Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 80 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,287
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Het gaat fantastisch inderdaad, maar hierboven zo te lezen niet, want weer dezelfde antwoorden en betoog, alleen maar negativiteit, die auto heb ik pas nog gekocht inderdaad, jezelf kietelen, een ander doet het niet, groetjes van Jul!
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    2022 het jaar van de waarheid...
     
  3. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,287
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Jul hier, om dit soort zaken te kunnen onderzoeken, moet je verstand van zaken hebben en/of er voor gestudeerd hebben. Dat heb ik niet maar Krijg helaas niet de indruk dat dit bij “jullie” zoals jij ons noemt wel het geval is dus neem ik het maar met een korreltje zout. En er is verschil in ontkennen en je ergens op een gegeven moment bij neerleggen en gewoon doorgaan met leven. Is misschien te moeilijk om te bevatten maar ik kan het echt aanbevelen, veel leuker dan hele dagen azijnpissen en overal tegen aanschoppen.
     
  4. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,382
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Er zijn ook mensen die niets meer willen leren of onderzoeken, en alleen de MSM volgen. Langer termijn geheugen ontbreekt meestal ook bij dit soort personen, dus kansloos om hiermee in discussie te gaan. Ze kunnen er niets aan doen, op een gegeven moment moet je je daar bij neerleggen heel triest maar het is niet anders.






    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,382
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  6. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,382
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  7. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    De Mac doet maar, kwam er toch al nooit, bovendien is dat bericht al wat ouder. Ik vermoed dat de McDonalds voornamelijk op het lager geschoolde deel van de bevolking draait. Het gevaar is dat door mensen goed voor te lichten over goede voeding, dit een forse bedreiging is voor dergelijke bagger-fabrieken. Een bigmac zou na ontdooien nog ongeveer 6 maanden buiten de koeling houdbaar zijn….(grapje onder medici) :D

    De Ikea boycot ik voortaan ook, aangezien ze hun ongevaccineerde personeel minder loon gaan betalen. Dat is dus de wereld waar ik tegen vecht, en dat is mijn goed recht. Ik kom daar niet meer! Mijn schoolgaande/studerende kinderen kwamen er maar wat graag……er zijn genoeg alternatieven, zoals de lokale winkels.

    Milko hoeft niet uit te leggen dat hij niet heeft gestudeerd voor deze materie, dat was al duidelijk.
    Ik heb wel voor deze materie gestudeerd, en eigenlijk zeg ik niet veel anders dan waar Gommers nu eindelijk voor durft uit te komen.
    Dat deed hij eerst niet, want hij was even in loondienst van de overheid….hypocriet. Een zwakkeling, zonder ruggegraat!

    Mondkapjes, ook ffp2, maken het verschil niet, het is slechts een gedragsbeïnvloeding. Waarom het OMT nu ineens met ffp2 aankomt, is voor velen totaal onbegrijpelijk. (Dr. Ir. immunoloog Carla Peeters, Hart van Nederland, bevestigd dit nog eens!). Het OMT komt ook deze keer wederom niet met een bronvermelding. Die is er namelijk niet. En die stomme schapen zitten straks weer in hun eigen auto met zo’n mondlapje voor, echt om te gillen, maar tevens zeer triest om te aanschouwen. Mensonterend.

    Eenieder die nu nog vol houdt dat ongevaccineerden debet zijn aan de situatie, laat duidelijk merken dat ze niet op dit gebied geschoold zijn. De vaccins werken niet of nauwelijks, ongeacht wat de pharma roeptoetert, ze liegen, en we moeten allemaal inmiddels snappen waarom ze liegen. We laten ons kennelijk graag voorliegen, ook bij aankoop van een auto. Naderhand is het altijd moeilijk toegeven dat je een kat in de zak hebt gekocht.
    Waarom bij een aankoop van een F wel een ppi doen, maar bij deze gen-therapie niet? Je vertrouwt de verkoper toch niet op zijn blauwe ogen? Juist hier had ik wat meer achterdocht verwacht.
    Ik ben Darwinist, tevens fan van Midas Dekkers, een begaafd man, die duidelijk en met een nuchtere kijk uitlegt hoe het in elkaar zit. Negeren dus. Vooral NIET naar die man luisteren!
    Op dit moment ligt ruim 70% gevaccineerden met corona op IC, de (oorzaak van de) oversterfte wordt nog steeds niet openbaar gemaakt, noch onderzocht. In onze omgeving sterven bizar veel mensen, en het kan niet duidelijk naar de vaccins worden herleid. Het waren overigens wel mensen die minimaal 2 vaccins hebben gekregen, de meesten waren geboosterd.
    Als je nu pagina P2000 opent via Google, zie je een lange rij met ambulanceoproepen met de melding ‘monitorcode’. Je zal er van schrikken. Dit bevestigd ambulancepersoneel ook, maar ze zijn hierin voorzichtig om dit te openbaren. Ze kunnen er ook niet echt de vinger op leggen….

