Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 46 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    De overheid en de fabrikant(en) dragen expliciet geen enkele verantwoording voor gevolgschade door het experimentele vaccin, maar noemen iedereen die het vaccin (nog) niet neemt onverantwoordelijk...

    Ondertussen blijkt dat het Lareb meer dan 100.000 meldingen van bijwerkingen onder het tapijt geschoven heeft... een statisticus met 30 jaar ervaring mist wat id's...

     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik kijk daar eerlijk gezegd niet van op. Ik heb ook veel mensen gesproken in mijn omgeving die "klachten" kregen na de prik. Ik moedigde die aan,hier melding van te maken. Dit om ook een goed overzicht te krijgen van de (mogelijke) bijwerkingen. Hoe meer inzicht des te beter, toch?

    Wat mij nog meer zorgen baart; de klachten die ik hoor van dames die hun maandelijkse periode zien veranderen, in erge mate soms. Dat is geen praatje wat ik zelf vaak voer met dames maar via mijn ega hoor ik hier wel van. Tot voor kort (sept 2021) werden zwangeren vrouwen of die dat wilde worden, in Duitsland afgeraden te vaccineren. Dat was/is niet voor niets, toch?

    Het zou toch wat zijn als "dit middel" voor de jonge generatie een gevaar voor vruchtbaarheid kan zijn... Nu is de vruchtbaarheid (of ontbreken daarvan) al een groot probleem voor veel koppels. Dat dit er nog eens bovenop komt (of kan komen) is natuurlijk desastreus. Niet alleen voor deze koppels maar voor de mensheid in het algemeen.

    Ik vraag me af (en ik ga even uit van worse case scenario) of een ondertekend documentje jou (of de hele industrie) je vrijwaard hiervan als dit de waarheid blijkt te zijn. Uiteraard wordt dan geroepen "we wisten het niet". Maar daar zijn nu juist die protocollen voor met uitvoerige en lange test periodes. En juist dat vangnet is door "bevoegde" weggenomen, zonder enige verantwoording?!

    Nu ik er zo over nadenk lijkt het erop dat het even "afwachten" waarvoor ik koos, toch niet zo'n slechte geweest te zijn. Ik wil hier eerst meer van weten voordat die prik erin gaat.
     
  3. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Was je van plan zwanger te worden :D

    Er gaat iets inherent fout... de afspraak tussen EMA en de fabrikanten is dat er een TIJDELIJKE goedkeuring is afgegeven. De testperiode (de huidige) wordt benut om bijwerkingen te monitoren. De fabrikanten doen dat ook en melden dat aan het EMA (vandaar het lek bij Lareb), maar de verplichte tussenrapportage (1 juni) is door geen enkele fabrikant afgegeven. Daarop zou een vervolg van de testperiode moeten volgen met aangepaste regels en wederom een tijdelijke goedkeuring. De daadwerkelijke en definitieve goedkeuring is er dan eind 2022.

    Om dat te bereiken hadden overheden de privacywetgeving moeten aanpassen en ieder ziekenhuis had van iedere patiënt de vaccinatiestatus moeten noteren, en die gegevens zouden dan weer naar het RIVM moeten. Bij iedere verdenking van vaccinatieschade hadden artsen verder onderzoek moeten doen, dat gebeurd nu niet omdat de vaccinatiestatus onbekend is. Bovendien had ieder 'verdacht' overlijden moeten leiden tot autopsie, ook dat gebeurd niet, sterker nog, dit wordt zelfs tegengewerkt. Er vind met al deze barrieres geen enkel deugdelijk onderzoek plaats, iets wat een eerste noodzaak is bij een experiment als het tenminste de bedoeling is dat voort te zetten. Het RIVM meld aan de ene kant dat ze met de AVG te maken hebben, en aan de andere kant presenteren ze tabellen met onderscheid in vaccinatie-status, DAT KAN NIET. Hugo doet een belrondje en meldt dat de meesten gevaccineerd zijn, en de media neemt dat weer over. Ziekenhuizen zijn inmiddels op hun eigen websites de kolder van Hugo aan het corrigeren. In Nederland is er geen zinnig/betrouwbaar woord over te zeggen. In Israël, Duitsland en de UK ligt dat anders, daar is de vaccinatie-status wel helder, en daar zie je dat het overgrote deel gevaccineerd is. Maar of dat onder het kopje vaccinatie-schade valt of 'gewoon' Corona is ook daar niet duidelijk. De Europese oversterfte is op dit moment alarmerend, vooral onder de groep 40-60-jarigen.. niemand doet onderzoek; het CBS heeft zelfs besloten nog maar 1x per kwartaal de oversterfte te rapporteren ipv maandelijks, na. 3 maanden oversterfte gemeld te hebben zonder Corona-doden. Politiek, de medische wereld en de media zouden een modderfiguur slaan als blijkt dat de frikandel de oorzaak is, dus kijken ze maar de andere kant op...
     
