Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 40 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Feit is dat er wereldwijd relatief heel veel niet gevaccineerden in de ziekenhuizen liggen.
    Ik heb het toch over Nederland? Waarom haal je nu opeens de hele wereld erbij? 94% van de kwetsbaren is gevaccineerd in Nederland

    Wat onderbouw ik niet? 0,35% van Van Dissel, 1,8 miljoen van Hugo, 400.000 medische redenen, 329.000 testen, 338 positief?

    Dit waren als het goed is ook nog mensen die zich niet echt ziek voelden.
    Inderdaad, dat zijn gezonde mensen die zich MOETEN testen, terwijl de hele wetenschap en politiek weet dat het onzin is, jij dus nu ook (he he, eindelijk)

    Zie tabel 8 uit het laatste RIVM weekbericht.

    Ook hier wordt je onnozelheid wederom bevestigd. Er staat alleen het percentage positief getesten, er staat niet HOEVEEL TOTAAL getesten. En als door alle absurde maatregelen 10x zoveel ongevaccineerden zich moeten laten testen, is het logisch (voor jou uiteraard niet) dat er dan meer ongevaccineerden positief testen. Bovendien zijn gevaccineerden doorgaans symptoomloos, en gaan ze pas als ze verschijnselen hebben naar een teststraat. De rest bevolkt de restaurants om de rest symptoomloos te besmetten.

    Tabellen kun je niet lezen, getallen niet interpreteren laat staan begrijpen, wie is er nu gelovig?
     
  2. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Uhm heeft dit nog iets toe te voegen aan ferrarichat?
    Wat heeft dit nog te maken met onze hobby?
     
    bertdeboer340 and Mikestradale like this.
  3. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Inderdaad, wat een geleuter en haantjes gedrag met gevalletjes van cognitieve dissonantie er tussendoor. Laten we gewoon weer lekker kletsen over onze Ferrari’s ( niet voor iedereen uiteraard) en alle zaken die we daar mee beleven!
     
    djfrens and bertdeboer340 like this.
  4. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Ik vind het allemaal maar triest dit. Het corona topic is tegenwoordig het drukst bezochte topic hier. Er is al een dikke week niets gepost in de hoofddraad. Het komt de sfeer niet ten goede zeg maar…. Wordt er überhaupt nog weleens gereden in de Ferrari’s of zitten we elkaar alleen maar af te zeiken?
     
    djfrens, milko1969 and bertdeboer340 like this.
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    De info voor reizen naar Spanje komt van de reis-app (wat ik beschouw als Main Stream) waarin staat dat QR-code of PCR noodzakelijk is. Ook staat er dat als je met "bepaalde" maatschappijen vliegt (KLM, Transavia, Tui horen daar niet bij. Veuling, waar ik vorige week mee vloog weer niet) heb je geen gezondheids verklaring nodig. Hoe verwarrend wil je het hebben?
    Bestemmingen is identiek, regels verschillend. En dat is beleid voeren of misleiden?


    Image Unavailable, Please Login




    Dat blijkt dus in Barcelona anders te liggen op dit moment, of ben ik een leugenaar?
     
  6. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,372
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Het Corona topic is schijnt nogal een hot topic te zijn in de samenleving, wellicht is je dat ook opgevallen, dus echt vreemd is het niet dat er veel gepost word op ferrarichat.
     
  7. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Maar kan dat niet gewoon op facebook of zo dan? Waarom moet dat hier?
     
  8. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,372
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik gebruik geen Facebook, en hier is een betere discussie gestart.
     
