Ambities van Ferrari-eigenaren. | FerrariChat

Ambities van Ferrari-eigenaren.

Discussion in 'Holland/Belgium' started by GTE, Mar 14, 2007.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Vanuit het perspectief van iemand die wel verslingerd is aan Ferrari, maar een dergelijk juweeltje (nog) niet bezit, heeft iemand die zich al wel Ferrari-eigenaar mag noemen (zonder te liegen dus) eigenlijk al de droom waargemaakt.

Maar niets weerhoudt de Ferrari-eigenaar ervan zijn dromen te verleggen om vervolgens ook de verlegde dromen tot waarheid te verheffen. Zo heeft Henk zijn prachtige 348 ingeruild voor een misschien nog wel veel mooiere 360 Modena. Ook Paulus heeft een upgrade doorgemaakt en Ton en Roger hebben hun achtcylinders verruild voor machtige twaalfcylinder boxers.

Wat mijn vraag eigenlijk is: waar liggen de ambities van de huidige Ferrari-eigenaren? Hebben jullie al opvolgende Ferrari's in gedachten of zelfs op het oog?

Hoe zou de Deil-meeting van 2010 er bijvoorbeeld uitzien als jullie dromen (of zelfs concrete plannen) voor die tijd zouden zijn verwezenlijkt?

Gewoon even een vraagje tussendoor.

2. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Nou, als ik de spits mag afbijten...
    De eerste 5 jaar heb ik geen ambities, of die kerel van de postcodeloterij moet voorbij komen.

Dus laten we zeggen 2012 :) Dan toch wel de F430...
    Maar wellicht denk ik er dan weer anders over omdat het dezelfde body is als de F360. (Dezelfde reden dat ik voor de 360 ben gegaan ipv de 355 na mijn 348).

3. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Verkocht Henkje zondag bijna een schop tegen z'n hielen. Hij heeft nauwelijks een tank van de 360 leeggereden (en dat gaat snel) of hij liep alweer te kwijlen bij een 430.

Ik zal trouw blijven aan de 348. Ik ben nog lang niet met haar uitgespeeld. Onze nieuwe belgische vriend Lucien (512 TR/550 Maranello) zei het anders: een gevaarlijke auto. Ik noem het spannend en dat draagt alleen maar bij aan de beleving. Echt snel zijn ze niet, maar snel genoeg om een rappe auto te noemen. Puur zijn ze, geen poespas. Het geluid vind ik ongeevenaard.

Een droom die ik al eens deelde is een 512 TR, de meest mooie TR variant, voor erbij. Ook ik ben van de Miami Vice generatie. Liefst een zwarte met zwart tapijt en bordeaux rood leder.

En als het ooit niet opkan: een 360 CS ebij, voor de agressieve zondagochtenden.

4. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Als het geld echt niet op zou kunnen:

Een 250 SWB of een 250 Lusso

Maar ja, dat is wel heeeeeeeeel ver boven m'n huidige budgetten...

Voorlopig dus nog maar even lol maken met de GT4.

Oh, en misschien een 400i als daily driver, naast de GT4. Ook zo'n lekkere foute jaren 70 bak....

Hans

5. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    Ik zal persoonlijk altijd blijven dromen denk ik. Als ik stop met dromen houdt mijn leven op.
    Vorige week met Bob348 (of is het nu Bob512) naar de Ferrari dealer in Waterloo gereden. Daar stond een prachtige zwarte 599 GTB Fiorano, inclusief gele remklauwen en scuderiashields op de flanken. Prachtig!!! Wellicht een wagen voor de toekomst.
    (Al hoop ik dat er tegen die tijd een 599 GTS op de markt zal zijn.)

6. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    De dag dat de 328 er kwam was een van de mooiste in m'n leven!
    F40 is echter dé absolute droom: totaal onbereikbaar!
    (Of al m'n suikeroompjes moeten er aan!)
    Ik heb 100en F-overdosissen gekregen op alle Francorchamps F-days: stelde me altijd beneden op net voor de Raidillon, daar waar de F40's opstoven, of net voor de trage La Source bocht, daar moesten ze dan van 250 naar 60 per uur afremmen op enkele tientallen meters: het goorste lawaai dat je je kan voorstellen! Die schouwspelen laten me nooit meer los!

7. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    308 GTS 2 jr gereden

nu F355 GTS

Ga voor de F430 als toekomstige auto....

Frans

8. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Ik stel vast dat jullie ambitie mede is gericht op technologische vooruitgang. Voorlopig is het alleen Hans die het in de vintage-hoek zoekt.

Interessant :D

(een zwarte 512TR met bordeauxkleurig interieur. Jummie!)

9. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Marnix, een (dure) klassieke Ferrari rijdt ook heel erg "vintage".
    Als je geen echte verzamelaar bent (€€€...) vraag ik me dan ook af of dat "the ultimate feeling" zou zijn.

10. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    hmm... goed punt.

11. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    Rijdt ik wel als ik de 50 gepasseerd ben...Een leuke 250 GTO...
    Nu als (nog) jonge vent (37) ga ik voor snelheid en pk's...

Frans

12. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Hmmm, als even zo jonge (37) vent was ik ook veeel te jong voor de 330 waar ik bij VSOC in ging zitten. Althans, dat is wat mijn nog jongere (31) vriendinnetje er van vond.

Ik heb dus nog even :D

Hans

13. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Tja, zon 330 is ook wel een echte gentlemens Ferrari. Zon 365 GT 2+2 doet dan toch al weer ietsje jeugdiger aan. Maar ja, 2+2-Ferrari´s hebben sowieso een ander karakter dan hun twoseater familieleden.

14. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Als nog jongere vent (pas over 2 maanden 37...) kan ik zeggen dat ik absoluut een klassieke Ferrari zou kopen als de lotto langs mocht komen (250 Lusso of de 275 GTS Spider). Maar die zou altijd naast een moderne Ferrari in de garage staan. Dus voorlopig richt ik me op de 550, die past het best mijn huidige eisen euh.. wensen. Nog een maand of twee, als het meezit...

Onno

15. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix

Bedoel je met 275 GTS de 275 GTS of een van de tien 275 Spyder NART's? Beetje domme vraag misschien, maar even voor mijn duidelijkheid.

Succes met de 550!

16. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Geen domme vraag, ik bedoelde de "gewone" 275 GTS, deze dus:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Ferrari_275_GTS_-_front_right_1_%28Argyle_Place%2C_Carlton%2C_VIC%2C_Australia%2C_3_March_2007%29.JPG

Een van de fraaiste cabrios ooit gemaakt vind ik. Maar ook een 250 SWB, 365 GTC, of een 250 TdF is niet al te shabby.... Sterker nog, het is moeilijker om een Ferrari uit 1960 - 1970 te vinden die ik NIET prachtig vind.

Onno

17. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    helemaal mee eens. Ik heb een 275 GTS besteld, maar ik zal daar meteen bij zeggen dat het eentje in 1:43 is, van BBR. :D Eindelijk komt ie binnenkort op de markt.

Op een of andere manier vind ik de 275 GTS mooier dan de 330 GTS, terwijl ze in grote lijnen toch redelijk hetzelfde zijn.

Een van mijn absolute droom Ferrari's is s/n 10453. De 275 GTS Spyder NART van Steve McQueen. In de kleur 'blu sera' met hier en daar wat optische aanpassingen. Als geld toch ns geen limiterende factor was......

En ja, even hard nadenken over 60-er 70-er Ferrari's die de toets der kritiek niet kunnen doorstaan, maar dan kom ik zo uit mn hoofd niet verder dan een mislukte exercitie van Piero Drogo, gebaseerd op een 330 GT 2+2.

18. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ah ja, die heb ik wel eens gezien in een blad. Prachtige auto.

Doet me denken aan die quote van Nicholas Cage uit "Gone in 60 seconds", als hij een dealer vraagt of hij nog speciale Ferrari's heeft. Dealer laat hem een 360 zien, geloof ik, en dan zegt hij iets in de trant van: "I'm sure the ladies will will think I'm a successful man if I arrive at the party in that. But what if I where to arrive in a 1967 275GTB/4? Then they would think: he's got class.".

Onno

19. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Zodra ik stop met dromen kunnen ze me net zo goed tussen 6 planken onder de grond stoppen. Een F40 is een droomauto maar dat is toch niet realistisch.
    Een witte F430 spider wil ik in de toekomst nog wel eens hebben.

Op dit moment denk ik meer aan een upgrade naar een mooie 308/328 of 348.
    Ben er nog niet uit. Blijf er wel bij: het verlangen is vaak mooier dan het bezitten. Zodra een 'droom' is vervult denk ik al snel weer aan de volgende.
    Mijn schoonmoeder vroeg laatst:"ben je nu nooit eens tevreden?"
    Nee dus, kan altijd beter/verder/sneller":)
    Ja, ik ben een strevertje;)

20. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Prachtige wagen, maar dat kenteken....klinkt niet echt geweldig ;)

21. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Heee, zit Henkie eens niet zo af te zeiken joh! Hij is net zo blij met z'n nieuwe speeltje! ;)

Hans

22. Kingpin328

Kingpin328 Formula Junior

Nov 7, 2003
    433
    Gevaarlijk, gevaarlijk :) Voor je het weet zeg je wat je denkt!

23. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Zou ik ook zijn als ik een 360 had. Het zijn mijn woorden niet hoor!

Onno

24. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Hij had kunnen scoren door te zeggen dat hij zeer tevreden is met zijn vrouw. ;)

25. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    #25 Dino 208gt4, Mar 16, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017

Share This Page