O.T. : Je zou de bestuurdersstoel op blokjes kunnen (laten) zetten Fred ?!? Ging eigenlijk over de streep op de neus, hier niet t/m de rand van de klep maar alleen tot in het "gat" ...
Ik begrijp niet wat dat helpt tot het mooier maken aan de buitenkant waar ik het over heb Zeg nu zelf, die spiegels hadden toch hoger moeten zitten (qua look)
OK, de winter is nog niet afgelopen en ondanks het feit dat ik eigenlijk te weinig tijd heb om er echt even voor te gaan zitten, toch maar wat klusjes opgestart (mede door het bezoekje aan Kroy, want langsrijden is leuk maar wel zo fijn als het bezoekje ook een beetje functioneel is)... Waar vorige winter de portieren nogal slap hingen bleek dit een probleem te zijn welke snel en gemakkelijk te verhelpen was. Een paar schroefjes los en vast draaien en dat was het. De achterklep bleek wat lastiger, want deze liet zich niet zomaar stellen. resultaat: ik heb de gehele zomer allemaal mooie foto's van mijn bolide voorbij zien komen waarop het lijkt of de klep niet dicht zit. Oorzaak bleek het ontbreken van schroefdraad op een deel van de beugel, dus we zijn in blijde verwachting van een nieuw beugeltje. Wat foto's ter illustratie: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Enfin, gelijk ook maar een nieuw rubber voor de bagageruimte besteld, want deze was al in redelijk verre staat van ontbinding. En als je dan toch bezig bent, dan kun je maar beter ook gelijk de afdekhoes oplappen. Klusje nummer 2 dus... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Derde en laatste klus waarmee we zijn gestart is het oplappen van de binnenzijde kofferbak. Een klus waar ik misschien nog wel spijt van krijg. Laten we beginnen met een onderdeel waarvan ik me afvraag of dit wel een Ferrari onderdeel is, de houten plank. Suggesties iemand? Deze plank dekt de isolatie aan de onderzijde af, voor zover deze nog niet vergaan is, dus hier gaan we wat aan doen. Was ik vandaag maar naar de Mecc gegaan, want daar is een standje te vinden waar ik nieuwe isolatie had kunnen kopen: HOME | ISOPROQ NEDERLAND Daarnaast valt de creatieve bevestiging van de antenne, de loshangende bekleding en bij verdere demontage nog wat losse, kapotte en beschimmelde (??) onderdelen op. Gaat dus toch een tijdrovend klusje worden.. Nog een laatste vraag: weet iemand waar de losse lap op de laatste foto voor dient? Lag los onder de 'kast' plank. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Lekker bezig Marc!! Dat rubber voor de bagageruimte moet ik ook vervangen, ik heb een nieuwe (verbeterde) afdekhoes op eBay op de kop getikt een tijdje geleden. Bij mij was die hoes geheel verdwenen. Heb je dat rubber bij Kroy besteld? Als je toch bezig bent zou ik ook effe kijken naar de afdichtrubbers van de achterlichten. Bij mij zijn die ook aan vervanging toe, er komt aardig wat water naar binnen (bij mij aan de linkerkant) tijdens de wasbeurten. Het stukje tapijt daar heb ik er een tijd geleden uit voorzorg al uit gehaald om schimmelen te voorkomen.
Inderdaad heel erg lekker bezig! Dat hout hoort er zeker niet in, zelfs geen notenhout al kan ik me het wel voorstellen. Er hoort een hardboard plaat in te liggen, maar die trekken snel krom met het vocht wat er toch altijd inkomt.. en wordt altijd zwart van de schimmel. Tegenwoordig heb je hele mooie kunststofplaten om hardboard te vervangen. In al onze oldtimers gaat hardboard eruit en kunststofplaat erin. Vooral tegen de binnenkant van de deuren! Trekt daarna nooit meer krom en gaten lubberen ook niet meer uit. Vaak ruiken die hardboardplaten ook nog muf. Piratenflap cq slabbetje : Die is om je antenne aan de binnenkant te verbergen. Mondial heeft een mooie plastic kap die de 328 overigens ook heeft. Gisteren zelf niets gedaan.. moest de kerstboom ontmantelen en alle verlichting rondom het huis. Vandaag alleen de nummerplaat voor op de onder spoiler gemonteerd, want die originele beugeltjes.... dat was niets.
Hoort die niet van (hetzelfde) tapijt te zijn als in de kofferbak? Althans dat was bij mijn (voormalige) 328 zo. Een kokertje van tapijt, netjes afgewerkt met een stikrand rondom welke het antenne-huis verborg. Erg netjes was dat en zelfs zo onopvallend dat je er niets van zag!
hmmm, die van mij was van plastic, kapot overigens Zocht toen der tijd een nieuwe en het onderdeel nummer refereerde ook ergens aan de 328, maar ik zie op EuroSpares dat het niet zo is. Begin nu te twijfelen of die van mij wel origineel is... Zit overigens wel tapijt voor bij mij, dus ik heb niet zo'n haast voor een nieuwe. Ben vrijwel zeker dat voor de 308 het deze flap is en zo niet dan vreet ik niet me schoen op maar die flap!
Zow, vandaag weer even lekker geklust. Dinsdag de bij Kroy bestelde beugel en rubber opgehaald en eindelijk tijd gevonden om weer wat te doen. [OT]Vorige keer niet in de kelder geweest, dus ditmaal besloten om ook even beneden te kijken. Kom ik eerst de blauwe CS tegen, loop er een klein rondje omheen en constateer dat ze toch wel echt wel serieus mooi is! Daarna loop ik tegen de twee spiders aan die er te koop staan (355 en 360). Kwijl maar snel van mijn gezicht geveegd en als een bezettene weer aan het werk gegaan...[/OT] Enfin, terwijl de afdekhoes een grondige opknapbeurt ondergaat (hier later meer over), de rubbers op maat gesneden op voorlopig vast gezet. Vervolgens de beugel er op en het probleem was snel verholpen. Jammer alleen dat links nu mooier is dan rechts, dus misschien moet de andere beugel op termijn ook wel vervangen worden... ...tenslotte de isolatie aan de binnenzijde verwijdert. Volgende week op zoek naar nieuwe isolatie. En ow ja, lapje lijkt inderdaad om de antenne te passen ;-) Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Wederom goed bezig Je moet daar niet teveel gaan kijken hoor, is niet goed voor jou De 360 spider is de "oude" van Mike. Mijn "oude" 360 is volgens mij verkocht, staat ook niet meer online.
Ppffeww... hoef ik hem niet op te eten gaat lekker zo Marco! klikt ook weer lekker dicht zie ik! Was inderdaad lekker weer! Ben eerst maar eens lekker een rondje wezen rijden hier in NH. Voor de laatste keer denk ik, maar dat zeg ik ook al voor de zoveelste keer, want die winter komt maar niet daarna mijn flashing lights eraf gehaald om mijn lensen project af te maken. Afgelopen donderdag mijn vork van de slave cilinder ingekort, want hij was te lang. Had af en toe wat problemen na een uurtje rijden dat mijn koppeling een beetje slipte met veel gas geven. Mijn originele vork was ingekort toen ik hem kocht en was te kort met de nieuwe koppelingsplaten erin gezet te hebben. Ik wist niet hoe lang hij moest zijn en had hem maar adjustable gemaakt en op de gok steeds een beetje afgesteld. Onlangs weet ik de exacte maat (12,5cm) en daar op afgesteld. Wat een cm al niet kan doen! Geen slippende koppeling meer. Image Unavailable, Please Login