Banden 458 Spider | FerrariChat

Banden 458 Spider

Discussion in 'Holland/Belgium' started by BB458, Mar 17, 2018.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. BB458

    BB458 Rookie

    May 29, 2015
    1
    Ben toe aan een nieuw setje banden, en er zitten nu Bridegstone banden onder maar op internet wordt aangegeven dat Pirelli,Dunlop en Continental wellicht beter zijn in prestaties.
    Iemand ervaring
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Bridgestones heb ik 9 jaar onder mijn 328 gehad, 3 sets in totaal a 80.000km weggereden. Nooit over te klagen gehad ook bij (zeer) slecht weer.
    Ze zijn wat "harder" bij lage temperaturen en na een winter hadden ze wat last van platte vlakken maar dat verdween na 200km.

    Nu pirelli's P zero Rossa onder de F430, 2e set (=50.000km) zit er net onder en duurde wel +500km voordat de grip er kwam. Reed echt "op eieren" wat niet fijn was. Uitlijnen wel 2x laten controleren.
    Blijkt dat de Rossa's minder lang mee gaan door zachtere compound wat ook klopt.

    Ik hoor ook goede berichten over Michelin pilot sports maar heb die nooit onder de F gehad. Wel onder de Daily driver. Zijn ook goed en gaan langer mee dan P zerro Rossa op zeker maar of die echt beter zijn... Wel duurder meen ik, ca €30,-/band maar of dat nu de doorslag moet geven op zo'n (dure) hobby...
     
  3. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Ik laat altijd Michelin super pilot sport monteren.
    Zowel op 360, F430 en 458 gehad.
    Hele fijne band met de juiste verhouding van grip en slijtage.
    Tevens ook erg goed bij nat wegdek.
    Nooit het gevoel gehad geen grip te hebben.
     
    Fumacher likes this.
  4. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Btw, dacht dat alleen Pirelli, Michelin of Bridgestone wordt geadviseerd voor de 458.
     
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    MPSS 3 of 4 ... ook voor de 488 GTB worden die standaard af fabriek gemonteerd en nu ook de Michelin CUP2 voor de Pista.

    Zorg dat leverancier de de juiste banden levert waarbij de K-code op de banden staat (vlakje op zijkant band) ... K1 voor voorbanden, K3 voor achterbanden.

    Dat zijn de voor Ferrari gehomologeerde Michelins en dat kost nix meer. Controleer het bij de leverancier :D (Voor MB is de code MO).

    En heel belangrijk is de DOT: date of tyre ... de week en jaar van productie zijn aangegeven ... bijv. 3608 is week 36 in 2008

    Vraag vooraf aan de leverancier hoe nieuw/oud de banden zijn VOOR de montage ...

    Verder kan je zonder probleem achter ook 305 breed nemen (deed ik ook), net zoals op de Speciale.

    Geen enkele foutmelding van Ecu's ...

    Als je verder iets wil weten over de 458: PM me :D

    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login
     
  6. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Ik heb ook de Michelin pilot sport laten monteren voor en achter, in de originele maten 235 en 295.
    het is het laatste type de pilot sport 4S, heel fijne band, veel grip ook in de regen en redelijk stil.
     
    Melvok likes this.
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Aavulling Mel: de code MB= Mercedes Benz wat wordt aangegeven met MO= Mercedes Only maar dat gaat niet helemaal op want die zitten ook onder de Tesla :p
     
    Jonkheer likes this.
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Volgens mij is de "K" homologatie tbv de MPS4S nog niet afgegeven maar daar zou ik niet mee zitten, een super nieuwe band imo.
     
    jaapio likes this.
  9. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    MPSS natuurlijk. De beste banden voor straatgebruik. De 4S zal zeker ook niet verkeerd zijn. Pirelli Pzero Rossa zou ik niet aandurven. Gaat lekker lang mee, maar grip is echt niet te vergelijken met de MPSS.

    Zelf rijd ik de Cup 2's maar ik rijd 90% op het circuit dus da's een ander verhaal.
     
    Melvok likes this.

Share This Page