Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 31 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Chris, even terzijde.

    Dus jij geloofd dat de 911 twin towers door een kerosine brand beide rechtstandig ingestort zijn? Net zoals gebouwtje nummer 7


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  2. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Ik vraag me dan af waarom er deze zomer vier keer zo veel mensen in het ziekenhuis liggen tov vorig jaar.

    Waarom hangen ze in Israël met armen en benen uit de ziekenhuizen en in Palestina niet.

    Als de derde prik zo'n succes is, waarom dan een vierde zo kort erop.

    Anyway,
    Een tijdje geleden had ik een tabel met data van de Israëlische overheid geplaatst werd meteen van nepnieuws beschuldigd
    Hierbij de ruwe data (tab 1) en een draaitabelletje (tab 2), en trek je eigen conclusies.
    Ik heb de waarden <5 vervangen door 2, maar kun je naar wens aanpassen.
    Op de site kun je ook allerlei andere data vinden en zo doorsneden maken naar leeftijdscohort etc Image Unavailable, Please Login

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
  3. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Zoals in het artikel staat gaat het om de leeftijdspopulatie 12+

    Lijkt wel of anti-vaxxers blinde vlekken in hun ogen krijgen als er data over werking van vaccins wordt gelezen wat het lezen bemoeilijkt tot zelfs onmogelijk maakt:)
     
  4. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Je beweert eerst dat het immuunsysteem iets kan aanleren, en vervolgens dat het immuunsysteem het geleerde kan vergeten; het is het virus dat veranderd, niet het immuunsysteem dat iets vergeet en dat poog ik uit te leggen.

    Als kritisch zijn voor jou anti-vax betekent en nog aangevuld wordt met allerhande conspiracy-theoriën om je nog verder te willen verheffen boven je gesprekspartner zegt dat véél meer over jou dan over mij.

    Ik leg het uit, en leg bloot waar je in mijn optiek de mist in gaat. Dat kun je beargumenteren of pareren als je het daar niet mee eens bent. Dat doe je nadrukkelijk niet.

    Ik zie geen enkele inhoudelijke reactie anders dan een beroep doen op je onderbuikgevoel en het dehumaniseren van diegene die met inhoudelijke argumenten komt en het kennelijk niet met je eens is.

    Deze zelf verkozen verhevenheid en het morele recht denken te hebben op wat jouw waarheid is en al het andere in de hoek van anti-vaxers, of platte-aarde-gelovers te manouvreren is verachtelijk, de werkelijke discussie durf je niet aan omdat je de argumenten niet hebt.

    Ik ga de discussie met open vizier in, onderbouw mijn argumenten en jij meent jezelf te moeten verheffen ten opzichte van je gesprekspartner, daar pas ik voor.
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  5. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Waarom er meer mensen in het ziekenhuis liggen lijkt me toch wel heel eenvoudig te verklaren (kopieer ik van een post van een paar weken geleden)...

    1) Huidige Covid-variant hier is veel besmettelijker dan die van vorig jaar (is niet voor niets snel de totaal dominante variant geworden)
    2) Huidige variant geeft verhoogd risico op ziekenhuisopname
    3) Mensen gedragen zich veel vrijer/normaler dan vorig jaar wat virusverspreiding helpt
    4) Vaccin beschermt niet 100%; is ook nooit beweerd dat het dat zou doen
    5) Vanuit het groepje niet gevaccineerden komen buitenproportioneel veel mensen in het ziekenhuis

    Als je wil misleiden, kijk je niet of verzwijg je wie er in de ziekenhuizen liggen. De rapportages en data die ik daarvan zie, geven aan dat de kans op ziekenhuisopname aanzienlijk groter is voor ongevaccineerden (die nog geen Covid hebben gehad) dan voor gevaccineerden. Dat is zolang er nog een serieus risico is op overlopen van de ziekenhuizen dit najaar volgens mij het enige dat echt relevant is.

    Die vierde prik is volgens mij nog nergens op grote schaal gezet. Volgens mij is het voorlopige advies in Israel om een zes-maandperiode te hanteren na de vorige prik of besmetting. Dat kan natuurlijk nog veranderen. Op een gegeven moment heeft iedereen het virus wel een keer echt gehad en dat samen met een paar prikken zou dan hoop ik wel eens genoeg moeten zijn om niet meer iets echt verontrustends van Covid te gaan horen.
     
