Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 30 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #726 roger_l, Sep 8, 2021
    Last edited: Sep 8, 2021
    IJsland heeft alle maatregelen in de prullenbak gegooid nadat bleek dat vaccinatie niet werkt, geen vaccinaties meer, paspoorten en testen, sindsdien verdwijnt het virus. Zoals in alle landen waar de maatregelen in de prullenbak verdwijnen met als grootste voorbeeld Zweden.

    Lees eerst deze:
    https://www.ad.nl/buitenland/gevaccineerd-ijsland-draait-reeks-coronaversoepelingen-terug-vanwege-deltavariant~ab46abe5/

    En dan deze:
    https://dvhn.nl/extra/IJsland-schrapt-alle-coronamaatregelen-26906070.html

    Ik zie nergens dat de kans op ernstige ziekte 'enorm' verlagen, ook hier sprake van een hoge vaccinatiegraad in dit artikel.
    https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/uitbraak-in-israel-toont-aan-vaccinatie-garandeert-geen-coronavrij-bestaan~b29853369/

    De Jonge en Osterhaus en deze overheid roepen al sinds april 2020 dat het enige dat ons uit deze 'crisis' gaat helpen vaccinatie is, eerst zou dat 60% van de bevolking zijn, vervolgens 70%, toen 80, toen 90...
    Minister De Jonge: “Het vaccin is onze belangrijkste troef om deze crisis te boven te komen, om de pandemie achter ons te laten." Wat je schrijft is aantoonbare onzin, het staat zo letterlijk op de overheidssite. De draai van Osterhaus is van de laatste weken en gericht op de ongevaccineerden...

    https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/11/20/wachten-is-op-vaccin-maar-operatie-vaccinatie-al-in-volle-gang

    Het pokken-vaccin werkt 30 jaar, het mazelen-vaccin levenslang, het Pfizer-vaccin nog geen 6 maanden. Hoe je dan met droge ogen kunt beweren dat het vaccin werkt is mij een raadsel, zeker als dat vaccin gericht is op de alpha-variant terwijl bekend is dat de Delta-variant een mutant is die het vaccin omzeilt. Derde en vierde vaccin zijn nog altijd tegen de alpha-variant, dus hoe dat zou moeten werken is mij een raadsel... maar jou kennelijk niet...

    Geen idee hoe jij Googled... ik plaats doelbewust links van overheidssites en betrouwbare <kuch> nieuwssites zodat niet het verwijt wordt dat ik wappie-sites als bron gebruik

    Wat werkt is een gezonde levensstijl en alle verboden medicijnen die geblacklist zijn toe te staan en onmiddellijk te stoppen met het vaccineren van gezonde mensen. De medicijnen werken maar worden door de farmacie tegengehouden omdat dan de tijdelijke goedkeuring van de vaccinatie komt te vervallen.

    Corona is een welvaartsziekte die vooral mensen treft met hart-en vaatziekten, obesitas, suikerziekte en noem ze maar op. In Nederland zijn in anderhalf jaar tijd 209 mensen onder. de 70 overleden die geen onderliggende ziektes hadden, om daar een heel land voor de afgrond in te storten is compleet gestoord.
     
    rob.kruiswijk and cdriel like this.
  2. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #727 roger_l, Sep 8, 2021
    Last edited: Sep 8, 2021
    In bij IJsland hoort vervolgens deze: https://www.covid.is/data
    Hier zie je duidelijk het effect van vaccinatie: "Incidence and accumulated numbers"; bij iedere vaccinatieronde schieten de besmettingen weer de pan uit, reden voor IJsland om te stoppen met alle maatregelen.

    Vaccineren met een vaccin dat de transmissie niet stopt is bij gezonde mensen complete onzin. Zou het vaccin dat wel doen, dan deed je het inderdaad ook 'voor de ander' en kon de verspreiding een halt worden toegeroepen. Toch zijn er nog heel veel medici en politici die dat glashard beweren, dat is nog veel ernstiger omdat dit het vertrouwen in de wetenschap en politiek ernstig ondermijnd want er schuilt geen enkele logica of onderbouwing meer achter.
     
