Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 37 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Interpreteren van cijfers doe ik dagelijks, dus dat kan ik wel degelijk, als ze gevaccineerd was geweest had ze geen Corona opgelopen, dat is ook een feit, wat ook een feit is dat je mijn verhaal alleen maar bevestigd met een lang relaas, zonder ook maar enig alternatief te benoemen, behalve dat alle andere maatregelen niet deugen. Nogmaals ik heb ook geen beter of ander alternatief maar gezien de huidige stand van zaken in Europa qua besmettingen zou je toch voorzichtig mogen concluderen dat er toch wel iets is veranderd door het gevoerde beleid ten goede voor veel mensen en de economie in Europa.
     
  2. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik weet niet waar je vandaan haalt dat een vaccinatie corona voorkomt, maar daar ben je fout in voorgelicht.
    Dat de cijfers dalen, zegt ook niets over de vaccinatiegraad, England is daar een goed voorbeeld van. En Israel laat het tegendeel zien. In de landen waar de maatregelen los zijn gelaten, dalen de cijfers van besmetting. Besmetting! Lees je dat? Dat zijn noch opnames, noch ziektegevallen! Dat zijn (niet betrouwbare) testen die een positief resultaat geven!
    Laat dat eens goed doordringen.
    Zoals het er nu aan toegaat, zijn gevaccineerden een groot gevaar voor verdere verspreiding. In dat opzicht zouden juist die mensen die gevaccineerd zijn, zich vooraf aan welk bezoek dan ook moeten laten testen! Interpretatie is een kunst, ook van onze overheid. Ze volgen een weg die niet is uit te leggen. Overigens is het interpreteren van financiële cijfers wat anders dan het interpreteren van medische cijfers, en daar ben ik dan weer goed in. Ik ben er zelfs voor opgeleid. Nu jij weer. Les één was: geloof geen enkel onderzoek, voordat je weet wie de opdrachtgever is!
     
  3. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Al bij de introductie van het Pfizer-vaccin is ten overstaan van de gehele MSM gezegd dat er niets bekend is over de overdracht van het virus onder gevaccineerden. Inmiddels is duidelijk dat gevaccineerden het virus net zo goed kunnen krijgen en doorgeven. Na iedere vaccinatieronde in Israël schieten de besmettingscijfers omhoog. Wat jij hier als feit neerlegt is echt complete klinklare onzin, maar daar baseer je wel al jouw complotten op. Zelfs een feestje met 280 uitsluitend gevaccineerden levert 68 besmettingen op. In jouw complot zouden ze dan besmet moeten zijn door een ongevaccineerde. Hoe dan, als jezelf schrijft dat een gevaccineerde geen Corona kan oplopen?

    https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/buitenland/2021/08/onderzoek-gevaccineerden-delta-variant-vaccins/

    https://snanews.de/amp/20210913/2g-party-in-muenster-3564919.html?fbclid=IwAR2dybAGZH2IOyoIHlZOmRmrsidpJrTBKsyDloQ0Vz2m4iUefo-gwJ-TDIk
     
    bigodino and Ajax de 1e like this.
  4. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Verhaal over Zweden gemist? Geen reactie op gekregen... of past dit niet in je complotverhalen?
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  6. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  7. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    De horecabedrijven die nu niet in verzet komen tegen de maatregelen, draaien erg mager op 'ouwe lijken' (voor wie dat niet begrijpt: mensen van oudere leeftijd - de angst-groep). Die gaan niet lang meer mee, en mensen vergeten niet zo snel dat ze de toegang bij deze bedrijven werd ontzegd. Het is ook niet leuk of gezellig als je in een restaurant het idee krijgt dat je in een bejaardensoos bent beland. Dat betekent dat ze over enkele jaren geen klant meer over houden.
    Bijscholingen (HBO, master en hoger) hebben een leegloop en massale opzeggingen omdat de cursusgevers ineens de regels hebben veranderd (plotselinge invoering corona-app), en dat schiet veel (hoger geschoolde!) mensen in het verkeerde keelgat.
    Geen weldenkend mens laat zich dwingen door de overheid, laat staan het aantasten van lichamelijke integriteit!

    De vaccinatiegraad was vele malen hoger geweest, als de overheid eerlijk was gebleven, en goede voorlichting had gegeven. Meteen van dag één openheid van zaken, AVG even aan de kant, en tonen wat er in de ziekenhuizen aan de hand was. Maar dat ging even niet, want dan zouden ze door de mand vallen.De bezuinigingen op de gezondheidszorg gaan ondertussen gewoon door, er wordt geen cent geïnvesteerd! Hoger geschoolden snappen dat dit niet klopt. Lang leve de graaicultuur!
     
