Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 19 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    In NZ moet je verplicht twee weken in quarantaine na een verblijf in het buitenland. Met een groot hek om het hotel en militairen voor de deur van je kamer. In NL trekken de meeste vakantiegangers zich geen reet aan van de “quarantaine adviezen”. Lekker op vakantie geweest, de quarantaine adviezen negeren we voor het gemak en daarna weer vrolijk winkelen en op bezoek bij vrienden.
     
    lewie likes this.
  2. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Hi Rob,

    Die kennis van mij die meerdere keren (vals) positief getest was, werd op die momenten getest met commerciële sneltesten (geen PCR testen). Daar is het denk nog steeds een beetje 'wildwest' en kun je alles aan mensen verkopen.

    Ikzelf denk dat de PCR testen behoorlijk betrouwbaar zijn om een coronabesmetting aan te tonen. We hebben bijvoorbeeld in NL gezien dat in juli 2020 het percentage positieve testen zakte naar rond de 0.5% en in China hebben ze een paar maanden na de piek vd besmettingsgolf in 10 dagen alle 11 miljoen inwoners getest met volgens mij minder dan duizend positieve tests. Het lijkt er dus op dat de PCR test redelijk geschikt is om aan te tonen of er een Coronavirus in het lichaam zit en niet zomaar een positieve uitslag geeft.

    Waar een PCR test minder geschikt voor is, is om aan te tonen of iemand op moment van testen nog besmettelijk is. Het kan zijn dat het virus nog wel in het lichaam zit en wordt aangetoond, maar dat iemand of nooit echt besmettelijk is geweest of op dat moment niet meer besmettelijk is.

    De woorden "besmet" en "besmettelijk" en het kunnen aantonen daarvan worden volgens mij in anti-PCR berichtgeving vaak volgens mij bewust door elkaar gehaald terwijl ze natuurlijk fundamenteel iets anders betekenen.
     
  3. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Dus eigenlijk zouden we beter vakanties kunnen verbieden, grens dicht, en geen striktere maatregelen moeten treffen. Je vrijheden opgeven zodat een ander op vakantie kan gaan is niet de bedoeling.
    Ik heb alleen geen idee hoeveel vakantie gangets per dag of week zich geen reet aantrekken van de “quarantaine adviezen”
    Enig idee hoeveel dat er zijn per week?



    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  4. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Hoi Chris, bedankt voor de verdere uitleg, sneltesten zijn dus onbetrouwbaar, ik weet niet welke instantie de sneltesten goedgekeurd heeft, maar wat mij betreft kunnen we met deze testen direct stoppen en de overige testen terug sturen naar de fabrikant.

    Ik weet niet of China dezelfde pcr testen en specificatie/gevoeligheid heeft als wat we in Nederland gebruiken. Ik probeer mij zoveel mogelijk te focussen op de Nederlandse situatie.

    Zelf ben ik niet onder de indruk van de pcr test en de achter gesloten deuren geheime meetings waarin adviezen voor het kabinet samen gesteld worden. Doordat er eigen agenda’s zijn zou de data en uitkomsten juist wel transparant gedeeld moeten worden, dan worden er ook minder fouten maakt.













    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Dus de verpleegkundigen en zorg personeel die activiteiten uitoefenen m.b.t. vaccineren / vaccinatie kunnen beter werkzaamheden extra ziekenhuis bedden beschikbaar maken en dan gaan we de lockdown maatregelen versoepelen en laten we de natuur zijn werk doen om covid antistoffen te krijgen.

    bovenstaande is ook natuurlijk & groen, goed voor het milieu en past geheel in het politieke plaatje omdat de verkiezingen er weer aan komen. Iedereen blij links er rechts denkende wat wil je nog meer.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  6. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Dus als er in je bloed aangetoond is dat je covid antistoffen hebt (de primaire conditie) krijg je een ontheffing voor de corona maatregelen....

    ik begrijp als de covid vaccinatie afgerond hebt waarbij achteraf geen bloed test afgenomen wordt om te bepalen of he covid antistoffen hebt opgebouwd we gewoon weer naar het oude normaal gaan, dat wordt ons voorgehouden....

    Wel even een verplichte betaalde jaarlijkse apk keuring invoeren om te controleren of je (covid) immuun systeem nog op orde is. Je weet maar nooit... misschien een leuk idee voor ..... ipv kenteken je sofinummer, de procedure en software is al in productie.

    Dus dus al die mensen die positief getest zijn zijn bezig om (covid) antistoffen te maken........ en dat vertragen we omdat er........ geen bedden zijn en ....... vaccins verkocht moeten worden waar ook iedereen van ziek wordt en over de langer termijn effecten geen data van is.

    Zie ik nu veel overeenkomsten als bij de griep?