  3. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik hoop dat Chris wel tijd en zin heeft om hierop te reageren.
    Ik iig niet :)
     
  4. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Nou ja, toch even kort dan.
    Lees jij die artikelen zelf wel? De koppen lijken in jouw 'voordeel' te spreken, maar de tekst niet hoor. Hier een stukje uit dat volkskrant artikel:

    "Maar de kans om ernstig ziek te worden is voor gevaccineerden en jongeren aanzienlijk lager.
    Van alle volledig gevaccineerde 60-plussers in Israël zijn er momenteel 21 op de 100 duizend ernstig ziek, terwijl van de ongevaccineerde 60-plussers 180 op de 100 duizend ernstig ziek zijn.
    De kans op ziekenhuisopname is voor een gevaccineerde 60-plusser dus zo’n 9 keer kleiner.
    "
     
  5. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik reageer op deze uitspraak van jou:

    Vaccins werken juist heel goed als iedereen eraan meedoet he, dus niet alleen de "zwakkeren".
    En mensen die gevaccineerd zijn, zijn veel minder besmettelijk. Dat is een heel belangrijk punt natuurlijk.

    En ik voer de argumenten aan waarom dat niet zo is. Dat jij de 'discussie' wilt verplaatsen naar een quote uit een artikel die over iets anders gaat snap ik dan even niet...
    Dus graag een onderbouwing van jouw claim dat je gezonde mensen moet vaccineren en dat gevaccineerden minder besmettelijk zijn, dat is wel zo zuiver.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  6. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Het lijkt me inderdaad dat Roger zijn eigen links niet heeft gelezen. Roger schrijft dat hij nergens leest dat de vaccins de kans op ernstige ziektes verlagen terwijl dat zelfs in de artikelen staat die hij zelf aanhaalt. Artikelen die haaks staan op zijn verhaal. Daardoor wordt het betoog ook volstrekt onnavolgbaar voor mij; het enige wat ik eruit haal is dat er een enorm vooroordeel is tegen vaccins en dat ga ik waarschijnlijk met welke goede informatie dan ook niet wegnemen.
     
  7. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik reageer op deze uitspraak:

    Vaccins werken juist heel goed als iedereen eraan meedoet he, dus niet alleen de "zwakkeren".
    En mensen die gevaccineerd zijn, zijn veel minder besmettelijk. Dat is een heel belangrijk punt natuurlijk.

    En ik voer de argumenten aan waarom dat niet zo is. Als het vaccin geen immuniteit oplevert zijn bovenstaande stellingen ******** in mijn ogen.

    Het is een oude truc om er andere zaken bij te halen, te beginnen over taalfouten, iemand weg te zetten als ontkenner etc etc. Daar trap ik niet in.
    Als je argumenten hebt om Harry's bewering te onderbouwen, prima, daar sta ik open voor. Om er ander gezwets bij te halen is een teken dat het je ontbreekt aan argumenten.
     
  8. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Volgens mij begon het met een reactie op dat je stelde dat het qua aantal besmettingen in Malta en IJsland de spuigaten uitliep. Dat klopt dus totaal niet.

    In plaats van dat te erkennen, dwaalde jij juist af om met artikelen die het tegenovergestelde aangaven van wat je wilde overbrengen alsnog aan te geven dat het op IJsland en Malta de spuigaten was uitgelopen en bovendien ook dat vaccins niet zouden helpen om de kans op ziekte te verminderen.
     
  9. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Neem de moeite om het terug te lezen, ik reageer op een uitspraak van Harry, en kennelijk heeft Harry ook nog een woordvoerder, want zelf neemt hij niet de moeite om nog te reageren omdat hij daar geen tijd of zin voor zegt te hebben
     
  10. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,372
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #735 rob.kruiswijk, Sep 8, 2021
    Last edited: Sep 8, 2021

    bestudeer eens het aaneengesloten plaatje uit de volkskrant met het aantal ziekenhuisopnames op 19 augustus.

    333 volledig gevaccineerden
    14 onvolledige gevaccineerden
    254 niet gevaccineerden

    Of zoals altijd in de media wordt aangegeven 268 onvolledig en niet gevaccineerden
    Dus 56% van de ziekenhuisopnames zijn volledig gevaccineerden

    De totale bevolking in Israël is voor 56% gevaccineerd, met een aantekening dat jongere kinderen nog gevaccineerd moeten worden, maar die worden nauwlijks ziek of opgenomen in een zieken huis met covid.

    Kun jij nu concluderen dat het vaccin effectief is?




