De Winterstop!? | Page 2 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
     
  2. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ben benieuwd wat het gaat worden.
     
  3. ferrari_-_freak

    ferrari_-_freak Karting

    Dec 16, 2011
    114
    Ghent
    Full Name:
    Timo DW
    Ik eigenlijk ook wel een beetje :p
     
  4. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Anders ik wel. :)

    Ik ga het leer invetten. Auto poesten en wax aanbrnegen. Banden op 3 bar zetten.
    En een andere radio inbouwen. Eentje met een SD kaart.
    Voor de rest niet veel.
     
  5. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,582
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Heb ik sinds kort ook in de Smart. Best handig, zit niet eens meer een CD-speler in, alleen nog SD, USB en plug voor MP3. Nadeel van SD: het volume kan per nummer nog wel eens wat verschillen, afhankelijk van de oorspronkelijke bron. Bij het branden van een CD kun je meestal voor niveleren van het volume kiezen. Maar verder prima ervaring.
     
  6. Elentinos

    Elentinos Formula Junior

    Sep 8, 2011
    296
    Netherlands
    Full Name:
    Erwin
    #31 Elentinos, Oct 10, 2012
    Last edited: Oct 10, 2012
    Ik heb ze besteld op Reifen.com, prima service, snelle levering:

    http://www.reifen.com/de/TyreSize/DetailTyre/CarSummer/205-55-R16/0/False/False/none/205-55-ZR16-(91)-Pzero-Direz-N3/10004795

    http://www.reifen.com/de/TyreSize/DetailTyre/CarSummer/225-50-R16/0/False/False/none/225-50-ZR16-(92)-Pzero-Asimm-N3/10004928

    Op Nederlandse sites staan ze ook, maar daar zijn ze een paar tientjes duurder

    Bridgestone RE050 was mijn tweede keuze.
     
  7. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    thanks, ik denk dat dit ze gaan worden!
     
  8. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    #33 marcos, Oct 10, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    de kettingspray heeft het hem gedaan, gepiep was weer snel over. Wel een zooitje daaronderin..
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  9. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    #34 marcos, Oct 10, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    ow ja en nog een leuke uitdaging: iemand (een hele aardige man tot de dag van vandaag, toen hij besloot te doen wat hij heeft gedaan, door mij wel een beetje matig gewaardeerd werd vanwege zijn kennis van automobielen en de simpele wetenschap dat ik mijn oudste zus niet kan vertellen wie ze wel of niet trouwen mag (al dan niet inmiddels begraven in de tuin), momentje, even diep adem halen) heeft met zijn vingers aan mijn spiegel gezeten de lak eraf getrokken!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :S

    Het was eerst maar een klein plekje, maar nu moet ik wel iets verzinnen om dit op te lossen...
    Image Unavailable, Please Login
     
  10. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    773
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    Das mooi, soms zijn wij zo slim als een mens Ha Ha Ha. Meteen wat meer draaipuntjes ingespoten? Zo zie je dat je ook daar wat te doen hebt ........
     
  11. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    773
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    Gewoon hele spiegel er af halen. Dat naar de plaatselijke spuiter brengen. Die kunnen dan de lak scannen voor de juiste kleurstelling en vervolgens kunnen ze je spiegel weer optimaliseren/spuiten, zeker als je hem weer rood wil hebben.

    Maar, zou een zwarte spiegel niet mooier staan? Dan zou ik eerst zelf gaan krabben en nagaan of daar met het zwart nog iets van te maken valt. Met een spuitbus primer, spuitbus matzwart kom je al een heel eind. Maar ook dan zou ik de spiegel er even afhalen.
    Als je 1 spiegel hebt zou ik eerst voor kaal maken en zwartspuiten gaan. Ook al is het alleen maar om te zien hoe je het vindt staan.
     
  12. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Er schiet me steeds meer te binnen. De bediening van de ramen is errug traag. Heb gehoord dat schoonmaken van het mechanisme meestal uitkomst bied. Kan ik gelijk kijken waarom de bijrijdersdeur niet meer met de sleutel van - en op slot te doen is.
     