    bigodino, Ajax de 1e and cdriel like this.
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1130 328gts1987, Oct 23, 2021
    Last edited: Oct 23, 2021
    Update:
    Het is nog steeds onveranderd voor in-reizen naar SA voor ons. Echter voor de terug-reis naar NL is er wel een wijziging: Je hebt geen PCR test meer nodig als je gevaccineerd bent, alleen je QR-code is voldoende om weer naar Schiphol te vliegen vanuit SA.

    bron:
    https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/zuid-afrika/reizen/reisadvies#anker-coronavirus

    Wilma reageerde van de week op een reiziger die van plan was te gaan reizen (was positief getest) op de groene QR-code naar NL!!!!
    Facebook SA ontplofte zowat dat dit kon, en terecht! Maar staat haaks op de bewering hieronder:

    Je vraagt je met bovenstaande af of de QR-restrictie wel zo "veilig" is als beweerd. Je kunt immers naast iemand komen te zitten die besmettelijk is maar in bezit van een groen vinkje en dus kan reizen...
    Dit gebeurd natuurlijk ook (in nog hogere mate) als je naar een restaurant, theater of bios gaat.
     
  5. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Er zit nog een heel (vals) addertje onder het gras... (levens)verzekeringsmaatschappijen keren NIET uit als je komt te overlijden door het vaccin, het is namelijk experimenteel. Heb je een hypotheek op basis van een levensverzekering, jammer dan... Alle partijen (artsen en nabestaanden) hebben er belang bij om dus vooral niet het vaccin de schuld te geven.
     
  6. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Exact wat ik eerder schreef: de QR-code is een farce, gevaccineerden zijn niet verplicht te testen, en doen ze het wel dan blijven ze hun groene vinkje houden. Er is geen vliegmaatschappij die tot restitutie overgaat mocht je positief testen, dus stap je met je snotneus in om de rest te gaan besmetten... geteste ongevaccineerden komen niet door deze maas heen...
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    WtF..
     
  8. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Hier de laatste UK-cijfers

     
  9. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  10. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  11. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Hij heeft het in een laffe LinkedIn-post proberen te nuanceren door een huilverhaal over de toestand in de zorg, exact waarvoor hij aangenomen is en waarvan hij vorig jaar nog zei 'dat ze zich gaan vervelen' als er een opschaling komt... de man is ongeschikt voor de media, een blamage voor zijn beroepsgroep en een ramp voor de job waarvoor hij is aangenomen. Als iedere beroepsgroep het land kan lamleggen bij falen zaten we continu in een lockdown. Waarom zijn de noodhospitalen in Rdam en Maastricht vorig jaar niet gebruikt? Omdat ieder ziekenhuis sub-optimaliseert en probeert zo maximaal mogelijk geld te verdienen aan de crisis.
     