  6. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Chris, jij volgt alleen maar wat de overheid je wilt laten geloven.
    Ik heb het al opgegeven, juist de 'gelovigen' hebben de vlek voor de ogen, die zijn werkelijk niet meer voor rede vatbaar (net als de overheid)....overigens neemt het aantal mensen met 'wazige' ontstekingen hand over hand toe, inclusief ziekenhuisopnames! Dit wordt uiteraard niet aan de vaccins toegeschreven, maar heeft er wel degelijk mee te maken. Coronaslachtoffers zie en hoor ik al twee jaar helemaal niets over. En ik werk nog wel in de gezondheidszorg ;) Wel een paar mensen die een nasleep hebben van corona, maar dat zijn vooral mensen in loondienstverband. Zelfstandigen zijn allang weer aan het werk zonder klachten. (!)
    Ik behandel deze groep mensen, en ik stoor me aan het feit dat ze vooral 'geslachtofferd' worden. Iedereen vindt ze zielig. Maar er zit altijd meer achter.
    Ik stap daar overheen, duw ze in de goede richting, en ze kunnen weer rap aan het werk, net als na een pittige griep. Dan is er nog een kleine groep die wel schade heeft opgelopen: die hadden reeds een voorgeschiedenis. Dus die krijgen met corona een tik na. Met griep dus ook.
    Er is geld vrijgemaakt voor extra behandeling, de overheid is voor het blok gezet, en moest behandeling onder chronische indicatie goedkeuren. Daar wordt nu handig gebruikt van gemaakt. Wéér een verdienmodel erbij. Ondertussen vindt er een kaalslag onder de zorg plaats: de bezuinigingen gaan onverminderd voort, tot en met sluiting van afdelingen aan toe. Bij een explosieve bevolkingsgroei onbegrijpelijk. Zorgmedewerkers zijn er inmiddels wel klaar mee, ze kunnen hun rekeningen niet betalen met een applausje, de een na de ander stapt uit het vak. Ze voelen zich niet gehoord, bedrogen. Er wordt nergens in geïnvesteerd, en al eerder aangekaart: alleen Lilian Marijnissen (not my club) komt met zeer goede argumenten en dito betoog. Het lijkt inmiddels wel degelijk op een kartelvorming. Er is nergens een speld tussen te krijgen. Twee kampen recht tegenover elkaar. En er is er maar één die de dienst uitmaakt....
     
    roger_l likes this.
  7. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    OK. in de tabel staat “all ages”

    Maar hoe zit het dan volgens jou met de leeftijdscategorie van 12-60 waarbij het vaccin averecht werkt?

    Dat lijkt mij een veel belangrijker punt om nader te verklaren.



    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  8. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Midas Dekkers wist het al in 2010 op hilarische wijze goed uit te leggen maar dan in relatie tot de Mexicaanse Griep en hij opent met bovenstaande constatering...

     
  9. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Als ik zou begrijpen waar je de stelling dat het averechts werkt bij 12-60 jarigen vandaan hebt gehaald zou ik het waarschijnlijk kunnen verklaren, maar ik zie niet hoe je dat uit dat artikel kunt halen
     
  10. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Dat zijn de officiële verklaringen, waarbij wordt weggelaten wat de definitie van gevaccineerd inhoudt.

    In Nederland hanteert men voor de definitie ongevaccineerd: korter dan 14 dagen geleden de tweede prik en voor Janssen 21 dagen na de prik.
    Ik ben juist wel benieuwd naar prik ja/nee.
    Wat dat betreft is de data uit Israël beter.
    Dus eens voor wat betreft jouw stelling over het misleiden door omissie. Zou zou bv een leeftijdsverdeling ook interessant zijn.

    Als de statistieken zo significant afwijken van UK en Israël, moet dit toch vraagtekens oproepen (vwb jouw 5e punt)


    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
  11. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris

    Ik volg zeker niet "de overheid". Geloof trouwens ook zeker niet in één gecoördineerd en gezamenlijk optrekkende overheid. Zelfs in ons kleine kikkerlandje hebben we al twintig partijen die elkaar niet vertrouwen en graag een poot uitdraaien. De gedachte dat er wereldwijd gecoördineerd een soort van staatsgreep gaande zou zijn heb ik daarom altijd wel lachwekkend gevonden.

    Ik volg geen subjectieve meningen, niet onderbouwde theorieën of sprookjes. Een jehova-getuige of scientology-aanhanger maakt bij mij aan de deur ook geen kans totdat hij/zij wat onderbouwing kan aanleveren dat een wetenschappelijke toets kan doorstaan.

