360 oriëntatie, wie kent deze? Of een betere? | FerrariChat

360 oriëntatie, wie kent deze? Of een betere?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 360Marnix, Jan 6, 2017.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Goedemiddag,

    mogelijk de verkeerde volgorde, ik moet mij nog voorstellen alhier. Toch ga ik al een vraag neerleggen.

    Mijn naam is Marnix en ik ben mij aan het oriënteren voor mijn eerste Ferrari. Ik heb mijn zinnen gezet op een handgeschakelde 360 Modena.

    Jaguar de Koning in Arnhem heeft een donkergrijze staan met een zwart interieur. Hoewel deze combinatie niet mijn eerste keuze zou zijn (heb liever een licht interieur) vind ik het wel een interessante auto.

    Is iemand bekend met deze auto? Onderhoudshistorie, schadeverleden etc?
    De auto staat al een tijd op Nederlands kenteken: 57-HK-HK

    Mocht iemand een ander exemplaar in de (stille) verkoop hebben, ben ik daar mogelijk ook in geinteresseerd. Dit is mijn zoekprofiel:

    Handgeschakelde 360 Modena
    Geen: zwart of geel
    Geen: spider
    Kilometers: tussen 30k en 60 k
    Voorkeur voor een lichtgekleurd of bruin interieur.

    Antwoorden zie ik graag tegemoet! Dank alvast!
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Welkom hier Marnix !

    Interessante zoekopdracht heb je aan jezelf gesteld ... Ga voor je hart, koop alleen DIE auto die je HELEMAAL aanspreekt !

    Jaguar dealers hebben geen kennis van F's ... dus als je onverhoopt toch zo'n auto gaat kopen laat hem dan volledig nazien

    (heet PPI Pre-Purchase_Inspection en levert een off F document op) bij Munsterhuis of Kroymans.

    Dus niet gaan voor de goedkopere variant van "aankoop keuring" anders kom je mogelijk zelf voor vreemde en vervelende kosten te staan ...

    We maakten het al vele malen mee ....

    Succes !
     
  3. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Kroymans heeft een handgeschakelde 360 staan in de meest klassieke kleurencombinatie.
    Ik ben zelf niet zo van het rood maar op een 360 vindt ik het niet misstaan.

    Succes met je zoektocht.
     
  4. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    Da's net zo generaliserend als de opmerking dat de degenen hier met de grootste mond dat meestal ook niet hebben. De Koning heeft een veel langer verleden dan jij met Ferrari.

    Da's wel een goed idee, Forza Service zou mijn keuze zijn.
     
  5. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Dat zou ook mijn keuze zijn voor een PPI en aankoop.
    Ik adviseer je contact op te nemen met Alex van Forza, hij heeft veel oog op de markt en ook wat er niet geadverteerd te koop is.
     
  6. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
  7. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Even los van het feit of Jaguar De Koning verstand heeft van Ferrari s, wil ik wel graag een lans breken voor dit bedrijf. Wij hebben daar onze XK8 gekocht, de prive auto van Adri. En na de koop werden alle issues echt zonder probleem en keurig netjes opgelost. Ze boden zelfs een tegemoetkoming in de reiskosten aan !! Wanneer er een interessante deal te maken is, kan ik ze van harte aanbevelen.
     
  8. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Wat een hoop reacties in korte tijd! In eerste instantie leek het dat mijn eerste post verloren was gegaan, dus had ik vandaag opnieuw gepost. Daarna zag ik echter mijn oorspronkelijke post, mét reacties.

    Ongeacht waar ik een auto koop, is een PPI inderdaad een absolute must. Een gesprek met Forza Service eveneens.
    De 360 bij Kroymans komt in grote mate overeen met wat ik zoek, een stapje teveel kilometers maar mogelijk dat ik na een bezoek deze concessie wil doen :)

    Eventuele andere -privé- aanbiedingen sta ik graag voor open. Tot zoverre nogmaals dank voor de vele en snelle reacties!
     
  9. jochem00

    jochem00 Formula Junior

    Jun 19, 2014
    344
    Netherlands
    Ik heb die handgeschakelde 360 ook bij Kroymans gezien en heb daar ook interesse in ware het niet dat ik al een 360 heb.

    wat een prachtige auto is dat, en hij heeft maar 1 eigenaar gehad met volledig onderhoudshistorie. Die auto klopt gewoon helemaal.
    heb er vele gezien met minder kilometers op de teller maar in veel slechtere staat, 10 eigenaren, andere motor erin, wielen met 120.000 kms, noem maar op.

    En de auto lijkt me zeer redelijk geprijsd. er zit volgens mij ook een zeer recente koppeling in. je weet dus wat je koopt, wat je niet bij een particulier hebt of een auto handelaar.
     