  12. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Corrigeer me als ik het fout heb maar ik heb dit artikel net gelezen. Er staat dat van de opnames 34,6% niet gevaccineerd is, 61,2% volledig en 4,2% onvolledig. Ofwel 65,4% is (deels) gevaccineerd. Elders op deze site staat dat 92% van de mensen in de UK is gevaccineerd, dus 8% van de mensen zorgt voor 34,6% van de opnames en 92% van de mensen voor 65,4% van de opnames. (Deels) gevaccineerd zijn zorgt dus voor bijna 84% bescherming, best hoog denk ik. 95% is volgens mij 2 weken na de tweede vaccainatie, daarna neemt de bescherming langzaam af. Daarnaast geldt die 95% niet voor ieder vaccin dus je zult die 95% gemiddeld dan ook niet meten, geen raadsel dus. Hoe het met de leeftijdsverdeling van de vaccinatiestatus in de UK zit weet ik niet maar als meer jonge mensen ongevaccineerd zijn dan wordt het percentage van 84% hoger omdat jongere mensen al een lagere kans op opname hebben.
     
    roger_l likes this.
  13. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ja, dat kan ik zo volgen. Punt is dat als 100% gevaccineerd is, ook 100% gevaccineerd in het ziekenhuis komt. Dat er in NL iemand rondloopt die nog rondbazuint dat de ziekenhuizen vol liggen met ongevaccineerden terwijl 85% gevaccineerd zou zijn is onzin, de ziekenhuizen corrigeren dat verhaal nu zelf ook. Van Israël weten we dat na 6 maanden van de bescherming weinig meer over is. Kijk je dan naar de Nederlandse situatie, dan zijn de 70plussers, de kwetsbaren en het zorgpersoneel dat in januari/februari/maart is geprikt haar bescherming allang grotendeels kwijt. Wat ik zo links en rechts lees is de doelgroep waar 'we' het allemaal voor deden niet meer beschermd en de oudsten liggen ook alweer in het ziekenhuis. De frame dat het vaccin beschermd is maar ten dele ware (en afgemeten aan het aantal doden onder die groep in de 4de golf nog maar de vraag) en het frame dat hoofdzakelijk de ongevaccineerden de ziekenhuisbedden bezetten is onzin. Er zijn in NL 210 doden gevallen zonder onderliggend lijden in de hele 18 maanden, de rest had 1 of meerdere co-morbiditeiten. De aandacht zou zich dus moeten verplaatsen naar de levensstijl, de gemiddelde BMI van de ziekenhuisbezetters was 28.5, dat heet zwaarlijvig. Om 'de schuld' te proberen te leggen bij de ongevaccineerden zoals Gommers, Kuipers en De Jonge doen is zeer bedenkelijk, het is misinformatie en polarisering van bevolkingsgroepen. Het grootste probleem is het geringe aantal IC's, en laten die drie heren nou juist daar voor verantwoordelijk zijn.
     
    MvT, rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  14. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik stel de volgende maatregel in nieuwsberichten voor: de woorden “deskundigen” en “experts” mogen alleen gebruikt worden met vermelding van persoons achternamen zodat de bron bekent wordt.

    In de media worden deze woorden wel erg makkelijk gebruikt...









    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  15. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Voor de streng-gelovigen alhier: dit is het antwoord van het artsencollectief. LEEST U EENS GOED: HET ARTSEN COLLECTIEF:
    https://artsencollectief.nl/een-ziekenhuis-vol-ongevaccineerden?fbclid=IwAR2qM_VqweRzsJ5E9vB40cN39HqhEWoGU-GLMs_Jj_dRpv-pFLl3ofrKrm0
    (Dit is GEEN onderdeel van viruswaanzin!)

    Het standpunt moge duidelijk zijn, en beschrijft precies wat ik al 2 jaar roep. Overigens schoot de afbeelding van de heer De Jonge op de voorpagina van de Arts&Auto vele collegae in het verkeerde keelgat. De redactie moest een deel van de leden tot de orde roepen, en deed een zogenaamd beroep op ‘de professionaliteit’. Uiteraard om de Jonge nog enigszins terwille te zijn. Wat een giller. Wat zijn we in een soap terecht gekomen.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  16. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
  17. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1143 rob.kruiswijk, Oct 26, 2021
    Last edited: Oct 26, 2021
    Het is ongelofelijk hoeveel uitspraken en corona maatregelen ideeën de Jonge de afgelopen dagen heeft geventileerd terwijl het OMT nog met de analyse moet beginnen voor het advies aan het kabinet.

    Bijna 800 van de totaal +/- 38000 ziekenhuis bedden zijn bezet door corona patiënten, het percentage patiënten met onderliggende ziekte is geheel onbekend. Is dat 20%, 50% of 80%, een onvolledig beeld wordt weer gecreëerd, om de ideeën bus te openen.

