308GTS/GT4 | Page 2 | FerrariChat

308GTS/GT4

Discussion in 'Holland/Belgium' started by cj900ss, Jan 15, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Eentje met Carbs of een QV is natuurlijk het fijnst, maar een 2V i is echt niet verkeerd natuurlijk. Ietsje minder power (30-40pk), maar je kunt nog steeds goed meekomen met het verkeer en heel erg veel plezier hebben.

Ik zou wel echt voor een Europese gaan. Die zijn gewoon echt mooier en als je er ooit weer vanaf wilt, raak je een Euro eerder kwijt dan een (ex-) Amerikaan.
    Toen ik geen goede carb/QV kon vinden, heb ik mijn zoektocht ook uitgebreid naar GTBi's, maar ik ben nu wel blij dat ik toch een QV heb.

Conditie en onderhoudshistorie is het allerbelangrijkst.
    Ik denk dat je nog wel een GTS QV kunt vinden voor 45K. GTB's zijn volgens mij iets duurder inmiddels.

Probleem is dat je niet overhaast eentje moet kopen, maar als je te lang wacht, zijn ze nog duurder dan nu...

2. cj900ss

cj900ss Rookie

Aug 5, 2014
    20
    ivm carb/QV/i dacht ik ook dat de injectie 2V wel leuk zou zijn, en idd carb/QV zijn nog leuker en interessanter maar die vind je toch niet zo vlot onder 45k...

een GT4 lijkt helemaal hopeloos te zijn onder 45k...

het gaat idd om een europese wagen (zwart met beige interieur) en geen VS versie.

3. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Zwart met beige GTSi? Oke, ik ben benieuwd.

Bekijk gewoon alles heel erg uitgebreid.
    Ook reservewiel eruit halen en dan goed kijken naar de balken die rond de accu lopen.
    Als de auto een wat hardere tik heeft gehad, is dat vaak eenvoudig zichtbaar daar.

Check verder alles goed op roest en schade op eigenlijk alle bekende plekken. En zorg dat alle belangrijke onderdelen origineel zijn. Sommige simpele dingetjes kosten soms al heel erg veel geld.
    Je ziet vaak foute stuurtjes en alu pookknoppen. Origineel stuur en pookknop is niet goedkoop.

4. cj900ss

cj900ss Rookie

Aug 5, 2014
    20
  5. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

#30 Harry-SZ, Jan 21, 2015
    Last edited: Jan 21, 2015
    Zulke pookknoppen bedoel ik. :)

Een originele is echt fantastisch (simpel en mooi), dus ik begrijp echt niet dat ze daar zo'n autostyle-ding op zetten...
    Check ook of die telefoon etc eruit kan, zonder schade aan middenconsole.

Wel leuke kleurencombi, vind ik.
    Stoelen lijken flink gebruikt. Hoeft niet erg te zijn, maar een hele lage km-stand past hier bv niet bij.
    En er ligt wat vocht bij dat achterwiel. kan van het wassen zijn, maar ook iets anders.

En mocht je een verhaal willen lezen over een soortgelijk avontuur in Zuid-Italië, is dit misschien leuk voor je:

http://www.gummen.org/forum/showthread.php?9708-Het-Zuid-Italië-avontuur-Ferrari-308-GTB-QV

(om de foto's te zien, moet je wel een account hebben denk ik)

6. GTrr

GTrr Karting

Apr 1, 2013
    117
    Full Name:
    Gtrr
    Nee, niet voor de power, maar een F moet wel een beetje gaan. Heb ooit een i proefgereden en dat was niet best ... niet vooruit te branden, te weinig koppel; mijn Alfa 3.0V6 indertijd was vlotter.
    308 met carbs is super.

7. cj900ss

cj900ss Rookie

Aug 5, 2014
    20
    de plas onder de wagen had ik ook gezien dus idd op letten, is zo een origineel zwart pookje echt zo duur?
    interieur is idd wel gebruikt maar ja bij een wagen van 30+ is dat niet zo raar natuurlijk...

Leuk verhaal, wat is het uiteindelijk geworden?

8. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

#33 Harry-SZ, Jan 21, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    308 GTB QV uit januari 1983 met complete historie vanaf december 1982 (0 km beurt) :)

Ik zocht ooit een niet-rode GTB, maar heb een rode met zwart interieur nu en ben daar dolblij mee. Zie foto.
    Hier het volledige aankoopverhaal met veel foto's:
    http://www.gummen.org/forum/showthread.php?9748-Mijn-Ferrari-308-GTB-QV&p=522975&viewfull=1#post522975

Tijdens mijn zoektocht veel auto's gezien en ook veel slechte auto's. Of met twijfelachtig verleden. Vage historie en er reed bv nog een andere auto rond met hetzelfde chassisnummer. Dat heb ik zelfs 2 keer gezien.