  9. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Bovendien wordt de één na de ander geblokt op facebook! Dat heet dan een ‘ban’…..de één krijgt dat voor 24 uur, en de ander voorgoed. Je mag namelijk niets tegen het huidige beleid zeggen van fb! Censuur voert de boventoon, alleen daarom is er al veel weerstand. Als je de ‘andere kanalen’ niet volgt, denk je al gauw dat onze overheid het goed met je voor heeft, en dat werkt aardig goed.
    Overigens gaan de maatregelen ook vervelend worden voor autoliefhebbers, maar dat merkt je pas als het te laat is. Dit alles is nog maar het begin. De ‘wappies’ beginnen aardig gelijk te krijgen…..
    En daar is dan het vergelijk met wo2 vandaan gekomen: toen had men ook niet door dat de achterliggende gedachte veel ernstiger was dan voorgespiegeld. Ik hoop maar dat het allemaal meevalt, en dat we hier over een paar jaar lachend naar terug kijken.
    Ik vrees echter dat dit het begin is van een ernstig inperken van vrijheden, en daar hoort onze benzine-hobby nou eenmaal ook bij.
    Dáár heb je dus het belang van deze discussie: zie je het allemaal niet zo duidelijk, en accepteer je maar klakkeloos onze fijne overheid, dan kan je nog wel eens van een koude kermis terug komen! Geeft niemand tegengas, dan kan de overheid klakkeloos en zonder enige weerstand het ‘besproken akkoord’ doordrukken. Dat betekend o.a. dat je houtkachel, open (gas-)haard en gasfornuis (je zal maar een dikke AGA hebben) zo bij het grofvuil gezet kunnen worden. Je Ferrari in de shredder, zie je het al voor je? Dat Boa’s even in je garage willen kijken of jij stiekem zo’n gruwelijk kankerverwekkend ding hebt verstopt?
    Er is een aantal vreemde verschijnselen waar te nemen: milieuvraagstuk, wereldwijd op afstand besturen van gedrag (want dat is dit!), energie-transitie(?)(gasprijs, benzine/diesel - absurde prijsstijgingen), en hier in Nederland een woningprobleem, waarbij in een razend snel tempo (economisch?) vluchtelingen worden binnengehaald….het gaat best in een rap tempo momenteel. Alles.
    En het leuke is: we hebben er geen moer over te vertellen. Dat denken we alleen maar. En dat is met de vaccins nu ook zo: je krijgt geen vrijwillige keuze. Kijken hoe ver we dit allemaal pikken…..(prikken :) )
     
    cdriel likes this.
  10. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik vraag me werkelijk af of dat wel zo verstandig is geweest, tussen niet geteste mensen gaan zitten....

    Grappig, want precies diezelfde zaterdag-avond zaten wij ook aan tafel met een koppel van 10 pers (in prive omgeving) en 1 persoon was gevaccineerd (die zich inmiddels heeft bedacht en dus een booster gaat laten schieten aangezien een vaccin helemaal niet zorgt dat je het niet verder verspreid, het beschermt alleen jezelf tegen erger als je daar vattelijk voor bent)

    Pardon?! Lees dat zelf nog eens een keer? Hoezo vrijheid en de rest....

    Ook daar ben ik het wel mee eens, echter lijkt het erop dat er wel degelijk behoefte is aan dit "geleuter". Ik blijf wel van mening dat het wat minder op de persoon gespeeld mag worden maar dat is altijd lastig zoals je ziet. Ik maak me daar ook wel eens schuldig aan maar soms is hetgene wat er staat echt iets wat om een reactie vraagt/roept. Ik zal me aan dit laatste maar gelijk even schuldig maken:

    Afijn, ik kom tot de conclusie dat er een verschil bestaat in de opvatting Vaccin en medicijn. Als ik bijvoorbeeld Roger volg, zou hij meer geneigd zijn "het vaccin" een medicijn te noemen. Die voor verschillende groepen nuttig kan zijn. Hij ziet het als een deel oplossing tegen het virus.
    Bij bijvoorbeeld ChrisW1 zie ik dat hij het vaccin wel als een als oplossing ziet van het virus mits het maar zo lang en zo breed als mogelijk wordt ingezet, liefst bij iedereen. Dat laatste is onmogelijk, niet alleen omdat het voor sommige onverantwoord is om te prikken maar ook zeker in het buitenland. Dat gezegd hebbende kun je concluderen dat het virus een blijvertje is alleen al omdat we in en uit reizen. Het streven daarnaar (middels dwang) is in mijn ogen dus ook nutteloos.

    In basis hebben beide heren deels gelijk in mijn ogen. Het bewijzen van elke stelling met artikelen vind ik boeiend en leer er ook een eigen mening over te vormen. Maar dat is wel mijn eigen mening met de ervaringen die ik opdoe.
    In beginsel is het voor mij zo klaar als een klontje om een vrije keuze te hebben jezelf te beschermen of niet. Dat die keuze zwaar onder druk wordt gezet vind ik niet alleen politiek verkeerd maar fout als mens. Het gaat mij wat ver dit te vergelijken met WOII maar zie wel (heel in de verte) een overeenkomst. Mensen in die periode werden ook gedwongen keuzes te maken waar ze eigenijk niet achter stonden....

    Geduld en dus bezinning is in zo'n situatie het beste medicijn ;) en hierom wacht ik nog steeds om mezelf te vaccineren. Ik wil eerst de (totale) effecten weten. Het baart mij zorgen dat bekende van mij hier bericht geven van ernstige aandoeningen (die er voorheen niet waren) bij naasten of bekende van hun. Dat motiveert niet echt moet ik zeggen. Ook de berichten direct uit de IC en van medici (die zich ook niet laten vaccineren) versterkt de drang om nog maar even te wachten. Al helemaal als je met kinderen zit, ik begrijp werkelijk niet waarom die zouden moeten vaccineren. Ik heb daar ook van niemand (net zoals Cees) antwoord op gekregen.

