Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 24 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,370
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Even de olympische spelen in de gaten houden of er nog gefascineerde sporters positief testen. Testen doen ze daar elke dag goed, voor de PCR business


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  2. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie


    Dit is dus juist onzin. Leeftijd boeit natuurlijk niet (het is niet dat mensen van 25 altijd het ene denken en mensen van 60 het andere) en wie is er nu 'angstig'?
    Zoals al eerder gezegd denken de virus-wappies vaak dat half NL doodsbang is voor het virus. Dat is natuurlijk totale nonsens.
    Er gaat een virus rond die voor serieuze problemen zorgt bij bepaalde mensen. Maar dat is maar een relatief kleine groep (maar toch enkele tienduizenden).
    Er is bijna niemand angstig. Waar komt dat toch vandaan?

    De enige angst die ik zie is bij de anti-vaxxers. De rest zit deze ellende uit, haalt zijn prikje en hopelijk kunnen we eind dit jaar weer een beetje het normale leven weer oppakken.
    Het is gewoon even niet anders. In NL gaat het erg goed gelukkig, wees blij dat je niet in India of Zuid-Amerika woont.

    Ik hoop eigenlijk vooral dat we straks niet meer zulke polariserende discussies gaan hebben, maar dat we weer gewoon over auto's en de andere leuke dingen in het leven gaan praten. Zowel op het forum als in real life.
     
  3. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
  4. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar


    Als hiermee de ogen van velen nog steeds niet open gaan, dan weet ik het niet meer. Wat een schaamteloze vertoning weer van het parlement en deze video vat heel goed samen wat er werkelijk aan de hand is.

    Corona is GEEN A-status ziekte. Alle maatregelen hebben GEEN wettelijke basis.
     
    stekkefun4 and rob.kruiswijk like this.
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,370
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  6. Bas

    Bas Four Time F1 World Champ

    Mar 24, 2008
    41,421
    ESP
    Full Name:
    Bas
    Ik wil zelf het vaccine liever niet, maar ik ben ver weg van een "anti-vaxxer''. Een anti-vaxxer, in mijn boek, wil juist niks weten van welk vaccine dan ook, niet alleen voor Corona.

    Ik heb zelf corona gehad, ik heb dus de anti-stoffen. Ook zit ik in een 3e wereldland dus vergeet een vaccin ID maar. Krijgt een kaartje hier waarop staat dat je een prikkie hebt gehad. Vraag me sowieso af of je daar mee de wereld rond kan reizen als je een nederlands passport hebt...

    Ik zie zelf het nut er niet van in om me te injecteren wat nog altijd een experimenteel gemaakt vaccine is, voor een virus met 99.98% recovery rate heeft. Het feit dat als je gevaccineerd bent nog steeds zo'n masker moet dragen en dat je nog steeds corona kan krijgen, wat is het nut er dan nog van?

    Toen de spaanse flu er was, waren er ook geen vaccines. De spaanse flu ging weg doordat iedereen het op gegeven moment had gehad en de anti-stoffen hadden opgebouwt.

    Als iemand z'n prikkie wil halen, moeten ze het vooral doen. Iedereen heeft hun eigen research gedaan. Als je er comfortabel mee bent, is er niks aan de hand. De mensen die lopen te zeiken omdat een klein deel van de populatie er niks van wilt weten, moet voor hun dus niks uitmaken....je bent toch gevaccineerd? Kan je het niet krijgen ook...
     
  7. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Het sterftecijfer (IFR) van Covid-19 ligt véél hoger dan 0.02%. Het zal per land verschillen omdat kenmerken als leeftijdsdistributie, overgewicht en toegang tot goede gezondheidszorg verschillen, maar voor een ontwikkelde maatschappij als Nederland zal het denk ik snel op 0.25% of hoger liggen.

    In de VS is de oversterfte vorig jaar een half miljoen mensen geweest (van 2017 t/m 2020 respectievelijk 2.81m, 2.84m, 2.85m en 3.36m overledenen). Misschien heeft qua ordergrootte maar een derde van de bevolking daar vorig jaar Covid gehad, maar het half miljoen extra overledenen is al zo'n 0.15% van de bevolking.

