512 BBi van Prins Albert? | FerrariChat

512 BBi van Prins Albert?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by DORA, Sep 21, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. DORA

DORA Rookie

Sep 21, 2008
    4
    Hallo Ferraristi.Ik las in een draad van Onno over een 512 BBi en sta op het punt deze wagen te kopen.
    Ik heb vandaag met deze wagen gereden een enorme wagen waar nog mee te werken was.

Het gaat hier dus om een rood met zwart 1983 512BBI en Zegna interieur met 93000km op de teller en chassisnummer 40 243. en een classic keuring.

De eerst eigenaar zou Prins Albert van Monaco zijn?

De F zit nog in zijn eerste lak en heeft nogal wat sporen van steenslag.

De classic keuring is bij FMA gedaan in de zomer.

Welke goede raad kunnen julie mij nog geven betreft deze gegevens is zo een classic keuring betrouwbaar?

Thanks DORA

2. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Klinkt gaaf natuurlijk!!
    Wel een beetje veel BB's de laatste tijd. Maar dat is niet erg! :)

Geen idee of die keuring iets waard is. Die keuring heb je niet zelf laten doen?

Wat voor gevoel heb je bij de verkoper en bij de auto? Ik vind dat zelf vaak net zo belangrijk als de uitkomst van zo'n keuring.
    Zo'n keuring zegt niet altijd alles namelijk.

3. theunissenguido

theunissenguido F1 Rookie
    Owner Silver Subscribed

Jan 21, 2004
    2,667
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Hallo, Dora
    Ik heb een andere wagen van de verkoper kunnen bekijken, nl de Lambo Urraco. De wagen viel me erg tegen. De motor klonk goed, doch gedane renovatie was beneden alle peil. Verder waren er roest overschilderingen, problemen met de koppeling enz...
    De BBi heb ik jammer genoeg niet onder ogen gehad. Was ook nog niet te koop op dat ogenblik.
    Ik denk dat het heel belangrijk is dat je iemand met veel kennis van zaken meeneemt om een proefrit te doen en de wagen te onderzoeken. Als je de laatste threads van Onno leest over zijn belevenissen de laatste weken, dan zal je me gelijk geven.
    Je kan aan Onno voorstellen om zijn mecanicien voor deze klus te vragen....
    Guido

4. DORA

DORA Rookie

Sep 21, 2008
    4
    Ik was gelijk met die man op garage voor een onderhoud met mijn f in Antwerpen (FMA).Hij was daar op onderhoud met een van zijn Ferraris (heeft er een 30 tal).
    Ik heb dan ook gehad over die keuring en dit geef alleen de garantie dat de stukken orgineel zijn, verder zijden ze me dat de wagen wel in orde is.

Verder was mijn vraag dan ook of het te achterhalen valt of deze BBi ook echt van Monaco komt?

DORA

5. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Marcel Massini heeft dit soort informatie meestal wel (bivakeert ook op deze site). Vraag het hem. Of ie antwoord geeft is een tweede, maar een poging is het wellicht waard.

Voorts heeft Nathan Beehl ("piloti" is zijn naam hier) nogal wat onderzoek gedaan naar de BB's (en er een lijvig boek over geschreven). Hij weet er misschien ook wel wat meer over te vertellen.

6. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Nathan Beehl's register heeft geen BBi met chassisnummer 40243. Dit wil niet perse zeggen dat het nummer niet correct is maar over het algemeen zijn er weinig onbekende ('verdwenen') BBi's.

In ieder geval is dat chassisnummer, als het correct is, niet uit 1983 maar uit 1982.

Over het algemeen zou ik zeggen dat een klassieke keuring door Monza betrouwbaar is. Heb verder geen ervaring met ze maar ze hebben een goede en lange reputatie.

Onno

7. DORA

DORA Rookie

Sep 21, 2008
    4
    Alvast bedankt jongens

Ik ben hier nieuw op deze chat en doe dit ook niet zoveel maar ik heb in het verleden hier veel GOEDE info op gevonden.TOP
    Zelf ben ik al jaren lid bij de Belgio maar heb daar niet veel opgedaan over de wagens zelf , wel vele mooie uitstappen gemaakt.

Nu de historie achter een F is toch een must! Niet?

Onno, de BBi is idd van 1982 heb net gebeld met de eigenaar.Bedankt

DORA

8. enzo360

enzo360 F1 Veteran
    Consultant

Aug 1, 2004
    5,440
    Belgium
    Full Name:
    Jurgen Durand
    #8 enzo360, Sep 26, 2008
    Last edited: Sep 26, 2008
    Hallo,
    wat ik heb over deze wagen:
    40243
    rood-zwart boxer trim met zwart interieur.
    Full vin: ZFFJA09B000040243
    1982
    vorige platen:
    TV-FR-81 .NL (geen gegevens meer bij RDW)
    VUH.264 .B

dit wordt tevens bevestigd in het boek van Matthias Urban: www.vinbook.com
    MVG

9. DORA

DORA Rookie

Sep 21, 2008
    4
    Hallo

VUH.264 hang er nu op denk ik en de NL.TV-FR-81 kan dus idd van Melchior zijn geweest.

Van Monaco is dus niets meer te vinden?

Alvast bedankt voor de info.
    DORA

10. theunissenguido

theunissenguido F1 Rookie
    Owner Silver Subscribed

Jan 21, 2004
    2,667
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Dora,

In ieder geval wens ik je succes met de aankoop..ik hoop dat die doorgaat. En dan nog veel plezier met de wagen. Het maakt toch niet uit of die wagen van een VIP geweest is of niet, toch ?
    Als je het toch echt wil weten, misschien eens naar Monaco bellen met de prins himself...wie weet heb je geluk en kom je het zo te weten.

Guido

11. enzo360

enzo360 F1 Veteran
    Consultant

Aug 1, 2004
    5,440
    Belgium
    Full Name:
    Jurgen Durand
    het geeft inderdaad geen meerwaarde in $$$ mijns insziens, altijd wel leuk om weten en de ganse chain of owners te kennen.
    Misschien eens de Fdealer in Monaco mailen? Die zal wel niet de naam geven, maar zou eventueel wel kunnen becestigen als de wagen daar verbleven heeft.Kan de moeite zijn eens te proberen.
    Jurgen

12. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Prins Albert heeft een tweede ( of derde) huis in Marbella en wordt hier regelmatig gesignaleerd. De beste man is normaal aanspreekbaar en "tres gentille". Zijn nooit lijwachten bij, tenminste niet dat ik ze kan zien. Staat gewoon aan de bar met een pintje rustig te keuvelen.
    Mocht ik hem een dezer dagen/weken ontmoeten, zal ik het meteen vragen, mooi excuus om een praatje te maken toch ?
    Als het idd zijn auto is geweest, zullen er best wel foto's bestaan waar ze beiden op staan te glunderen. Wel mooi om bij het history-dossier te voegen.

Misschien kan je ook even een balletje opgooien in de "Monaco" sectie van Ferrarichat, daar zitten veel enthousiaste liefhebbers en fotografen die waarschijnlijk meer weten ...

Alvast succes met de eventuele aankoop.

Groeten,

Dirk/Marbella

Share This Page