348 TS of spider? | FerrariChat

348 TS of spider?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Jochem, Jul 27, 2009.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Jochem

Jochem Rookie

Jun 20, 2009
    7
    Hallo,

Ik wil weer even een beroep doen op jullie kennis/ervaring. Ik heb al meerdere keren op dit forum gelezen dat een 348 TS over het algemeen niet waterdicht is. Nu vind ik dat geen probleem want ik zal de Ferrari toch alleen rijden met mooi weer, daarom wil ik graag een TS of een Spider. Nu is mijn ervaring met een Porsche Targa dat een Targa-dak behoorlijk veel herrie maakt (rij-wind). Is dit bij een 348 ook het geval? Een heeft een Spider dezelfde problemen, dus lekken en veel geluid bij een gesloten dak?

Groet Jochem

2. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #2 henkie, Jul 27, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Als die +/- EUR 10.000 meer jou niet uitmaakt zou ik altijd voor de spider gaan.
    Veel exclusiever en ook de geupdate motor van de GTB / GTS ipv TB / TS.
    Deze heeft 20pk meer en schijnt veel vrijer te lopen door verbeterde katalysatoren.
    Zijn ook maar kort gebouwd, van eind 1993 t/m medio 1994.

Ik heb zelf >2 jaar een 1993 348TB gehad met veel plezier.
    Image Unavailable, Please Login

3. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik sluit mij volledig aan bij Henk, gezien de beperkte productie aantallen en motorupgrade naar mijn mening de versie waar je voor moet gaan.

4. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    #4 348holland, Jul 27, 2009
    Last edited: Jul 27, 2009
    Tsja,

Als bezitter van een halve TS ben je al gauw verdacht.

Vooraf geldt voor mij dat beperkte productie-aantallen een auto voor mij niet meer aantrekkelijk maakt om mee te rijden.

Ook ik vind een spider misschien wel een mooiere auto om te zien. Ik kan niet oordelen of die motor beter loopt. Ik reed er nooit mee. Alex zei me eens dat het een 'heel andere motor is', aan de buitenkant zie je daar niet veel van. 20pk erbij, ik weet niet of je dat echt voelt.

Lekkage van de TS lees ik ook veel over. Onze auto heeft het echt niet. Bij de softtop is er een tussenruimte van bijna een centimeter tussen doek en raam. Merkwaardigerwijs komt hier zelfs bij hoosbuien (maakte er een paar mee in italië) geen water door naar binnen. Met de hardtop al helemaal nooit water binnen gezien. Uitzondering: bij het wassen de tuinslang erop richten. Uit vrees voor lekkage hoef je een TS dus niet te laten staan. Onze hardtop komt aan de bestuurderskant iets boven de dakrand uit. Dat geeft bij 200+ een fluittoon. Praktijk is dat ik bijna nooit met de hardtop rijd, altijd dak eraf. Softtop voor nood.

Als gezegd is een spider prachtig. Ik vraag me alleen af hoezeer je last hebt van de wind in zo'n auto. In mijn oude audi cabriolet vind ik het boven de 100 al gauw niet leuk meer zonder windschot. Geeft gewoon veel herrie.

Gelet op het gerammel in de TS op selcht wegdek (afwezigheid daarvan zou voor mij het enig denkbare voordeeltje van een TB zijn) vraag ik me af hoe de stijfheid van een spider is.

Mooie spiders zijn volgens mij (zal wel komen het lagere productie-aantal) ook veel moeilijker te vinden dan mooie exemplaren van de andere varianten.

Begrijp ik het goed dan hoeft het op dit moment bepaald geen 10 mille te schelen. Maar ja, alles is afhankelijk van de staat. Geloof wel dat een 348 doekje serieus geld kost, maar kocht het zelf nooit.

gr.,

Gijs

5. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    #5 Dutchman, Aug 1, 2009
  6. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Jochem,

Gewoon voor de spider gaan, en niet zeuren over rij-wind, fluit-tonen en her en der een lekje....
    Dat is namelijk normaal bij Ferrari's. En trouwens, gewoon altijd flink het gas erop, dan hoor je dat gerammel sowieso niet, en dan regent het ook niet binnen.
    En mocht het daarna toch niet helemaal 100% 't zelfde gevoel bij je opwekken als bv een Porsche 911, dan neem ik die spider wel over voor een leuk prijsje :D
    Deal ?

7. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Dirk, altijd in voor een dealtje ;)

8. ernie

ernie Two Time F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Nov 19, 2001
    22,614
    The Brickyard
    Full Name:
    The Bad Guy
    Yeah, and I can't understand a doggon thing you guys are saying. :D

9. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    :D. If we hadn't given up Manhattan to the Red Coats you could! :D

Onno

10. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
  11. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix

Ik weet wel wat ik zal zeggen: WAUW!

(heeft betrekking op de auto, maar ook op de foto in zijn algemeenheid)

12. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Moeilijke keuze... ze hebben allebei hun troeven.

Ik weet uit ervaring wel dat het dak van een F355 Spider aardig kan lekken, dat zal voor de oudere 348 Spider dus ook wel het geval zijn.

Los daarvan is de beleving in een volledig open auto wel iets intenser en zal je toch vooral rijden als het droog is.
    De ts/GTS is natuurlijk zo'n beetje het perfecte compromis...

Prachtig!

Hart verloren aan San Gimignano Ton...? ;)

13. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    #13 Dutchman, Aug 2, 2009
    Zowel de (G)TS als de spider zijn prachtige wagens. Zelf vind ik de lijn van de spider als het dak naar beneden is heel mooi.
    Daar komt bij dat de spider een relatief zeldzame auto is. Er zijn er maar 1000 van gemaakt waarvan het grootste deel naar de VS is verscheept. Daarom zijn ze ook een stuk prijziger dan de gemiddelde 348.
    Als je je zorgen maakt om het geluid van de rijwind dan moet je misschien geen targa of cabrio kopen. Dat hoort er nu eenmaal een beetje bij. De gemiddelde Ferrari maakt trouwens zoveel lawaai dat je je af kan vragen of de rijwind het grootste probleem vormt. :)

Het dak van de 348 spider is identiek aan dat van de 355 spider (met uitzondering van de elektronica in de 355 :) ), en het blijven inderdaad Italiaanse daken. :)

Hou ons op de hoogte van je keuze.
    Image Unavailable, Please Login

14. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    Goed gespot Alex. :)

15. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Wij hebben al veel in de regen en zelfs hagelbuien gereden.
    Maar gelukkig steeds alles droog gehouden.

16. Jochem

Jochem Rookie

Jun 20, 2009
    7
    Eigenlijk hebben jullie ook gelijk! De keren dat ik in mijn 911 mét Targadak heb gereden zijn op één hand te tellen.

Mijn voorkeur gaat daarom ook meer en meer uit naar een 348 Spider. Overigens is voor mij die 10k extra zeker niet niks! Maar als je dan toch veel geld uitgeeft aan je droom moet je volgens mij geen compromissen sluiten en echt je droom kopen! Dan maar iets meer financiële pijn leiden, langer sparen o.i.d.!

Voor zover ik weet staan er nu 2 348 spiders in Nederland te koop. Graag hoor ik natuurlijk van jullie als jullie een andere te koop tegen komen!

Groet Jochem

17. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    #18 348holland, Aug 3, 2009
  18. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Inderdaad :)

19. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    #20 Dutchman, Aug 3, 2009
  20. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    Jochem,

Succes met de speurtocht. Pas op met de goedkoopste spiders op de Duitse sites. Die staan al lang te koop, en dat is vaak niet voor niets.
    Zodra ik iets tegenkom zal ik het je laten weten.

T.

21. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
  22. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    Ik heb die zwarte een half jaar geleden bekeken. De wagen staat al een tijd te koop. Is wel een mooie wagen.

23. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    Mocht je nog interesse hebben in een GTS....ik heb er 1 te koop

Frans

24. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Een beetje late reactie misschien maar ik heb jaren bijna dagelijks in een 348ts gereden en ik zou zeggen: SPIDER! Dat ts dak elke keer monteren is reuze onhandig en geloof mij maar dat het ook lekt en ruist. Mijn ts stond soms 8 uur lang te wachten op me in de regen Op m'n werk en dan was het niet echt droog van binnen......
    Een spider heeft dezelfde problemen, maar is mooier, nieuwer, en zeldzamer. Dat dak wil nog wel eens haperen maar goed...je kan niet alles hebben ;)

Share This Page