    Het klopt ook niet dat als je gevaccineerd bent, je geen Covid kunt krijgen. Er is geen normaal denkend persoon die dat ook probeert te verkondigen dus ik snap niet dat anti-covidvaxxers dat toch kennelijk graag als argument gebruiken om hun eigen keuze te verdedigen.

    De beste vaccins geven volgens diverse onderzoeken tot meer dan 95% afname van de kans dat je door Covid in het ziekenhuis komt of komt te overlijden. Dat is een gemiddeld percentage; voor mensen met een heel zwak immuunsysteem zal het misschien zeker na enige tijd wel lager liggen. Dat betekent dus dat je nog steeds een kans(je) overhoudt dat je er wel door in het ziekenhuis komt of komt te overlijden. Het betekent ook dat als je zelf drager bent van het virus, waarvoor de kans sterk vergroot is als je het nog niet hebt gehad en niet gevaccineerd bent, je nog steeds iemand anders met Covid kunt besmetten en in de ergste gevallen een vakantie in het ziekenhuis of een enkeltje naar het hiernamaals daarmee kunt bezorgen, ook al heeft die andere persoon zich laten vaccineren.
     
    Harry-SZ likes this.
  8. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Gezonde mensen maken anderen niet ziek. En zoals elk persoon zijn onschuld niet hoeft te bewijzen, hoef je ook niet te bewijzen dat je gezond bent. Maar dat hebben de machtshebbers dus nu op zijn kop gezet met de test- en vaccinatiesamenleving.
     
    Bas likes this.
  9. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Als je met "gezond" iemand bedoeld is die vrij is van overdraagbare schadelijke virussen en bacteriën, dan ben ik dat natuurlijk met je eens.

    Vervelend bij veel schadelijke virussen en bacteriën, en ook bij Covid-19, is helaas dat je ermee ook besmet en besmettelijk kunt zijn als je (nog) geen ziektebeeld (symptomen) hebt.
     
  10. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Dat is dus niet waar. Dat geldt maar en paar uur voordat je symptomen vertoont en die window of oppertunity is verwaarloosbaar.
     
  11. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Het zou wel internationaal baanbrekend nieuws zijn wat dan hier via Fchat verspreid wordt als je dat kunt onderbouwen; kan de quarantaine periode ook terug naar 1 dag.

    Volgens de WHO is de gemiddelde periode tussen infectie met Covid-19 en het optreden van ziektesymptomen zo'n 5-6 dagen. Al binnen die periode ben je potentieel besmettelijk voor anderen. Bovendien treden er bij best wel wat mensen die besmet en besmettelijk zijn helemaal geen symptomen op (bij jongeren is die kans zelfs best groot).
     
  12. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Waar baseer je dit op? En besmet en besmettelijk zijn twee verschillende dingen. In deze zogenaamde gezondheidscrisis zijn heel wat leugens de wereld in gebracht door personen zoals Drosten in Duitsland, die beweert dat gezonde mensen zonder symptomen, anderen zouden kunnen besmetten. Dat is natuurlijk voor verreweg de meeste gevallen onzin bij Corona (is hooguit een theoretische mogelijkheid). Quarantaine is dan ook een maatregel die alleen gebruikt dient te worden bij mensen die ziek zijn, oftewel symptomen hebben. Maar alles is nu op zijn kop gezet en mensen zonder symptomen, gezonde mensen dus, worden op basis van een frauduleuze test in quarantaine gezet. Of zelfs wanneer ze uit een land met een bepaalde code komen. Volkomen absurd.
     
    rob.kruiswijk and 328gts1987 like this.
  13. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dat "besmet" en "besmettelijk" wat anders betekenen weet ik. Dat is natuurlijk ook waarom ik beide termen gebruikte; anders had één van beide volstaan.


    Wat van de vele bronnen waar je iets kunt lezen over de incubatietijd (gemiddeld zo'n 5-6 dagen met uitschieters tot twee weken):

    https://www.healthline.com/health/coronavirus-incubation-period#incubation-period

    https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/question-and-answers-hub/q-a-detail/coronavirus-disease-covid-19#:~:text=symptoms

    https://www.rivm.nl/en/coronavirus-covid-19/coronavirus-disease-covid-19


    Wat bronnen waar je iets kunt lezen over de verspreiding door besmette personen die nog geen symptomen vertonen of die helemaal nooit symptomen vertonen (veel meer dan slechts een theoretische kans op besmetting van anderen):

    https://www.thelancet.com/journals/lanepe/article/PIIS2666-7762(21)00059-4/fulltext

    https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2774707

    https://www.nature.com/articles/d41586-020-03141-3


    Nu jij :)


    Waar baseer je op dat de incubatietijd van covid-19 maar maximaal een paar uur is en dat het hooguit een theoretische mogelijkheid is dat met Covid-19 besmette mensen die (nog) geen symptomen hebben anderen kunnen besmetten?
     