    Ik volg wel feiten. Daarmee ook onder andere wat wetenschappers onderzoeken, toetsen en publiceren.

    Als je de hele 'wetenschap' (lees: honderdduizenden apart opererende eigenwijze mensen die dolgraag iets nieuws willen publiceren en zeker wat andere onderzoekers hebben gepubliceerd zouden proberen te falsificeren als dat kan) aan de kant moet schuiven om een mening overeind te houden, zou ik serieus twijfelen aan die mening want ik zou nogmaals geen goede voorbeelden weten waar die twijfel niet gerechtigd was.
     
  12. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Heb jij data die aangeeft dat de kans op ernstige covidcomplicaties niet verminderd wordt door de hier in het westen gebruikte vaccins?

    Je weet dat als je even googled er veel data te vinden is die aangeven dat ze wel daarvoor helpen.

    Data die het tegenovergestelde aangeven heb ik nog nooit gezien, ook niet tussen al die woorden die bijvoorbeeld op twitteraccounts als die van viruswaarheid worden geschreven, maar misschien heb jij die wel. Dan zouden we het daar misschien over kunnen hebben want volgens mij gaat het nu maar om één ding: helpen ze wel/niet om de ziekenhuizen niet te laten overstromen in dit najaar en daarmee de overheid wel/niet af te houden van ingrijpende maatregelen in de maatschappij die ik echt liever niet meer zie terugkomen.

    Ik heb geen aandelen in vaccinproducenten en zit niet te popelen om misschien een derde prik te halen als deze niet zou werken, dus als er data is die aangeeft dat de prikken niet werken dan sta ik daar zeker voor open.
     
    Harry-SZ likes this.
  13. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Ik ben zelf niet voor omgekeerde bewijslast, aantonen dat een medische handeling niet werkt, dus daarom kijk ik naar Israël.
    Welke overzichten ik ook maak uit die data, ik zie er geen groot succes in. Zeker als je data (ourworldindata) uit Palestina ernaast legt.

    Ik wil nog wel benadrukken dat ik ieders keuze respecteer om wel of niet te vaccineren. Zoals je weet, doe ik het niet.
    Recent zijn enkele interessante studies uit o.a Israël en de VS verschenen waaruit blijkt dat natuurlijke infectie tot een veel sterkere en langdurige immuniteit leidt dan de vaccins.
    Voorbeeld:
    https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.24.21262415v1
    Is volgens mij ook breder in de media geweest.
    Dit was ook al eerder beschreven dat dat de verwachting was (volgens mij stuurde jij zelfs een keer zo'n artikel door uit de NYT), maar is nu dus bevestigd.


    Het beleid is erop geënt om maar zo veel mogelijk te prikken zonder naar de wetenschap zoals bovenstaande te kijken, en wordt zo een grote groep straks uitgesloten van de maatschappij.
    Dat vind ik nog het allergrootste probleem.





    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
  14. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #764 rob.kruiswijk, Sep 9, 2021
    Last edited: Sep 9, 2021
    Hoi Chris,

    Bedankt voor de uitleg, ik vind dit een heel goed artikel waar uit blijk dat voor 12-60 jarige het vaccin ook (dus niet averechts) werkt.

    Heb wel mijn vraagtekens over de jongere leeftijdsgroepen en covid servere cases die gevaccineerd worden. metname de absolute aantallen 0.3 - tot bijvoorbeeld 6.2 per 100K is nihil te noemen, maar goed het is een eigen keuze voor ieder op zich.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  15. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    De Lancet publiceert binnenkort een studie van de Oxford University waaruit blijkt dat gevaccineerden die besmet zijn met de Delta-variant een 251 keer hogere virusload hebben in vergelijking met ongevaccineerden... en de Lancet is niet de enige die met publicaties aankomt... wereldwijd wordt steeds duidelijker dat juist gevaccineerden de verspreiders zijn.

    Pagina 15 in de PDF: We found viral loads of breakthrough Delta variant infection cases peaked around 2-3 days before and after the development of symptoms, and were 251 times higher than those of the infected cases detected during the
    early phase of the pandemic in 2020.


