Het is net als met grote Franse auto's: net zo hard vooruit als achteruit! Ben benieuwd naar je nieuwe Boxer, wellicht krijg ik zaterdag de gelegenheid een glimps van haar op te vangen! Gr. Martin
Het heeft een paar dagen geduurd, maar hierbij dan een verslag van afgelopen zaterdag. Ten eerste wil ik even melden dat de auto is zoals ik verwacht had. Niet beter, niet slechter. Het is wel jammer dat er een aantal dingetjes missen, zoals bijvoorbeeld de gereedschapsset waar gewoon niet aan te komen is. De auto is echt veel minder dan mijn Engelse Boxer maar aangezien hij toch helemaal gedaan gaat worden maakt dat niet uit. Het goede nieuws is dat de auto een uitstekende basis vormt voor een restauratie. Geen roest op rare plekken, geen krom chassis, geen rare modificaties. Wel een paar slechte reparaties en de auto is zeker niet geliefd geweest de afgelopen 15 jaar. Het wordt dus echt tijd voor mijn goede zorgen! Het interieur is zeker origineel en de staat van het leer van de stoelen is opvallend goed. Ik denk dus dat de 42d km op de klok wel eens correct zouden kunnen zijn. De motor ziet er goed uit en we hebben de hoop dat we hier wel eens een meevaller aan zouden kunnen hebben. Een uitgebreide inspectie is nog niet gedaan maar indicaties zijn positief. Al met al een uitstekend startpunt voor dit project maar het wordt een lange weg! Onno Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Oke dan, eindelijk! Hij ziet er behoorlijk goed uit Onno! Wordt een lange weg, maar de reis is vaak net zo mooi als de bestemming.
We gaan de motor pas starten als er een gedegen inspectie heeft plaatsgevonden, inclusief met cameras in de cylinderruimtes. Ik heb ook verder geen behoefte de auto te rijden, het is duidelijk dat er toch geen belangwekkende informatie uit die ervaring gehaald kan worden. Onno
De eerste stap (of eigenlijk de tweede als je koop op zich meetelt) is genomen. Je zegt dat de 42dkm wel eens kunnen kloppen... Heb je de history van deze auto dan niet compleet? Zit er bij je "engelse" auto geen gereedschapset? Je was van plan een en ander uit te wisselen, zie je daar nu toch vanaf?
Nee, er is geen documentatie bij de auto, Fred. Ik was vandaag nog bij Kroymans en heb Sander gevraagd of ze misschien toevallig nog iets hadden maar geen geluk. Wat betreft de gereedschapset - er zit wel gereedschap bij, maar vanaf halverwege de produktie werd er een gereedschapsetje in een koffertje geleverd dat op het rechtervoorspatbord gemonteerd hoort. Dat zit er niet bij. En bij mijn Engelse Boxer hoort het er niet bij, die is te oud en toen deed Ferrari dat nog niet. Zie hier een voorbeeld van het setje en op de tweede foto zie de strap waar het onder hoort te zitten. Die strap heb ik dus wel maar geen setje. Onno Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Is dat het zelfde als van de 512 BB? Misschien heeft Christiaan daar nog een gereedschapsetje van ???
Die gereedschapkoffers zijn niet hetzelfde van een 365 of 512. Ja klaas heeft een 512 BB gehad, long time ago.
Hi Onno, Ik moet binnenkort naar Oss om de Dino te brengen voor apk en 'wat' reparaties. We zijn zelf één van de 512's aan 't keuren, en dat valt mee, alhoewel koppelingsvloeistof ergens lekt. Maar, da's geen apk probleem en daar gaat het in eerste instantie even om. Rijden doen we er op dit moment niet mee, want dan moet die eerst groot onderhoud krijgen (volgend jaar denk ik). Vorig jaar één 512 naar Oss gebracht, nu volgt de 246 GT en dan volgend jaar wellicht de 2e BB. Zit nu alleen met probleem dat de achterwielen veeel te breed zijn. Schoonvader heeft destijds voor het racen 345/35-15 gemonteerd op brede bbs velgen, maar steken zo'n 4 cm buiten wielkast, en da's teveel. Originele wielen zijn op duistere wijze verdwenen.... Heb jij toevallig twee wielen die ik even kan lenen zodat we 'm kunnen goedkeuren? Wil zelf op termijn op zoek naar set originele, maar ook dat komt later. Ik ga trouwens meteen even naar jou 365 kijken als iker toch ben. Ben benieuwd! Groeten, Wouter
Ja, zoals Tonnie al heeft gezegd, best een tijd geleden. Sr heeft diverse auto's gehad en heeft ook een broer die wel raad wist met het gas pedaal. Als je die verhalen hoort hoe ze op de snelweg de rijkspolitie (911) liepen uit te dagen voor een sprintje.... Dat was voor 1972 toen er geen limiet was op de snelweg Ik heb begrepen dat Sr een van de oudste lidnummers heeft van de FCN, ergens in de twintig meen ik, was er dus vroeg bij. Het is geen fotograaf (nooit geweest) en er zijn bijna geen foto's over dat verleden helaas. Ook van de BB heeft hij (bijna) geen foto's wat ik begreep Prachtige verhalen om te horen dus. Nu een CS in het bezit, zal ook wel verhalen gaan opleveren....
Hoi Wouter, als je 2 BB's hebt kun je toch zelf de wielen omwisselen? @Fred - bedankt voor de achtergronden, vind ik altijd erg leuk om te horen. Nederlandse Ferrari folklore. Onno
Heb nog wel een aantal foto's van de 512 in het fotoboek staan en nog een paar op de computer, bij deze Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login