  14. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Als je jouw bronnen zelf goed had gelezen, dan had je gezien dat men alleen maar gokt wat de besmettelijkheid is van mensen zonder symptomen. Er wordt gewerkt met modellen, niet met feiten. En men geeft zelf toe dat men het niet weet. En een aantal van je bronnen zijn bewezen frauduleus, zoals de WHO en de Lancet. De WHO heeft de hele situatie veroorzaakt door in het begin de CFR van Corona te vergelijken met de IFR van de griep. Dat was voor mij het teken dat we besodemieterd werden.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  15. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Gelijk het eerste artikel in de Lancet over asymptomatische besmettingen ging over diverse steekproefstudies en niet over modellen. Via een korte google search zal je nog veel meer hierover kunnen vinden.

    Maar goed... als de hele wetenschap als frauduleus en nietszeggend wordt verklaard en alleen FvD corona ziet voor wat het echt is, dan haak ik denk ik even af
     
    Harry-SZ and djfrens like this.
  16. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,370
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Het lijkt mij handiger om eerst de PCR test eens te bekijken en wat er nu uiteindelijk aangetoond wordt.... voordat we in statistieken gaan kijken.






    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  17. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Volgens mij hebben zelfs de wappie kanalen dit fake news onderwerp maanden geleden toch al begraven? Ik hoor gelukkig al maanden niets meer over dat corona al lang zou zijn verdwenen en de PCR test alleen of vooral 'false positives' zou aangeven. Dat was meer een verhaal dat vorige zomer op de alternatieve kanalen rondging volgens mij.

    Inmiddels lijkt me voor zelfs de grootste scepticus toch wel duidelijk als je bijvoorbeeld de trends qua gerapporteerde geteste besmettingen en ziekenhuisopnames volgt dat de PCR test behoorlijk betrouwbaar is in het vaststellen van een Covid besmetting.

    In een land als Israel waar ze tijden hebben gehad waarin meer dan 15% van de afgenomen PCR testen positief waren toen de Covid golf daar op een hoogtepunt was, zaten ze begin mei van dit jaar op sommige dagen maar op 0.1% positieve testen (op een statistisch nog steeds heel significant aantal testen). Nu stijgt het weer, en ook het aantal mensen dat de ziekenhuizen binnenloopt neemt helaas weer wat toe. Dat lijkt me onmogelijk te verklaren als de PCR test veel 'false positive' testresultaten uitspuugt.
     
  18. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,370
    Netherlands
    Full Name:
    Rob



    Volgens mij zit jij nog in een winterslaap.

    Valt mij op dat je tegenwoordig van alles en nog wat er weer bij haalt op elk kritisch geluid direct neer te slaan met allerlei argumenten aannames die je op dat moment te binnen schieten.

    Het gaat er om of je een ander kunt besmetten als je positief getest bent. die PCR test is daar ongeschikt voor.
    Ik ken heel wat gezinnen waar niet iedereen covid gekregen heeft terwijl er wel een gezinslid covid had. Dus er zijn ook nog andere omstandigheden die nodig zijn om covid over te dragen maar daar hoor of lees je niets over, laat staan dat er een onderzoek naar gedaan wordt.

    Zoals je weet is de gevoeligheid van de PCR test ook meerdere malen veranderd met bij behorende test uitslagen.

    Blijft echter de vraag toont de PCR test aan dat je besmettelijk bent voor een ander.

    Er is altijd wel een berichtgeving uit een ander land waar het weer slechter gaat volgens de media.....

    Het is de bedoeling dat iedereen in paniek raakt als je positief getest bent, en dat lukt aardig in deze samenleving. Vooral die berichtgeving over andere landen met bijvoorbeeld de delta variant die doet het nu erg goed, dus vergeet die niet te noemen bij je volgende reply.