Dus pas goed op.
    Image Unavailable, Please Login

9. st@ven

st@ven F1 Rookie

Aug 4, 2008
    3,318
    Germany
    Full Name:
    Steven
    Gek dat er wel us buitenspiegels op zitten trouwens

10. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Die grote flaporen vielen mij ook op, maar ik heb dat wel vaker gezien op GTBi's.
    Ik zou even het chassisnummer opvragen, want daarmee kun je zien of het van origine een Euro of Amerikaan is.

11. cj900ss

cj900ss Rookie

Aug 5, 2014
    20
    Moet ik even checken, waar zit het verschil in chassisnummer tussen een Europese en Amerikaanse wagen? Ik ben een novice in aankoop v wagens, dat is duidelijk...;-))

12. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

13. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik kan weinig toevoegen wat de heren allemaal al hebben gezegd anders dan dat het choices en sacrificies zijn. Ik stelde al eerder de vraag of kleur nog belangrijk is. Ik denk dat de kleur van het interieur belangrijker is en het is inderdaad wat Onno zegt, creme is zelden nog mooi.

Ben zelf naar een GT4 op zoek geweest, maar ik kwam al snel buiten Nederland. Veel rottigheid in letterlijke zin. Het interieur is super gaaf een GT4 ziet er lekker eigenwijs uit met zijn Lambo achtige achterlichten, maar dat kan al snel met Bertone :)

Wellicht is dit iets. Foto's ziet er redelijk goed uit, maar foto's kunnen erg bedrieglijk zijn.

28.000,- euro
    Ferrari dino 208 gt4 Voitures Cantal - leboncoin.fr

Als dat de vaste parkeerplek is van de 308 dan heb je al nieuwe o-ringen nodig tussen het koppelingshuis en de transmissie. Olie plek achter het achterwiel. (normaal voor deze modellen) Neem de tijd en wellicht een PPI in Italie bij dichtstbijzijnde dealer laten doen.

Success!
    Tijn

14. cj900ss

cj900ss Rookie

Aug 5, 2014
    20
    GT4 is inderdaad een speciaal model, jammer dat het allemaal 2.0l (208) zijn die nog betaalbaar zijn. De 3.0l beginnen zeer prijzig te worden , tot 80.000€...:-(((

15. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik heb ook nog even gezocht, maar de prijzen zijn echt serieus gestegen de laatste maanden. Ook van GTSi's.

16. st@ven

st@ven F1 Rookie

Aug 4, 2008
    3,318
    Germany
    Full Name:
    Steven
    Me dunkt. Zie mijn vergelijking in de 308/328 sectie. De gemiddelde prijsstijging voor alle ( ex gt4) op autoscout aangeboden 308s was tussen juni 2014 en januari 2015.....67%

17. Herman Ronald

Herman Ronald Karting

Feb 23, 2014
    197
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    CJ900ss,
    welkom en wat geweldig leuk dat de jacht/zoektocht begonnen is.
    Ondanks alle bloedserieuze adviezen en wegingen die je moet gaan maken, het zoeken alleen is heerlijk genieten, voor mij een 3 jarige zoektocht en achteraf heb ik er heel veel plezier, heel veel ervaring aan opgedaan, leuke mensen ontmoet vooral door dit soort forums, die geven uitkomst en zoals je ziet, iedereen wil je helpen.
    Wat voor F je ook wilt hebben, om gericht te zoeken moet je een juiste afweging maken.
    Een voorbeeld waarin ik kan helpen is de 308.
    Welk type wil jij een GTB of GTS?
    Wil jij een showroommodel of wil jij er rijdend van genieten?
    Wil jij een US of een euro uitvoering?
    (een US uitvoering is vrij goedkoop om naar een euro uitvoering om te bouwen)
    Wil jij een carb, een injectie of een QV?
    Alles heeft te maken met PK’s en kosten van onderhoud.
    Zoals Fred (328gts1987) het al aangeeft een oude auto heeft door de jaren heen zijn kwaaltjes gekregen.
    Heel simpel verteld; een F is qua leven een soort van weegschaal, in de eerste helft van zijn leven wordt hij gekoesterd en worden financiële kosten noch moeite gespaard om hem in uitmuntend staat te houden. Op een gegeven moment na zoveel nieuwe F modellen wordt de F voor de chosen few bereikbaar, dan wordt hij gekocht, das de eenvoudigste stap, dan komt serious business, de auto moet onderhouden worden, dit kan klauwen met geld gaan kosten.
    Vaak wordt de auto zoals Steven (St@ven) zegt rijdend gehouden, degelijk maar cosmetisch zal er her en der wat aan te zien zijn, maar ach als jij een F kan rijden en onderhouden wie klaagt dan? 17 miljoen NLers kunnen het niet!
    Dus als iemand zegt ik wil een euro versie en je ziet oud schade auto’s dan is een US uitvoering zonder schade misschien een veel betere keus en een paar bumpertjes en beugeltjes zijn in een mum van een tijd erop gezet.
    Maar tja das voor een purist vloeken in de kerk.

