Ik heb mijn injectoren en rubbers inmiddels vervangen, daarnaast de inlaat gespoten en nu ben ik bezig om de bougiekabels te vervangen. Ik heb nog meer klusjes op mijn lijstje staan, maar loop er steeds weer tegenaan dat ik wat klein materiaal nodig heb en dat ik dat dan weer bestel in Engeland (superformance, eurospares, je kent ze wel). Verzendkosten zijn al snel 20/30 euro (voor achterruitrubber laatst zelfs 60 pond met priority) en dat is jammer als je voor 40 euro iets wilt hebben. Tevens duurt het soms een week voor je het spul hebt. Zijn er andere leveranciers waar jullie de onderdelen kopen? Bv verdelerkappen, rotor, bougiekabels, plug-extensions, koelslangen, pakkingen etc etc. Bijgevoegd enkele recente klusfoto's. De bougiekabels maak ik zelf. De inlaat heb ik 3 keer in de oven afgebakken op 100 graden. Daardoor hardt de krimplak goed uit. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Wow, dat ziet er goed uit! Wat betreft onderdelen ga ik ook naar Superformance. Ik bestel vaak wat extra klein spul zoals speciale boutjes, moertjes, ringetjes en klemmetjes. Verder hoor ik de laatste tijd dat ook Kroymans een goed adres is voor onderdelen. Snel en niet echt duurder, dus dat moet ik ook eens proberen.
Dat over Kroymans heb ik ook gehoord en is zeker het proberen waard. Ik bestelde tot nu toe ook alles bij Superformance. Laatst nog een hele lading binnen gekregen. Heb ook meerdere dingen besteld die ik niet direct nodig heb, maar als ik dan toch verzendkosten moet betalen.....
De laatste tijd besteld bij Kroymans, meestal op voorraad en 1 dag later al in huis. Sturen dan ook factuur mee die je dan dus pas achteraf betaalt, zelf nooit verzendkosten gekregen van Kroymans. Dus vind het zeker een goed adres als alternatief voor de Engelse leveranciers. Kunt het eventueel na telefonisch bestellen ook direct zelf ophalen.
Oke, Kroymans had ik nog niet eens aan gedacht vreemd genoeg. Hebben ze ook veel op voorraad voor 308's dus?
Met zowel Kroymans als Munsterhuis goede ervaringen als het gaat om onderdelen. Net voor de aardigheid bij dit "Ital auto" even als zoekterm. Ferrari 308 gebruikt. Resultaat 3x niets
Heb ook afgelopen week een aantal kleine dingetjes bij Kroymans besteld en inderdaad zijn hun prijzen absoluut vergelijkbaar met die van Eurospares. Ik haal het zelf op dus heb je de verzendkosten ook niet.
Moet je wel de prijzen goed vergelijken Ben ... bij mij kostte een nwe cpl koppeling 512TR bij Kroymans E 1900. Bij Superformance regenereerde men mijn eigen onderdelen voor GBP 550 .... + verzendkosten En dat kan in Hilversum niet. En zo heb ik als sleutelaar nog vele voorbeelden. Nee, als het geen haast heeft kijk ik eerst op internet; heb zo echt vele duizenden Euri's bespaard. En daarom veel zaken vernieuwd waar vele anderen niet aan zouden denken vanwege de kosten ...
Vond de verzendkosten tot dusver wel meevallen bij Superformance, maar dat zal met bestelde hoeveelheden te maken hebben. Maar ehh, 'k heb zojuist een goed excuus gevonden om donderdag weer eens naar Hilversum af te dwalen...
Die decente gouden streep heeft toch ook wel iets ... bij de neus is dat laatste stuk weggelaten lijkt het ...
Nou ja, niet de beste kwaliteit, maar hier alsnog een paar die wel zichtbaar zijn. Vind de variant zonder mooier dan met streep. het lijkt bij bovenstaande idd of men nog niet klaar was met het 'plakken' van de streep. Nu moet ik ook wel eerlijk zeggen dat goud/zwart voor mij niet hoeft.. ..en die haaienvinnen aan de zijkant ook niet btw. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Dat ziet er inderdaad mooi uit! Dat wordt klep openen voor bezichtiging op een volgende meeting Mag wel hopen dat de vrouw deze huizes niet thuis was tijdens je kook projecten in de oven! Ik hoef dat echt niet te proberen, want dan word ik gekielhaald onder mijn F. Volgens mij ben ik de aanstichter van halen en betalen bij Kroymans. Ik kan echter niet spreken voor andere F modellen, maar ik neem aan dat het hetzelfde is. Voor de Mondial, 308 en 328 zijn vaak pakkings materiaal, special gebogen slangen en ander prularia ongeveer dezelfde prijs als de bekende online shops. In die gevallen bel Kroymans altijd even en geef het Part# door en Paul legt het altijd meteen klaar en ik kan het ophalen. Nog even een praatje en modellen kijken.. Daar wil ik best 10 euro meer voor betalen Vraag wel altijd eerst naar de prijs. De laatste keer voor wielbouten was het 200 euro per bout voor een Mondial en had er 20 nodig! Echter grotere onderdelen dan moet je gewoon shoppen zoals Mel al zei. De laatste tijd bestel ik veel bij deze toko. Levering is meestal volgende dag, maar ook 20 tot 40 euro verzendkosten. https://www.ferrariparts.co.uk of www.redparts.fr (ook zeer snelle levering, laatst mijn flashing light vandaan gehaald. http://stores.ebay.nl/REDPARTS-FERRARI-MASERATI-LAMBO?_trksid=p2047675.l2563 Ik wacht al 2 weken op een originele Pulse Generator van Superformance die niet goed was. Omruilen is echt een drama, maar je kan soms niet anders. Bij Kroymans is omruilen dit geen probleem.
Maranello Classic Parts (ferrariparts.co.uk) is idd ook prima Tijn, vraag als je een goede klant bent om de parts cdrom !
Je ziet steeds meer foto's opduiken met de streep " niet tot de neus" ... Image Unavailable, Please Login
Ik blijf de buiten(zij)spiegels te laag zitten op de 458. Als je achter het stuur zit en naar de rechter kijkt, mis je het onderste gedeelte van de spiegel door het portier zelf. buiten dat vind ik de gekozen lage plek niet mooi. zal best met aero te makken hebben maar die 5km/u op top zal mij niet onthouden van een koop, lelijk geplaatste spiegels wel