De Winterstop!? | Page 58 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Snap bij Scuderia Rampante het verschil TR en 512TR niet echt, is vrijwel hetzelfde ... :D

    En voor die 16 relais ongeveer $ 450 .... pffff

    Gelukkig staat de Dollar op dit moment laag ....
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Gewoon "Multi Purpose" relais van een tientje maximaal dacht ik :D
     
  3. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Mel, ik denk TR en testarossa hetzelfde (ook 512TR oud bord) en 512 TR (nieuw model bord) prijsverschil. Hoe nieuwer hoe duurder...o_O

    Guido
     
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Precies ... hoe nieuwer hoe duurder .... slaat die extra toeslag dus idd nergens op imo .... LMAO :D
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Een tijdje geleden was er deze post over een barnfind:

    Daar is nu een vervolg op en er komt nog een slotstuk (veiling) 9 maart Amelia Island van Gooding & Co.
    Ik ben benieuwd wat daar geboden gaat worden.

     
    Jeka, MvT and Jonkheer like this.
  6. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Had hem inderdaad gezien! Verrassend om te zien hoe zoiets nou de trailer ingaat.
     
  7. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Jeka, bertdeboer340 and Dino2400 like this.
  8. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Wow, dat ziet er heel mooi uit!
     
  9. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja het ziet er netjes uit. Je ziet nog 1/2 ribbels op dat ronde deel, maar dat is weg zodra het gemonteerd zit.
    De platte delen drukken op het onderste randje van dat ronde deel namelijk waardoor alles strak/vast zit in de auto.

    Het heeft wel meer tijd gekost dan gedacht en daarom heb ik de gaskabel nog niet vervangen en ook gaspedaalmechanisme nog niet schoongemaakt.
    Ik wil rijden zodra het weer mag/kan (vooral qua zout op de wegen), dus dat is doel nummer 1 :)
     
  10. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Netjes Harry! Dat is een hele andere look! Leuker werk dan de koppeling vervangen. Hier zie je meteen resultaat!
     
  11. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Deze winterstop heb ik gebruikt om de voorzijde van de auto weer 100% te maken, alle steenslag en andere onregelmatig heden zijn nu weer weg, nu een testfit om te kijken of er geen kleur en/of structuur verschil in de lak zit, daarna nog het middengedeelte spuiten en dan weer opbouwen en wachten tot de pekel is weg gespoeld.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Melvok likes this.
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Vergeet niet de beide koplampen te wrappen tegen steenslag !
     
    jaapio likes this.
  13. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Bedankt voor de tip Mel, ik weet nog niet zeker of ik er bescherming op laat zetten, ik wilde eerst eens informeren hoe er er nadien uitziet, de auto ziet er nu perfect uit.
    vraag me af of het na het aanbrengen van PPF oid niet doffer wordt/
     
  14. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #1439 Melvok, Feb 21, 2018
    Last edited: Feb 21, 2018
    Er is een nieuw productlijn: Mayvinci ... in Dordrecht hebben ze dat.

    Onzichtbaar (in ieder geval op mijn koplampen). Volgens mij kost het € 200.

    Ik zou het echt doen ... weet je wat een gebarsten glas (= de hele koplamp) kost ?

    Image Unavailable, Please Login
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    PPF maakt het zeker niet dof en ook het "vergelen" waar vroeger over gesproken werd is verleden tijd. Zelf heb ik PPF met daaroverheen Glasscoating die een (zeer) diepe glans geeft en bovendien het wassen veel eenvoudiger maakt. Geen muggen (=lijken genoemd door Otto) meer die samen gesmolten zijn in de lak. Ga maar eens informeren over de opties van PPF en glasscoating als combinatie. Bovendien krijg je geen swirls meer door het aanbrengen van deze beschrmingen. Het is dus wel zaak eerst de auto goed te laten polijsten/corrigeren voordat deze lagen eroverheen gaan.

    Als je wilt kun je een PM naar mij sturen voor meer info
     
    jaapio likes this.
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    De koplampen zijn het enige wat ik heb laten wrappen. Ik heb verschrikkelijke beelden gezien van wraps die er af gingen (o.a. bij Kroymans in de garage) ...

    Op mijn lak komt geen plastic folie en zeker geen coating ... dit is mijn idee, voornamelijk gebaseerd op ervaring van (meester)spuiters ...
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik heb op de Tesla glass-coating zitten en vorig jaar een (parkeer)schade gehad. Deze is hersteld waarbij ook spuitwerk noodzakelijk was.
    Het enige wat "extra" was dat na 2 weken de auto moest worden voorzien van glass-coating over het nieuwe spuitwerk. Iets wat trouwens ook door de verzekeraar werd vergoed, mits opgeven dat de auto een glass-coating heeft.
    Kortom ik zie werkelijk niet in wat het probleem van coaten kan zijn buiten het feit dat de glans dieper is, er geen swirls in de lak komen en het wassen makkelijker gaat.

    Daarnaast heb ik de "kop" van de auto in PPF laten zetten ivm steenslag. Dat werkt! Ik heb (helaas) niet de nano/herstellende folie die tegenwoordig bestaat. Ook zijn er inmiddels verbeteringen op het gebied van snijden/mallen alsook op verwijderen (waar Mel naar verwijst) gebeurd.
    Laatst melde ik al dat men tegenwoordig ook al spuitend beschermingen kunt aanbrengen!

    Ik weet dat innovatie eng is (heb daar zelf ook wel last van) maar moet eerlijk bekennen dat er veel gebeurd op dit gebied van lak bescherming.

    Uiteraard moet iedereen voor zichzelf besluiten wat het beste is en waar men zich goed bij voelt. Echter ik raad aan eens te gaan kijken bij experts op dit gebied zoals op 24 maart aanstaande op de GMTEC meeting waar FOCNL ook naar toe gaat zie: https://www.scuderianl.com/programma-2018. Er is dan met eigen ogen te zien hoe en wat men kan bereiken op dit gebied.
     
    Jeka and Melvok like this.
  18. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    ik ben er nog niet uit en ga binnenkort eens bij GMTEC langs, die zitten hier niet zover vandaan.
    Weet er iemand trouwens of Ferrari de auto's na het spuiten nog na polijst, zoals ze wel bij Rolls Royce's doen, het lijkt er bij mijn auto namelijk niet op.
     
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik heb daar nog nooit iemand over gehoord, wel frequent over verbazing over het slechte spuitwerk ...
     
  20. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Zou mij sterk verwonderen dat Ferrari na-polijst....denk dat het spuitwerkt enkel bij grove errors wordt bijgewerkt zoals bij iedere andere autoproducent. Er zijn maar enkele uitzonderingen in de hogere upper-class die het spuitwerk als visitekaartje zien.

    Guido
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik ben in de fabriek te Maranello geen aparte ruimte (=stof-vrij) tegen gekomen waar dit kan/zou moeten gebeuren.
    Wel de spuit-/dompel-straat en de droog rails maar geen eindafwerking/polijst werkplaats.

    Het is altijd noodzakelijk eerst de lak te corrigeren/polijsten voordat men PPF en/of Glass-coating toe gaat passen. Doe je dat niet ga je spijt krijgen:(
     
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Keurig ! Mooier kan bijna niet imo :D

    Complimenten.
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    mark1000+, Jeka and jaapio like this.
  24. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Netjes zo met die led erin, waar heb je ze aangesloten ? op de rij verlichting ?
     

Share This Page