    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    Ajax de 1e likes this.
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat (nu wij in NL de zwaarste maatregelen hebben ingezet; vrijheid beperking) en KLM geen lange afstand vluchten (kan) uitvoeren. Dat er wel mensen uit het Caribisch gebied kunnen vliegen ZONDER enkele controle of zelfs een pcr-test?!

    Als men nu in Den Haag vind dat elk geval van besmetting telt (en die telling zijn al .... zoals Rob ons vertelde). Hoe kan die doorgang dan gewoon open blijven? Er is totaal geen zicht op wat daar gebeurd of aan de hand is. Dat bracht ons tot het boeken van een vakantie naar Antillen voor komende zomer (met wat andere eilanden erbij, St Maarten/St Barts).
     
  8. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Misschien wil onze koning nog op vakantie in eigen land de Antillen......



    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Bizar. Ben (gelukkig) niet bij de GGD geweest. Was ik er wel geweest ging ik gelijk alle paswoorden en mobiel nummer wijzigen. Heb 1x zulke ellende meegemaakt. Wens de mensen die er te maken mee krijgen sterkte en veel geduld toe.
     
  10. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik heb ook ellende ermee gehad en woonde ineens in Hilversum. Het geluk was dat ik er snel bij was. Eigenlijk zou je willen dat iedereen gewoon een nieuwe BSN krijgt, want dit is echt ongekent dat zulke complete data sets, die gelijk ook je indentiteit gedeeltelijk vaststeld, op de zwarte markt komt en dat er al weken in wordt verhandeld. :eek:

    Het nare is ook dat je geen nieuw BSN kan aanvragen, want dit lijkt me toch een valide reden!
     
  11. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    De Jonge houdt ons al heel lange tijd voor dat vaccins de enige oplossing zijn om uit de Coronacrisis te komen.

    Je zou dan denk ik mogen verwachten dat als de vaccins er zijn, er ook in snel tempo prikken worden gezet.

    Niet dus, want daarvoor moet een en ander geregeld worden en dat lukt veelpraters als De Jonge niet.

    Na ongeveer een maand vaccins in ons bezit te hebben, zijn er tot nu toe slechts ruim 160.000 prikken gezet in Nederland. Met name relatief jong zorgpersoneel wat niet tot de grootste risicogroepen behoort is ingeënt. Er zijn bijna nog geen prikken bij ouderen gezet. Het vaccinatietempo neemt ook niet echt toe.

    Israel, een landje met ongeveer de helft van het aantal inwoners van Nederland, heeft inmiddels zo'n 3.500.000 prikken gezet. En dat wel voornamelijk bij ouderen en andere risicogroepen.

    Dit is m.i. illustratief voor hoe de Nederlandse overheid - die daar helaas in het westen niet uniek in is - met problemen waarvoor iets geregeld moet worden kan omgaan. Als we het beperken tot corona, is het niet anders geweest met het regelen van beschermingsmiddelen (o.a. mondkapjes), testcapaciteit en extra ziekenhuiscapaciteit.

    Jammer dat de media hier zo weinig over schrijven en zo 'aardig' blijven op deze punten tegenover de regering. Als ze er wel tijdig en kritisch over zouden schrijven, zou er denk ik al meer aan gedaan worden.

    Image Unavailable, Please Login
     
  12. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Israël lijkt me niet het beste voorbeeld, daar zij al decennia gewend zijn als autonoom geïsoleerd land te kunnen opereren.
    Zij produceren het vaccin zelf en hoeven niet te stemmen over de verdeling ervan met andere lidstaten, net als over andere beschermingsmiddelen. Kijk maar in de UK daar gaat het ook veel vlotter om die reden. Wij hebben zelf ingestemd als Europese unie over de verdeling en het gezamenlijk inkopen ervan, tja......dan krijg je dit soort gedonder als je het zelf niet produceert.
     
  13. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Israel produceert het niet zelf; de binnenkomende vliegtuigen vol met vaccins worden daar frequent vol trots op TV getoond. Ze vinden terecht dat ze de rest van de wereld laten zien hoe je dit moet aanpakken en zijn er trots op.

    Het beperkte aantal prikken in Nederland tot op heden heeft ook nog niets te maken met een te laag aantal ontvangen vaccins. In Nederland is met name de voorbereiding om het vaccin van Pfizer toe te kunnen dienen niet goed geregeld. Dat vaccin was als eerste en in de grootste volumes beschikbaar maar moet op heel lage temperaturen bewaard en getransporteerd worden. Daar zijn we in NL natuurlijk weer een paar maanden te laat pas echt mee begonnen en dan wordt het ook weer overgelaten aan bestaande infrastructuren zoals de GGD waar uitgerangeerde politici zoals Rouvoet aan het hoofd zitten. Mensen die veel kunnen spreken en als B-acteur voor de camera kunnen acteren, maar qua organisatie-ervaring nog niet het niveau hebben bereikt van het managen van een afdeling van 2 mensen die paper clips met de hand maken.