  8. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Was het maar zo... juist in de groep 'hoger geschoolden' is de cognitieve dissonantie het grootst. Aan IQ heb je niet veel als het je aan EQ ontbreekt, en dat is juist in deze groep het hoogst. De beste jongetjes van de klas zijn de jongetjes die slaafs volgen wat de meester zegt en doet en geen kritiek hebben, en dat zetten ze voort in het bedrijfsleven of bij de overheid, en verrek, ook daar schoppen ze het het verst bij bazen die vooral ja-knikkers om zich heen willen hebben. Ik heb veel te veel voorbeelden van universitair geschoolden die helemaal in het narratief meegaan. En ook artsen kunnen er wat van: vandaag nog een arts gesproken die in zijn eigen cirkelredenering bleef hangen:

    Waarom zou ik mijn kinderen vaccineren als ze het nog altijd kunnen krijgen en doorgeven?
    Antwoord: dat klopt, maar omdat ze nog altijd u of uw ouders kunnen besmetten moet u ze laten vaccineren…

    Den Haag heeft dat perfect door: je kunt de meest domme uitspraken doen, de schapen volgen gewoon. Je verbied de werkende mondkapjes en zet op het dragen ervan zelfs een boete, en de mondkapjes die niet werken mag je dragen. Een half jaar later werden de niet-werkende verplicht en je kon een bekeuring verwachten... zelfde met de lockdowns, de avondklok en nu de QR-code. Geen enkele wetenschappelijke onderbouwing, maar de schapen blijven volgen.

    https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/het-niet-medische-mondkapje-is-dus-een-niet-beschermend-beschermend-mondkapje~b5ff11b4/#:~:text=Zonder%20mondkapje%20reizen%20met%20het%20ov%20is%20vanaf%201%20juni%20verboden.&text=Wie%20vanaf%20die%20datum%20in,van%20bescherming%20geven'%20zijn%20toegestaan.
     
  9. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    #909 milko1969, Sep 29, 2021
    Last edited: Sep 29, 2021
    Ik weet niet over welke complottheorieën je het allemaal hebt maar van mij komt er geen eentje, kwestie van goed lezen denk ik.
    Dat een gevaccineerd iemand Besmet kan raken klopt, maar dat je er als nog aan overlijdt of mee in het ziekenhuis komt is een kans van minder dan 5 procent. Vindt het heel bijzonder dat we over elkaars hobby vol lof en begrip kunnen praten maar hier in deze draad wordt er respectloos op de man gespeeld als je een andere mening hebt. Laat staan dat er überhaupt rekening wordt gehouden met wat iemand in deze context heeft mee gemaakt. Nee als ik mijn punt maar kan maken en lekker tegen alles en iedereen die het niet met mij eens is aan kan schoppen, wat ik al eerder zei; het intelligentie niveau en empathisch vermogen is ver te zoeken in deze draad. Ook ik haak af voor ik dingen ga zeggen waar ik spijt van krijg. Het zou toch zo moeten zijn dat voor en tegenstanders naast elkaar moeten kunnen bestaan, zonder zo nodig de ander te moeten bekeren tot zijn of haar parochie? Goed of fout bestaat in mijn optiek niet, gewoon zelf kiezen uit de geboden mogelijkheden en de consequenties daarvan aanvaarden. Uiteindelijk moet niemand iets, maar beslist hij of zei zelf.
     
    Harry-SZ and bertdeboer340 like this.
  10. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Tja,..739 besmettingen op 100.000 inwoners is toch nog steeds behoorlijk lijkt mij, maar ben geen analyticus, gewoon maar een niet zelfdenkende opgeleide volger zullen we maar zeggen.
     
  11. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Je schrijft zelf: 'als ze gevaccineerd was geweest had ze geen Corona opgelopen, dat is ook een feit'

    Nu begin je je eigen tekst al te debunken met 'Dat een gevaccineerd iemand Besmet kan raken klopt'. Besmet met wat? Corona toch? Wat is nu een 'feit'?

    Eerst iets als 'feit' neerleggen en al in de volgend post datzelfde feit ontkennen? Alles wat je daarna schrijft is op de man gespeeld, houd je svp bij de feiten die ook kloppen. Ik geef je keurig de links erbij, het is niet de bedoeling je te bekeren, maar wel het feitenvrij noemen van 'feiten' bloot te leggen, ook dat hoort bij een discussie.
     
