Dat bedoel ik Fred. Misschien nog niet eens zo'n slecht alternatief (of in ieder geval het minst slechte alternatief). Gr. Martin
nog een paar... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
De ex-Rob Walker/Stirling Moss SWB, geheel herbouwd met nieuwe motor door Ferrari Classiche. Niet veel origineels meer aan (hoewel Ferrari geloof ik beweert dat hij nu nog origineler is dan vroeger... ). Onno
s/n 2735GT Vandaag de dag eigendom van Clive Beecham (is ook wel ns op Fchat gesignaleerd met welgeteld 1 post).
Misschien bedoelen ze origineel Ferrari en dan hebben ze inderdaad gelijk... wellicht dat ze bij de originele productie meer uitbesteed hebben en dat ze nu alles in eigen huis doen Je moet er maar een draai aan weten te geven, toch?
Het is nu weekend voor me Martin. Nog een paar: Mat dank aan de fotograaf Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Een schitterende model de SWB (of 'Passo Corto' zoals de italianen zo mooi zeggen), alleen komen sommige exemplaren me als iets tè mooi/straK over. Die missen de patina. Gr. Martin
Daarom surf ik regelmatig door de klassieker treads. Daar zie je vele fantastische foto's van klassiekers.
Patina is leuk maar wordt ook opgehemeld vind ik. Als een auto te oud wordt, restaureer hem dan. Zolang je doet met sympathie en technieken die destijds ook gebruikt werden, waarom zou je dan een auto niet weer zo mooi als nieuw mogen maken? Hij wordt vanzelf weer oud hoor. En een auto die vandaag patina heeft ziet er over 30 jaar niet meer uit. Eigenlijk is het probleem dat we iets willen dat niet KAN: een geheel originele auto die er nog net zo uitziet als hij uit de showroom kwam maar waar je toch ook gebruikssporen op ziet. Enfin - mijn beslissing is gemaakt: de Boxer wordt als nieuw. Als je hem perfect overspuit en vervolgens de oude bekleding erin zet, dan ziet het er niet uit. Bovendien, dat leer houdt het ook niet lang meer uit. Kortom - alles overnieuw dan maar. Onno
Ben ik in zoverre met je eens dat de nadruk op 'sympathie' en 'oude technieken' moet liggen. Zelf gruwel ik bij die over-gerestaureerde Ferrari's die je vaak aan de andere kant van de plas ziet. Dat is je best toevertrouwd Onno. Gaat ongetwijfeld goed komen! Gr. Martin
En hij/zij klinkt ook nog erg goed. Zou het een echte zijn?: http://www.youtube.com/watch?v=dgI9q61z93E&feature=related