    Israel heeft voor de vaccinatie meer een aanpak gekozen zoals ze ook in China doen. Wel luisteren naar, en gebruik maken van, bestaande infrastructuren (waaronder virologen) maar het wordt aangestuurd door een crisiscel die werkt zoals je ook in een oorlogssituatie zou doen. Snel beslissen en dan vooral uitvoeren i.p.v. veel overleg tussen mensen die bestaande belangen willen verdedigen. Daar hebben ze ook wel wat ervaring mee. Het leger wordt daar bijvoorbeeld wel ingeschakeld. Hier zouden de politici nog een halfjaar nodig hebben voordat besloten zou worden dat bijvoorbeeld het leger en alle al 10 maanden werkloze taxichauffeurs worden ingeschakeld om een massale stroom mensen richting vaccinatiecentra te krijgen.
     
  14. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Dan ben ik verkeerd geïnformeerd, feit blijft wel dat ik uit betrouwbare bron weet dat defensie in staat zou zijn om logistiek de gehele Nederlandse bevolking in 2-3 maanden te kunnen vaccineren. Er is gewoon niet genoeg vaccin voorhanden.....
     
  15. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,371
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Jullie mogen Rutten bedanken om KLM de dieperik in te duwen. Dankzij de verplichte sneltest, maximum 4 uren voor vertrek, zijn alle reizigers verplicht over te boeken van een KLM vlucht naar een Air France vlucht om terug thuis te geraken. Bij Air France is die sneltest niet verplicht. En 4 uur voor vertrek hoe moet je dat klaarspelen als er geen testcentrum is op de plaatselijke luchthaven ? Je moet al 3 uur voor vertrek aanwezig zijn, test resultaat heb je meestal niet dadelijk en je moet dan nog naar de luchthaven geraken. Weer goed over nagedacht !!
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Die "sneltest" voor vertrek is alweer van de baan Micheal. Het was (uiteraard) vanaf moment 1 een on-uitvoerbaar plan. Zelf vloog ik afgelopen maand vanuit Kaapstad en moest een pcr-test tonen bij aankomst in NL. Dat moet je dan maar "effe" regelen in zo'n land. Gelukkig was ik in een wereld stad en is dat no redelijk te doen. Maar was als je in Kruger National Park zit (=bush)? Dan moet je dus (verplicht) in een stad verblijven om de test te ondergaan voordat je naar huis kunt.

    Ik heb bij aankomst gevraagd aan de marechaussee wat er zou gebeuren als ik er niet een test kon overleggen. Antwoord: dan krijgt KLM een boete en een NL'er zijn weg naar huis vervolgen. Ik heb niet gevraagd en weet dus niet wat er zou gebeuren als je in transit/overstap zit.

    Afijn, het toont maar weer eens dat het meer paniek voetbal is zonder strategie dan echt een beleid. Avondklok laat niet echt een stevige daling zien. Dat wordt dan weer verklaard dat de engelse versie toeslaat en als we geen avondklok hadden gehad we nu allemaal dood zouden gaan.
    Cijfers van hoeveel er nu daadwerkelijk besmet zijn met de engelse variant geven ze niet (omdat het niet bekend is). Dus "houden we de avondklok nog maar even..." Dit terwijl resultaten van avondklok in het buitenland (waar geen engelse versie is aangetroffen) ook tegenvallen.

    Nee, dan gooien we eerst de scholen open. Daar is immers WEL van aangetoond dat het de besmettingen omhoog brengt. Het is totaal niet aan elkaar te rijmen en is gebaseerd op getallen die wij die het moeten ondergaan niet te zien krijgen.

    Eerder melde ik al dat een hoogleraar staatsgeschiedenis verbijsterd was dat een goed draaiende democratie zo snel ontwricht kan worden.
    De media speelt een schimmige rol. Verslagen van rellen die in Fr, D plaats vinden worden compleet geboycot maar zijn wel degelijk een feit.
    Dit om de grote menigte in NL stil te houden. Een burgermeester uit eindhoven die oproept om een KGB-afdeling op te zetten om mensen waarvan een vermoeden bestaat dat die zich niet aan de wet (=zijn noodwet) in de gaten gaan houden.

    Ik blijf me verbazen dat dit voor zoete koek geslikt wordt. Of toch niet? We zullen het met de verkiezingen gaan zien.
     
