308 wet /drysump perikelen | Page 3 | FerrariChat

308 wet /drysump perikelen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Paulus, Jun 16, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    #51 Paulus, Jun 18, 2008
    Last edited: Jun 18, 2008
    Deze Ferrari stond dus in Autovisie 22/1994, de Italie Special
    DILEMMA: Een nieuwe Coupe Fiat Turbo of een gebruikte Ferrari 308 GTB?

hulde aan Marcello, ik krijg een scan van het stuk als het me lukt zal ik het hier plaatsen.

2. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    ;)

@Paulus: altijd al een 308 liefhebber geweest of loop je er nu toevallig tegenaan?

3. VEEP

VEEP Formula Junior

Nov 9, 2005
    525
    Overasselt
    Paul Koot zit al heeeeel lang in de exclusieve italianen, een deel van de tijd samen met Jan Berfelo (nu in Giesbeek) later alleen met lusso service in Duiven (vlakbij de Makro). Hij is ook de man achter de Zagato Hyena, waarvoor complete Delta`s gesloopt werden (losse plaatdelen verkocht hij weer los). Nu inderdaad Redwillowracing en rareparts.nl, ook in Duiven.

Die man heeft werkelijk alles wat exclusief italiaans is langs zien komen, heb daar vroeger meerdere Maserati`s 5000 zien staan o.a, en de ferrari`s stonden 3 rijen dik.
    Ging regelmatig naar Italie, en als hij voor kiespijn daar naar een tandarts moest, ging ie niet weg zonder de laag km stand Fiat Dino (of wat dan ook) uit de garage van de zorgverlener mee te nemen.

4. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
  5. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Let op: ik kocht dat boek van een voormalig maatje, voor de 348 staan er volop fouten in. In het engels trouwens volop verkrijgbaar op e-bay.

6. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Ik heb het voor €15 bij een witte boekenmarkt in de stad gekocht. (nederlandstalig)

7. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,199
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Het motornummer dat op het chassisplaatje geslagen staat zou moeten wijzen op een dry sump motor (F106 A 021). Als er nu dus een wet sump in zit, is dat niet origineel meer.

Aan deze stelling kunnen geen rechten worden ontleend, resultaten uit het verleden etc. bla bla ;)

8. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Zo! Veel reacties in 1 dag hier zeg!

Wel gaaf een gele 308 vind ik, maar er kloppen idd een aantal dingen niet.
    Maar als hij al 9 jaar stil staat zal het ook niet zo'n dure 308 zijn neem ik aan.

Het stuur is idd heel erg lelijk in deze 308. :) Maar een originele zal wel te vinden zijn.
    Maar al die dingetjes kosten toch aardig wat geld natuurlijk.

9. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,141
    The Netherlands
    Conclusie: laten staan en een mooie zoeken in Italië waar nog mee gereden wordt.

In Duitsland weten ze de prijzen ook al ....
    Heb mijn 308 GTS '78 verkocht voor EURO 33500 2 jaar geleden.

Kocht ik 2 jaar eerder voor EURO 24000

Frans

10. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    #60 Paulus, Jun 19, 2008
    Last edited: Jun 19, 2008
    ik heb een mail mogen ontvangen van de heer Koot.

hij heeft de wagen in 1990 geimporteerd en de wagen is toen in Italie geheel gerestaureerd bij
    Cavalirio (of zo iets) ik heb geen idee hoe je dat schrijft.

leuke info.

toch maar ff kijken komende week~

11. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    van de week met de Wizzard ff wezen kijken naar de auto (dat FF is gewoon 2,5 uur)

na veel wikken en wegen hebben we besloten dat het niet slm is om de wagen te kopen.
    de basis is keihard en helemaal niets mis mee, alleen is stilstand achteruitgang!!! en niet zo´n beetje ook

door het stilstaan zijn werkelijk alle rubbers uitgedroogd en daar wordt hij niet beter van.

de wagen heeft een hele grote beurt nodig, banden,remmen,ophanging enz enz enz

wat Martin al opmerkte de stoelen zijn ook niet orgineel.

als ik de wagen helemaal top wil maken inclusief stuur,velgen en de stoelen met het hele technische verhaal ben ik 16 tot 17 duizend kwijt.
    dat samen met de aankoop prijs is te gek.

wel jammer gauw opzoek naar een andere F

12. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Jammer voor je Paulus, maar beter dat je er nu achte r komt dan later, wanneer je hem gekocht hebt...

Het onderstreept maar weer eens dat je bij een auto van die leeftijd gewoon vaak beter af bent met een auto die gewoon regelmatig gebruikt is dan met eentje met slechts een handjevol kilometers op te teller. De 308-met-slechts-15.000-kilometer-op-de-teller zou je eigenlijk met een grote boog omheen moeten lopen....

op zoek naar de volgende dan maar!!!

13. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

17K? Oke dan...
    Hij is zeker duurder dan 10K? :)

Maar het verbaasd me niet hoor!
    Toen ik aan het zoeken was naar een Alfa SZ, heb ik bewust de auto's met 2000km etc laten staan.
    Dat lijkt mooi, maar ze zijn om te kopen al duurder en daarna moet je er nog een paar duizend euro extra in steken ook nog.

Auto's moeten rijden om goed te blijven!

Gewoon lekker doorzoeken dus Paulus! Er staan genoeg te koop, alleen even de juiste zien te vinden.

