De 7 Tunneltocht 2006 (15-10-2006) | FerrariChat

De 7 Tunneltocht 2006 (15-10-2006)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Fumacher, Mar 14, 2007.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #1 Fumacher, Mar 14, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  2. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
  3. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Volgende keer ben ik erbij Gijs. Zoals beloofd.

4. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Dit was echt een wereldevenement, mijn mondhoeken scheurden elke keer bijna uit :D

Met Gairo ernaast tot 190km/u door de Maastunnel met de raampjes half open. Geweldig.. Doen we dit jaar weer, met meer camerapunten ;)

5. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    voor mij is dit mijn leukste F moment tot nu toe.
    gekker kan haast niet.

afgelopen week met de 360 S door de tunnel,was al een goede beleving hoe het met moet zijn straks met de tunnel rit!

6. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Over camerapunten. Zoon van mijn collega heeft een bekeuring ontvangen van de camera die midden in de Maastunnel staat(volgens zijn zeggen). reed 32 km te hard....
    Weeksalaris naar de knoppen !!!

7. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    De foto's zien er geweldig uit :D

8. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Zou je aub hier vol willen induiken. Is namelijk nogal relevant voor mij (voor ons). Geen enkele tunnel klinkt zo goed als de maastunnel.

Vorig jaar heb ik met mijn dagelijkse auto consequent iets te hard gereden daar (komt niet heel veel voor). Ik wist dus vrij zeker dat er geen controle is IN de tunnel. Van Zuid naar noord staat er een snelheidscamera aan de noord-kant, aan de andere kant precies andersom.

Er hangen heel veel camera's in de tunnel, die zijn volgens mij louter voor toezicht niet voor het constateren van overtredingen.

9. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik denk ook dat er een misverstand is met "in de tunnel" en "net buiten de tunnel". Het bewijs is daar, wij hadden anders allemaal vastgezeten....

10. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Is er al een datum gepland voor de 2007 editie??

De X-Ost wordt vandaag verzonden..... :D

Hans

11. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik weet uit betrouwbare bron ( :rolleyes: ) dat die datum niet on-line genoemd gaat worden i.v.m. onverwachte mede-tunnellisten met verlichting op het dak. Gijs (348Holland) is de organisator van dit evenement. T.z.t. zal hij zeker de mensen warm gaan maken.

12. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Die is gepland voor ergens in het najaar (was oorspronkelijk 1 juli, maar ik ruilde met Roel, in september zijn er immers al twee FCN-evenementen in Limburg), ik zal via PM mensen uitnodigen tzt.

13. brun

brun Rookie

Mar 18, 2007
    5
    Heren,

Excuses dat ik als newbie zomaar dit thema binnenloop. Maar een lid van dit forum wees me op deze tunnel-thread en ik dacht dat dit misschien wel interessant kon zijn.

Op ***** vindt de Amsterdam Tunnel Run plaats. Dit is - uiteraard - een schaamteloze kopie van de London Tunnel Run. Doel van de Amsterdamse versie is om tussen tien uur ´s avonds en één uur´s nachts een route van circa 100 kilometer te rijden. Die route voert door ten minste zeven tunnels in en rond Amsterdam. Sommige tunnels worden in meer richtingen gepasseerd, waardoor ten minste tien tunnelpassages plaatsvinden (waarschijnlijk meer). Ofwel: gemiddeld om de tien kilometer een tunnel.

Waarom?

Duh. Omdat er natuurlijk niets mooier is dan voluit brullende auto´s en motorfietsen in een tunnel. Absolute voorwaarde voor deelname is dan ook dat je een auto of motor hebt met een indrukwekkend geluid.

Dat mag in beginsel elke auto of motor zijn, ongeacht merk, ouderdom en aanschafprijs. MAAR, to keep the riff-raff out: badge-tuners, Bosal-blèrpijpen, petjes-johnny’s, spoilerrijders en andere tuningmeuk zijn uit den boze. To keep the riff-raff out, om het British te zeggen. De Tunnel Run is voorbehouden aan eigenaren van auto's en motorfietsen die in min of meer originele staat zijn (op het gebied van uitlaatmodificaties is de organisatie echter zéér coulant *kuch*) en die klassiek, bijzonder of exclusief zijn.

Wie mee wil doen, moet zich registreren door een mailtje te sturen naar [email protected]. Om het evenement exclusief te houden, kan de organisatie in twijfelgevallen natuurlijk mensen van deelname uitsluiten.Je krijgt een bevestiging van je registratie (kan soms even duren, gaat handmatig) en je wordt geabonneerd op de besloten e-mailnieuwsbrief waarin je op de hoogte gehouden wordt van de organisatie.

Route, startplaats, finish en tussentijdse stops blijven namelijk tot enkele dagen vooraf geheim. De datum waarop de Tunnel Run plaatsvindt, is *****, met een mogelijk alternatief ****. Vooralsnog is geen wedstrijdelement in de route opgenomen; misschien verandert dit nog. Vooralsnog gaat het ons erom te tonen dát een underground-evenement als dit ook in Nederland mogelijk is.

Tot slot: Het evenement is gratis :)

Groeten,

Jeroen Bruintjes

14. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Jeroen,
    is het wel zo handig om die data zo op het net te zetten? Koos Spee z'n vrienden lezen ook graag mee...............:(

15. brun

brun Rookie

Mar 18, 2007
    5
    Gewoonlijk laat ik de datum inderdaad weg, maar op dit (besloten) forum leek het me wel safe (en ik wilde jullie niet te lang met geheimzinnigheid vermoeien).

De exacte route wordt overigens pas één of twee dagen vantevoren per e-mail verspreid. Waarschijnlijk zelfs in twee delen: alleen startplaats en eerste deel van de route. Het tweede deel dan de dag zelf, zodat alleen de personen die deelnemen, weten waar we gaan rijden.

Uiteraard verspreiden we kort vooraf ook nog een mailtje met flitspalen, favoriete controlestekjes van Spee en dat soort bruikbare info.

EDIT: het is al gecorrigeerd, zie ik. Waarschijnlijk nog beter. Dank!

16. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Hoe meer tunnels hoe beter. Mailtje is verstuurd :D

Hans

17. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006