    Intussen reis ik (zakelijk) weer als vanouds (ca. 3 trips per maand) en zie dus veel verschillen tussen de landen en hun aanpak. Daar zitten grote verschillen in, ook lokaal. Het is dus ook een leugen dat we het "met z'n allen doen" Al helemaal niet voor elkaar. Het is angst (om zelf ziek te worden) wat de drijfveer is geworden. Het listige is nu alleen wordt je ziek van het middel of van het virus? Het is beide een gok en die gok moet jezelf nemen, zonder dwang of drang. Die QR-code is ook een klap in het gezicht voor de laatste die vrije keuze willen (behouden).
     
    rob.kruiswijk likes this.
  12. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #987 roger_l, Oct 8, 2021
    Last edited: Oct 8, 2021
    Van de 1.200 IC-bedden zijn er 128 bezet... dat is 10%, 90% is vrij voor andere zaken. Van de 39.000 ziekenhuisbedden zijn er 469 (incl IC) bezet.... en het OMT wil nog niet eens práten over afschaffing van de QR....

    Wat is het doel? 0 bedden of de QR invoeren?

    Het doel om de vaccinatiegraad op te hogen is in ieder geval mislukt, de teller staat nog altijd op 83%, en dat stond hij ook op 25 september, ondanks alle berichten over mensen die zich ijlings zouden laten vaccineren in de MSM.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  13. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Zolang wij onderling kibbelen over IC bedden, pcr+ tests en varianten, gaat het de overheid goed.
    De discussie wordt vóór hen gevoerd terwijl er grote verdeeldheid is in de samenleving.

    Op die manier voorkom je dat mensen eensgezind NEE zeggen tegen de coronapas en andere repressie.

    Verder eens met wat Ajax zegt. Ik heb het ook al eens gepost hier. Het onderwerp is zeer relevant voor de gemiddelde Ferrari liefhebber omdat wij hechten aan onze vrijheden en verworvenheden. Juist dat komt voor ons allemaal onder druk te staan.




    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
    Ajax de 1e and rob.kruiswijk like this.
  14. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik vind het wel interessant om te volgen wat er de komende weken in Bulgarije en Roemenië gaat gebeuren met de deltavariant in de herfst in landen met een erg lage vaccinatiegraad.

    In IJsland hebben ze de meeste prikjes in Europa gezet (zo'n 160 per 100 inwoners). In Nederland zijn dit er zo'n 137. In Roemenië maar 54 en in Bulgarije maar 36. Daarmee lopen ze ver achter bij andere Europese landen. Nog steeds meer dan niks dus 'helaas' geen testcase voor wat zou zijn gebeurd zonder vaccin, maar het geeft toch een beetje een indicatie van wat er zou kunnen zijn gebeurd in NL als we hier ons ook op grote schaal hadden verzet tegen de prikjes.

    De afgelopen weken gaat het in ieder geval niet goed met het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en doden. Diverse restrictieve maatregelen zijn al weer doorgevoerd en andere zijn in voorbereiding.

    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  15. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Maar waar zou dan wel JA tegen gezegd moeten worden? Wat was/is dan wel de oplossing?

    Ontkennen dat PCR testen werken, vaccins werken of zelfs dat het virus bestaat zoals als sommige anti-vaxxers doen helpt volgens mij niet om een alternatieve oplossingsrichting te kiezen want de meerderheid van de bevolking, en daarmee meestal ook de regeringen, kunnen dat niet volgen en luisteren er dan ook niet naar.

    Niets doen was in mijn optiek ook zeker geen oplossing. Daarvoor was in maart en oktober van 2020 het aantal ziekenhuisopnames te groot. Ik denk dat zonder vaccinaties er drie maanden geleden ook zo'n situatie zou zijn ontstaan. Geen enkele democratische of niet-democratische regering overleeft anno 2020/21 TV beelden van mensen die structureel sterven in de gangen van ziekenhuizen dus ga je als overheden met die mening van het volk wat doen.

    Hoe het de komende maanden verder gaat weet denk ik niemand zeker. Dat de overheid aan het begin van de herfst nog een beetje beducht is gezien wat we de afgelopen anderhalf jaar hebben gezien, vind ik (eindelijk eens) niet zo gek.

    Over 1-2 maanden weten we veel meer op basis van de ontwikkelingen in NL maar ook in andere landen die ander beleid hebben gevolgd. Ik heb er zelf geen enkele zorgen over dat het laatste setje maatregelen dan wordt losgelaten als de dreiging op een hernieuwde sterke opleving van de ziekenhuisopnames voorbij lijkt. Je wint als politicus geen stemmen door maatregelen in te voeren of te handhaven waar mensen het nut niet meer van inzien dus de QR-app zal dan ook snel op 'uit' gaan.
     
