Bezoek LOH collectie 21 of 22 september | FerrariChat

Bezoek LOH collectie 21 of 22 september

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Sep 4, 2024.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    12,992
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    De aanmelders voor een bezoek aan de LOH collectie zijn:

marc(h) kan kiezen tussen 308 of 360
    Ferryducati komt met de Maserati spider
    Waenjan mede hoeksche-waarder met 911 of kan wellicht bij mij of Marc instappen
    Dirk <----- komt met de Maserati (die ik nog niet gezien heb)
    Onno woont in Limburg en wil met de TVR maar kan ook de Lotus meenemen
    Antoine wil zijn nieuwe porsche de sporen geven
    Maurice is druk met onroerend goed (buiten NL) maar gaat ook graag mee
    Tijn Mondial of stapt bij iemand in
    Jeroen is in de F430 wel toe aan een stevige rit
    Vu wil graag met iemand meerijden
    Paul met 458 of DBS

Bovenstaande zijn inmiddels opgenomen in een app waarin de voorgestelde datum Zaterdag 21 September of Zondag 22 September
    De bedoeling is om vanuit Van der Valk Hotel Cuijk-Nijmegen (Raamweg 10, 5431 NH Nijmegen) te vertrekken en iedereen met een volle tank hier verzameld (er worden geen tank-stops ingepland)
    Het is ca. 260km naar het museum over de duitse autobahn en moet dus makkelijk op 1 tank te halen zijn.

We doen wel een tussen stop na ca. 160km bij Lustheide 44, 51427 Bergisch Gladbach, Een Biergarten/American Grill & Bar hier is voldoende parkeergelegenheid,
    een (overdekt) terras en ligt tussen 2 toeritten aan de A4, mis je de eerste dan neem je de volgende....
    (Onno die uit Voerendaal komt kan hier ons opwachten) Openingstijden zijn vanaf 11:00 dus mochten we er eerder zijn dan parkeren we om te her-groeperen.

Na het hergroeperen is het nog ca. 100km via de A4 naar Nationales Automuseum The Loh Collection, Museumsstrasse 1 · 35716 Dietzhoelztal
    Die laatste 100km kan iedereen op eigen "tempo" afleggen aangezien dit stuk onbegrensd is en het niet uit maakt in welke orde we aankomen.

Op het museum is een restaurant aanwezig en we lunchen daar na aankomst. Na de lunch bezoeken we de collecties. Deze bestaat uit een permanente en een speciale (ferrari) collectie en is tijdelijk.
    De kaartjes kosten (combo) € 19,-/pp en kunnen online vooraf aangekocht worden. Ik stel voor dat we dit doen zodra de datum in de app bepaald is.

Planning:
    Verzamelen bij v/d Valk te Cuijk 09:30 met vertrek om 10:00 (scherp!) Laatkomers hebben een inhaal race naar de tussenstop ;-)
    Tussenstop bij Grill & Amercan bar JAM's Restaurant – Jam's Restaurant (jams.restaurant) rond 11:15 met vervolg, voor laatste 100km, om 11:45.
    13:00/13:15 aankomst bij LOH collectie voor de Lunch (in Diner New York/New York) welke om 13:30 begint en ca. 14:00/14:30 is beeindigd.
    Aansluitend bezoeken we de collecties en ronden bezoek af tussen 16:00 - 17:00 (museum sluit om 18:00).
    De terug-rij route kan voor de verschillende deelnemers anders lopen. Zo kunnen "zuiderlingen" ervoor kiezen om via Venlo / Eindhoven / Breda te gaan.
    Anderen kunnen via Nijmegen, alles hangt af van de verkeersdrukte en bepalen we ter plaatse.

Het diner zit niet in het programma, maar kan ook geregeld worden als we onderweg zijn en via app/pin locatie verzamelen.

Foto's (en video's) komen in deze draad te staan.

2. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    12,992
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mochten er gegadigden zijn (na het lezen van dit programma) en mee willen: stuur een PM (met mobiel nummer) naar mij en ik voeg je toe aan de app. Doe dit snel aangezien er nu al stemmen binnekomen wat de voorkeur datum is, meeste stemmen gelden op welke dag we gaan.
    Volgende week op vrijdag de 13e :rolleyes: maak ik bekend welke dag het gaat worden.

3. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    12,992
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #3 328gts1987, Sep 13, 2024
    Last edited: Sep 13, 2024
    Zoals beloofd, een Update:
    We gaan met 10 man zaterdag de 21e naar de LOH collectie. De lunch in NewYork restaurant is inmiddels geregeld en het mooie weer (wederom dank aan Onno ;-)) is ook in aantocht.
    Twijfel alleen nog over een (snel) ontbijt in Cuijk van der Valk. We verzamelen daar vanaf 9:30 en vertrekken om 10:00 (scherp). Het is dan de grens over en naar de tussenstop (11:00).
    Geen tijd voor een ontbijt (als ik 's morgens vertrek is het nog te vroeg voor een gebakken ei, alleen koffie kan er dan naar binnen).

Onze tussenstop (met mooie parkeerplaats en terras) blijkt op zaterdag pas later open te gaan, heb een mailtje gestuurd of ze voor ons de poorten open willen doen, verse koffie schenken en een Kuche serveren. Mocht dat niet zo zijn zoek ik nog een alternatief.

Dan de berichten uit Duitsland.... Grens controles. Ik hoop dat ze door hebben dat wij geen migranten zijn :rolleyes:

Afijn, we hebben een mooie groep van 6 auto's die de uitlaten nog een keer laten blazen, banden laten roken en benzine laten fikken. Heb er zin in!

waenjan, Pwillemse78 and Ferryducati like this.
  4. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    12,992
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gisteren was het zover, het bezoek aan de LOH collectie die al gemeld was en in de Gli van fcn beschreven stond.

We vertrokken vanaf Eindhoven (logistiek iets betere plek) en reden via centrum van Keulen.

verkeer werkte mee en er was geen controle aan de grens, zowel heen als terug.

Het weer was beste wat we konden hebben, zonnig en droog, het werd zelfs 26C.

De collectie is indrukwekkend en de expositie van Ferrari veel omvattend.
    Zo staat er de eerste Ferrari die racete in USA. Die heeft een Dino op het voorscheem. Als iemand weet hoe dat zit graag melden want wij weten het niet.

Image Unavailable, Please Login

We vertrokken stipt 10:00 en waren terug om 20:00 voor diner op terras bij v/d Valk.

De video staat hier:

Zenobie, richard2106, waenjan and 4 others like this.
  5. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Sep 16, 2003
    2,415
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Ik vermoed dat dit de link is,

Image Unavailable, Please Login

Ferryducati, 328gts1987 and waenjan like this.
  6. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior

Jun 3, 2015
    573
    Alweer een mysterie ontkracht!

Share This Page