Daar komt nog bij dat een F nooit van een oud omaatje is geweest en misschien wel schade heeft gehad, als dit niet het geval is geweest of een kleine parkeerschade, of de schade was wat groter maar bijzonder mooi hersteld tja dan zijn er geen zorgen.
    Maar houd er rekening mee dat bij achterstallig onderhoud, of schade die slecht gerepareerd is, dat wordt een aanslag op je portemonnee!
    Altijd zorgen dat de onderhoudgeschiedenis of delen van de geschiedenis te achterhalen is, de onderhoudsgeschiedenis is 1/3 van al het werk.

Maar voor hetzelfde ben jij een plaatwerker en zoek je juist een beschadigd exemplaar, wij kunnen alleen maar helpen door jou met onze kennis te verrijken.

Persoonlijk:
    Ik heb bewust gekozen voor een GTS QV. verzinkte delen, acceptabele vermogen (voor huidige maatstaven)
    Maar vooral de S want het blijft gigantisch mooi om het dak eraf te hebben en heerlijk dakloos te rijden, dat vrijheidsgevoel.

Maar ga eerst zoveel als mogelijk de diverse 308’s bekijken en beoordelen, doe ervaring op.
    Desnoods kom jij bij mij langs (Friesland) en gaan wij onder het genot van een bakje koffie al jouw vragen beantwoorden,

Jij heel veel plezier met de zoektocht gewenst en zoals ik al zei; het maakt niet uit wat voor f, in de NL zijn er 17.000.000 mensen die er niet één hebben!

grt,

Ronald

18. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Het is dat Friesland zo'n eind weg is Herman, anders zou ik wel voor een bakkie komen. Altijd gezellig om over ervaringen (van eigen auto's) te praten en je steekt er altijd weer wat van op!

Ik sluit me helemaal aan bij jou woorden, doe je huiswerk (en geniet daar al van). Zelf was ik 6 maanden zoet (redelijk snel dus maar de 328 stond hier in de buurt te koop en was/is puntgaaf gebleken)

19. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Goed zoeken idd, maar de tijd dringt op dit moment wel want de prijzen lijken elke maand te stijgen...
    In Italie is nog wel iets te vinden voor rond de 45k, maar dat is wel een lastige en soms twijfelachtige markt.

20. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Die 208GT4 is al verkocht :eek:
    Trouwens de gele 308 van Ed (aka Sharknose67) is ook te koop. Misschien is dat wat. Deze 308 heeft inmiddels wel bewezen dat het lange tripjes aankan!

21. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Dat weet 'ie al Martijn :D:D

Hij wil écht een GTS, dus hij heeft bedankt voor mijn GTB.
    Geen probleem.

Het zoeken is al zeker de helft van de fun. Geniet ook daarvan dus.

22. FB308GTSI

FB308GTSI Rookie

Mar 22, 2015
    4
    Hallo Steven,

Ik heb een 308GTSI zwart met beige leder, ik zou graag de US bumpers vervangen door de EU bumpers. Hoe ga ik te werk?

Hoe moet ik de reflectoren aan de zijkant wegwerken?

bedankt,
    Francis

23. st@ven

st@ven F1 Rookie

Aug 4, 2008
    3,318
    Germany
    Full Name:
    Steven
    francis je kan nog geen pb ontvangen maar ik heb je geantwoord

24. FB308GTSI

FB308GTSI Rookie

Mar 22, 2015
    4
    Steven,

De olie in de bumper shocks laten leeglopen ( gat boren), en de bumpers indrukken is dat een fabeltje ?

Francis

25. st@ven

st@ven F1 Rookie

Aug 4, 2008
    3,318
    Germany
    Full Name:
    Steven
    nee dat is een vaker toegepaste manier. Wel daarna even de dempers blokkeren, bv met een schroef.

Share This Page