  10. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Wij hebben die 360 vandaag ook nog even bekeken, mooie auto in de juiste kleurstelling.
    Ik denk dat daar iemand zeer zuinig op is geweest, veel delen zijn voorzien van een beschermlaag, hoewel dat minder mooi oogt is het natuurlijk wel een perfecte bescherming van de auto.

    Ik zou het wel weten als ik een 360 zou willen....
     
  11. jochem00

    jochem00 Formula Junior

    Jun 19, 2014
    344
    Netherlands
    Die rode Kroymans 360 ziet er inderdaad zo mooi en gaaf uit dat ik zelf komende week ook weer ga kijken voor mijzelf. voor die prijs kan ik hem bijna niet laten gaan, zeker niet omdat hij ook nog eens bij een officiële dealer staat. alleen dat is al 10.000 euro waard.
     
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #12 Melvok, Jan 15, 2017
    Last edited: Jan 15, 2017
    Dat betekent ook dat je bij Kroy TOCH EERST die PPI eerst moet laten doen en niet denken ... kom, zal wel helemaal goed zijn. Een echte PPI en geen aankoopadvies dus.

    Een PPI is een officieel document met zo'n 200 punten. Een aankoopadvies gaat misschien over 30 punten ...

    De PPI is ook een officieel document dat in het Modes systeem van de fabriek wordt opgenomen, een aankoopnota is onbelangrijk voor de off documentatie.

    We hebben afgelopen jaar een paar gekke dingen gezien/gehoord. Het gaat echter wel over jouw eigen centen ...

    En natuurlijk ook van tevoren bedingen dat de uitkomsten van die PPI (want die zijn er bij een 120.000 km auto) voor rekening van verkoper komen.

    En ook daar hebben we aparte oplossingen over gehoord ... autohandelaren blijven boeven :D !

    Laat de spanning en emotie niet de overhand nemen... Veel plezier en we horen graag hoe het verder afloopt.
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    In kern ben ik het met Melvok eens, heb persoonlijke ervaringen met de F430 die ik daar kocht.
    Mocht je die willen weten kun je een PM sturen.
     
  14. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Dank wederom!

    Ik bekijk of ik komende week gelegenheid heb om bij Kroymans te gaan kijken. De auto heeft in mijn optiek 2 minpunten (kilometerstand en donker interieur) doch beide niet onoverkomelijk. Ik houd jullie op de hoogte!
     
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Kilometerstand: 72,000 km ..... hebben we het over deze auto ?

    Hoezo kilometerstand ... > hoog? Hoe veel jaren is er mee gereden ? Nix mis mee dus imo.

    Gewoon de PPI laten doen en DAARNA verder bespreken. Willen ze dat niet ... dan doorlopen ...
     
  16. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    de 360 is inmiddels bij Kroymans van de site af, iemand iets te melden hier?
     
  17. Ger1999

    Ger1999 Rookie

    Jan 13, 2017
    1
    De 360 is gisteren verkocht.
     
  18. 348TBlack

    348TBlack Karting

    Jan 14, 2008
    109
    Netherlands
    Full Name:
    Sander
    Vandaag een 430 Scuderia opgehaald bij Kroymans.
    Begreep dat mecc succesvol is geweest. 360 stond niet in showroom.
     
  19. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
  20. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Otto, dat klopt, van welke site heb jij hem dan. Als ik via Kroymans kijk zie ik hem niet. Ik denk toch stiekem verkocht....
     
  21. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #21 Dino2010, Jan 17, 2017
    Last edited by a moderator: Jan 17, 2017
    De gewone officiële Ferrari Dealer Hilversum-site. Zou onhandig zijn als hij daar nog op staat als hij al verkocht zou zijn. Aston al thuisgekomen? Nog eens dik gefeliciteerd!
     
  22. 348TBlack

    348TBlack Karting

    Jan 14, 2008
    109
    Netherlands
    Full Name:
    Sander
  23. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    We gaan de A-M op naam zetten op exact 10 jaar na eerste aflevering, dat wordt dus 8 februari 2017, aangezien mijn vrouw de eigenaresse wordt is dat ook nog eens een "goede" datum in de Chinese cultuur, ik heb zelf immers de Ferrari al.
     
  24. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Terug naar de 360, die is dus verkocht, iemand van hier?
     
  25. jochem00

    jochem00 Formula Junior

    Jun 19, 2014
    344
    Netherlands
    Volgens mij heb ik jullie gezien, was het afgelopen zaterdag rond 1430 dat je de auto hebt aangeschaft?

    Ik heb zelf die rode 360 uiteindelijk niet gekocht, maar hij is wel verkocht. een pracht auto welke gewoon helemaal klopt.
     

Share This Page