Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 83 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Inentingen vallen ook niet in dezelfde categorie als van een krukje vallen bij het verwisselen van een lamp he.
    Voor medische dingen zijn andere verzekeringen.
     
  2. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Okay. En waarom zouden ze die clausule onlangs hebben toegevoegd denk jij?
     
  3. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik denk dat Harry geen Duits begrijpt (hoewel me dat sterk lijkt), of niet goed heeft gelezen. Dus:
    Image Unavailable, Please Login

    Volgens mij staat daar: de ongevallenverzekering geldt niet bij schade veroorzaakt door vaccinatieschade.
     
  4. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Mijn Duits is prima, ik denk dat jouw Nederlands niet goed is?
    Of je leest mijn opmerking niet. Ik heb dat stukje gelezen en gezien dat het er idd staat. Maar dat betwijfel ik ook nergens. Lees maar even terug wat ik heb getypt.


    Het gaat hier om een ongevallenverzekering. Ziek worden door een inenting is geen ongeval en valt buiten deze verzekering.
    Daar heb je een ziektekostenverzekering voor.

    Als jij een arbeidsconflict hebt met je werkgever, dan dekt deze ongevallenverzekering dat ook niet. Daar heb je rechtsbijstand voor nodig. Etc
     
  5. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Omdat mensen dit proberen te claimen bij een verzekering die daar helemaal niet voor is bedoeld neem ik aan?
    Ik weet overigens niet of dit recent is toegevoegd, maar het is wel aannemelijk.
     
  6. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Zo'n clausule is bedoeld voor uitsluiting van oorzaken van een ongeval. Is inderdaad recent toegevoegd.
     
  7. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    #2057 bertdeboer340, Jan 21, 2022
    Last edited: Jan 21, 2022
    Niet staat maar stond, ik heb het er ook zien staan maar het is er inmiddels afgehaald!

    Bleek er al vanaf 2018 in te staan, dus voor Corona

    Image Unavailable, Please Login
     
    Harry-SZ likes this.
  8. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Dat hebben ze snel gedaan dan! Binnen een dag!!!
     
  9. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Erg flauw dat je deze onnozele complottheorie zo de kop indrukt :D

    Grappig weer dat mensen zomaar aannemen dat het net is toegevoegd en wel een reactie op de enorme schadelijkheid van de gruwelijke vaccins moet zijn. Via bijvoorbeeld de wayback machine kun je zo vaststellen dat het al in exact dezelfde vorm op de website stond voordat de corona vaccins er überhaupt waren.

    In Duitsland is het in de basis zo dat de staat aansprakelijk is voor gevolgschade van opgelegde inentingscampagnes. Daar kun je je additioneel voor bijverzekeren maar daarvoor moet je dus niet de Unfallschutz van ADAC nemen. Voor medische gevolgkosten of ziekteverzuim heb je bijvoorbeeld de Krankenkasse en ziektekostenverzekeringen.
     
    Harry-SZ, franc 355 and bertdeboer340 like this.
  10. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #2060 rob.kruiswijk, Jan 21, 2022
    Last edited: Jan 21, 2022
    Hebben ze in Duitsland andere vaccin’s?
    In Nederland zijn vaccin’s gelukkig veilig met geen negatieve bijwerkingen. Zometeen krijgen we een Duitse invasie die hier een prik willen laten zetten, te beginnen in Nijmegen en Venlo.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  11. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    @CrisW1: Als het er tot gister stond, was het geen complottheorie. Het is kwalijk, als het deze week de wereld ingebracht werd, en een dag later wordt verwijderd.
    Doe nou niet zo naïef, het is om een hele duidelijke reden (die meerdere mensen was opgevallen) weggejorist. Er kwam commentaar op. Buiten dat, het kan ook zo zijn dat het niet meer op de openbare pagina, maar nog wel in de kleine lettertjes van de nagezonden voorwaarden staat.

