Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 32 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Ik snap hier nog steeds niet waarom zovelen zich zo druk maken om die vaccinatie.
    Wees blij dat je in een land leeft waar men je niét verplicht om je te laten vaccineren. Geloof je er niet in, denk je dat je beter af bent en gezonder zonder, dan laat je je niet vaccineren. Eenvoudiger kan het niet zijn.
    Dat beleidsmakers een andere mening toegedaan zijn, en bepaalde beslissingen nemen, dat is hun recht, en te goedertrouw zelfs hun verantwoordelijkheid, daarvoor heeft de democratie hen verkozen. Ik ben overtuigd dat iedereen hier rotsvast het belang inziet van democratie. De bevolking heeft die kerels verkozen. Dat hun beslissingen de ene of de andere niet goed uitkomen, dat is pech.
    Als je persoonlijke overtuigingen zo belangrijk zijn, dan moet je ook maar de gevolgen willen dragen die ze maatschappelijk met zich meebrengen.
    Nogmaals, niemand is verplicht om zich te laten vaccineren.
     
    djfrens likes this.
  2. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Weer een complottheorie die uitkomt ;-)
    Als ik me al ooit zou laten vaxen, dan zou ik alsnog geen QR-code nemen. Dat is wat mij betreft het grootste gif op dit moment.

    Enige tijd geleden heb ik dit hier ook al gepost dat het richting apartheid gaat. Wat in Frankrijk en Duitsland gebeurt, gaan wij ook doen.

    Discrimineren, segregeren, isoleren. And don't mention the war.

    In Australië is een tijdje terug het leger ingezet en mag je niet verder dan 5km van je huis. Quarantaine kampen, the works. Daar is de vaccinatiegraad laag, dus kunnen ze nog geen apartheid invoeren.





    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
    rob.kruiswijk likes this.
  3. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    De 1 na grootste party PVV zat de afgelopen 4 jaar niet in de coalitie en werden uitgesloten door een links clubje,.

    Zo democratisch wordt er een regering gevormd hier in NL, om nu te beweren dat dit de keuze / wil is van het volk gaat mij echt net iets te ver.

    Ook was er in 2017 geen corona beleid uitgewerkt waarop gekozen kon worden, kortom het is meer dan logisch dat er discussies over het corona beleid en maatregelen zijn.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    Ajax de 1e likes this.
  4. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Velen zijn behoorlijk blind voor wat er aan het gebeuren is... ik stelde een jurist de volgende vraag:

    Als ik door de politie geflitst wordt met 120 km/h waar 100 km/h is toegestaan, dan is het bewijs geleverd dat ik 120 km/h reed en krijg ik een boete. Als ik ergens ingebroken heb, is het aan justitie om te bewijzen dat ik ingebroken heb. Als ik een overval pleeg, is het aan justitie om te bewijzen dat ik een overval gepleegd heb. Als ik een moord pleeg, is het aan justitie om te bewijzen dat ik een moord heb gepleegd. Als ik gezond een restaurant inloop, waarom ligt de bewijslast dan plots omgekeerd? Het is dan toch aan de restauranthouder of uiteindelijk justitie om aan te tonen dat ik ziek ben?
    Testen voor toegang is het omdraaien van de bewijslast, je moet immers op voorhand aantonen dat je gezond bent zonder dat er sprake is van een misdrijf, slechts een verdenking. Bovendien geldt het verschoningsrecht, ik hoef toch niet mee te werken aan mijn eigen veroordeling? En om een wattenstaafje in mijn mond te krijgen voor een DNA-afname is heel wat juridisch gesteggel nodig (iets met lichamelijke integriteit), maar een wattenstaafje in mijn neus plots niet?

    Het antwoord:
    De noodwet maar vooral ook de aanpassingen in de Wet Publieke Gezondheid (die niet tijdelijk zijn maar permanent) heeft een aantal gevolgen: de bepalingen uit de grondwet mogen terzijde worden geschoven en NL kan de facto per decreet geregeerd worden.

    Als ik dit wil aanvechten bij de rechtbank maak ik geen schijn van kans, terwijl ik 2 jaar geleden glansrijk gewonnen zou hebben zowel op basis van Artikel 1 van de GW (discriminatie) als de omgekeerde bewijslast.

    De Grondwet, die ter bescherming van de bevolking is, wordt dus terzijde geschoven voor een ziekte waar 99,8% van de bevolking niets van te vrezen heeft...en er zijn mensen die dat te rechtvaardigen vinden...
     