    Recent is dat ook geconstateerd bij het Radboud in Nijmegen. Bericht van deze geneesheer is echter weer verwijderd van LinkedIn.

    https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3897733&fbclid=IwAR2_clqkhfyGkJkkL9CX3J1aCtmkyVoR9xRKtdGgVtSO1vJpo7aoNu71oQs

    Ook is na onderzoek geconstateerd dat de bescherming door het vaccin dramatisch afneemt in de tijd:

    https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3915349

    Overall, the values after 3- and 6-months were 37% and 57% lower than the corresponding concentrations measured at the peak.

    Booster-prikken zijn nodig omdat het vaccin zo goed is toch?

    Reuters (betrouwbaar toch?) geeft aan dat onder gevaccineerde artsen in Indonesië opvallend veel doden vallen, ondanks dat het medisch personeel voor 95% gevaccineerd is.
    https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/indonesia-reports-record-number-doctor-deaths-covid-19-july-2021-07-18/?fbclid=IwAR0XubeX6GATveaNCVnnralPmm5dlWFWqahCNypvZy7S9kpGHNrfsvPHmgw

    Wat was de stelling ook alweer?
    Vaccins werken juist heel goed als iedereen eraan meedoet he, dus niet alleen de "zwakkeren".
    En mensen die gevaccineerd zijn, zijn veel minder besmettelijk. Dat is een heel belangrijk punt natuurlijk.
     
    cdriel and rob.kruiswijk like this.
  16. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #766 ChrisW1, Sep 9, 2021
    Last edited: Sep 9, 2021

    Dat een daadwerkelijke besmetting tot (voorlopig) ook een goede bescherming tegen serieuze complicaties leidt bij herbesmetting, is denk ik een universeel beeld dat uit meerdere studies naar voren komt. Mensen met een bewezen eerdere besmetting zou je denk ik daarom dezelfde status moeten geven als gevaccineerden (is bijvoorbeeld in Israel ook zo volgens mij).

    Dat laat onverlet dat een vaccin de kans op serieuze complicaties bij de eerste keer dat je besmet wordt aanzienlijk verlaagd volgens veel studies en rapportages vanuit bijvoorbeeld ziekenhuizen. Daar is dus heel veel bewijslast voor. Dat begon al bij de bewijslast obv praktijkstudies die nodig waren voor de eerste toelating, waar enkele vaccins die in ontwikkeling waren al op gestruikeld zijn, en is opgevolgd met veel studies uit de praktijk van de afgelopen negen maanden.

    Als iemand twijfelt aan de werking van de vaccins of zelfs stelt dat vaccins niet werken, zou ik verwachten dat daar studies aan ten grondslag liggen die dat aantonen en die dus ook gedeeld kunnen worden. Wellicht komen die nog, maar die heb ik niet gezien. Er zullen op zijn minst duizenden wetenschappers zijn die dat graag op basis van praktijkcijfers wetenschappelijk correct zouden willen onderbouwen want daar kan je als wetenschapper veel faam mee maken, maar daar is volgens mij nog niets uitgekomen.

    Bezwaren die ik nu hoor tegen vaccins lijken nu eerlijk gezegd vaak voort te komen vanuit gedachten die er al voor de introductie van de vaccins waren (namelijk dat vaccins nooit zouden werken, ze die zelf toch nooit zouden nemen, of zelfs dat alles wat de overheid met Covid doet 'fout' is).
     
  17. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Je stelt dat gevaccineerden die besmet zijn 251x zoveel virus in zich hebben als ongevaccineerden (lijkt me grote onzin).

    Dit onderbouw je met een tekst die zegt dat 'breakthrough' cases met de DELTA VARIANT IN 2021 251x zoveel virus laten zien als BEGIN 2020 het geval was toen er nog helemaal geen DELTA VARIANT was.

    Dat laatste is dus geen enkele onderbouwing voor de eerste stelling. Geeft hooguit aan dat de deltavariant zich in 2021 anders gedraagt dan de alphavariant in begin 2020 (zich sneller ontwikkelt en besmettelijker is) wat nou niet echt nieuws is.
     
  18. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Of je wilt ze niet zien...

    10 augustis 2021:
    https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3897733&fbclid=IwAR2_clqkhfyGkJkkL9CX3J1aCtmkyVoR9xRKtdGgVtSO1vJpo7aoNu71oQs

    3 september 2021:
    https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3915349

    De universiteiten van Oxford en Verona zijn wetenschappelijk gestoeld neem ik aan?
     