    Overigens: wie zegt dat het er sinds 2018 stond? Dat zou ik ook zeggen als ik de ADAC was.... En indien wel, waarom dan sinds 2018? Wisten ze iets wat wij niet wisten? En ja, ik zoek overal wat achter.
     
  12. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Als je een klein beetje moeite doet..... En ja dit komt van een site die kritisch is!!

    Update 20.01.2022: Durch einen Leserhinweis wurden wir darauf aufmerksam gemacht, dass der vorstehende Passus in den Versicherungsbedingungen des ADAC nicht neu ist – die Bedingungen sind auf dem Stand von 2018, also von vor der „Corona Pandemie“. Vielleicht war die Schweinegrippe Auslöser für die Aufnahme? Wir wissen es nicht – finden jedoch interessant, dass unzählige „Absonderheiten“ aufgenommen sind, aber die Impfung explizit ausgeschlossen ist.

    En uit 2018 :
    d) Impfschäden aufgrund angeordneter Massenimpfungen. Ausnahme: Versicherungsschutz besteht jedoch für die Folgen von sonstigen Impfungen.
     
    Harry-SZ likes this.
  13. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Je hebt een 348 ts als ik het goed heb.. In Duitsland mag je op veel plekken zo hard rijden als je wilt.. In Nederland mag je 100 (en 120/130).. Heb je dan een andere 348 ts? Of is het dezelfde auto maar gelden per land regels??

     
  14. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Logisch dat betreffende passage weggehaald moest worden gehaald. En grappig dat ze dat moeten verdedigen. Dat ze zeggen dat het er al vanaf 2018 stond, wil niet zeggen dat het waar is! Sterker nog, misschien hadden ze voorkennis.

    @Harry: het gaat wel degelijk om uitsluiting van schade veroorzaakt door malfunctie van de bestuurder DOOR massavaccinatie! Dat is wat er stond.

    Die zin van de ADAC moest uiteraard zo snel mogelijk verwijderd worden. Het gaf namelijk heel duidelijk aan dat de verzekeraar een toename van eenzijdige (?) ongevallen door vaccinatieschade wilde uitsluiten. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? En uiteraard strookt dat niet met het beleid in Duitsland, het gaf zelfs aan dat zelfs de ADAC deze schadepost wilde indekken, al was dat al vanaf de varkensgriep. Het stond er duidelijk.
    En nogmaals: wie zegt dat het niet meer in de voorwaarden staat? De mensen die nu een verzekering hebben lopen, vallen nog (zonder rectificatie) onder dezelfde voorwaarden ;)
     
  15. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    In Duitsland wordt vaccinatieschade gezien als 'ongeval', en daarom is een ongevallenverzekering daarvoor de juiste verzekering. Echter, sluit in het geval van de ADAC deze verzekering dat uit in geval er sprake is van 'Angeordneter Massenimpfungen', ofwel aangewezen (letterlijke vertaling, dus dwang, drang of plicht) massale inenting (lees volgens het Rijksvaccinatieprogramma). Dus neem je een malaria-spuit en kom je in de problemen is dat gedekt, neem je een corona-spuit omdat je wilt kunnen werken, helaas... maar geen man overboord, speciaal daarvoor heeft de Duitse overheid een fonds opgericht om vaccinatieschade als gevolg van de Corona-spuit op te vangen; dat zou de overheid niet doen als verzekeringen dat in hun polissen zouden opvangen. Niks complottheorie dus, gewoon lezen en weten hoe de wetgeving in Duitsland in elkaar zit.
     
  16. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    #2066 bertdeboer340, Jan 21, 2022
    Last edited: Jan 21, 2022
    Harry-SZ likes this.
  17. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #2067 Dino2010, Jan 21, 2022
    Last edited by a moderator: Jan 21, 2022
    275gtb6c likes this.
  18. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    “Not my problem”

    Bovendien zijn de corona vaccinaties in Nederland veilig ze zijn namelijk heel goed getest door o.a. Pfizer in Amerika, totdat het tegendeel bewezen is, heb nog even geduld zou ik zeggen, best wel een spannende tijd voor de vaccinatie drammers. Dus die clausule maakt helemaal niets uit.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Opvallend dat commercie bedrijven wakker zijn op hun risico aangaande (verplichte) vaccinatie. Het doet er eigenlijk niet echt toe wanneer de clausule is geplaatst maar dat hij uberhaubt bestaat is bijzonder te noemen (en zorgelijk, ze weten daar meer af van risico dekking (het is hun core business) dan welk ander en zeker op langere termijn...)