  5. Melvin Diagnosi

    Melvin Diagnosi Formula Junior
    Rossa Subscribed

    May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    Gvd wat een zooitje , fijn dat je nog wat te zeggen hebt over je eigen leven.......
     
  6. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Je zou er toch bijna triest van worden van die ellendige maatschappij waarin we leven:)

    Gelukkig snap ik dat echt niet. Ik leef er alweer maanden normaal ‘op los’ en heb niet of nauwelijks nog het gevoel dat ik hierbij geremd of gehinderd wordt door covid-maatregelen. Die zijn er ook nauwelijks nog. Ik hoop dat we daar ook verder van gespaard blijven. Complotgedachten over de totaal veranderde en door elite gedomineerde totalitaire samenleving zijn niet uitgekomen. Heb ook nog steeds geen signalen, laat staan aansturing, van de overheid ontvangen via mijn door vaccinatie geprepareerde rechter bovenarm.

    Ik snap de vergelijkingen met apartheid of Jodenvervolging ook totaal niet. Mensen die gediscrimineerd zijn op basis van hun huidskleur of een Jood in WW2 hadden toch echt niet de luxe om zichzelf alle ellende te besparen en daarnaast de samenleving te helpen door een paar minuten te besteden aan het halen van een prikje dat bovendien ook rationeel gezien ook nog behoorlijke gezondheidsvoordelen voor de meesten die het tot zich nemen heeft. Daarnaast slaan mensen die mensen een vergelijking met (iets van) Hitler Duitsland maken denk ik bijna altijd de plank mis. Levert bijna altijd antipathie op aan de ‘andere kant’ in plaats van begrip en sympathie.
     
    djfrens likes this.
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Om die reden stuurde ik je eerder vandaag de link van de petitie die ons grondrecht nog een beetje tracht terug te brengen (in jou woorden: Apartheid voorkomen)
    Let wel, dat heeft dus niets te maken met ik wil wel/ik wil niet vaccineren maar gewoon het recht om als gelijke te blijven staan naast elkaar en niet tegenover elkaar.

    Kortom: willen we nog een beetje sturen in de plannen van Den Haag dan lijkt mij meedoen geen verkeerde zaak.

    https://geentoegangsbewijs.petities.nl/

    Let op: even invullen en dan de link in je mailbox bevestigen anders telt je intekening niet.
     
  8. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #783 rob.kruiswijk, Sep 10, 2021
    Last edited: Sep 10, 2021
    Vandaag heeft Joe Biden in een pers toespraak aangegeven:

    "this is a pandemic against the 80 miljoen unvaccinated"
    het is the president zijn plicht om alle amerikanen te beschermen, en hij gaat zijn power gebruiken om dat het kan.

    De "department of labour " gaat een emergency wet in elkaar zet met daarin:
    1. Werkgevers met 100 en meer werknemers worden verplicht dat alle medewerkers volledig gevaccineerd moeten zijn of ongevaccineerden wekelijks een negatieve covid test aanleveren. De tijd van werknemers om de vaccinaties te verkrijgen moet worden doorbetaald door werkgevers
    Dit geld ook voor 17 miljoen mensen die in de zorg werken ook deze groep moet volledig gevaccineerd zijn.

    2. Alle federal employees moeten volledig gevaccineerd zijn (via executive order)
    3. Alle federal contractors moeten volledig gevaccineerd zijn (via executive order)

    Continue to protect the vaccinated:
    4. Gevaccineerde kunnen een booster shot krijgen om de hoogste protectie te verkrijgen, je word hiervoor uitgenodigd de shots komen er aan.
    statistisch gezien (uit zomer rapportage) komt 1 op de 160.000 volledig gevaccineerde alsnog met erge klachten in het ziekenhuis.

    Keeping children save met een dringend advies (nu nog wel) aan de ouders
    kinderen van 12 jaar en older "get them vaccinated!
    kinderen van 11 jaar en jonger "get them vaccinated"
    kinderen in staten met lage vaccinatie graad hebben 4 keer zo veel kans om is een ziekenhuis te komen tov staten met hoge vaccinatie graad

    Hou Scholen open
    Alle docenten moeten volledig gevaccineerd zijn.

    Increasing snel-test kits at cost-price (subsidised, 45% price reduction) via o.a Walmart / Amazon
    en meer maskers

    5 Het voortzetten van covid-19 loans voor kleine bedrijven
    6 Enorme investering/militaire hulp in de zorg om covid te ondersteunen

    https://www.washingtonpost.com/video/video/politics/watch-bidens-full-remarks-on-boosting-coronavirus-vaccinations-and-new-requirements/2021/09/09/b2d44a3e-08f1-44f4-a0aa-8e83a87fff5e_video.html?