    Image Unavailable, Please Login
     
  11. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Gewoon simpele logica volstaat: als het vaccin werkt zouden 2 prikken voldoende moeten zijn, immers 95% zou dan beschermd zijn voor een ernstig verloop volgens de geleerden van Pfizer. Ook stonden de kranten vol met 'vaccin werkt even goed voor Deltavariant' volgens wederom dezelfde geleerden van Pfizer, en ons is uitgelegd dat bij mutanten er voldoende 'spikes' waren om ook de variant aan te pakken, wederom volgens de geleerden van Pfizer.

    Als vervolgens een 3de en zelfs een 4de prik nodig zijn volgens wederom diezelfde geleerden van Pfizer om de uitbraken onder controle te moeten krijgen (huh? uitbraken, iedereen heeft toch 95% bescherming voor ziekenhuisopname na 2 prikken?)... werkt het dan of werkt het dan niet?
     
  12. Melvin Diagnosi

    Melvin Diagnosi Formula Junior
    Rossa Subscribed

    May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    Ik heb alle respect voor iedereen. Ik heb Corona gehad en hoef eigenlijk maar 1 prik, gelukkig hoef ik niet te reizen en heb ik verder niet veel contact. Ik wacht wel even met de prik tot we iets verder zijn. Ik vind het vaccin te snel op de markt getrapt zonder echt te weten wat het doet met een lichaam op langere termijn. Dit is ook bevestigd door de overheid. Dus als er over 2 jaar een boom uit je kont groeit heb ik die prik gelukkig gemist :)

    verder vind ik het wel jammer dat je net als vroeger in een hoekje word geplaatst en je straks deze op gespeld krijgt....

    verder vind ik dat je elkaar moet respecteren . Ondanks je misschien er anders over denkt. Ik ben iemand die in de 30 jaartal is. En meeste die ik er over hoor “zeuren” is vaak toch al iemand tussen de 50-70

    fijne avond!



    Image Unavailable, Please Login
     
  13. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,372
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Hoi Melvin, heb je nu nog last van de corona. Of is alles weer als voorheen?


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  14. Melvin Diagnosi

    Melvin Diagnosi Formula Junior
    Rossa Subscribed

    May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    Mijn vrouw heeft zelfs 2 maal Corona gehad en eigenlijk gewoon een soort griepje gehad. Ik zelf heb gelukkig enkel wat droge hoest klachten en wat hoofdpijn. Ben nu redelijk weer de oude. Heb wel een paar maanden met die hoest rond gelopen.
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #740 328gts1987, Sep 8, 2021
    Last edited: Sep 8, 2021
    Ik ben heel benieuwd naar een onderzoek van de besmettingsgraad onder uitsluitend gevaccineerden waar het virus toch binnen komt. Zijn daar cijfers van?

    Ik denk dat in verzorgingshuizen de 100% wel is gehaald inmiddels (incl de verzorgers) maar ik weet niet of daar corona nog heerst en in welke aantallen. Het is dan niet eens interssant om te weten hoe het virus binnen komt maar wel wat het doet en of deze verspreid.

    Dan is middels waargenomen besmettingen ook te bepalen of dit de Delta variant is of niet en krijg je beeld over de effectiviteit van het huidige vaccin tegen deze gevreesde variant.

    Kom je uitsluitend Delta variant besmettingen tegen dan weet je mijn inziens genoeg, kom je meerdere varianten tegen weet zelfs nog meer...

    Als we nu toch met een "experiment" bezig zijn, lijkt mij accurate data wel belangrijk, niet?
     
  16. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,372
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

    Ik ben erg benieuwd in het process hoe men vast stelt of je een met een alpha, beta, delta of andere corona variant positief getest bent en met welke test kun je daar onderscheid in maken? Het lijkt mij evident dat de testen constant wijzigen.

    En wat zijn nu precies de biologische verschillen tussen de varianten waardoor de een veel besmettelijker is dan de andere? Is dat al verklaard? .

    Een vriend van mij uit Israel gaf vorige week aan dat je niet alles moet geloven wat in de media beweerd wordt.
    Er is ook nog zo iets dat het politieke systeem niet kan falen en dat er alles aan gedaan wordt om beslissingen en uitkomsten positief te ondersteunen.

    Het zou dus zomaar kunnen zijn dat de vaccins niet werken volgens beweringen van de farma testen en dat er alleen bijvoorbeeld met covid test en uitkomsten gerommeld wordt om van alles te beweren en aan elkaar te plakken

    Ik weet het niet, maar sluit bovenstaande nog lang niet uit.