    Ook het oprichten van een "fonds" door de overheid voor het dekken van vaccinatie schade (waar o.a. verzekering maatschappijen aanspraak op mogen maken) is ook weer bijzonder/zorgelijk te noemen.... (collateral damage?!)

    Wat ik als onderstroom zie in deze discussie (en wat volgens mij de kern is), de verzekeringsmaatschappijen zien een gevaccineerde "anders" dan een niet gevaccineerde...

    Het is wederom de onzekerheid over (of angst van) die polarisatie veroorzaakt hier in de verschillende posts merk ik.

    We willen allemaal hetzelfde, schat ik. Verzekerd rondrijden in onze bolide (zonder dat daar onderscheid in gemaakt wordt qua bestuurder).
    Het is solidair te noemen elkaar te wijzen op abnormale zaken die op ons allen slaan (zoals de dekking van een verzekering), toch?
    Ik zie dat als een positief iets van hier, ik had er namelijk zelf geen weet van dat dit speelde.

    Ik leer hier in deze draad een aantal nuttige zaken:

    Lees hier de post over uitsluiting van dekking (wat ik niet wist) en dat verzekering maatschappijen onderscheid maken in vaxx en niet vaxx bestuurders.
    Zie in opvolgende posts dat deze er was aan het begin van de episode maar onduidelijk is of deze nog steeds geldt.
    Leer vervolgens over een fonds dat is opgericht waaruit "vaccinatie schade" vergoed wordt (er is een collateral damage analyse gemaakt?)

    Mijn vraag is dan:
    hoe groot is dat fonds?
    Wie beheert dat precies en onder welke voorwaarde?
    Hoeveel is er al uit dat fonds uitgekeerd en aan wie?
    Wie/waar is een analyse gemaakt en wat is de conclusie?

    Ik probeer de polarisatie te dempen aangezien ik dat ervaar als een negatief effect heeft op sociale banden hier.
    Maar probeer me meer op de zaken zelf te concentreren en daar kritisch op te zijn, zonder daar anderen een mening mee op te dringen.
    Vandaar mijn vragen hierboven.

    Dwang/drang werkt niet weten we inmiddels en moeten we elkaar ook niet opdringen in mijn mening.
    Dat is mijn voornemen in 2022, "het jaar van de waarheid", elkaar informeren en accepteren.
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  20. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Er ligt ook een Europees voorstel voor een fonds:

    ENTSCHLIESSUNGSANTRAG

    eingereicht gemäß Artikel 143 der Geschäftsordnung
    zur Einrichtung eines europäischen Fonds zur Entschädigung der Opfer der „COVID-19-Impfstoffe“
    – Comirnaty (Pfizer, BioNTech)
    – COVID-19-Impfstoff Janssen
    – Spikevax (Impfstoff von Moderna)
    – Vaxzevria (Impfstoff von AstraZeneca)

    https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/B-9-2021-0475_DE.html

    Hier een uitleg over de aansprakelijkheid (succes met het aanleveren van het bewijs...)

    https://www.handelsblatt.com/finanzen/booster-wer-bei-dauerhaften-schaeden-durch-eine-coronaimpfung-haftet-/27821976.html?ticket=ST-2828031-d1t69aksYtoGZeUGYKeM-ap1
    https://www.finanzen.net/nachricht/private-finanzen/euro-am-sonntag-gibt-rat-covid-19-wer-bei-impfschaeden-zahlt-10106913
     
    Ajax de 1e likes this.
  21. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    En dan te bedenken dat Nederland één van de weinige landen is waar GEEN obducties worden uitgevoerd na overlijden.
    Toch kunnen nabestaanden dat eisen bij een onduidelijke of plotselinge doodsoorzaak! Dus bij deze.
    En dan nog moet een patholoog-anatoom zijn medewerking verlenen om de uitkomst te delen met de nabestaanden, als dat al mogelijk is inzake AVG.