    Misschien kunnen we ook even kijken welke grote groepen zieken er in die resterende (37000) bedden liggen en er 1 of 2 uit groepen uitpikken voor aanvullende maatregelen om de druk is de ziekenhuizen te ontlasten.

    België heeft 2 keer zoveel ic bedden per inwoner, en in Duitsland is dat nog vele malen hoger.

    Het is de pandemic van te weinig (IC) ziekenhuis bedden geworden met een angst waanzin psychose waar we nu in beland zijn.




    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    roger_l and Ajax de 1e like this.
  18. Maximus1977

    Maximus1977 Formula Junior

    Feb 13, 2016
    324
    Grote probleem met Corona vs de Westerse geneeskunde is dat deze zich 100% richt op het genezen/bestrijden van de kwaal; niet het voorkomen er van.
    Levensstijl is de belangrijkste factor; daarnaast simpel genetica/aanleg/pech!
     
  19. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Niet helemaal denk ik.

    (Hoge) leeftijd is een nog belangrijkere risicofactor voor Covid dan bijvoorbeeld overgewicht (als voorbeeld van levensstijleffect). Juist mede door de moderne (westerse) geneeskunde zijn er op met name het noordelijk halfrond veel oudere mensen te vinden.
     
  20. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Als het om de volksgezondheid zou gaan, zouden er hele andere beslissingen zijn genomen. We hebben 1,5 jaar gezien hoe de krapte in de zorg in stand werd gehouden. (Potentieel) werkende medicijnen werden verboden, natuurlijke immuniteit werd genegeerd (De definitie van groepsimmuniteit is zelfs gewijzigd) en risicovolle injecties toegediend aan de hele populatie. Ook aan hen die niets te vrezen hebben van C19.
    Verder zijn er (grond)rechten, internationale verdragen voor de rechten van de mens en de Neurenberg code geschonden, door de kamer aangenomen moties werden door een demissionair kabinet niet uitgevoerd en controversiële onderwerpen (grondwetswijzigingen) werden gewoon behandeld door datzelfde demissionaire kabinet.

    Er is alleen veel geld geïnvesteerd in vaccins, controle (QR) en handhaving.

    De kritiek op Hugo de Jonge dat hij een incompetente onderwijzer is, ben ik het inmiddels niet meer mee eens. Ik denk dat hij uitermate geschikt is voor zijn functie. Hij heeft alleen een heel andere baan dan men denkt. Hetzelfde geldt voor Rutte.

    Dit gaat dus al lang niet meer om de volksgezondheid, maar om controle. Controle over ons. Hiervoor is gehoorzaamheid en onderwerping nodig, en daarvoor zijn de prikken noodzakelijk. Die is men bereid te nemen vanwege de argumenten die worden aangedragen: de pandemie, angst voor ziekte, overbelaste zorg, etc. En nu inmiddels ook: privileges in de vorm van eerder vervreemde grondrechten. Dit alles zou niet mogelijk zijn geweest zonder een enorme propaganda- en censuur campagne. Die hebben we kunnen zien. Ik vraag me wel eens af hoe mensen die van mening zijn dat er geen sprake is van propaganda, denken hoe propaganda er dan wel uit ziet. Dagelijks de pratende hoofden op TV. Heel soms wordt een zwak tegengeluid uitgenodigd om zijn standpunt te verkondigen, maar die vindt zichzelf in tribunaalopstelling tegen stel linkse deugers van de NPO-kerk en TV-virologen. Voorafgaand aan iedere persconferentie worden de geesten rijp gemaakt voor nieuwe gehoorzaamheidslessen, en de laatste maanden hitsen ze het vuurtje op om de gevaccineerden tegen de ongevaccineerden op te zetten. Vervolgens kan de Jonge strenger optreden en vindt hij voldoende steun bij de grote groep. Divide and conquer.