    Lijkt mij een keurige blauwdruk voor Europe / NL, we zullen het zien.
     
  9. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Een goede vriend van mij heeft een auto-immuunziekte en slikt daarvoor medicatie die het immuunsysteem verzwakt. Artsen kunnen hem geen enkele garantie geven dat de prik mogelijk ernstige nadelige gevolgen voor hem heeft, omdat er geen gegevens over bekend zijn. 'Stop maar even met je medicijnen, neem de prik en dan kijken we wel verder'. Het risico, de verantwoordelijkheid en de consequenties rusten geheel op zijn eigen schouders. De prik durft hij niet te nemen. Hij leeft nu in een maatschappij die hem onderhand uitkotst omdat hij 'de prik' niet neemt, zal als het effe tegenzit een PCR-test moeten gaan doen voor iedere sociale ontmoeting in het openbaar, maar draagt wel letterlijk miljoenen per jaar naar de Belastingdienst voor diezelfde samenleving die hem nu uitkotst. Het vooruitzicht op een verbetering is er vooralsnog niet, het vaccin is zo lek als een mandje, gevaccineerden zijn voor hem een veel groter gevaar omdat ze ongemerkt het virus kunnen overdragen. Onze rechts-filosoof Pierik noemde dat eergisteren 'jammer' voor de groep mensen die uitgesloten wordt omdat ze om medische redenen geen prik kunnen krijgen. Zo simpel als jij het stelt ligt het niet. Onder de ongevaccineerden zit een grote groep die dat om medische redenen niet wil of al eerder geïnfecteerd is geweest en waarvoor geen enkele medische rechtvaardiging bestaat om de prik wel te nemen.

    'De samenleving te helpen' laat wederom zien dat je echt helemaal niet begrijpt dat je met een vaccin dat geen immuniteit oplevert de samenleving ook niet helpt, triest dat dit nog altijd niet tot je doorgedrongen is en je op grond daarvan anderen meent te moeten veroordelen en de maat te nemen.
     
  10. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Hoe groter de druk, hoe groter het verzet... Amerikanen willen zo weinig mogelijk staatsbemoeienis en controle, bovendien staan vele zaken haaks op de US-grondwet, en gelukkig hebben de Amerikanen nog een constitutioneel Hof, Nederland als één van de weinige landen in de wereld niet...
     
  11. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Het RIVM heeft een uitgebreide studie gepresenteerd over de vaccinatiestatus van mensen die tussen 4 april en 19 augustus in het ziekenhuis zijn opgenomen. Had ik hier nog niet voorbij zien komen.

    "Tussen 4 april en 19 augustus 2021 werden 15.222 mensen met COVID-19 opgenomen in het ziekenhuis. Hiervan zijn 617 personen (4.1%) geëxcludeerd uit de analyse omdat deze niet gekoppeld konden worden aan CIMS. Van de 14.605 geïncludeerde in het ziekenhuis opgenomen personen waren 669 (4,6%) volledig gevaccineerd op hun eerste ziektedag, 1.074 (7,4%) deels gevaccineerd en 12.862 (88,0%) ongevaccineerd."

    Je moet er wat extra analyse op loslaten (wat het RIVM heeft gedaan en in de PDF is terug vinden) om de viruseffectiviteit te berekenen omdat aan het begin van de periode de vaccinatiegraad nog relatief laag was en gedurende de periode is opgelopen, maar het RIVM komt tot een héél hoge vaccineffectiviteit ook in de periode dat de deltavariant dominant was.

    https://www.rivm.nl/documenten/studie-effectiviteit-van-covid-19-vaccinatie-tegen-ziekenhuis-en-intensive-care-opname

    https://www.rivm.nl/en/news/vaccines-very-effective-against-hospital-and-icu-admissions-also-for-delta-variant
     
    275gtb6c likes this.
  12. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    #787 Ajax de 1e, Sep 10, 2021
    Last edited: Sep 10, 2021
    Joe Biden en Chris Oomen zijn beiden dinosauriërs, nogal wiedes dat zij zo denken. Ook in de zorg roeptoeteren de oudere werknemers om het hardst, de jongere zorgmedewerkers laten zich niet zonder slag of stoot vaccineren. Ook daar vindt een tweestrijd plaats. Het maakt het er allemaal niet gezelliger op. De meeste ziekenhuizen en artsen zijn dan ook niet bereid om dwang toe te passen. Er zijn zelfs ziekenhuizen die de maatregelen hebben laten varen, die zijn zich bewust van 'evidence based policy'. Die zijn eigenlijk al klaar met de maatregelen.
    Ik denk dat de nuchterheid hier overwint, en we niet al te bang moeten zijn voor het beleid in andere landen. De cijfers zijn erg gunstig, zelfs op een nihil niveau. De zorg heeft duidelijk aangegeven dat ze het makkelijk aan kunnen, en de vaccinatiegraad zou op dit moment voldoende zijn om de zorg niet te overbelasten in de wintermaanden. "Het zou kunnen dat..." en "de mogelijkheid dat..." van de heer Gommers hebben we na twee jaar ook wel eens gehoord, daar prikt men inmiddels ook doorheen. De grap is dat ik hem af en toe hoor opkomen voor de zorg, maar zelfs hij komt niet binnen bij het zittend regime.

