concours d elegance 2018 | FerrariChat

concours d elegance 2018

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Jul 1, 2018.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1 328gts1987, Jul 1, 2018
    Last edited: Jul 1, 2018
    Gisteren was het de bedoeling om naar Het Loo af te reizen voor een bezoekje aan het concours d elegance 2018. Aanvankelijk was dat voor zondag gepland en had daarvoor ook de toegangsbewijzen aangeschaft.
    Toch is het me niet gelukt om op zaterdag te gaan, vandaar dat we vroeg zijn opgestaan (op mijn verjaardag) om toch vandaag nog een kijkje te gaan nemen, voordat we mijn verjaardag bescheiden vieren.

    Ik begreep dat onze huis-fotograaf Cor gisteren al de hele boel heeft vast gelegd en wellicht hiervan wat wil gaan delen. Ook van anderen die geweest zijn zien we hier graag de foto's.
    Porsche blijkt 70 jaar te bestaan (de eerste 358 werd in 1948 geregistreerd? Maar de fabrikant opende in 1931 de poorten...o_O) en pakt hierom groots uit.
    Verder is er een renovatie/verbouwing aan de gang, waardoor de opstelling ook bij de prachtige stal gebouwen zijn dit jaar.
    Ooit maakte we daar de introductie van de California mee, prachtig was dat opgezet.

    Gelukkig zijn de "brick-yard" races nog wel benoemd in het programma, een uniek onderdeel.
    Klassiekers trekken een (kort) sprintje over kinderkopjes, gelegen onder een prachtige eikenlaan.
    Een prachtige setting voor pre-war auto's welke "gewend" waren over dit soort wegen te rijden en dus hier prachtig in beeld komt.
    Sommige "creaties" spuwen vuur, anderen hobbelen rustig voorbij. Echt grappig om te zien en uniek in de wereld.
     
  2. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Heee… gefeliciteerd Fred !

    Hoor heel andere berichten over dit Concours D. … en vooral minder van kwaliteit (dit jaar) …

    Tesla met 3 auto's, Renault voor de helft van het terrein, alleen maar 31 x Porsche 356's ...

    Een grote verbouwing waardoor …. meer mooie autos's op de p-plaats dan op het terrein...

    Dit was 1 van de pareltjes zei men … zo kreeg ik opgestuurd …

    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login
     
  4. henk3

    henk3 Karting

    Feb 14, 2011
    53
    Amsterdam
    Full Name:
    Henk de Vries
    MrDino308GT4 likes this.
  5. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Nog proficiat Fred!

    Wij zijn zaterdag geweest.
    We mochten eerst niet parkeren tussen de klassiekers, omdat de parkeerwachter dacht dat de auto niet oud of zeldzaam genoeg was.
    Die kreeg blijkbaar op zijn donder waarna we er toch in mochten.
    Had waarschijnlijk nog nooit een XJ220 gezien..........

    Inderdaad hoog Porsche gehalte, en veel importeurs die zich laten zien.
    Ik was er al een aantal jaren niet meer geweest, en vond het een beetje tegenvallen wat betreft de klassiekers.

    Uitgebreid gesproken met de eigenaar van deze gele 308, die hij als gatenkaas had aangeschaft.
    Echt een toprestauratie!
     
    Melvok likes this.
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik begrijp de reacties. Het was deze editie "anders" dan voorheen. Het blijkt maar weer dat je pas waardeert wat je had als je het niet meer hebt. Zo ook dit evenement, was altijd top en ging ieder jaar een trede omhoog en is dus nu weer bij "af".
    Ook het sprinten op de "brick-yard" is geen sprint meer maar een "gelijkheid" proef (lees: iedere tijd die je zet moet zoveel als mogelijk gelijk zijn). Toch jammer dat die vuurspuwers aan de teugels worden gehouden (maar ook wel te begrijpen).

    Verder was het inderdaad veel van dezelfde. Hoewel er wel een paar pareltjes te spotten waren. Je moest alleen wel zoeken.
    Wat je niet hoefde te zoeken waren de attributen voor je huis... Wat een zooi (bubbelbad, kussentjes, kleden) werd er aangeboden. Toch jammer dat dit op een auto event wordt "gebruikt" maar zal met inkomsten van het concourse te maken hebben (lees: fikse prijzen voor stand houders?)

    Afijn, ik was er maar even en vond het (net) de moeite waard om er vroeg voor op te staan, mede door de gezellige lunch (in de buurt) om toch de verjaardag te vieren.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Doe mij ook maar zo'n juwelen-kistje (incl. inhoud) in de tuin. Zitten ook nog spotjes in.
     
  8. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    En airco erbij voor slechts 35k ex de btw......
     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Apart … zo'n glazen display voor een auto, konden jullie er ook binnen kijken ?
     
  10. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Ja hoor, de man die erbij hoorde was erg vriendelijk.
    En de afmetingen waren dusdanig dat het vergunningsvrij is, en desnoods zetten ze er piepkleine wieltjes onder voor het oog.
     
  11. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Vergunningvrij ? …. Vast niet … Gemeenten zijn soms erg vervelend …

    Ook niet door de truc met wieltjes denk ik want dan mag je de "caravan" niet langer dan 3 dagen op jouw grond zetten ivm bestemmingsplan ...

    Is er een catalogus van zo'n ding ergens ?
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Helaas niet meegenomen Mel maar lees ik hier dat jij interesse hebt? In Epse zal dat niet verkeerd staan kijkend uit je woonkamer :cool:
     
    Melvok likes this.
  13. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Fred en Mel,

    Deze was het.
    https://www.cube-homes.com/garage
     
    Melvok likes this.
  14. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik mag nog 36m2 zonder vergunning bouwen …. dus je weet maar nooit :)

    Heb om info gevraagd ….
     
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Nou, je raadt het al !

    Ik mag hem zo komen bekijken en hij mag ook meteen opgehaald worden …..

    Kost … €49.000 incl BTW maar zonder alarm van € 1300 :)
     
  16. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
  17. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    #2
     

    Attached Files:

Share This Page