  16. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,372
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik vraag mij af of je een boete krijgt als je deze videoclip in je Antwerpse of Amsterdamse club draait.

    Of is het eerder een reden voor sluiting door de burgemeester...




    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik kreeg deze link doorgespeeld. Is dit onze toekomst welke ruim een jaar geleden is voorspiegeld (door een wappie)?! Dit blijft over na de "angst-pandemie"...

     
  18. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Discriminatie is nooit een geoorloofd middel, ongeacht welke omstandigheden dan ook.
     
    rob.kruiswijk, roger_l and cdriel like this.
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #994 328gts1987, Oct 10, 2021
    Last edited: Oct 10, 2021
    Goed betoog die je daar gevonden hebt Peter. "met kokend water je handen wassen om binnen te mogen..." Tja dat doet niemand.

    Dit is denk ik ook precies de reden dat de QR-pas er nooit gaat komen in Zuid Afrika die generaties tegen Apartheid hebben gestreden.
    Zij weten als geen ander hoe een samenleving in tweeen wordt gesplitst en wat de gevolgen daarvan (kunnen) zijn.
    Ik zet hierbij de QR-pas niet op gelijke hoogte als apartheid die in SA is geweest maar zie er wel raakvlakken mee, zo voelt het ook onderhand.

    Ik begrijp ook niet (helemaal) dat de horeca zich aansluit bij dit beleid en voel daarom ook steeds meer voor de stelling die Waku-waku heeft ingenomen. Als je erover nadenkt kan dit niet zijn wat wij in NL (of de EU) willen. We moeten ons er tegen gaan verzetten door plekken waar die eis wordt gesteld: QR/vaccinatie bewijs tonen te boycotten zowel gevaccineerden als niet gevaccineerden.
    Het QR-beleid heeft namelijk totaal nix met virus bestrijding te maken (als je accepteert dat een vaccin je niet "ontsmet" maar alleen beschermt). Jezelf beschermen is een vrije keuze en dat mag iedereen doen die dat wil.
     
  20. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik denk dat de samenleving altijd al gesplitst wordt in meerdere groepen op basis van leefomgeving, intelligentie, inkomen, eigen vermogen en kansen op de arbeidsmarkt. Een samenleving waar iedereen gelijk is bestaat volgens mij niet en is al zo oud als de weg naar Rome.Er zijn altijd groepen die vinden dat ze benadeeld worden, onzin dat heet een vrije markt economie. Vandaar dat ik het argument van verdeeldheid zaaien niet zo goed begrijp. In veel gevallen is het niet altijd een keuze waar je geboren wordt of woont, leeft of onder welke omstandigheden, in dit geval van het QR beleid voor iedereen wel, dat er gevolgen aan die keuze vastzitten is een tweede maar dat weet je van te voren.
     
    Dino2010 and djfrens like this.
  21. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Jij moet eens de definitie van discriminatie opzoeken. Je verwart (on)gelijke kansen met (on)gelijke behandeling.

    Maar als jij de QR code als keuze ziet, begrijp ik wel dat je zaken verwart.
     
    rob.kruiswijk and cdriel like this.
  22. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
  23. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik krijg bij de voorstanders van het beleid wel eens het gevoel dat ze niet in de gaten hebben dat ze er vroeg of laat ook last van gaan krijgen.
    Image Unavailable, Please Login
     
    rob.kruiswijk likes this.
  24. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,372
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #999 rob.kruiswijk, Oct 10, 2021
    Last edited: Oct 10, 2021
    OMT-lid Menno de Jong en de achterban (media) hebben al weer een eventuele volgende crisis gevonden om relevant te blijven met hun adviezen.

    https://eenvandaag.avrotros.nl/item/komen-maatregelen-terug-bij-grote-griepuitbraak-kan-nodig-zijn-om-ziekenhuizen-te-ontlasten/

    Luister goed wat ze in dit videotje te vertellen hebben...
    "door de corona maatregelen is de griep 2 seizoenen weg geweest"
    Gelukkig geen nep nieuws?

    Mooi nieuw projectje om te combineren met de QR-code angstwaanzin psychose waar veel (gevaccineerde) mensen nu aan lijden.

    Under Construction dus, stay tuned!
     
  25. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    #1000 milko1969, Oct 10, 2021
    Last edited: Oct 10, 2021
    Niet zo moeilijk toch, je kiest wel of niet voor de vaccinatie en je kiest wel of niet voor de QR code of een ander papieren bewijsmiddel, incl. de gevolgen. Heeft niets met discriminatie te maken, iedereen krijgt hier in de basis dezelfde behandeling, of dit de juiste behandeling laat ik aan iedereen zelf en doet niet terzake volgens mij. Wie begrijpt wat nu niet?
     

Share This Page