    @Chris, er wordt vergeten dat onder de positief geteste patiënten de grootste groep zich er geeneens van bewust was. Die liggen om heel andere redenen in het ziekenhuis. Oftewel: patiënten die positief getest worden, worden op de speciale corona-afdeling geplaatst (en dat is het verdienmodel, daar is extra geld mee te verdienen!), ongeacht of ze wel of geen klachten hebben.
     
  13. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #788 roger_l, Sep 10, 2021
    Last edited: Sep 10, 2021
    "Acht maanden na de start van het COVID-19- vaccinatieprogramma in Nederland zijn er nog geen aanwijzingen voor afname van bescherming met de tijd sinds vaccinatie." => en omdat het zo goed werkt gaan we er een derde prik injassen voor de ouderen, ha ha

    "Van de 12.862 ongevaccineerde personen zijn er 7.248 (56,0%) wel gevaccineerd, maar met een eerste vaccinatie na moment van ziekenhuisopname." => dus meer dan de helft van de zojuist geprikten komen daarna in het ziekenhuis terecht....herkenbaar, ik ken er genoeg die na de prik doodziek zijn geweest, kennelijk zijn de nodige in het ziekenhuis terecht gekomen. Ze worden bij de ONgevaccineerden geteld, terwijl de oorzaak de injectie is en niet een natuurlijke infectie. Je prikt ze met iets, ze worden doodziek, en vervolgens tel je ze bij de ongevaccineerden, da's lekker voor de cijfers...

    "Ten eerste bevat de NICE-dataset beschikbaar bij het RIVM geen informatie over onderliggende ziektes of aandoeningen van de opgenomen patiënten." => dat lijkt mij toch echt cruciale informatie; bekend van alle Corona-patiënten is dat meer dan 90% 1 tot 6 comorbiteiten had, waarom je dat plots weglaat als je de efficiënte van een vaccin gaat meten is mij een raadsel... even later schrijven ze het zelf: Bijvoorbeeld een relatief lagere VE van Spikevax® (Moderna) tegen ziekenhuisopname kan gerelateerd zijn aan het gebruik van specifiek dit vaccin bij medische hoog-risicogroepen.
    "Ten tweede zal bij een deel van de ziekenhuisopnames COVID-19 niet de indicatie voor opname zijn geweest (in een steekproef betrof dit aandeel maximaal 11%" => dus 11% zijn de gebroken benen, hartpatiënten etc etc die toevallig ook nog positief testen

    Kijk ik naar de doelgroep, de 70plussers
    Tabel 2: van de volledig gevaccineerden 70 plussers zijn er 310 in het ziekenhuis terecht gekomen
    Tabel 3: van de ongevaccineerde 70 plussers zijn er 318 in het ziekenhuis terecht gekomen

    Bij het beoordelen van deze (absolute) getallen zul je de vaccinatiegraad moeten meenemen, en zoals we allemaal weten was er 'plots' 1 miljoen meer prikken gezet, daarna werden de geplande prikken ook al vermeld (> 5% verdwijnt in de prullenbak)
    Als je op 100 mensen 10 gevaccineerden hebt, is de kans veel groter dat er ongevaccineerden komen
    Als je op 100 mensen 85 gevaccineerden hebt, is de kans veel groter dat er gevaccineerden komen
    Kortom, de relatieve cijfers zijn daarvoor nodig ten opzichte van de totaalgroep, en dat is vrijwel onmogelijk omdat in dezelfde periode massaal geprikt is.
    Als je dan ook nog de afnemende effectiviteit (die uit alle buitenlandse rapporten blijkt) verdisconteerd, dan is een 90 plusser die in januari gevaxed wordt en in juni in het ziekenhuis belandt heel iemand anders als een 40-jarige die in mei gevaxed is en in juli in het ziekenhuis komt

    Wat bovendien niet verwerkt is in het rapport, is dat 30% van de vaccinaties placebo's zijn (zoals dat nu eenmaal in een onderzoeksfase hoort te zijn). Het RIVM weet exact wie een placebo heeft gekregen en wie niet. Aangezien ze geen namen konden koppelen aan de data van de GGD's is een 'gevaccineerde' in 30% van de gevallen ofwel niet ofwel half gevaccineerd. Des te opmerkelijker is dan de eindconclusie...

