Hulp is altijd welkom!! Ik hoop nog deze winter de 308 eindelijk thuis in de garage te hebben staan, maar dat hangt ook af van de werkzaamheden aan de riolering in de wijk. Heb geen zin om straks de 308 thuis te hebben staan om er vervolgens het halve seizoen niet mee op pad te kunnen omdat het pleintje achter ons huis open ligt. Het zal het klussen in ieder geval een stuk aangenamer maken. De pedalen en de voetsteun heb ik bij Superformance besteld. Was in mijn lijstje trouwens de afdekking van de bagageruimte vergeten. Die heb ik ook liggen, alleen nog een nieuw rubber bestellen.
hmmmm... Er lijken hier wel wat posts te missen van juni t/m half oktober!? Ik had hier toch een lijstje staan wat ik deze winter wilde gaan doen! waaronder zoeken naar een origineel setje 16" velgen! Vandaag gevonden in Brussel (tip van Bart aka bvdp) Merci merci! nu alleen de wielbouten nog... 37 euro per stuk - Remmen revisie - Koplamp unit service - Waterpomp (zag van de week dat deze begonnen was met lekken) - Nummerplaat verzetten naar onder. - Velgen Image Unavailable, Please Login
Gisteren onze vrienden in Hilversum gebeld om te kijken of ze wat op de plank hadden liggen. Hadden tien stuks liggen a 198 euro per stuk. De Ebay prijs van 37 euro is dan toch velen malen schappelijker.
Wel de bekende "plastic-zak" truck toepassen he? Anders beschadigen ze, je kostbare wielbouten….
Ik had de tas van DIRK in gedachten maar die zijn ook schaars geworden. Dan maar 1 van de Action of the Little. Moet daar nu noodgedwongen mijn boodschappen doen gezien de hedendaagse wielbouten prijs hahaha Thx voor de tip ik heb ook een Chrome Saver dop van aluminium.
De onderdelen druppelen zo langzamerhand binnen. De complete koppeling ligt hier inmiddels thuis. De pedalen (inclusief deadpedal) en de afdichtingsringen voor de uitlaat zijn onderweg. Heb ook alvast de pakkingen voor de uitlaatspruitstukken besteld en nieuwe draadeinden voor de uitlaat. Nog even snel een "disegno di Pininfarina" badge bestellen, die mis ik aan de bestuurderskant. Er zit inderdaad een extra aansluiting links onder het dashboard. Nu nog even een passende stakker kopen en dan is dat klusje vrij snel geklaard.
Heb nu stalen wielbouten en tijdelijk High quality ABS plastic Chrome wheel caps van 15 euro. Wist niet dat die dingen nog bestonden. Je folie triggerde me Fred! Kan ik tenminste op mijn gemak zoeken naar een ander setje of dat dit me misschien nog gaat bevallen ook. Ben nu wel van eventuele beschadigingen af
Hey Ed! hmmm even een check hier omdat je het zelf niet gaat doen en ter voorkoming dat de oude rubbers en borg moer hergebruikt wordt.. Heb je ook nieuwe O-ringen en een nieuw borg moer besteld? [Superformance] Lower Drop Gear (Transfer Gear) Lock Nut Use with tool RNT-45 Part: 105137 [Superformance] Bell Housing 'O' Ring Set Set of the 3 bell housing 'O' rings Part: 30812055
Ga het inderdaad niet zelf doen, al zeggen sommigen dat het niets voorstelt (hè Tijn ). Die klus laat ik over aan Guus. Ik heb eerst een lijst met alle onderdelen naar Guus gestuurd en hij zei dat ik alles erop had staan. Ook de onderdelen die jij noemt Tijn.
Winterstop 2013 ! Mijn allerlaatste wasbeurt van de 512TR dit jaar was vandaag .... op naar de winterstalling Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Sproeikop ook niet goed? Waarom niet? Dit zijn mijn winterplannen trouwens : - Olie + filter verversen (zelf of laat ik doen) : Shell Helix 10W60 neem ik - Airco laten bijvullen - Alle injectoren + rubbers vervangen (zelf) - Voorspoiler laten spuiten (laat ik doen uiteraard) - Alle soorten slangen checken en eventueel vervangen - Brandstoffilter vervangen (zelf) - Bougiekabels vervangen of zelf nieuwe maken (zoals hier : http://www.ferrarichat.com/forum/308-328/428411-ignition-lead-rebuild.html) - Alle ontstekingsdelen checken en waar nodig vervangen - Allerlei dingen uit elkaar halen, bekijken en dingen preventief vervangen indien nodig
Hallo Harry, de injectors kan je demonteren en laten "flowen" en zijn dan -als ze getest zijn- meestal weer zo goed als nieuw ... Er zijn daar bedrijven genoeg voor ... En wel de ringen vervangen ... Je kan ook eens kijken naar alle draagarmen, daar is meestal ook een hoop zelf aan te doen ... en dat scheelt veel geld ... Succes !
In Duitsland zijn splinternieuwe Bosch injectoren (8 stuks) te koop voor 219 euro inclusief verzenden naar NL. (ws-autoteile, even zoeken op onderdeel 0437502047 ) http://www.ws-autoteile.com/product_info.php?info=p3280384 Reinigen werkt soms maar matig en is vaak net zo duur. Ik vervang uiteraard de rubbers. Ik heb het oude systeem op mijn QV zitten, dus met dikke rubbers in een houder. Dus geen O-ringen.
Naakte tuinslang werkt beter bij afspoelen, blijft minder water achter op de auto wat meehelpt bij afdrogen (met een zachte! absorberende doek) zie: Het op de juiste manier afspoelen van je auto. - YouTube De juiste manier: naakte (=zonder sproeikop) tuinslang. Uit elkaar halen en "onderzoeken" waarom iets correct werkt, hmmmm waar heb ik dat meer gehoord en liep dat minder goed af….
Vandaag ook de 360 winterklaar gemaakt. Bandjes opgepompd, afgetankt en natuurlijk gewassen. Image Unavailable, Please Login
Das mooi Mel! De mijne moet ook nog hint Ik ga deze week nog wat laatste ritten maken nu dat het deze week nog droog blijft daarna ook even een lekkere wasbeurt en de stofzuiger er doorheen. Zien er weer alle twee lekker fris uit!
+1 Die draagarmen zijn niet zo moeilijk. Staat voor volgend jaar op mijn lijstje. Kijk dat is nog eens een lijst Harry! Interessant die Ignition rebuild! Ik wilde mijn injectors laten testen voor mijn hot start issue en dat kwam op 20 euro per stuk met ultrasoon bad. Vond het ook te duur en heb inderdaad ook in Duitsland nieuwe injectoren gekocht a 27 euro per stuk en 9 euro verzendkosten. Heerlijk 1 rubberen ring voor je injector! Dat nieuwere design injectorschoen waar Mel op doelde... Was wel een pain in the ass ding om te doen. Die schoenen krijg je er niet makkelijk heel uit. Ik heb deze ringen twee maanden geleden vervangen toen ik de injectoren vernieuwde en die waren niet best. Image Unavailable, Please Login
Je moet je absoluut niet vergissen in de silentblocs ... ze zitten gewoonlijk door roest muurvast ... had een 20 tons pers nodig om ze er uit te krijgen ... Bij vragen: (ook voor onderdelen ...) mail ff [email protected]