14. 8valve

8valve Formula 3

Sep 3, 2003
    1,029
    Netherlands
    Full Name:
    Mick A.
    #64 8valve, Jul 7, 2008
    Last edited: Jul 7, 2008
    Zag deze thread net pas, leuk hoor! Grappig dat zo'n auto die je goed kent van dat Autovisie artikel na zoveel jaar weer opduikt. Chassisnummer is 27827, uit 1979. Het blijft wel een auto die vraagtekens oproept. Er zit een wetsump motor in, dus zou je zeggen een US-model (icm met de mijlenteller).Je zou moeten kijken of de steunen voor de dry-sump olietank nog aanwezig zijn, dit zou er dan op wijzen dat de motor ooit gewisseld is, heb ik al een paar keer eerder gezien bij Europese GTB's. Maar als je naar de bumpers/achterkleproosters/uitlaatfairing kijkt dan ziet dat er allemaal Europees uit. Uitlaatfairing (of onderspoiler) heeft oorspronkelijk maar één uitsparing links, voor het enkele uitlaatpijpje. Voor dit dubbele uitlaatsysteem werd dan soms een extra uitsparing gemaakt voor de symmetrie, maar is voor de passing niet nodig. Dakspoiler is uiteraard van latere datum (308QV/328) Spiegel is origineel Vitaloni Californian. Rechterspiegel was indertijd een dealeroptie.
    Stel dat het wel een oorspronkelijk Amerikaanse auto was, dan hebben er (na 1977) katalysatoren onder gezeten, met de bijbehorende "slow down Cyl 1-4/5-8" lampjes op het instrumentencluster. Die zie ik hier ook niet.
    Stoelbekleding is zoals eerder al gezegd niet origineel. Achterklep wordt omhoog gehouden door gasdempers/veren. Dit is korrekt voor een 308 met een wat later chassisnummer. Vroege auto's hebben een mechanische steun, met een kabel/katrol systeem.
    Uitsparing voor het nummerbord was op alle 308'en, behalve de Europese Vetroresina GTB's. Vetroresina's (behalve aan de naad bij de voorruitstijl/dak)ook te herkennen aan schroefjes langs de schuine randen onder de achterklep, en het Pininfarina embleem aan de passagierskant (ipv bestuurderskant).
    Motor is denk ik een Europese wetsump, in ieder geval een Europees luchtfilterhuis (US-uitvoering is wat vierkanter bij de aanzuigkant) en de motor heeft de Europese enkele verdeler.
    Amerikaanse 308'en hebben trouwens in/onder de stoel een schakelaar die in geval van een crash de brandstofpomp stopzet.
    Wielen zijn Speedline's (met Michelin TRX banden,metrisch), werden pas leverbaar op de eerste QV's. Hier horen 14" wielen (met Michelin XWX 205/70/14 XWX)onder. 16" Speedline's vanaf 1978 ook een optie.
    Heb een foto gezien van deze auto die Marcel Wallenburg in mei 1999 gemaakt heeft op Mas du Clos. Hij moet dan vlak daarna in onbruik zijn geraakt....jammer.
    Heeft iemand nog meer informatie over de herkomst van de auto? Waarvandaan heeft Paul Koot hem geimporteerd?
    Gr. Mick

15. 8valve

8valve Formula 3

Sep 3, 2003
    1,029
    Netherlands
    Full Name:
    Mick A.
  16. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Paulus ga even naar de site van garage monza
    http://www.dealer.ferrari.com/autobedrijfmonza

Die gele 328 GTB is in top-conditie!
    Is van een goeie vriend van me, heeft jaren heel meticuleus voor deze prachtauto gezorgd!
    Het bekijken waard, trouwens, je zocht toch nog iets tegen 19/09? :D

Classic 328 GTB
    Giallo Modena with Nero
    Nov 1986 EUR 49,500 78,250 km

17. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,141
    The Netherlands
    #67 djfrens, Jul 12, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ferrari 308 GTB Vetroresina/Fiberglas/Topzustand/1. Hand

Preis:
    52.000 EUR

Daten
    62.000 km, 188 kW / 256 PS, Benzin, , Getriebe: Schaltgetriebe , Erstzulassung: 2/1976, Klimatisierung: Klimaanlage , Herstellerfarbbezeichnung: rot
    Ausstattung
    El. Fensterheber, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen
    Fahrzeugbeschreibung:
    1. Hand, top gepflegter Ferrari, nur 2 Jahre gebaut, seltenes Sammlerstück, 808 Exemplare, Karosserie aus glasfaserverstärktem Kunststoff, Trockensumpfschmierung, 4 Weber-Doppelvergaser, Fahrzeug stammt aus der Schweiz und ist bereits für Europa verzollt, Leder

Paulus ( of Tonnie) interesse?

Dit is een echte!

PM me

Frans
    Image Unavailable, Please Login

18. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,005
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Daar staat meer leuk spul Frans, die alfa 155 lijkt mij zo'n tourwagen uitvoering en een Fiat 600 Abarth is natuurlijk helemaal geweldig!

19. VEEP

VEEP Formula Junior

Nov 9, 2005
    525
    Overasselt
    deze staat (ook) al heel lang te koop...(meer dan 2 jaar in ieder geval)

20. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,853
    NETHERLANDS
    Hoi frans,

Hep er zelf een te koop staan voor minder geld ook ex-zwitserland goed rijdend paar kleine schoonheids foutjes, vorige week een misgelopen in Zwitserland . belde om acht uur 's morgens maar er stond reeds iemand voor de de deur en kocht de auto gelijk, was wel een auto met werk maar wel in het goede tarief.

groeten.
    Tonnie

Share This Page