    Na de booster heb je geen natuurlijk immuunsysteem meer, dat is kapot gespoten. Niet meer over nadenken, sleutels pakken, en lekker genieten van je Ferrari! Uiteraard tot de volgende virusuitbraak…..alleen ligt het dan niet aan ongevaccineerden ;)
     
    roger_l and Maximus1973 like this.
  8. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,372
    Een van de betere posten van dit veel te gewichtige en overhitte forum.
    Inderdaad, sleutels pakken, genieten en weer doorrrrr!

    Ik ben geen afgestudeerde viroloog, maar het via via wel ervaring met pharma..... zo moeilijk is het ook weer niet om allerlei verbanden aan elkaar te knopen.
    En dan ben ik helemaal geen complot denker.
    Maar het feit dat de EMA voor 90% gefinancierd worden door Pharma deed bij mij het licht uit....
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  9. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,287
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Volgens mij wilde jij nog steeds niet zeggen wat je dan wel precies doet, ruggegraat of angsthaas?(staatsgeheim, want als dat bekend wordt hoor je er niet meer bij waarschijnlijk, of wordt de baas boos, kost je misschien je baan net als Gommers), als ik jou zo een beetje volg dan is die studie niet verder gekomen dan een LOI cursus of een Luzac certificaat, typisch dat mensen dan altijd uit hun slof schieten als ze het niet meer weten of kunnen winnen, Ik pretendeer ook niet het wel te weten maar verlaag mezelf niet tot steken onder of bovenwater, geniet van het leven zolang het kan en stop met azijn pissen, ook Porsche rijden kan veel leuker zijn dan dit hoor!
     
  10. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,287
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik heb met je te doen Rob, vervelend dat je geheugen je in de steek laat, inderdaad triest, juist daarom zeg ik gewoon lekker genieten van je auto's vrienden en familie, zolang het kan en je er vooral niet bij neerleggen!:p:D
     
  11. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,287
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Je bedoelde vast mijn post om te stoppen met azijnpissen en te genieten toch?
     
  12. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,382
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Milko,
    Bedankt voor je feedback. Begrijp niet hoe je tot bovenstaande conclusie over mij bent gekomen, wellicht kun je dit toelichten, dat is wel zo netjes.

    Ik doe alleen leuke dingen, echter het afgelopen anderhalf jaar beperkt door corona maatregelen waarvan de effectiviteit discutabel is. Het is onvoorstelbaar dat een grote bevolkingsgroep de (nieuwe) corona maatregelen blijft accepteren. Ondertussen hebben we ook te maken met 'de tirannie van deze meerderheid'.

    Zelf ben ik corona gerelateerde feiten/belangen/zaken gaan onderzoeken, voor mij is dat een uitdaging, hoe complexer hoe groter de uitdaging. Ik probeer er zoveel mogelijk van te leren en het in kaart te krijgen.

    Ik ben o.a. behoorlijk geschrokken van de WHO, het WEF en EU-initiatieven. Aan de andere kant verbaast het mij ook niets, business as usual. Ik ben er mee opgegroeid (top down de business sturen) vanuit het bedrijfsleven. Bij mij hoef je niet aan te komen met drogredenen, kansloos. De Jonge is een ster in drogredenen helaas... "hope is not a strategy".

    Vind jij het vreemd dat we op deze manier weinig zijn opgeschoten met de "pandemie" bestrijding welke ook als grote opportunity wordt gezien?

    Niets doen is geen optie, dan mag en bezit je straks niets meer "You will own nothing and be happy" of denk je daar anders over, komt het vanzelf wel goed?
     
  13. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Ik denk dat de tijd aangebroken is om alle maatregelen, inclusief de quarantaine af te schaffen. Voor de omikron hoeft dat niet, want vrijwel niemand wordt ernstig ziek en iedereen heeft zich kunnen laten vaccineren. Voor griepepidemieën hebben we ook geen maatregelen en gaan we niet in quarantaine.

    En de psychische problemen door de maatregelen (op sociaal gebied bij jongeren en als gevolg van financiële problemen bij ondernemers) zijn op de lange termijn veel schadelijker dan de korte termijn voordelen voor de ouderen en zieken.

    Dus stoppen met kortetermijndenken en direct een eind aan alle maatregelen. Hooguit nog een paar weken sluitingstijd van de horeca om 11 uur 's avonds.