    Conclusie van het RIVM: Uit dit onderzoek blijkt dat de in Nederland gebruikte COVID-19 vaccins zeer effectief zijn in de preventie van ziekenhuis- en IC-opname.

    Kortom: een onderzoek met veel te veel variabelen en een conclusie die werkelijk helemaal nergens op slaat, behalve dan dat het de gewenste uitkomst geeft van een instituut dat door de overheid betaald wordt.

    Ik hecht 1000x meer waarde aan de bevindingen van Ajax, direct van het front.
     
    Ajax de 1e and rob.kruiswijk like this.
  14. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Het RIVM klooit maar wat aan, maar ik had dit vanaf het begin al gemeld. Het grote domme publiek weet vast niet dat het RIVM nog nooit een valide onderzoek gepubliceerd heeft gekregen bij Cochrane Library. Dat wil dus zeggen dat het een stel sukkels zijn. Overbetaalde en gesponsorde ambtenaren. Die houden fijn hun baantje in stand, tot iemand de knuppel in dat gore hoenderhok gooit. Wie dat nu nog niet wil inzien, is angstig om de waarheid onder ogen te zien. Zware beschuldiging? Speur maar. Wat gepubliceerd is, is de uitkomst in het voordeel van de opdrachtgevers.
    @ROGER: dat is wat ik al ruim een jaar duidelijk probeer te maken, maar het wordt telkens van tafel geveegd, en dan ga je toch dikke vermoedens krijgen dat de kluit besodemieterd wordt. Maar niet getreurd: de groep die dit inziet groeit gestaag. Er komen steeds meer tegen berichten, ook in de media.
    Ik geloof niet in buildbackbetter, maar ik geloof wel dat overheden profiteren van de situatie, door diverse ‘geheime’ afspraken (achterkamertjes-politiek) door te drukken (milieu, belastingen, handelsverdragen, enz.). Wij hebben er in elk geval niets over te zeggen, wat betekent dat overheden dat doen, wat ZIJ goed voor ons vindt. Daar hoort het vaccineren ook bij, ongeacht of jij zelfbeschikking wenst.
    Even een weetje: tussen jou en de president van de VS, zitten 7 handen (binnen 7 handdrukken, heb je de denkbeeldige bacteriën van de VS op jouw handen). Ik heb al twee jaar geen enkel sterfgeval in mijn netwerk meegemaakt. Bereken nu zelf maar hoe groot de kans is, dat jij hoort dat er iemand uit je omgeving is gestorven door covid! Als er nu iemand sterft aan covid in Arnhem, zitten daar maar een paar personen tussen, voordat dit binnen jouw kennis-kring gemeld wordt. Dus als er morgen 5 mensen aan covid in NL sterven, is de kans dat jij dat hoort (zonder media of internet) aan de andere kant van het land, enorm groot (hoe groot, dat kan ik nu even niet opbrengen, maar er is hier vast een kunstenaar in kansberekeningen aanwezig). De tamtam gaat rap in ons ieniemienie landje! Relativeren is een kunst.
     
    roger_l likes this.
  15. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    RIVM = Rijks Instituut Voor Manipulatie