  19. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    IK stel dat niet? Ik lever je een wetenschappelijke studie aan omdat je daar zoveel vertrouwen in hebt toch? En uit die wetenschappelijke studie blijkt dat de virusload 251x zo groot is bij GEVACCINEERDEN. In 2020 waren er geen gevaccineerden voor de goede orde, dus waar zou je dat dan mee willen vergelijken?
     
    rob.kruiswijk likes this.
  20. Melvin Diagnosi

    Melvin Diagnosi Formula Junior
    Rossa Subscribed

    May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    Ik zelf heb Corona gehad en heb me erin verdiept weet dus ook hoe het werkt. Zoals bij elke ziekte werkt je bloedlichaampjes tegen de ziekte . Deze hebben een soort van geheugen van het vechten er tegen.En dit geheugen werkt 2/3 jaar . We weten nu dat het vaccine maar 6-8 maanden krachtig werkt tegen een bepaalde variant. IK snap dus niet dat ik als Corona “ hersteller” ik nog steeds die verdomde 1 malige prik moet hebben aangezien mijn immuniteit van de bloedlichamen veel beter werkt dan het hele vaccin. En dat als ik zogenaamd die ene prik nog zou nemen ik gelijk heer en meester ben overal, terwijl we nu wel weten A dat je met vaccin nog steeds even besmettelijk kan zijn als niet gevaccineerde mensen en B je niet weet wat het vaccine in je lichaam gaat doen na 2/3/4/5 prikken straks . Een ophoping van troep met verschillende merken en straks nog meer ziektes. Sorry maar ik snap de ongevaccineerde heel goed .
     
  21. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik kom net van de longafdeling, en je raadt het vast niet, maar die ligt vol gevaccineerden! Geen ongevaccineerden.
    De verpleging houdt wijselijk de mond, uiteraard bang voor hun baantjes. Maar hun blikken vertellen me genoeg.
    Waar blijven de (eerlijke!) cijfers van gevaccineerden die opgenomen worden????
    We worden doodgegooid met 'evidence based practice' in de gezondheidszorg, maar daar is bij het huidige beleid helemaal niets van te merken, of te zien.
    Ineens bestaat dat niet meer bij de overheid. En daar gingen ze zo prat op de afgelopen jaren.....!
     
  22. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Krijg zojuist betrouwbare info uit een overleg: OMT gaat inzetten op QR-codes, ook voor terrassen. Het narratief wordt dat er 230 personen nu op de IC liggen en 90% is ongevaccineerd. De mutaties ontstaan door de ongevaccineerden. Dat wordt de officiële communicatielijn. Zorgbestuurders: geen QR-code, geen IC-bed.... welkom in de DDR, of China of gewoon Nazi-Duitsland...
     
  23. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik zou wel eens willen weten wat voor onderliggende ziekten die NL 230 ic patiënten hebben zoals bijvoorbeeld obesitas hart en vaatziekten suikerziekte etc.

    Je hoort er niets helemaal niets over terwijl we weten dat kwetsbare eerder in het ziekenhuis liggen met corona.
    Ook hier graag data per leeftijdscategorie met absolute aantallen.

    Waar kunnen we die data ophalen?






    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  24. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger




    Gewoon te vinden op de site van het RIVM en in de rapporten. Image Unavailable, Please Login
    Sinds 27 februari 2020 zijn 206 mensen onder de 70 jaar overleden zónder onderliggend lijden, de rest had 1 tot 6 onderliggende ziektes. Je zou het rapport van ervoor moeten nemen en het verschil tussen de cijfers is de tussenliggende periode.

    Op pagina 79 zie je de verdeling op leeftijd, het grootste deel is tussen de 80 en 95+. Daar doen 'we' het allemaal voor.

    Pagina 80 voor de factcheckers:
    https://www.rivm.nl/sites/default/files/2021-09/COVID-19_WebSite_rapport_wekelijks_20210907_1122_final.pdf?fbclid=IwAR32YQeqpCCVPCWrKa6EL7cC2z7NSUnRiBCsV5UdWvByh-DvIaWaWKdbv3s
     
  25. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Sluit ik me bij aan, het moet een eigen vrije keuze zijn zonder drang

    Ik vind dat niemand moet worden buitengesloten. Maar proef dat het wel die kant opgaat. Het voelt (zoals inmiddels al in de 2e kamer verwoord) als een jodenster. Het is werkelijk te belachelijk voor woorden.

    @ Melvin, bedankt voor je post. Dat is duidelijke (eigen) taal, gebaseerd op eigen ervaring.


    die zoek ik ook.
     
    cdriel and Ajax de 1e like this.

Share This Page