De Winterstop!? | Page 4 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Ik ga in de toekomst ook voor de Nouvalari. De supersport klinkt ook heel goed heb ik me laten vertellen.
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vinnen voor diffusor? Je bedoeld een compleet nieuwe diffusor aangezien de vinnen niet demontabel zijn, toch?

    LED achter? Wat zijn je ideetjes? voor ook wijzigen? die er nu zitten zijn toch juist mooi...

    Spuiter? Die zijn er zat maar een goeie...

    @ Marco,
    Tubi via Alex is echt een slimme zet. Eerlijke prijs, gemonteerd (binnen een uur) en garantie. Ik had trouwens ook de R wat aangegeven werd met Competition only. Geld meer dan waard, echt.
     
  3. Btouring

    Btouring Rookie

    May 12, 2012
    19
    Belgium
    [QUOTE
    Tubi via Alex is echt een slimme zet. Eerlijke prijs, gemonteerd (binnen een uur) en garantie. Ik had trouwens ook de R wat aangegeven werd met Competition only. Geld meer dan waard, echt.]

    Waarvoor dank Fred
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Kijk kijk, de huidige eigenaar van 328 GTS #73513 aka DD-GF-29. Leuk je weer even "tegen te komen". Nog veel mee gereden deze paar maanden?
     
  5. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    775
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    #80 MrDino308GT4, Oct 28, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Van de week ook de schokbrekerbussen ontvangen samen met alle nieuwe stabilisatorstangrubbers. Gisteren alles weer gemonteerd en gelijk eind van de middag nog maar weer even een test rondje gedaan. Bonken van wielophanging bleek geheel verdwenen dus het probleem waren dan ook echt de schokbrekers die hun tijd gehad hadden (en met name dus degene die rechtsvoor zat). Wat een feest was het even in GT4.
    Ahfin hij staat nu weer lekker klaar voor het voorjaar.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  6. Trezerotto

    Trezerotto Formula Junior

    Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
    Ziet er netjes uit Arian!
     
  7. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    +1
     
  8. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    #83 marcos, Oct 28, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik heb het iets anders opgelost. twee beugeltjes vast gemaakt aan de houder van de blusser en daarna onder het tapijt geschoven. Perfect fit!

    Op de foto het resultaat, nu de beugels op maat maken zodat je ze niet meer ziet. Geen schroevjes en geen tape nodig en toch vrij stevig op zijn plek.
    Image Unavailable, Please Login
     
  9. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    #84 marcos, Oct 28, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Niet alleen met de brandblusser bezig geweest. De 'te lange' slangetjes zijn ingekort en accu is weer vol, achter bumper gedemonteerd, rubber flappen (geen idee hoe het heet) schoon gemaakt en nu 'recht' terug gemonteerd.

    Balen dat men ooit getracht heeft het rubber te spuiten, ziet er niet uit. Het is nog slordig gedaan ook. er zit verf op de rode lak en dat krijg ik er niet van af. Helaas een puntje dat bewaard moet bijven tot de nieuwe laklaag er op gaat. Wat is zo'n bumper zwaar trouwens, ik denk rustig 10-15 kilo, misschien toch maar in de toekomst een lichtgewicht er op plaatsen. Wat iemand toevallig de hoogte/dikte van een euro achterbumper?

    btw, er blijkt dikke zwarte drab langs een van de cats te lopen als de auto loopt, waar zou dat vandaan komen?
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  10. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    #85 marcos, Oct 28, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik vergeet nog 1 ding:

    Mogen de cats zomaar vervangen worden door 'pijpjes'? Zo nee, hoe groot is de kans dat dit problemen oplevert bij bijvoorbeeld een apk?

    De tubi blijkt bij Eurospares 2100 euro te zijn, dit komt overigens door de catalysator. Laat ik deze weg, dan bespaard dat en kleine 400 euro. Maar past die uitlaat dan nog wel?