    Op ieder dossier zijn 'modellen' de basis bij het RIVM en ze rekenen exact uit wat ze in Den Haag willen horen. Als ze moeten uitrekenen dat een avondklok zin heeft, dan maken ze een model waar dat uit komt. Als ze moeten uitrekenen dat er teveel stikstofdepositite is, maken ze een model en er is teveel stikstofdepositie. U vraagt, wij draaien. Modellen geven ze niet vrij, de Kamer heeft er al zo vaak naar gevraagd, ze geven ze gewoon niet vrij. En als je dan als burger blind vertrouwd op het RIVM, ga je koppensnellen en onthoud je de conclusie. Dat is wat ChrisW1 ook doet. Ah, een rapport van het RIVM dat aangeeft dat het vaccin werkt, conclusie en link kopiëren en het bewijs is geleverd. Rapporten die niet in het narratief passen leest hij bij voorbaat niet omdat hij niet kan geloven dat een rapport van het RIVM onbetrouwbaar is of een ander tot heel andere conclusies kan komen. Het rapport van de Lancet dat ik eerder plaatste heeft hij helemaal niet gelezen. Uitkomst is dat een gevaccineerde een 251x hogere virusload heeft leest hij en zonder het rapport te bekijken kopieert hij mijn zin en schrijft erbij 'dat geloof ik niet'. Daarmee is voor hem de discussie klaar. Hij weet niet hoe ze aan de getallen zijn gekomen, wat het onderzoek precies heeft uitgezocht, want anders had hij daar wel melding van gemaakt. Ook heeft hij ooit ergens bij het RIVM gelezen dat het vaccin zorgt voor steriliteit en daar blijft hij in vast hangen, terwijl bij de presentatie van het vaccin al duidelijk was dat hier geen enkele duidelijkheid over was en inmiddels al lang bekend is dat dit niet het geval is. Vandaar dat hij ook niet begrijpt dat 'je doet het voor een ander' onzin is, maar ja, bij de NPO roept zowat iedere wetenschapper en politicus dat, dus het zal wel waar zijn. En hij kan nu eenmaal niet geloven dat al die wetenschappers daar glashard staan te liegen, ze doen het helaas wel, want als ze het niet doen zijn ze hun baantje kwijt of worden ze door andere wetenschappers gecanceled. En ze praten alleen maar in termen van 'nog niet helemaal bekend', nog niet zeker, misschien, wellicht, zou kunnen, nog niet onderzocht etc etc En op al die onzekerheden baseren ze exact het beleid dat de overheid heeft bedacht en rekenen daar naar toe met alle ontsnappingsclausules die ze vooraf gecreëerd hebben . En vervolgens begrijpt hij ook niet dat deze en gene met een Jodenster aankomt (ik keur het niet goed, maar begrijp het wel). Dat is een groep mensen die weggezet wordt als melaatse en vervolgens niet mag deelnemen aan het publieke leven. En die groep voelt aan dat er geen enkele reden voor is, anders dan een opgehitste groep mensen zoals ChrisW1 die allemaal vinden dat het vaccin werkt (vandaar de 3de en 4de prik) en je het moet het doen 'voor de ander' (wat niet klopt). Al die 'wappies' zetten zich in voor het belang van de hele samenleving, terwijl de andere groep zich inzet voor het individu en op basis daarvan de ander wil verplichten net zo te leven en te doen, want anders val je buiten 'hun' groep.

    In mijn hele netwerk zijn slechts enkelen getroffen door Covid en flink ziek geweest, niemand overleden. Op 60 klasgenootjes bij 2 kinderen exact 2 zieken met een snotneus en een positieve test.
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  16. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #791 ChrisW1, Sep 11, 2021
    Last edited: Sep 11, 2021
    Ongelooflijk hoe vooroordelen de leescapaciteiten kunnen beïnvloeden....

    "dus meer dan de helft van de zojuist geprikten komen daarna in het ziekenhuis terecht" is volstrekte onzin. De tekst van het RIVM rapport zegt dat ook helemaal niet.

    Het gaat hier om mensen die nadat ze met Covid in het ziekenhuis hebben gelegen voordat ze gevaccineerd waren alsnog gevaccineerd zijn; waarschijnlijk in de meeste gevallen met één prik en enige tijd nadat ze vrij van het virus waren.
     
  17. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Nog wat praktijkcijfers uit Israel:

    https://www.timesofisrael.com/vast-majority-of-serious-covid-19-cases-are-unvaccinated-says-health-official/

    Numbers put out by the Health Ministry Friday showed that of those under 60, those without a third dose of the vaccine were nearly three times as likely to wind up seriously ill, and those without any vaccination were around 10 times as likely. For those over 60, having a booster made you ten times less likely than a vaccinated person to be in serious condition, and 40 times less likely than an unvaccinated person.

    “It is important to emphasize that the severely ill patients currently in hospitals are for the most part unvaccinated,” she said.

    “[Of the serious cases] there are 175 patients on ventilators, and two-thirds of them are not vaccinated at all. Of the 27 people connected to ECMO machines, most of whom are under the age of 60, 90% are not vaccinated. It’s a matter of saving lives.”
     
  18. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Rapporten en pers releases welke alleen data hebben over “ongevacineerden” en “ volledig gevaccineerden” ga ik niet neer bestuderen.

    Je weet op voorhand dat mensen met 1 prik bij de ongevaccineerden geteld zijn, en als de booster prik grootschalig verkrijgbaar is worden ook de mensen met 2 prikken onvolledig en wellicht bij ongevaccineerd geteld. Volledig gevaccineerd verklaring is natuurlijk pas 3 weken na je laatste shot.