    Dus inderdaad wordt het moeilijk om bewijs aan te leveren. De dreigementen van Kuiken zullen in elk geval geen motivatie zijn voor de patholoog-anatomen om daar moeite voor te doen.....bij een verkeerde uitkomst kunnen ze hun BIG inleveren.....
     
  22. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Obductie valt buiten de ziektekostenpolis, en wordt daarom zelden uitgevoerd. Daarnaast is de regelgeving dat je bij leven moet laten vastleggen dat de gegevens met de nabestaanden gedeeld mogen worden, anders vallen deze onder het medisch geheim.

    https://deanderekrant.nl/nieuws/waanzin-is-beleid-geworden-2022-01-21

    https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/artseninfolijn/praktijkdilemmas-1/praktijkdilemma/mogen-nabestaanden-een-obductierapport-inzien-.htm
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  23. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Met andere woorden: obductie moet je vooraf toestemming voor hebben gegeven (toch weer die AVG!), er wordt geen geld voor vrijgemaakt in ons land (hoe dat zit in andere landen weet ik niet, maar hey, ik leef hier!), en juist in deze situatie zou je bij nuchterheid van geest graag willen weten waar men aan komt te overlijden! Dat is al meerdere keren in de Kamer voorgesteld, maar wordt volledig doodgezwegen! Onze politici willen GEEN obducties laten uitvoeren! Ze willen NIET weten waar de grote oversterfte vandaan komt.
    Het artikel van ‘DeAndereKrant’ legt het eigenlijk goed uit, maar zal wel weer als complot worden weggezet.

    Dan blijft de vraag bestaan: waarom laat de overheid geen obducties uitvoeren, of waarom willen ze dat niet…..
    Het lijkt er steeds meer op dat het antwoord duidelijk is.
    Volgt iemand Maurice de Hond nog af en toe?


    Ondertussen geeft Kroatisch parlementslid Mislav Kolakušić, Emmanuel Macron een uitbrander ala Gideon. “Murder is Murder”, dus ook daar groeit de weerstand. Ook hij maakt aanspraak op de enorme oversterfte!
     
  24. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    In Duitsland is het plan opgevat dubbelgevaccineerden geen loon te geven zodra ze in quarantaine komen... vanuit de pro-vaxers is dit een volkomen logische zet, je moet de verspreiders aanpakken en gevaccineerden verspreiden immers met een factor 2,6 tot 3,7 meer dan ongevaccineerden volgens Deens onderzoek en het NRC. Ik neem aan dat bij 3G dan ook gevaccineerden moeten testen, en ongevaccineerden niet. Klinkt allemaal niet leuk voor de gevaccineerden.

    https://de.rt.com/inland/130218-bundestags-plane-kein-booster-kein/
     

    Attached Files:

  25. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Goede avond, om de eigenpijperij van hier weer wat te blussen, zojuist een Italiaans (wetenschappelijk) artikel gelezen dat aangeeft dat de novaxxers 33x meer kans hebben op mortaliteit dan de normale Italianen. Misschien weer wat perspectief. Overigens ben ik het wel eens met enkelen hier dat het nu wel welletjes is met het vaccineren en 3x wel voorlopig genoeg is.
    Het verbaast me overigens dat het ongebreidelde onzin verklaren door met name onze Ajax fan mag, zeker ook omdat zijn bijdrage elders (auto’s) vrijwel nihil is. Er zijn sites waar Willem Engel veel post, misschien is dat een betere plek voor hem.

    ciao
    Oscar
     
    Harry-SZ, djfrens, franc 355 and 2 others like this.

Share This Page