    En zelfs voor de zorg is het beter om snel door de zure appel heen te bijten, in plaats van alles weer een paar maanden vooruit te schuiven.
     
    milko1969, roger_l, cdriel and 2 others like this.
  14. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,372
    alles bij elkaar, maar de conclusie vooral idd!
     
  15. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Ik ben het met je eens. Alle parameters wijzen in de richting dat Omikron een airborne vaccin is. Het maakt mensen wel ziek, maar beheersbaar en de bonus is de antistoffen die ze opbouwen. De samenleving zou op basis van alle info gewoon open kunnen. Voor de bestrijding van het virus is het wellicht zelfs verstandig.

    Echter, het kabinet moet deze lockdown in ieder geval deels in stand houden als leverage voor de 2G-discussie die nog moet worden gevoerd in het parlement. Dat debat (waarvoor de Jonge essentiele informatie achterhield voor de kamer) had voor kerst plaats moeten vinden. Op verzoek van de kamer is dat destijds uitgesteld.
    Een debat over 2G (dat eigenlijk niet eens nodig is met de spoedwet maar dient als decorum voor onze democratie) is zinloos als er geen valse tegenstelling of dilemma zoals de lockdown is.
    Dus totdat het 2G-debat komt, verwacht ik dat er nog een soort Lockdown Light zal blijven. In ruil voor opheffing van die lockdown wordt 2G als oplossing geboden. Hegeliaanse dialectiek.
    We zitten dus nog even in gijzeling en v. Dissel zal nog met wat fantasiegrafiekjes nieuwe doemscenario's moeten schetsen.

    Het doel voor de komende maanden is 2G implementeren en dit is het offer dat wij ervoor moeten brengen.
     
  16. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,382
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Dictator Marcon gaat het leven zuur maken van ongevaccineerden... na half februari zijn ook gevaccineerden aan de beurt die elke 4 maanden een booster prik moeten nemen om het corona toegangsbewijs in stand te houden en op weg zijn naar een 2G samenleving.
    Ook voor openbaar vervoer tussen regio’s.

    https://www.nu.nl/coronavirus/6177949/franse-senaat-stemt-in-met-coronapas-die-alleen-geldig-is-na-vaccinatie.html

    Gewoon de andere kant op kijken , dat gebeurt hier niet in NL alleen andere landen doen dat.

    Is dit wat wij hier in Nederland ook willen? Ben benieuwd of er hier Swappies zijn die wat argumenten kunnen geven om dit beleid te ondersteunen?

    Grijp je kans kom op met de argumenten het mag weer.




    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  17. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik denk dat Macron dit nog niet heeft gelezen:

    De Britse regering geeft toe dat de vaccins het natuurlijke immuunsysteem van de dubbel gevaccineerde mensen hebben beschadigd. De Britse regering heeft toegegeven dat men na een dubbele vaccinatie nooit meer volledige natuurlijke immuniteit zal kunnen verwerven tegen varianten van Covid - of mogelijk enig ander virus. Dus laten we kijken hoe de "echte" pandemie nu begint! In haar Week 42 COVID-19 Vaccine Surveillance Report, geeft de UK Health Authority op pagina 23 toe dat "N-antilichaamniveaus lager lijken te zijn bij mensen die geïnfecteerd raken na twee doses vaccin". Het gaat verder met te zeggen dat deze daling van de antilichamen in principe permanent is. Wat betekent dat? We weten dat de vaccins de infectie of overdracht van het virus niet voorkomen (het rapport laat elders zien dat gevaccineerde volwassenen nu veel vaker worden geïnfecteerd dan degenen die dat niet zijn). De Britten ontdekken nu dat het vaccin het vermogen van het lichaam om antilichamen aan te maken niet alleen tegen het spike-eiwit aantast, maar ook tegen andere delen van het virus na infectie. Vooral gevaccineerde mensen lijken geen antilichamen aan te maken tegen het nucleocapside-eiwit, de omhulling van het virus, dat een cruciaal onderdeel is van de respons bij niet-gevaccineerde mensen. Op de lange termijn zijn gevaccineerden veel vatbaarder voor mogelijke mutaties in het spike-eiwit, zelfs als ze al zijn geïnfecteerd en een of meerdere keren zijn genezen. Niet-gevaccineerde mensen daarentegen zullen permanente, zo niet permanente, immuniteit krijgen tegen alle stammen van het vermeende virus nadat ze er zelfs maar één keer van nature mee besmet zijn geraakt.

    Bron: https: //assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1027511/Vaccine-surveillance-report-week-42.pdf

    De eerste verzekeraars trekken zich terug omdat ze te maken hebben met een enorme schadegolf.