    Bij de vaccinatie zijn er heel vaak bijwerkingen ook bij de 1ste prik en zelfs doden binnen twee weken. Ik ken beide gevallen in mijn vrienden kring.
    Dit zijn dus covid vaccinatie
    patienten / doden en horen niet bij de ongevaccineerden ziekenhuis opnames geteld te worden.
    Dit soort data manipulatie en conclusies die wetenschapper in elkaar fabriceren is onbeschoft. Deze mensen brengen wellicht de samenleving ernstig in gevaar,


    Covid patienten met onderliggende ziekten (kwetsbaren) zijn compleet onderbelicht in de rapporten terwijl we juist weten dat deze groep erg kwetsbaar zijn als ze covid krijgen en bijvoorbeeld eerder op de IC belanden.

    De onvolledige transparantie uit het OMT is wellicht later een terroristische aanslag op de samenleving te benoemen, who knows. Je kan het beter voorzijn en volledige transparantie afdwingen, kom op met o.a. die modellen welke gebruikt worden voor beleidskeuzes. We leven niet meer in het stenen tijdperk.



    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    roger_l likes this.
  19. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Zelfs de NOS snapt het...

    Image Unavailable, Please Login
     
  20. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  21. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Lees ik dit nu goed?! Er staat hier toch daadwerkelijk (in tegenspraak van stellingen uit dezelfde bron eerder dit jaar) dat 2x gevaccineerd zijn niet voldoende werkt... En dat is dus de reden voor een 3e nu? (of 4e / 5e later...) Vaccin of niet, maar dat is vergeleken met andere prikken die ik heb gehad toch wel effe wat anders. Je vraagt je bijna af of het vaccin wel goed (genoeg) is...

    Het lijkt inmiddels wel een google oorlog hier. Maar mag ik dan op boere verstand het volgende voorleggen zonder te googlen?

    We weten inmiddels dat zeer jongeren (tussen 12 en 16 jaar) wel het virus kunnen oplopen maar dat die daar nauwelijks last van hebben, toch?
    (In deze groep komen nauwelijks personen voor met onderliggende ziekten en als die er wel zijn, zijn die over het algemeen bekend, schat ik)
    Dit is ook de reden (denk ik) dat er geen (of om het accuraat te zeggen: nauwelijks) gevallen bekend zijn van deze leeftijdsgroep die op een IC terecht komen vanwege UITSLUITEND covid, toch?

    Kortom deze groep kan en zal bij een heftige uitraak de IC niet extra gaan belasten.

    We weten inmiddels ook dat gevaccineerden en niet gevaccineerden beide het virus bij zich kunnen dragen. De gevaccineerden worden minder ernstig ziek, ongevaccineerden lopen de kans dat wel te worden (hoe erg is afhankelijk van veel factoren en is voor iedereen individueel anders)
    Ook is bekend (zonder precies te weten waarom wetenschappelijk gezien) dat niet iedereen die besmet is ook anderen kan besmetten. Daar bestaan geen exacte cijfers van maar het is voor iedereen denk ik wel duidelijk dat besmette die in een drukke omgeving zijn, niet volledig/100%, alle aanwezige besmetten. Kortom er zijn veel meer besmette dan die verspreiden.

    Ik denk dat (bijna) iedereen hier deze beide beweringen wel op zijn eigen manier kan onderschrijven, toch?

    Neem ik beide stellingen samen en vraag dan: Waarom moeten de jongeren tussen 12 en 16 perse gevaccineerd worden?

    Ok, ze kunnen besmet zijn. Maar dat kan iedereen zijn. Ok ze moeten niet (als ze positief testen) onder grote groepen komen en al helemaal niet bij risico groepen. Dat lijkt mij vrij logisch. Maar om ze te vaccineren? Ze worden er niet "minder besmettelijk van". Ik begrijp werkelijk niet waarom er zoveel drank op deze groep wordt gezet (via ouders). Laat ze eerst opgroeien tot 18 en dan zelf beslissen, zo hoort dat toch? En daarmee worden de zorg niet extra belast (wat als argument wordt gebruikt maar volstrekt onwaar is, zover ik kan zien)

    Ik ben niet op zoek naar een verklaring voor mijn stelling, ik wil echter aantonen dat er een "oorlog" wordt gevoerd wie er gelijk heeft of niet maar dat er een generatie aan komt die op zeer jonge leeftijd met zware zaken/beslissingen worden geconfronteerd waar wij (toen nog 12-16) niet eens mee bezig waren en dat dit voor ouders een onmogelijke beslissing (kan) zijn.
    Als in de toekomst blijkt dat bepaalde beslissingen nu totaal verkeerd uitpakken, dan is het voor zo'n ouder toch on-dragelijk?
    Mijn inziens is het ook totaal niet nodig en zie het niet meer als drang maar dwang en dat is verkeerd.

