formula Junior

Full Name:
    Frank
    Hey Onno,

heb de nodige literatuur al achter de kiezen (Original ferrai V8, Collecting Ferrari etc....), maar motorgeluid is niet 'what turns me on'.

Ben eerder liefhebber van stijl en looks (daarom ook mijn 328 verkocht, wou retro chromen interieur...).

Trouwens, een vetroresina GTS bestaat niet, enkel vanaf modellen in staal is GTS er gekomen...

Inspectie doe ik zowiezo (zie ook mijn andere thread of aankoopinspectie in Amsterdam)

Groeten,
    Frank

6. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Verrek, dat was ik vergeten. :)

Ik wil er wel nog steeds een, hoor. :D Maar nu moet ik dus kiezen: open of glasfiber. Hmmmmmmmmmmmmm!!!! Da's moeilijk!

Als je retro-interieur wilt is de oudere GTB/GTS ook leuker lijkt me, dan een QV. Die lijkt toch alweer aardig op de 328, of vind je van niet?

Succes met de zoektocht!

Onno

7. 8valve

8valve Formula 3

Full Name:
    Mick A.
    Ik heb maar één advies: ga voor de Vetroresina.
    De auto van de advertentie lijkt een goede auto, met een prijs die mij helemaal niet gek lijkt. Heeft net een grote en dure beurt gehad, veel historie erbij vwb rekeningen, heeft ook het originele Ferrari-mapje (etui) en gereedschapset en verder is het er een in de kleur die de meeste mensen zal blijven aanspreken. Een rode Ferrari is doorgaans (bij de sportieve modellen) iets meer waard dan dezelfde auto in een andere kleur.
    Bij Maranello staat er een waar ze volgens mij 60k. voor vragen.
    Ik denk dat je voor 45k. geen geld kunt verliezen op deze auto.
    Voor mij zou dit een no-brainer zijn!

8. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix
    Hoe zit het met de reparatiemogelijkheden van koetswerkschade bij zon vetroresina? Als dat ten opzichte van een conventionele koets geen problemen oplevert, zou ik zondermeer voor de GTB gaan. Net als Harry vind ik Berlinetta´s gewoon mooier dan ´Targa´s´(excuseer mij het Porsche-woord, maar ik gebruik het ter onderscheiding van ´full´ spiders). En aangezien het je niet om het motorgeluid te doen is, heeft zon ´targa´ verder niet zoveel voordelen ten opzichte van de berlinetta.

9. .::Daan::.

.::Daan::. Rookie

Full Name:
    Daan W
    De Vetroresina lijkt op een uitstekend exemplaar, maar dat is zeer lastig te bepalen gebaseerd op drie foto's. Het feit dat 'volledig' onderhoud geschiedenis aanwezig is, maakt de auto nog authentieker. Hij is igg een bezoek en proefrit waard als je hem serieus overweegt. Een dergelijk exemplaar heb ik in NL toch al voor snel 50.000 tot zelfs 70.000 te koop zien staan, dus economisch gezien zal het geen doods zonde zijn.

Als ik mocht kiezen zou ik voor de Vetroresina gaan, maar ze absoluut beide aftasten.

Share This Page