    Bron weet ik niet, dus ook niet kunnen verifiëren.
     
  18. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger


    Lang zal dit niet duren; zodra doordringt dat bij vaccinatieschade niet uitgekeerd wordt, houdt iedereen zijn mond; diegene die het ingespoten heeft (de veroorzaker), de overledene (lijkt me logisch) en de nabestaanden (de ontvangers). Actuarissen zullen vast een nieuwe formule bedenken om dit collectief te dekken.
     
  19. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Je zal maar ingegaan zijn op de vaccinaties, en plots beseffen dat je met een tijdbom rond loopt.....

    Als student stonden we in de aula te gluren naar diverse 'bijbaantjes' aan een ophangbord. Vaak zaten daar oproepen tussen om mee te doen aan een testgroep voor medicijnen, variërend van 750,= tot 4500,= GULDEN. Dat leek heel aantrekkelijk, maar toch ben ik daar nooit op ingegaan. Ik besefte maar al te goed dat je wel erg veel honger moest hebben om daar op in te gaan, maar vooral dat dit grote consequenties kon hebben voor de rest van je gezonde leven, je toekomst!
    Zomaar een anekdote uit het leven van een arme student (en petrolhead...hehehe) ;)
     
  20. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik ben het wel eens met jouw conclusie dat we grotendeels open zouden kunnen gaan in NL (van mij hoefden we ook niet zo dicht te gaan), maar niet met dat er niet veel mensen alsnog behoorlijk ziek (gaan) worden. Als mensen dat gaan denken, schrikt men denk ik straks weer als de ziekenhuiscijfers omhoog gaan.

    De ziekenhuiscijfers uit Engeland zijn wel interessant omdat Omikron daar iets eerder groot is geland en relatief vrij heeft mogen rondgaan.

    Het aantal ziekenhuisopnames per dag schoot behoorlijk omhoog toen omikron kwam, van zo'n 600 per dag naar ruim 2000 per dag:

    Image Unavailable, Please Login

    Ook het aantal patiënten nam daardoor fors toe:

    Image Unavailable, Please Login

    Zo'n 16000 patiënten in Engeland (niet eens de gehele UK dus) is een rij van zo'n 45 kilometer als je al de bedden achter elkaar zet. Vandaar dat ik denk dat je niet zou moeten 'beloven' dat vrijwel niemand er ernstig ziek van wordt (ten minste, ik neem aan dat als je naar een ziekenhuis gaat, je in het algemeen wel kwalificeert als ernstig ziek).

    Het grote pluspunt van omikron lijkt wel te zijn dat het minder tot longproblemen leidt, wat juist hetgeen was waardoor mensen met Covid op de IC's kwamen. In de UK is het aantal mensen aan de mechanische ventilatie juist helemaal niet gestegen:

    Image Unavailable, Please Login

    Er gaan ook zoals het er nu naar uitziet minder mensen aan dood. Niet dat dat volgens mij nog echt iets was waar mensen van wakker liggen. Het gaat volgens mij al vrij lang met name nog om de ziekenhuisbezetting en dan vooral nog de IC-bezetting.
     
    Harry-SZ and rob.kruiswijk like this.
  21. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,287
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
     
  22. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,287
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Dus gewoon net als daar de boel gecontroleerd open gooien, winkels Horeca etc. En blijven monitoren wat in feite nu al gebeurd, met al die besmettingen moeten er toch inmiddels ook heel veel mens extra immuniteit opbouwen? Gevaccineerd of niet?
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dit is precies wat er de laatste maanden is toegepast in Zuid Afrika en dat gaat goed. Op oudejaar avond werd zelfs de avondklok voor cafe & restaurant opgeheven waardoor er weer "ouderwets" Oud & Nieuw kon worden gevierd. Ik heb werkelijk genoten op het dak aan Sea Point met 180 genodigden.
    Week later effe getest om zeker te zijn om terug te kunnen vliegen, negatief (uiteraard want het feest was in de buitenlucht).
    En dan gaan ze hier over mondkapjes beginnen...
     
  24. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Z-Afrika heeft het geluk van de seizoensinvloeden en ze hebben een jongere populatie. Misschien ook gemiddeld lagere BMI (?). Die factoren zijn in flinke mate bepalend voor ernstig ziekteverloop.
     
  25. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    In het NL beleid wordt natuurlijke immuniteit onvoldoende meegenomen in de overwegingen. Wat ik al schreef, die Omikron-variant kan wel eens een positieve invloed hebben als de jongere generaties het oplopen nu.
     

Share This Page