Collecting cars events | FerrariChat

Collecting cars events

Discussion in 'Holland/Belgium' started by DutchFerrari, Sep 13, 2023.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    749
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Wie van hier hebben ervaring met de events van Collecting cars? fototjes zien er altijd goed uit maar ben toch wel benieuwd naar 1st hand ervaring. is het puur en alleen een meet die coffeeruns? of is het een soort verkapte manier van klanten binnenhalen?

Ik zag zojuist namelijk dat ze zaterdag ochtend in zaandam weer een coffeerun houden, ik heb voorgenomen om er eventueel heen te gaan (is tussen 9am en 12 noon) mits het weer lekker is (lees, niet stortregent). Nog meer mensen van hier die het in de planning hadden?

link van autoblog over komende zaterdag's editie: https://www.autoblog.nl/nieuws/eigenaren-van-toffe-autos-opgelet-er-is-weer-een-coffee-run-3545922

2. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #2 328gts1987, Sep 14, 2023
    Last edited: Sep 14, 2023
    Ken deze coffee met locatie niet persoonlijk. Lijkt op eerste gezicht een ritje waard (niet voor mij, heb al een ander familie verplichtje)

Mijn ervaring op dit soort bijeenkomsten is dat je vooral op de kinders moet letten. Of kinderwagens. Er komt soms (onvoorspelbaar) veel kijkers (dus bij de auto blijven om in de gaten te houden) en soms alleen maar auto eigenaren. Dan kun je gerust een rondje lopen en wat “bandjes trappen” (lees: auto praat) .

Het zijn vaak geen verkapte “auto verkoop” bijeenkomsten. Wel met doel hun naam op de kaart te zetten of houden. Onze wizard in Oss doet het ook wel eens maar doet dan eigenlijk voor eigen (vaste) klanten. Zo ook laatst 3 weken geleden. Uden on Wheels begon bij hem en rit voerde naar Uden. Was een leuk open evenement met veel soorten auto’s.

Dat is het voordeel van zulke meet & greets, je ziet weer eens wat anders dan Italiaans. Soms echt bijzondere merken (Spyker, konigsegg of klassiekers Alvis, Bitter enz).

Die laatste (Bitter) had ik nog nooit van gehoord of gezien, tot afgelopen weekeind. Ben me nu een beetje aan het inlezen. Veel overeenkomsten met Detomaso die ook met een groot auto merk (Ford) samenwerkte om eigen creaties op de weg te krijgen. Bitter deed dat met GM/Opel en zien er zeker niet verkeerd uit.
    Het blijkt dat Ferrari een rechtszaak heeft verloren van Bitter over een model van hun Bitter. Deze vond Ferrari “teveel” lijken op de 400/412….
    Ferrari verloor
    Maar bitter maakte mooie exemplaren voor betaalbaar geld:

Image Unavailable, Please Login

Kortom zulke meetings verbreed je auto horizon maar reken wel op hoog “Johnny” gehalte. (Vind ik persoonlijk geen bezwaar, als ze maar niet aan mij, auto komen of domme vragen stellen; “wat verbruikt die van jou?” “Wat kost die?” :D

DutchFerrari and Ferryducati like this.
  3. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Hierop antwoord ik altijd heel kort: 2x de helft ;)

4. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,435
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    De Rode Ferrari Bitter SC op Soestdijk is in 2012 van mij geweest, ik moest met de huidige eigenaar op de foto.Was een van de 37 handgeschakelde versies met de 3.0 liter van de Monza. Betaalbaar waren ze niet Fred, want nieuw betaalde je Ferrari Mondial/328 geld begin jaren 80. Interieur een op een hetzelfde als de Maserati Quattroporte van die tijd.

5. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    1 van de 37... Dat is zo zeldzaam als een 250GTO , maar dan met een mooi interieur :D

Prijzen heb ik niet gezien maar krijg nu een beeld van jou.

6. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,435
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Op dit moment doet een goede SC tussen de 30 en 50 K, de 3.9 versies zijn 5 tot 10 k duurder. De CD met de Opel diplomat chevy 5.4 V8 doet afhankelijk van de staat bijna het dubbele.

7. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    222
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Mijn jongste zoon is onverwacht vrij morgenochtend dus wij gaan samen even naar de meeting. Voor ons een eerste keer.

De 348 start niet lekker en mist power. Helaas. We trekken wel iets anders uit de schuur.

8. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,435
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    328gts1987 likes this.
  9. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Met netjes de F430 ernaast gezet door Wendy :rolleyes:.

Ik weet niet wat er gebeurd op het moment maar de mannen krijgen strijd, "sleutel-strijd" want er zijn veel dames die tegenwoordig de sleutels pakken van super- en zelfs hyper-cars. Nu heeft Wendy de F430 naar Collecting cars gestuurd (ik heb er bewijs van). Afgelopen vrijdag was ik op een ander evenement bij Thijs Timmermans waar er ook een dame kwam aanrijden in een Ferrari...
    A: Een SF90 spider zie je niet vaak o_O
    B: dame achter het stuur van een F, dat is al best bijzonder :cool:
    C: ze parkeerde netjes in 1 x strak, zeldzaam :rolleyes:
    D: het blijkt 1 van de bolides te zijn in de stal :D
    E: kortom een bijzonder exemplaar (niet de auto) uniek :p
    F: Ben al voorzien van een mooie dame (en gelukkig) :)
    G: Weet wat een scheiding kost (meer dan een SF90) :eek:

Maar wat cool om te zien:

Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

Beschuitje? :D

10. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    @ Carlo/Lewie
    Ze heet toevallig ook Wendy...:D

11. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    749
    Full Name:
    Jeroen
    #12 DutchFerrari, Sep 18, 2023
    Last edited: Sep 18, 2023
    Hah, Die 250 zat in ene out of nowhere in mijn spiegel vanaf de stoplichten toen we het terrein op draaide. De eerste fotos die ik uberhaupt online tegenkom van het event :)

Half correct Fred, ik ben samen met een vriend naar Collecting Cars geweest, bij thuiskomst heeft Wendy de auto naar de opslagplaats gereden, en dat vond ze spannend genoeg. Maar zoals je zelf ook al zag zal ze het wel vaker willen hebben die sleutel ;)

12. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,252
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Hoe was dat event Jeroen ?

13. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    222
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Is die 250 cabrio van jou?

Star of the show, vonden wij.

14. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    749
    Full Name:
    Jeroen
    Hi Mel, enorm gezellig was het, laagdrempelig en een mooie diverse collectie aan autos, van hothatches tot supercars, and superlightwieghts (BAC Mono) tot lowriders, ik ben er bij volgende edities gewoon bij als mooi weer is en niet te gek ver weg!

Nee, de F430 Spider waar die naast stond is van mij :)

Melvok likes this.
  15. P. Collins

P. Collins Rookie

Jul 14, 2022
    48
  16. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    749
    Full Name:
    Jeroen
    Ik had die inderdaad gister avond gezien toen het online kwam. Helaas weinig beeld van mijn auto :( maja dat is toch een kwestie van geluk hebben altijd ;)

17. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    222
    Holland
    Full Name:
    Roel
    De F430, zeker als Spider, is een mooie auto. Ik overweeg zoiets weleens, mede vanwege m’n oudste zoon die dit als één van z’n lievelingsauto’s noemt. De F1 bak spreekt me gevoelsmatig niet zo aan maar misschien gewoon eens proberen?

Helaas stonden wij ook niet op de foto. We waren met de GT3 RS 991.2, redelijk laat en ook niet heel lang.

Image Unavailable, Please Login

Volgende keer weer naar Cars & Coffee.

18. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    749
    Full Name:
    Jeroen
    Ahh ja heb de auto in de verte zien staan, maar toen ik er heen liep rond een uur of 11 naar die parking waren jullie al weg.

WBT F1, gewoon een x rijden, ik vind het heel veel fijner dan een DSG bak ofzo voor een auto als dit, dit gaat niet om comfort maar om beleving, en dat geeft een bak als de F1 veel en veel meer dan een DSG in mijn ogen. Maja wie ben ik, ik ben ook 1 vd weinige mensen die ik ooit gesproken heb die liever een E46 M3 heeft met de SMGII bak dan met een handbak (ondanks beide gehad te hebben)

Share This Page