Boxer #18431 | FerrariChat

Boxer #18431

Discussion in 'Holland/Belgium' started by JazzyO, Mar 20, 2010.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Ja, zoals een aantal van jullie inmiddels weten, heb ik gisteren een nieuwe Ferrari gekocht. Jullie weten allemaal hoezeer ik weg ben van de originele Boxer, en dat ik op het punt stond om Boxer #17977 te gaan restaureren. #17977 is een van slechts 88 rechtsgestuurde 365BB's en ik had de auto gekocht omdat ik van plan was veel tijd in Engeland door te brengen. Echter, die toekomst is nog steeds onzeker en ik heb lang nagedacht of ik die Boxer moest verkopen en in plaats daarvan een linksgestuurde moest zien te vinden.

Echter - linksgestuurde Boxers zijn duur en ik wist ook niet of ik de RHD kwijt zou kunnen raken.

Afgelopen dinsdag avond kreeg ik echter een telefoontje van Toto70_0. Hij zei "je hebt het wel eens over een linksgestuurde Boxer gehad, en ik ben net gebeld door de koper van de Kroymans collectie - hij heeft zijn prijs heel erg verlaagd. Volgens de mensen bij Fosker's kun je je Boxer weer met winst verkopen, moet je de auto niet omruilen?".

Uitstekend idee, Tonnie! Ik had er zelf al lang overnagedacht, maar met de prijzen van LHD Boxers normaliter een stuk hoger dan ik betaald had voor de 17977 was het niet haalbaar. Deze Boxer van Kroymans, echter, die was een stuk goedkoper. En omdat Forza Service nog niet begonnen was aan #17977, kon ik het project nog een halt toeroepen. Het moest wel allemaal doorgesproken worden met HvL, Forza Service, en Rubbio want ik ben verplichtingen met hen aangegaan. Maar geen had bezwaren, en iedereen die ik gesproken heb is enthousiast over het verhaal.

Als laatste moest ik natuurlijk wel weten of de auto verder origineel was en of er gekke verhalen waren. Ik heb dus Marcel Massini gebeld en die bevestigde dat het geen mooie auto was maar verder geen rare dingen en slechts 42 duizend km gelopen. Dus, gisteren heb ik met Toto70_0 en de eigenaar in Amerika de koop bevestigd.

Kortom - we gaan Boxer #18431 van top tot teen restaureren. Mijn andere Boxer wordt rijdbaar gemaakt en gaat dan terug naar Engeland in de verkoop.

De auto was net verscheept en wordt maandag in New York uitgeladen, om dan dezelfde dag weer ingeladen te worden! Over een week of twee is de auto dan weer in Nederland.

Hier zijn wat foto's van de auto in huidige staat (Vu, ik geloof dat jij die gemaakt had?).

Wat een verhaal he? Het is grappig hoe de dingen lopen, als Alex al aan de andere Boxer begonnen was dan was het weer heel anders gegaan.

Onno
    Image Unavailable, Please Login

Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  2. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
  3. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Het enige nadeel van #18431 vind ik dat de auto origineel in rood met zwart interieur geleverd is - dat vind ik dus niks. Het is niet lelijk maar ook niet mooi, en op een meeting ben je 1 van de 4.433.366 mensen met een rode Ferrari met middenmotor. Dat is niet de bedoeling. Dus ik ga de volgende maanden eens rustig beslissen wat de nieuwe kleur wordt - het wordt een combinatie die origineel bij de fabriek besteld had kunnen worden maar of de auto dus een licht of donker interieur krijgt, en wat voor exterieurkleur, dat weet ik nog niet.

Ik neig op dit moment naar de kleur van Clint's Boxer.

Onno

4. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

Full Name:
    Vu
    Onno,

Van harte gefeliciteerd met deze aanschaf! Erg tof dat je haar weer naar Nederland haalt.

Wat ik nog weet is dat Tonnie en ik moeite hadden om haar vooruit te duwen. Zware machien! :D

Grtzzz

Vu

5. bigodino

bigodino F1 World Champ Silver Subscribed

Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Proficiat Onno. Tonnie had al eens zo'n suggestie gemaakt, leek me een goed plan en fijn dat het ook zo heeft uitgepakt. :)

Om even een eeuwenoud gezegde hier op F-Chat uit de kast te halen: "het is jouw geld, dus je mag er mee doen wat je wilt." En toch: waarom de mogelijke kleurwijziging? Is er technisch aanleiding toe (slechte lak en/of leer), of is het puur wat je al schreef dat je de huidige kleurstelling te saai vindt?

Jammer overigens dat het plan van de oorspronkelijke eigenaar van je huidige BB te verenigen na restauratie nu niet door kan gaan. Dat leek me wel een tof moment.

6. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Full Name:
    Bob
    Onno, nogmaals prachtig en uniek verhaal!

Gefeliciteerd!!!

Bob

7. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

Full Name:
    Vu
  8. jossmits

jossmits Karting

Full Name:
    Jos Smits
    Gefeliciteerd met deze mooie deal ,Dus dan word deze boxer ook helemaal "aangepakt"
    En kunnen we dit draadje ook met veel plezier volgen, net zoals met de TVR.
    Ik post niet veel, maar volg het wel,met veel genoegen.Nu moet ik kappen want " ozze Bart"komt zo poetsen.Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de mensen achter de verhalen.
    Maar veel zal ik treffen op de rit van Bart.Tot dan .Gr Jos.
    En nog een prettig weekeinde.

9. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Full Name:
    Franc
    Gefeliciteerd Onno. Je hebt een heel goede beslissing genomen.

10. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    All of the above, ik denk dat je dat op de foto's al kunt zien.

Dat klopt, dat vind ik ook jammer. Maar ja.

Onno

11. wr11265

wr11265 F1 Rookie

Full Name:
    Joost
    @Onno,

Nogmaals van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Geweldige story.. op naar New York en hopakee weer terug naar Olanda waar het een baasje krijgt die bijna elke Ferrari zich toewenst.:D:D

12. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Full Name:
    Erik
    Gefeliciteerd Onno, wat een verhaal zeg! Hoe raar kan het inderdaad soms lopen.....:)

En wat de kleur betreft? Ik voel weer een polletje aankomen....... ;)

Ciao, E.

13. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Polletje zal door mij niet gestart worden. Ik vind het leuk om zelf dat soort beslissingen te nemen, daar heb ik anderen niet voor nodig. Maar we gaan er eens lekker de tijd voor nemen. Ideeen beginnen zich al te vormen!

Onno

14. dirktor

dirktor Formula Junior

Full Name:
    Dirk
    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. :) Ben benieuwd hoe dit project gaat worden :)

15. evdzwet

evdzwet Formula Junior

Full Name:
    E. vd Zwet
    Van harte gefeliciteerd met de aanschaf. Ik heb een keer een donkergrijs metallic BB gezien in Duitsland. Dat ziet er met de zwarte onderkant echt heel mooi uit. Helaas, heb ik er geen foto van.

Dat je ons niet middels een polletje mee laat beslissen, is natuurlijk jouw goed recht. Als je maar wel weer een draadje begint als de restauratie begint. De draad over de TVR is namelijk ontzettend leuk om te volgen.

16. dolfijn

dolfijn Formula 3

Full Name:
    joop
    Gefeliciteerd Onno, hele goede keuze deze BB Ik ben dus wel 1 van die 4.433.366 mensen, op een meeting, met een rode Ferrari met middenmotor. Toch zou ik er niet over denken om de orginele kleurstelling Rosso/Nero aan te passen. Wel heb ik besloten om de BB nadat ie technisch helemaal gedaan is aan mijn persoonlijke smaak aan te passen. Nieuwe 9 J velgen besteld die in de orginele goud kleur worden gespoten. Nieuwe veren en dempers waardoor de auto vanachter een paar centimeter zakt en zo beter in balans is. Ben alleen nog aan het kijken voor een orgineel setje kuipstoelen icm 5 puntsgordels. Van binnen en van buiten is ie al helemaal nieuw, volgende week week velgen en veren en dan zal ik wel een paar plaatjes schieten

Last edited: Mar 20, 2010
  17. -Michel-

-Michel- Formula 3

Full Name:
    Michel
    Cool Onno! Gefeliciteerd met deze aankoop!

18. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix
    Geweldig nieuws Onno. Voor mij is dat rood met zwarte onderkant de iconische Boxer Ferrari (terwijl ik voor het overige helemaal niet zo van de rooie Ferrari's ben) maar ik ben heel benieuwd naar je uiteindelijke kleurkeuze. Gezien de rest van de renstal zou ik voor blauw gaan, maar ja, je zoekt het zelf maar uit :D :D

In ieder geval van harte gefeliciteerd. Wat zul je genieten!

19. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix
    Heel mooi initiatief Joop!

20. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    +1. Helemaal persoonlijk die dingen, Joop, en zoals al gezegd is rood met zwart niet lelijk. Ik ben benieuwd naar de plaatjes!

Onno

21. moriaan1

moriaan1 Formula 3

Full Name:
    Hans
    Verstandige beslissing!

Last edited: Mar 20, 2010
  22. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
    Gefeliciteerd Onno! Heb ik niet voor niets je nummer aan Tonnie gegeven :D