    Ik moet deze vraag maar even vertalen en bij het 308/328 forum deel plaatsen...

    Zucht, ik heb weer zo'n zin om kilometertjes te maken:D
    Image Unavailable, Please Login
     
  11. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Mannen,

    Ik heb de offerte voor het coaten van de diaper en de platen die onder de auto zitten binnen gekregen. € 150,- incl. btw voor het stralen (roest vrij maken), behandelen en coaten. Er is een maar: De coating kan een maximum temperatuur hebben van 150 graden. Gaat dit goed bij de uitlaat? Lijkt mij niet, dus dan toch maar zelf met een krabber en hittebestedige verf aan de slag? Of hebben jullie nog andere suggesties?
     
  12. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Je zou het ook alleen kunnen laten stralen en daarna zelf spuiten in kachellak. Ik heb dat zelf met de uitlaat van mijn GT4 gedaan, het spul is heel goedkoop (11 Euro voor een bus) , het spuit heel eenvoudig en de hechting is echt super, na 1 sezoen rijden zit het er nog perfect op.
    De Ansa stickers die ik op de tips had aangebracht hebben de strijd niet doorstaan.
     
  13. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik heb nog de originele achterbumper liggen. Ik zal hem eens wegen en het gewicht melden. Als het interessant voor je is, mag je hem ook wel even lenen om te kijken of e.e.a. past. De bumper die ik er nu op heb kwam overigens van Superformance uit mijn hoofd.
     
  14. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Dank voor de tip, dat is precies wat we nu gaan doen. Ik kan maandag morgen de onerdelen wegbrengen.

    Nou, als dat zou kunnen heel graag.
     
  15. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    #90 aero, Nov 5, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Bij deze een foto hoe het is geworden. Helaas waren de Ansa stickers (50 Dollar voor de set van 4 en de rode lijntjes!!!) er al na een flinke rit afgebrand, ziet er wel geleefd uit. De verf uit de spuitbus van 11 Euro hield beter!
    Na een jaar ziet het er nog goed uit. Ik heb overigens gekozen voor donker antrciet ipv zwart, wordt wat minder gauw vies was mijn gedachte.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  16. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    #91 marcos, Nov 9, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  17. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    #92 marcos, Nov 9, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ondanks de roest, viel de schade mee. De ophangbeugels zijn aangetast, maar er is ooit al een plaatje opgezet om dit te verhelpen, dus nog stevig genoeg. Ik zal er in de toekomst wel nieuwe aan moeten maken, maar dat is voor later. De boel gelijk maar in de lak gezet om nieuwe roestvorming te voorkomen. Die kachellak tip was heel goed aero, lekker dik spul en goed te spuiten. Morgen maar even de tweede laklaag op de 'diaper' en hopelijk kan ie er zondag weer op.

    Stickertje zit ook netjes op zijn plek, dus ik ben weer happy.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Winter is lang hoor, met dit tempo ben je volgende maand al klaar en wat ga je dan doen? :D
     
  19. Mobiel

    Mobiel Karting

    Mar 6, 2010
    229
    Mijnsheerenland (NL)
    Full Name:
    Wouter
    Ach, dan mag Marc best aan de mijne beginnen hoor! ;)
     
  20. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Goed bezig Marc, leuk om je 308 straks in het nieuwe seizoen te bewonderen :)
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  22. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    What's next: neon klepstoters met fluorescerende krukassen en doorzichtig kleppendeksel? ;)

    Maarre, jij hebt een F430 Fred.....ga je het doen?
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat denk jij nu zelf Erik... We kennen elkaar toch al een paar jaar. Natuurlijk......niet :D
     
  24. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Had ik het gelukkig toch goed ingeschat! :)

    Zag je toch al niet met zo'n discohok rondrijden.....
     
  25. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Een paar spinners erbij en je bent helemaal The Man ;)

    Not my cup of tea.
     

Share This Page