  12. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #912 roger_l, Sep 29, 2021
    Last edited: Sep 29, 2021
    Ajax de 1e likes this.
  13. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Klopt helemaal, ik bedoelde inderdaad als feit dat je na vaccinatie minder dan 5 procent kans hebt om bij een besmetting erg ziek te worden of daad werkelijk te overlijden. Als mijn schoonmoeder de vaccinatie had gehad dan was de kans heel erg groot geweest dat ze nu nog zou leven, en nee geen D cup of maatje 36 en Milf.
    Helaas was dit voor haar te laat en dat vind ik echt heel erg. De wijze waarop hier mee wordt om gesprongen door sommigen en zelfs de term milf er bij te gebruiken zegt alles over het intellect van de desbetreffende persoon die deze uitspraak doet.
    Dan kun je toch niet meer ver wachten dat iemand serieus omgaat met alle overige uit spraken van die persoon, dat is pas een feit en in dit geval ook op de man gespeeld. Discussiëren prima, maar wel met respect voor elkaar en diens familie.
     
    bertdeboer340 likes this.
  14. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    bertdeboer340 likes this.
  15. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    46, gewoon 1 klik op het profiel en je weet het. Maar even verder kijken voor je iets zegt is teveel moeite. Maar ja, is 46 de waarheid???
     
    milko1969 likes this.
  16. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Harry-SZ likes this.
  17. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    a) dat schrijf je niet, en wat je bedoeld kan ik daar dus ook niet uithalen. Ik reageer op wat je schrijft
    b) alles wat je daarna schrijft heb ik nooit geschreven, gebruik het dan ook niet als verweer tegen mijn argumenten
     
  18. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik vraag om je bron, niet of ik iets verzonnen of onderzocht heb. Ik verzin het niet, ik geef je de bron.
     
  19. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #919 rob.kruiswijk, Sep 29, 2021
    Last edited: Sep 29, 2021
  20. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    A)Dan is dat nu toch duidelijk, je kunt steeds op iedere slak zout leggen, maar ik denk dat mijn bedoeling duidelijk is!
    B) klopt maar dat is mijn reactie zoals in de eerdere post weergegeven op een aantal lieden die nergens naar kijken maar klakkeloos iets roepen tegen iedereen met een andere zienswijze, niet persoonlijk naar jou.
     
  21. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zonder namen te noemen ben ik het wel eens dat er een duidelijke scheiding (net als in de huidige maatschappij?) plaats vind hier.
    Openbaar debatteren hier moet kunnen maar dat kan zonder het op de persoon te (gaan) spelen.

    Dat we allemaal eigen "ervaringen" hebben betreffende het virus is duidelijk, in sommige gevallen triest helaas (ik hoor daar ook bij).
    Dat neemt niet weg dat over de gehele linie genomen de volksgezondheid minder in gevaar is geweest dan aanvankelijk aangenomen of verkondigd.
    Gelukkig maar want anders was het wel fout afgelopen...

    Maar nu we over de eerste "schrik" heen zijn is een discussie over "hoe verder" nuttig. Alleen lijkt het dat die discussie niet gevoerd (mag) worden in de main stream media. Staatsecretaris wordt naar huis gestuurd omdat deze een persoonlijke mening heeft die niet aansluit. Dat vind ik een verkeerd signaal. Je kunt een beleid volgen zonder het daar (persoonlijk) mee eens te zijn, toch?

    Ben je tegen de corona pas/app (en zoals CDriel aanhaalde kan daar in de toekomst meer achter gaan zitten) dan is dat een mening die ertoe doet in mijn ogen. Dat mag dan ook uitgesproken worden met argumenten erbij. Echter daar zijn ze schijnbaar in Den Haag niet van gediend.
    Dat een ander de pas/app noodzakelijk vind moet dan uitgelegd worden. En dat is denk ik precies waar het knijpt tussen partijen. De argumenten waarom het "noodzakelijk" is zijn moeilijk te vinden of te onderbouwen. We doen het maar omdat het opgedragen wordt, lijkt het.

    Ik stel hierom de vraag: wat draagt een pas/app toe aan de volksgezondheid als voor beide partijen hier vaststaat dat het vaccin besmetting niet tegengaat? Diegene die het vaccin heeft is (tijdelijk) beschermt, dat is wat we weten op dit moment.
    Het is helemaal niet belangrijk voor een cafe houder om te weten of jij wel/niet gevaccineerd bent. Het is jou eigen zaak of je wel of geen risico wil lopen en daar moet geen bewijs voor worden gevraagd.