    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  17. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,372
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    In de telegraaf van woensdag 8 september staat bijvoorbeeld weer zo’n populistisch artikel op de voor pagina,

    “Verre reizen komen dichterbij, buitenlandse zaken: je kunt wereld niet op slot houden”

    Logisch toch, gevaccineerden met een corona paspoort / app kunnen zonder te testen overal naar toe, zelfs buiten de EU.

    Dit terwijl ook gevaccineerden besmettelijk kunnen zijn en net zo goed in het ziekenhuis terecht komen zoals de data uit bijvoorbeeld Israel laat zien.

    Voor gevaccineerden is de wereld geel, terwijl in Israel je corona paspoort expired met twee vaccinaties en na de booster shot weer geldig gemaakt wordt.

    Typisch weer een populistisch corona artikel waar niemand de medische logica en achtergrond van kan begrijpen, maar wel met een incentive dat het allemaal makkelijker wordt als je maar gevaccineerd bent met de corona app. Dus “go for it”!!

    Dat is het niveau van onze kwaliteitsmedia met betrouwbare bronnen en websites.

    Ik verwacht dan ook bij de volgende corona persconferentie dat de minister van buitenlandse zaken ook zijn verhaal komt doen naast Rutte en de Jonge en de vragen van de pers kan beantwoorden...

    Goed nieuws dus bovenop de F1 fieldlab in Zandvoort.



    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  18. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ook simpele logica: waarom vervalt de geldigheid van de 2 prikken na 6 maanden en moet je weer een boostershot hebben? Omdat het vaccin zo goed werkt, of omdat het vaccin haar werkzaamheid verloren heeft?

    Als iemand dat een 'enorm vooroordeel' noemt tegenover het vaccin wordt het lastig...

    Hoeveel boostershots heeft de bevolking gehad voor de pokken of de mazelen, daar wordt het toch altijd mee vergeleken als je kritisch bent?
     
  19. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik kan helaas de logica daar niet van inzien.

    Pokken of mazelen zijn ziektes die je als mens in beginsel maar één keer kunt krijgen. Na één keer is het immuunstelsel kennelijk zo getraind dat een herbesmetting niet snel weer plaatsvindt. Dat maakt het ook 'gemakkelijk' om met één vaccinatie (die een echte besmetting simuleert) levenslange immuniteit te verzorgen.

    Dat is met corona- en influenzavirussen absoluut niet het geval. Als je een keer verkouden bent geweest of de griep hebt gehad, heb je als het goed is een tijdje daarna een verhoogde weerstand tegen herbesmetting maar die houdt niet je hele leven aan.

    Zo'n Pfizer-vaccin simuleert een besmetting met het virus zelf. Het geeft jouw immuunstelsel daarmee een training om ermee om te gaan op een gecontroleerde manier zodat als je later met het echte virus wordt besmet je daar ook beter mee kunt omgaan. Het lijkt er nu op dat net als na een echte besmetting na verloop van tijd het immuunstelsel het geleerde weer gedeeltelijk vergeet en ook de antistoffen afnemen of zelfs helemaal verdwijnen. Dat is nogmaals bij griep niet anders en daarvoor is er ook jaarlijks een griepprik voor bepaalde groepen aanbevolen (ook omdat griepvirussen net als cironavirussen zich continu iets kunnen muteren). De hoop is wel dat het leereffect niet helemaal naar nul gaat en dat op een gegeven moment de meeste mensen net zo met het Covid virus kunnen omgaan als met al langer rondgaande corona- en influenzavirussen.

    Zie bijvoorbeeld een recent interview met Osterhaus:

    https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210824_95905828

    "Virologen Osterhaus en Niesters: ’Corona wordt mild verkoudheidsvirus’

    Hoe langdurig de strenge coronamaatregelen ook lijken, we komen er ooit vanaf. Zowel Ab Osterhaus als Bert Niesters is daarvan overtuigd. Zodra de pandemie is uitgedoofd en het grootste deel van de bevolking immuniteit heeft opgebouwd, is volgens beide virologen een jaarlijkse Covid-prik alleen voor de meest kwetsbare personen voldoende ter bescherming."


    Over de mogelijke afname van de bescherming van de Covid-vaccins in de loop der tijd is trouwens veel te vinden als je even Googled.
     