    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    cdriel likes this.
  19. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #594 ChrisW1, Jul 6, 2021
    Last edited: Jul 6, 2021
    De PCR test toont niet aan of je op het moment van testen (of beter op het moment van ontvangen van de testuitslag) nog besmettelijk bent. Dat beweert denk ik ook geen enkel verstandig persoon.

    Er is een kans dat de PCR test een besmetting aangeeft bij iemand die besmet is geraakt met het Covid virus, het virus nog in zich heeft maar op het moment van testen niet meer besmettelijk is. Het is inmiddels duidelijk dat dit niet op grote schaal lang na de besmettelijke periode gebeurd want er zijn diverse brandhaarden van covidbesmettingen geweest waar ruim een maand na invoeren van strenge maatregelen er bijna geen positieve testen meer waren. Ook laten veel mensen (soms verplicht zoals bijvoorbeeld bij veel sporten) zich bij een besmetting meermaals testen en volgt een negatieve test niet lang na de positieve test.

    De PCR test is een erg betrouwbare test gebleken om vast te stellen of iemand recent besmet is geraakt met het virus en het virus nog in een redelijke concentratie in zich heeft. Die eigenschap is juist op wappiekanalen in twijfel getrokken, tot domme bewuste misleiding aan toe zoals bij een interview van Koopmans waarin ze goed uitlegt dat een PCR test een korte periode 'positief' kan uitslaan bij iemand die besmet is maar niet meer besmettelijk is. Daar werd groots van gemaakt dat Koopmans zou hebben gezegd dat de PCR test niet kan aantonen of iemand 'besmet' is, terwijl ze toch echt volledig juist de woorden 'besmettelijk' en 'besmet' heeft gebruik en het op kleuterschoolniveau uitlegde.

    Voor beheersing van de verspreiding van het virus is de PCR test bij gebrek aan beter denk ik meer dan goed genoeg. In het ergste geval zit iemand die het virus in zich heeft maar niet meer besmettelijk is een paar dagen thuis in quarantaine. Lekker belangrijk in het grote verhaal...
     
  20. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Heb het woord "delta" maar niet gebruikt, want zie niet hoe dat relevant was voor wat een PCR test doet.

    Ben ook maar niet ingegaan op dat niet iedereen in een gezin Covid zou krijgen, want ook daar zie ik niet van in hoe dat relevant is voor wat een PCR test doet. Het is overigens niet waar dat er niet veel onderzoek gedaan wordt naar waarom niet iedereen een gelijk besmettingsrisico of ziekterisico heeft bij Covid en dat daar niet veel over wordt geschreven. Een simpele zoektocht via google levert je denk ik meer referenties op naar onderzoeken en artikelen over dit onderwerp dan dat je denk ik deze week nog kunt lezen.
     
  21. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dan misschien toch nog iets over de delta variant in een iets andere context.

    Hierbij het aantal testen dat de afgelopen week is uitgevoerd door de GGD's en het percentage positieve testen:

    Image Unavailable, Please Login

    Hierbij het aantal testen dat door de GGD's is uitgevoerd sinds 5 april 2021 en het percentage positieve testen:
    Image Unavailable, Please Login

    Snel duidelijk dat het percentage positieve testen enorm gekelderd is in bijna alle leeftijdsgroepen behalve 18-29 jarigen.

    Het enorm lage percentage positieve testen in sommige groepen t.o.v. hoe hoog het kort geleden was, geeft ook weer aan dat de PCR test niet een lange periode heeft waarin de test positief zal uitslaan terwijl er geen besmettelijkheid meer is.

    Waarschijnlijk zie je een paar ontwikkelingen in de laatste weekcijfers:
    • het virus, en dan waarschijnlijk vooral de deltavariant, verspreidt zich na de opening van de horeca en evenementen als eerste weer sneller onder de groep 18-29 jarigen
    • de aantallen positieve testen en het percentage positieve testen in deze groep zullen mede gedreven zijn door het grote aantal testen (>300k) dat is uitgevoerd in het kader van Testen voor toegang
    • de ouderen zijn waarschijnlijk beter beschermd geraakt door het grote aandeel in deze groepen dat al gevaccineerd is
     
  22. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    De volksverraders in de tweede kamer hebben zojuist vóór de A-status van Covid-19 gestemd. Feiten zijn niet besteed aan deze mensen. De agenda gaat boven alles.
     
    rob.kruiswijk and cdriel like this.
  23. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dit draadje blijft soms hilarisch hoor.
    Gelukkig komt Chris nog met steekhoudende argumenten. Ik heb dat allang opgegeven.
     
    djfrens likes this.
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Hoe konden ze ook anders? Er is zoveel uitgevoerd (tot vandaag illegaal!!!) en besteed dat een andere uitslag/stemming politiek dodelijk zou zijn geweest.
    Het blijkt maar weer hoe angst (voor hun carriere?) regeert op dit moment.