  13. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Birdman heeft op zijn site een heel stappenplan staan voor het reinigen: http://www.birdmanferrari.com/service/windowservice/index.html
     
  14. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik had de tip van het zwartspuiten op facebook ook al gekregen, ik denk dat dit een prima oplossing is, vond zelf de zwarte spiegels met het mini Ferrari logo altijd wel mooi.
     
  15. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,582
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Volgens mij zijn nieuwe spiegels niet veel duurder en dan heb je meteen het correcte model hoewel je er weinig aan hebt, je ziet er niet zoveel in).
     
  16. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,582
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Op de laatste foto, die bout: als ik die er uit haal, kan ik dus het gaspedaal dieper intrappen = meer vermogen?! :D
     
  17. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
  18. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    #43 marcos, Oct 14, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Zo, de meeste onderdeeltjes zijn besteld. Afwachten nu maar tot de bestelbusjes aan de deur staan :D

    In de tussentijd maar gelijk begonnen aan de spiegels. Bij demontage bleek het onderliggende bodywork van de deur slecht te zijn. Maar even goed schoongemaakt en nu hopen dat de schade het komende jaar niet erger wordt. Vooral de rechter portier vertoont iets te veel craquele dan ik acceptabel vind.

    Na een half uurtje krabben, is de meeste verf van de spiegels verdwenen, slecht werk dus maar dat scheelt mij nu in ieder geval tijd. Vandaag schuren, en een spuitstatiefje maken en de komende week maar even goed in de (zwarte) lak zetten. Kunnen we in ieder geval een jaartje mee vooruit...
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  19. Trezerotto

    Trezerotto Formula Junior

    Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
    Grappig, precies dezelfde Vitaloni spiegels als op mn Ducati uit 1992. Je zou kunnen overwegen nieuwe (dus al in kleur rood) spiegels te kopen, maar dan via Ducati (vermoed goedkoper dan bij Ferrari). Probleem is vaak dat ze gaan hangen, en dat dat dan niet meer op te lossen valt via het kruisschroefje vaster draaien.

    Twee spiegels nieuw kosten mij 178,50 euro. In het guldentijdperk waren ze de helft goedkoper. Kleine groene Vitaloni-stickertjes niet bijgeleverd, en niet verkrijgbaar dus die moet je dan van de oude spiegels afstomen en op de nieuwe plakken.

    Onderdeelnr: DU 52340011A
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik zie daar rechts de "echte" macgyver tool liggen :D:D:D
     
  21. Elentinos

    Elentinos Formula Junior

    Sep 8, 2011
    296
    Netherlands
    Full Name:
    Erwin
    Als je niet te veel geeft om originaliteit: Empi (ja, van die VW Kever spulletjes) hebben replica's van die Vitaloni spiegels te koop onder de naam Spyder. Kosten niet veel...
     
  22. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Meer gereedschap heb ik ook niet, mijn hele huis mee gebouwd :D

    Merkje stond er idd op onder de dikke laklaag...

    Voorlopig kan ik vooruit. Het spuiten kostte me in dit geval € 30,- en het is niet perfect, maar kan voor nu even mee. Ben alleen te vroeg begonnen, met nog een mooi weer weekend voor de boeg :S
     
  23. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Ik heb gisteren een brandblusser(1kg) aangeschaft.
    Deze ga ik achter de voorstoel monteren in de winter.
     
  24. BeQuietAndDrive

    BeQuietAndDrive Formula Junior

    Jul 6, 2004
    822
    NL
    Full Name:
    Robert
    Welke heb je gekozen? Ik zit ook nog eens aan iets goeds te denken, heb nu iets eenvoudigs in de kofferbak liggen namelijk.
     
  25. Elentinos

    Elentinos Formula Junior

    Sep 8, 2011
    296
    Netherlands
    Full Name:
    Erwin
    Ik heb ook een 1kg poederblusser in de auto, maar eigenlijk is dat niet voldoende. Zo'n ding is in 6 sec. leeg. De brandweer adviseert in de auto een 2kg schuimblusser. Maar die werk je niet makkelijk even weg onder de stoel...
     

Share This Page