  20. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris

    Ik mag hopen dat je inmiddels wel weet dat de gegevens die je opsomt niet zeggen dat vaccins niet de kans op ernstige ziekte sterk verminderen. Dat zou na minder dan een minuut via google al duidelijk moeten zijn. Het overgrote deel van de niet-gevaccineerden in Israel is jong (waaronder alle kinderen onder de 12) en hebben gemiddeld een veel kleinere kans op ziekenhuisopname dan de gevaccineerde populatie.

    Als je het goed wil begrijpen, zou je bijvoorbeeld dit even moeten lezen:

    https://www.covid-datascience.com/post/israeli-data-how-can-efficacy-vs-severe-disease-be-strong-when-60-of-hospitalized-are-vaccinated

    Je moet het uiteraard "like-for-like" dus op zijn minst per leeftijdsgroep bekijken (omdat we weten dat leeftijd misschien wel de belangrijkste factor is voor het risico op covidcomplicaties). Daar zie je in Israel dat voordat ze de 3e prik gaven in de voor de volstroming van ziekenhuizen en vooral IC's belangrijke groep 60-plussers niet-gevaccineerden 5-6 keer zoveel risico liepen als gevaccineerden. Dat verschil is na de 3e prik nog verder opgelopen.
     
  21. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #746 roger_l, Sep 9, 2021
    Last edited: Sep 9, 2021
    "Ik kan helaas de logica daar niet van inzien."; daar was ik al bang voor. Het vaccin werkt heel goed en daarom heb je na 6 maanden een boostershot nodig, dat is jouw 'logica'?

    "Na één keer is het immuunstelsel kennelijk zo getraind dat een herbesmetting niet snel weer plaatsvindt."
    "Het lijkt er nu op dat net als na een echte besmetting na verloop van tijd het immuunstelsel het geleerde weer gedeeltelijk vergeet en ook de antistoffen afnemen of zelfs helemaal verdwijnen."

    En dat met droge ogen in één en dezelfde post... ??

    De meeste Nederlanders hadden al anti-stoffen, anders zou het bij zovelen niet vrijwel symptoomloos zijn verlopen. Corona zwerft al 20 jaar rond onder de samenleving en velen hebben al anti-stoffen.
    Ieder vaccin (muv van dit experimentele) activeert door een minimale infectie het afweersysteem in de mens, en dat afweersysteem herkent daarna het virus EN varianten van dat virus bij infectie. Zo werken griepvaccins, zo werkt het polio-vaccin, zo werkt het mazelen-vaccin.

    Het vervelende van het griep-virus is dat dit muteert, het vaccin is gebaseerd op een cocktail van het jaar ervoor, en zo zie je dat ondanks vaccinatie er toch 9.400 mensen komen te overlijden in 2017/2018. De mutatie wijkt teveel af van de variant waarop het vaccin gebaseerd is. Dat is geen fout van het immuunsysteem, want zou je tegen dezelfde virus-variant aanlopen als waar het vaccin voor gemaakt is, dan biedt het bescherming, zoals bijvoorbeeld in 2016/2017.

    Het immuunsysteem 'vergeet' bij een gezond mens dus niet, dat is ook in tegenspraak met de levenslange bescherming tegen pokken en de mazelen. Van pokken zijn slechts 2 varianten. Van mazelen weet ik dat niet.

    Het experimentele vaccin werkt anders, het levert zélf de antistoffen tegen één specifieke variant: de alpha-variant. Het is niet het immuunsysteem dat faalt (want dat is helemaal niet geactiveerd door het vaccin), maar het vaccin zelf. Het lichaam breekt de aangeleverde anti-stoffen af, waardoor de werkzaamheid in de tijd afneemt. Als vervolgens de Delta-variant onder de bevolking komt, blijkt nu al dat de aangeleverde anti-stoffen geen bescherming bieden; dus naast het feit dat ze afgebroken worden, bieden ze ook nog eens geen bescherming tegen varianten. Het menselijk lichaam doet dat een stuk beter. Een boostershot met wederom hetzelfde vaccin levert dus ook niets op, alleen een gewijzigd vaccin tegen de Delta-variant zou dat mogelijk kunnen bewerkstelligen. Inmiddels liggen de eerste driedubbel-geprikten alweer in de ziekenhuizen in Israël....

    Jouw geliefde dierenviroloog Ab Osterhaus heeft daar al jaren mee gerotzooid, en wat blijkt, bij een herinfectie met het Corona-virus gaan alle gevaccineerde katten eerder dood dan de niet-gevaccineerde. Hij verteld dit tot grote hilariteit van het aanwezige publiek. Hetzelfde is gebeurd met fretten, recent nogmaals uitgeprobeerd met het vaccin van Pfizer, ook die overleden.