    Als er geen angst (voor besmetting, gezondheid enz) zou zijn was de huidige wereld een stuk aangenamer zijn om in te leven. Niet dat ik me daar van af heb laten houden (ik geef niet toe aan angst) en ik leefde (zo goed als dat ging/verantwoord was) door zoals altijd. Dat hadden er meer moeten doen (mijn mening). Verantwoord naar elkaar toe maar (vooral) naar zich zelf....

    Dat gezegd hebbende vind ik het bizar dat Covid met een sterfte van 0.25% of zelfs minder een A status krijgt in een lijst waar 30% of zelfs 50% in staat.
    Het is wederom een stap om angst (we zullen het "A status" nog veel gaan horen) te zaaien en dus "gegronde reden/argument" om regels uit te breiden of te verantwoorden...

    Heeft iemand al ingeschat wat en hoe we verder gaan als we Corona niet (volledig) onder de knie krijgen? Geen concerten meer in de Arena, of dat alleen voor gevaccineerde...? Je krijgt een twee-deling in de samenleving. Ik vraag me af wat daar de gevolgen van zullen zijn. Niet alleen hier maar ook in het buitenland waar niet iedereen een vaccin kan krijgen... Worden die bevolkingen straks afgerekend (lees: beperkt) omdat het hun niet lukt (om wat voor reden dan ook) de gehele bevolking covid-vrij te krijgen?

    Nog een gedachte: wat als herhaling van het vaccin nu jaarlijks wordt (zonder redelijk argument). Wat zijn daar de gevolgen van? Dat de vaccin industrie straks (politieke) macht krijgt? Nu al worden er miljarden verdient, denk niet dat ze die volgend jaar gaan laten lopen. En als ze dat niet goedschiks kunnen afdwingen dan maar kwaadschiks met angst...

    Wat een tijd waarin we leven. Vrijheid (tijdelijk) afgenomen en terug "verdienen" door mee te doen aan... Zonder goed te weten wat de lange termijn gevolgen zijn. Politici die ongekende macht krijgen en de economie ontwrichten. Bijna een script voor een film in de categorie drama.
     
    Ajax de 1e and rob.kruiswijk like this.
  25. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik weet niet of de eerste kamer dit nog kan tegenhouden, maar daar heb ik ook geen vertrouwen in. Dit betekent dat het parlement zich permanent buiten spel heeft gezet. De Jonge kan nu doen en laten wat hij wil.

    Er zouden ook meer mensen met een ruggegraat moeten zijn. Er zijn er zat die zich laten injecteren om op vliegvakantie te kunnen. Ongelooflijk ook hoe snel mensen iets normaliseren ("even nog een testje en dan op vakantie").

    Misschien moet de FVD voorstellen om influenza ook op de A-lijst te laten zetten. immers zowat dezelfde IFR als Cojona. Zouden mensen dan gaan nadenken?


    De vaccins zijn al tot eind 2023 ingekocht. Dat zegt genoeg. Er wordt al lang gesproken over regelmatige "boostershots", omdat het vaccin niet werkt tegen nieuwe varianten. Natuurlijk gevormde immuniteit overigens wel/veel beter, want die richt zich op het gehele virus met alle eiwitten, niet maar op eentje (zoals bij de huidige "vaccins").

    Ik riep vanaf het begin dat dit minstens 3-5 jaar ging duren, want dat gaf de WHO meteen aan. Er is vanaf het begin ingezet op het 100% vaccineren van de wereldbevolking.

    Overigens begaan de overheid en artsen die nu prikken misdrijven. Zeker als ze met kinderen aan de slag gaan. De eerste rechtszaken lopen al. Alle wetten worden aan de kant geschoven voor de uitrol van de injecties.
     
    cdriel likes this.

Share This Page