    Ajax de 1e likes this.
  17. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    We hebben een hele grote grijze groep in Nederland, die er elke maand warmpjes bijzitten, Rutte een held vinden, en alleen de mainstream volgen!
    Die zoeken, en krijgen geen 'andere' berichtgeving onder ogen, ze zijn bang om dood te gaan, en hebben geen Facebook, or whatever!
    Deze groep helpt Rutte mogelijk weer in het zadel: mensen die niet of nauwelijks meer meedraaien in het arbeidsproces.
    Censuur en verdraaien van de waarheid of nieuwsberichten houden deze gedachten bij een grote groep in stand.
    Zoete koek? Over het algemeen is men niet geschoold in methodologie, kansberekeningen: het interpreteren van onderzoeksresultaten.
    Stichting Nice blijft gewoon het aantal opnames met dodelijke afloop doortellen vanaf maart 2020, waardoor het lijkt alsof het aantal doden enorm is.
    Sinds 1 januari slechts een paar honderd mensen (bewezen!) overleden aan corona, minder dan de voorgaande influenza-periodes. En er is inmiddels bekend over welke patiëntengroep dit gaat. En nog krijgt deze groep patiënten geen voorrang bij vaccinaties!!!
    Vanaf 1 maart 2020 tot en met 30 januari 2021 zijn er 'slechts' 2200 bewezen corona-doden op IC te betreuren geweest. Tot 31 december waren dat er nog geeneens 1900. Dat lijkt veel, maar is een druppel op de gloeiende plaat. In mijn ogen belachelijk om daar een maatschappij voor op zijn kop te zetten.
    Er wordt niet gehandeld, OMT bestaat nog steeds uit angstige oude (met buikje!) mannen, veelal met baard, die het bedrijfsleven niet hebben gehaald. Dacht je dat die de macht uit handen geven? Echt niet! En als nu zelfs artsen en psychologen zich negatief uitspreken over de maatregelen, en er is nog steeds niets bespreekbaar, dan is er wat anders aan de hand: dictatuur!
     
    ope1967 and rob.kruiswijk like this.
  18. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,371
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Helaas staat de sneltest van max. 4 uren nog steeds op de Nederlandse website =
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-vakantie/verplichte-negatieve-covid-19-testuitslagen/eisen-sneltest
    We zullen dus maar aannemen dat die nog altijd moet getoond worden voor landen waar Sar besmetting hoog is. Je moet maar 1 van de 20.000 tot 30.000 Nederlanders of andere nationaliteiten zijn die overwinteren in verre oorden en niet terug kunnen vanwege die sneltest.
    Gelukkig wordt er uitvoering propaganda gemaakt op allerlei media dat Nederlanders ook vanuit het buitenland hun stem kunnen uitbrengen ! Is perfect ingespeeld op deze regeling. Ik denk echter dat die niet op de huidige regering gaan stemmen....:D
    Vanaf het begin van de pandemie was Nederland heel zuinig met harde maatregels. En nu jullie voor de verkiezingen staan, wil die regering plots de beste van de klas zijn.
     
  19. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré

    Als ik dit zo lees... Ik doe niet meer mee aan het arbeidsproces... ben een oud mannetje met buikje, zit er warmpjes bij, ik ben niet geschoold in methodologie, kansberekeningen...
    Dan voel ik me toch wel een dom en nutteloos wezen .
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat vinden we ervan dat er bij invoering van (nutteloze) avondklok "beloofd" is dat deze er als eerste weer af gaat.
    En nu 2 weken later deze er toch nog op blijft zitten maar dat de scholen weer open gaan?

    Scholen met jongeren waarvan bewezen is dat die het virus dragen/overbrengen (zonder daar zelf last van te hebben)...



    https://vrijensociaal.nl/
     
  21. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,371
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Toch veiliger op een ver bijna verlaten strand dan op een drukke winkelstraat ergens in Nederland of Belgie.
    Image Unavailable, Please Login

    Mondmasker is wel groter dan de bikini....
     
  22. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Buikje kan je wat aan doen toch? Ik zou zeggen: werk er aan, ga de sportschool in, en ga gezond eten.
    We weten nu inmiddels waar de risicogroep zit, en die mag best aangesproken worden, gezien de last op de maatschappij. Kan die groep zich toch nog nuttig maken..zorgen dat ze gezonder gaan leven!

    Nu wordt alles gesloten, mensen zijn significant minder in beweging, weerstand neemt af, etc. We kennen het riedeltje, maar als de angst (of iets anders) regeert, kan je wachten tot je een ons weegt.
    Hard? Ja. Realiteit? Wie wil daar iets over horen?
     
    rob.kruiswijk likes this.
  23. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    En dan toch een Ferrari kunnen rijden.........zo dom ben je dus niet lijkt me zo!
     
    Andretti Molletti likes this.

Share This Page