    Ik wacht lekker op een vaccin dat op de 'klassieke' manier is geproduceerd. Het staat jou uiteraard vrij vertrouwen te hebben in Ab, hij bewees al bij de Mexicaanse Griep een charlatan te zijn, en dat heb ik onthouden en jij kennelijk niet. Ab heeft wel gelijk met zijn mild verkoudheidsvirus: ieder virus dat muteert wordt minder gevaarlijk maar wel virulenter, dat is een natuurlijk proces en geen abacadabra. Jammer alleen dat een virus om een vaccin heen muteert...

    Kijk anders nog maar eens onderstaand filmpje, zelfde hoofdrolspelers, zelfde Gezondheidsraad, zelfde WHO etc etc



    Gewoon van het betrouwbare Nieuwsuur. Waar is de griep gebleven trouwens?
     
  22. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,372
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

    Image Unavailable, Please Login


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  23. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    De eerste zin ging over mazelen/pokken. Het tweede ging over corona/griep.

    Beide stellingen zijn volgens mij juist.

    Wat niet juist is dat je suggereert dat het over hetzelfde gaat.

    Verdraaien van feiten is helaas iets wat je veel ziet bij mensen die hun anti-vax mening proberen uit te leggen. Snap ik wel, want tot op heden heb ik nog geen feiten gezien die ze zonder verdraaien kunnen gebruiken om anderen te overtuigen en zijn er veel feiten (waaronder grootschalige onderzoeken) die juist wel aantonen dat vaccins helpen om de kans op ernstige complicaties en ziekenhuisopname te reduceren.

    Misschien eens nadenken over welke groepen er allemaal nog meer de gehele wetenschap en reguliere media verwerpen om hun mening of levensovertuiging overeind te kunnen houden? Is er daarvan ook maar één waarvan ik het gedachtengoed serieus moet nemen? Kan er ook niet één verzinnen die het lukt om haar mening goed aan niet-gelovigen over te brengen. Omgekeerd lukt het meestal trouwens ook niet om iets over te brengen. Als iemand bijvoorbeeld echt gelooft dat de aarde 6000 jaar geleden is geschapen, de aarde plat is of dat Israel achter 9/11 zit, krijg je daar met alle feiten die het tegendeel echt wel bewijzen toch geen meningsverandering over de bühne.

    Dit is wel interessant om eens te zien:

    https://www.netflix.com/nl-en/title/81015076
     
  24. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,372
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Chris,

    Israel heeft 9.2 miljoen inwoners, jouw swappie artikel gaat uit van nog geen 7 miljoen inwoners. Hoe serieus moet ik dit artikel nog nemen? Gerommel met de cijfers ?

    Van de gevaccineerden leeftijdsgroep 0-60 jaar liggen er dus veel meer mensen in het ziekenhuis met ernstige klachten tov ongevaccineerden. Bereken de factor zelf zou ik zeggen.

    Op een of andere manier werkt dat vaccin zelfs averecht voor de 0-60 groep. Het wordt steeds gekker met die swappies. Iets anders kan ik er nu niet van maken.

    Overal liggen er dus meer volledig gevaccineerden in het ziekenhuis met ernstige klachten, dat is niet veranderd en daar gaat het uiteindelijk om.

    De politiek staat daar in Israel echt onder druk.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  25. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dit is een snapshot van het begin van het artikel dat ik doorstuurde. Het laat zien dat als je niet corrigeert voor leeftijd, het aantal ziekenhuisopnames per 100.000 mensen zo'n 3x zo hoog is onder de niet-gevaccineerden.

    Daarna gaat het artikel verder.

    86% van de niet-gevaccineerden zijn jonger dan 50 jaar wat natuurlijk de kans op ziekenhuisopname los van vaccinatie van de groep niet-gevaccineerden veel kleiner maakt dan die van de gevaccineerden populatie.

    Met verder analyse komen ze in het artikel op het volgende staatje:

    Image Unavailable, Please Login

    En daar zie je dan weer de effectiviteitspercentages die aansluiten bij vele andere onderzoeken en bij verhalen die je bijvoorbeeld ook leest over wie er in Nederland in de ziekenhuisbedden en IC's liggen.
     

Share This Page