    jm2c
     
  23. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #798 roger_l, Sep 12, 2021
    Last edited: Sep 12, 2021
    Jongeren lopen 3x zoveel kans op complicaties door de prik als door Covid, m.a.w. het 'medicijn' is erger dan de kwaal zelf. Bovendien is van het 'vaccin' helemaal niets bekend over de lange termijn gevolgen en draagt niemand verantwoordelijkheid (niet de producent, niet de overheid, alleen de prikker). Met de Mexicaanse-griep prik nog in het achterhoofd (met als 'bijwerking' narcolepsie, de eerste keer dat de overheid miljoenen heeft moeten betalen als schadevergoeding aan gedupeerden) is het onbegrijpelijk dat zoveel ouders hierin mee zijn gegaan. De jeugd zelf voelt zich al genaaid omdat 'dansen met Jansen' een ordinaire truc is geweest om de prik erin te kunnen jassen, maar de ouders die erin mee zijn gegaan treft een nog veel grotere blaam want het is -onafhankelijk of er nog bijwerkingen naar boven komen- een volslagen ridicule redenatie geweest hun kroost 'te beschermen'; ze gaan niet dood aan Covid en ze kunnen na de vaccinatie opa en oma nog altijd besmetten, dat laatste is hen wel wijs gemaakt.

    Bij iedereen die 'geloofd' in de werking van het vaccin zouden alle alarmbellen moeten afgaan als opeens binnen 6 maanden een 3de of 4de prik wordt voorgeschreven; dat is een teken dat het vaccin NIET werkt, anders waren die prikken niet nodig. En 'de Delta-variant' is kul, want dan prik je niet voor de 3de keer dezelfde prik tegen de alpha-variant, want die is al gebleken voor de Delta-variant ongeschikt te zijn.

    En als je dan ziet hoe de overheid en 'de wetenschap' de massa genaaid heeft, is het voor mij onbegrijpelijk dat er nog mensen vertrouwen hebben in diezelfde overheid en wetenschap.
     
  24. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Het is zelfs meer dan drie keer zo groot, dat risico.

    Jonge jongens lopen een veel groter risico om door de vaccinatie op de IC te belanden dan door covid.

    https://www.telegraph.co.uk/news/2021/09/09/teenage-boys-risk-vaccines-covid/


    Hier het onderzoek, want het artikel van de TG zit achter een paywall. Nog niet ge-peer reviewed.
    https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.30.21262866v1

    Onderzoek is gebaseerd op alleen de meldingen in de VAERS database (Amerikaanse Lareb), waarvan bekend is dat hier een onderrapportage is van tussen de 1 en 10% (onderzoek Harvard).

    Voor degene die het nieuws de laatste tijd wat minder hebben gevolgd: myocarditis is de aandoening waar nu veel jonge sporters last van hebben die zich hebben laten prikken. Kjeld Nuis is hierdoor bijvoorbeeld op de ic beland, en ieder weekend zakken er weer een paar sporters in elkaar op de sportvelden. Afgelopen weekend waren dat er een stuk of drie.
    Degenen die het overleven, hebben geen beste vooruitzichten de komende vijf jaar. Het littekenweefsel herstelt zich niet op je hart.

    Dit is dan slechts één van de bekende bijwerkingen op de korte termijn.

    En dan te bedenken dat kinderen die al onder hevige sociale druk staan, worden verleid middels prikbussen en prikteams om buiten het ouderlijk gezag om zich te laten vaccineren tegen een virus waar ze niets voor te vrezen hebben.

    Het is waanzin.

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
    roger_l likes this.
  25. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    De onderrapportage is gemiddeld 94%

    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16689555/

    Verzekeringen betalen niet uit als iemand tengevolge van het vaccin komt te overlijden (het is immers een experimenteel vaccin, in fase 3). Alle partijen hebben er belang bij de oorzaak van overlijden te verzwijgen, de arts, het ziekenhuis en de nabestaanden. Autopsie is vrijwel onmogelijk gemaakt.

    In mijn directe omgeving heb ik inmiddels meer mensen die met vaccin-schade te maken hebben dan ik met Covid ooit heb gezien. En ik zit echt niet in de leeftijd dat ik in een risico-groep zit...
     
    Ajax de 1e and cdriel like this.

Share This Page