    Onderwerping is voorwaardelijk voor de controle middels het QR-systeem.
    Als eenmaal iedereen is gezwicht en de QR-pas accepteert als onderdeel van het leven, zal de klimaathysterie verder opstomen en onderdeel worden van de QR-pas. Ik heb de klimaathysterie voorheen altijd als een nieuw belastingstelsel gezien, maar het is meer dan dat. Het gaat hier ook om controle over leefgedrag dat door belasting beïnvloedbaar wordt.
    De discriminatie en segregatie die nu obv vaccinatiestatus plaatsvindt, is erg vervelend maar niet eens het einddoel denk ik. Dat is een tijdelijk symptoom als je er van uit gaat dat uiteindelijk iedereen aan de QR gaat.

    Als wij hier niet gezamenlijk (ongeacht vaccinatiestatus) een streep trekken, belanden we in een communistische staatsvorm van actieve menshouderij waarin alle gedrag beïnvloed kan worden en desgewenst iemands leven uitgeschakeld kan worden wanneer hij/zij niet gehoorzaamt. Echt iets voor de gemiddelde Ferrari-rijder ;-)

    Zo lang de discussie alleen over volksgezondheid blijft gaan, zitten we op een ander bord te schaken dan onze leiders.
    Ik zou liever hebben dat de discussie gaat over macht van de overheid, grondrechten en beïnvloeding van onze leiders door niet controleerbare en verkiesbare gremia zoals de EU (EC) en het WEF.

    En ja, dit is nog een complottheorie. Ik hoop oprecht voor iedereen dat het er ook een blijft.

    Uiteindelijk willen we allemaal graag vrijheid en lekker de Ferrari pakken wanneer jij dat wilt.
     
  21. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    De gemiddelde BMI van de gemiddelde corona-patiënt in het ziekenhuis ligt nu op 30,5... 27% heeft een BMI tussen de 30 en 35, 19% tussen de 35 en 40 en 4,8% > 35.

    Iemand met een BMI > 25 heeft overgewicht, BMI > 30 is obese

    De gemiddelde overleden man is 78 jaar, de gemiddelde overleden vrouw is 82 jaar.

    Zijn maatregelen voor obese mannen en vrouwen > 75 jaar en met een BMI > 30 niet veel effectiever dan maatregelen voor kerngezonde mannen/vrouwen die eerst nog 30 jaar ouder moeten worden en een jaar lang dagelijks de mac moeten bezoeken om 'op gewicht' te komen?
     
    MvT, cdriel and rob.kruiswijk like this.
  22. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    De directie van het ziekenhuis waar mijn vrouw werkt, heeft een statement uitgebracht dat iedereen in het ziekenhuis welkom is, gevaccineerd of niet. Ze zeggen verder dat het een vrije keuze is (dus ook voor het personeel). Ze raden het wel aan vanwege de vermeende effectiviteit (daar kun je over discussiëren), maar goed dat zo'n directie het goede voorbeeld geeft en niet meegaat in het stoken tussen burgers.

    Uiteindelijk zitten we allemaal in hetzelfde schuitje (zie mijn eerdere post met de cartoon van het zinkende bootje). De overheid pakt onze vrijheden af, niet het virus. En als we het nu toelaten, zullen ze steeds verder gaan. Dan kunnen we onze hobby ook wel opdoeken (klimaathysterie).
     
    rob.kruiswijk, roger_l and cdriel like this.
  23. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Ik verwacht dat ze de "klimaatcrisis" eerst als "gezondheidscrisis" zullen bestempelen.

    Vervolgens hebben ze daar weer een oplossing voor.

    Hegeliaanse dialectiek.

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
  24. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Dat is al begonnen; het eerste krantenartikel is er al waar gesteld wordt dat baby's een grotere kans op hartafwijkingen hebben door de klimaatcrisis. Hoe de mensheid ooit heeft kunnen overleven toen ze in Groenland wijn aan het verbouwen waren is mij een raadsel. Gelukkig hebben we straks allemaal een QR-code, als je je prikjes hebt gehad maar daarnaast het lef hebt toch een CO2-uitstotende Ferrari te bezitten kan de overheid gelukkig ingrijpen om ook daar gehoorzaam te zijn en hem naar de schroothandel te brengen, je brengt tenslotte de gezondheid van anderen in gevaar toch?
     
    MvT likes this.

Share This Page