    Dat een vaccin wel/niet is toegedient is wel belangrijk bij het ziekenhuis als je daar terecht komt maar veranderd niet de behandeling die je moet ondergaan.
    Ik meen dat de discussie meer daarover moet gaan, hoe lossen we het in de zorg op? Daar gaat de discussie helaas niet over, iets wat Den Haag goed door heeft en er ook in alle talen over zwijgt aangezien het hun beleid is geweest waardoor die problemen/tekort is ontstaan.
     
  23. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat er niemand op dit virus zat te wachten, laat staan op alle consquenties voor de slachtoffers en overige gedupeerden. Feit is echter wel dat we er zomaar niet vanaf zijn en we moeten maar weer afwachten wat we in de zoveelste volgende variant vorm over ons heen krijgen. Angst is een slechte raadgever maar ontstaat wel bij de groepen die niet in staat zijn om informatie te kunnen analyseren of niet op juiste wijze ( wat dat ook mag zijn) worden voorgelicht. Keuzes worden op die basis gemaakt, door iedereen, waarbij we inmiddels gelukkig nu ook veel meer weten met zijn allen dan een jaar geleden,
    Als ze daar in Den Haag nog niet instaat zijn om een kabinet overeind te houden of een nieuw kabinet te vormen, houd ik mijn hart wederom vast hoe men dan de volgende fase van deze pandemie bestrijding te lijf wil gaan.
     
    328gts1987 likes this.
  24. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Lijkt het?
    18 maanden lang is gezegd dat je alleen een PCR-test moet doen als je verschijnselen hebt zoals hoesten en niezen, en vervolgens een arts moet bepalen of je daadwerkelijk ziek bent.
    18 maanden lang ging het filmpje rond van Rutte die zei: 'zonder symptomen heeft testen geen zin'
    18 maanden lang is gezegd dat alleen een positieve PCR-test helemaal niets zegt, een arts kan pas bepalen of je ziek bent

    Wat is nu de realiteit?

    Mensen zonder symptomen moeten naar een teststraat om een test uit te voeren waarvan de hele medische én politieke wereld heeft gezegd dat het zinloos is, en dán pas mogen ze een restaurant in.
    Doen ze dat niet, dan wordt hen de toegang geweigerd, worden ze wel doorgelaten dan krijgt de eigenaar een fikse bekeuring of wordt zijn zaak gesloten. Zonder symptomen.

    Kun je aantonen met een serologische test dat je op het moment van de test anti-stoffen hebt, telt het niet als je de ziekte langer dan 6 maanden geleden gehad hebt. Je hebt toch antistoffen?

    Ondertussen zit het restaurant vol met gevaccineerden die niet getest zijn maar wel besmettelijk kunnen zijn, en worden mensen die wél symptomen maar gevaccineerd zijn doorgelaten inclusief groen vinkje omdat de software het niet aankan.

    Iedere logica ontbreekt, en nog altijd lijken hele volksstammen dat te willen rechtvaardigen. Het OMT zit vol met hooggeleerden, en geen hond die hierop wijst.

    Hetzelfde geldt voor de mondkapjes. Moesten eerst de werkende mondkapjes naar de zorg, nog geen 4 maanden later werden de niet-werkende verplicht voor het OV. Had je echter een werkende op, dan kon je een bekeuring verwachten, want die moesten naar de zorg. In december moest iedereen verplicht aan de niet-werkende mondkapjes en kon je een bekeuring verwachten.

    Het geheugen van velen lijkt op dat van een ééndagsvliegje.

    Voor de mazelen (IFR 30%) en de pokken (IFR 30%) geldt géén vaccinatieplicht, terwijl dat vaccins zijn die immuniteit opleveren, voor het Covid-vaccin (IFR 0,2%) stuurt men nu aan op een vaccinatieplicht, terwijl het vaccin géén immuniteit oplevert. Je kunt 100% vaccineren, het virus woekert gewoon door i.t.t. de mazelen of de pokken.
     
    328gts1987 and rob.kruiswijk like this.
  25. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik kwam deze nog tegen:
    https://www.indexmundi.com/g/g.aspx?v=26&c=nl&l=nl
    Volgens mij kan je er een liniaal langs leggen, hoe de sterfte er de komende 10 jaar uit gaat zien.....corona laat geen piek zien!
    Ook interessant om andere landen eens uit te pluizen. Vooral India is een aanrader! ;)
     

Share This Page