De Winterstop!? | Page 63 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Correct, dat zou anders wel heel rap/kostbaar zijn. Ik doe veel zelf Mel. Maar wel met een zeer ambitieuze planning... Image Unavailable, Please Login

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  2. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ergens in deze planning moet nog de revisie van de ophanging en stuurkolom opgenomen worden. Met name de laatste hadden we niet voorzien.

    En als er budget over blijft wil ik het dashboard (laten) bekleden. Maar wellicht is dat meer voor winter 2019/2020...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  3. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Weer even een lekker uurtje bezig geweest. Veel (voor andere) niets zeggende foto's, dus hier alleen een samenvatting:

    Bekleding, louvers en 1 zijraam gedemonteerd. De meeste tijd ging op aan onbereikbare boutjes. Ik weet dat italianen klein zijn, maar sommige boutjes kunnen zelfs door kabouters niet geplaatst zijn..

    Die boutjes krijgen een update zodat ze straks met een schroevendraaier vastgezet kunnen worden.

    Ik maak veel foto's, van elk stapje minimaal een + een samenvatting met alle onderdelen. Gaat niet om de kwaliteit, maar dadelijk print ik alle foto's op volgorde uit en weet ik (hopelijk) precies in welke volgorde ze weer in elkaar kan. Foutjes schrijf ik op, dus kunnen we die straks bij montage herstellen. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  4. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Owja nog 2 vraagjes:

    1) iemand ervaring met het verwijderen van de achterruit? Of is er een trucje om hem te laten zitten?

    2) Heeft iemand een suggestie om bij bijgevoegde badges te komen zonder de brandstoftanks te verwijderen? Image Unavailable, Please Login

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Is de achterruit geplakt ? Hoe snij je in dat geval de lijm ? Met een snaar ?

    Er uit: deed ik bij wat andere auto's door op je rug te gaan liggen en met beide platpoten

    gelijkmatig kracht uit te oefenen op de ruit, in de richting motor … breek hem niet !
     
  6. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Bij een GTB zit de ruit gewoon in een rubber, bij GTS ook lijkt mij.
    Ik zou hem eruit snijden en een nw rubber bestellen. Rubber voor achterruit kost rond de 100 pond.
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik ben samen met marc(h) afgelopen zondag even naar dit project gaan kijken. Het is al aardig onderweg en de omvang komt in beeld. Het wordt grondig aangepakt en doel is om er over een jaar weer in te rijden. Dat gaat (zonder tegenslagen) lukken omdat zwager lief het spuiten voor zijn rekening neemt.
    Guus dus het blok en de onderdelen (die nodig zijn) blijken nog leverbaar.
    Kortom: gaat goed komen :)
     
    marcos likes this.
  8. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Praktisch alle onderdelen voor motorrevisie zijn idd gewoon verkrijgbaar en ook upgrades qua zuigers.
    Maar goedkoop is het allemaal niet natuurlijk. (zuigers vallen nog enigszins mee met 1000 pond voor een set van 8 volgens mij)
    Wel gave klus en de auto gaat er flink op vooruit straks!
    Ga je ook de achterkant (diaper rond uitlaat etc) en knipperlichten ombouwen naar Euro-specs? Of laat hem in VS-stijl?
     
    marcos likes this.
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Als het gewoon een rubber is: platpoten werkt eenvoudig !
     
    marcos likes this.
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Uitlaat weet ik niet maar heeft natuurlijk de supersport.
    De knipperlichten gaan vervallen.
     
    marcos likes this.
  11. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Marcos, een stoer project en mooi om te volgen. Ik hoop dat je wat foto's en info omtrent de voortgang hier gaat plaatsen.
    Veel succes en plezier!!
    Menno
     
    marcos likes this.
  12. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    De vorm v/d ruit maakt het wat tricky he. Het is geen plat stuk glas ofzo.
    Ik zou het raamrubber checken en als die er ook maar enigszins niet nieuw meer uit ziet, gewoon eruit snijden. Je geeft toch al kapitalen uit, dus die 100 pond kan er nog wel bij :)
     
    marcos and Melvok like this.
  13. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Gaaf dat je dit doet en vastlegt Marc.
    Echter dit topic heet de winterstop, met deze dagen van 37 graden niet echt winter te noemen hè :D
     
    marcos and Melvok like this.
  14. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Misschien stopt hij in de winter? ;-)
     
    marcos and Jonkheer like this.
  15. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    :D:D
     
    marcos likes this.
  16. middel308

    middel308 Karting

    Apr 26, 2009
    78
    Papendrecht, NL
    Full Name:
    Jaco
    Ik heb de vergeelde moeren en boutjes bij Fabory gehaald. Verschilt een beetje per vestiging maar als ze een beetje mee willen werken kun je ze ook per stuk bestellen aangezien doosjes van 200 stuks een beetje zonde is. Gewoon een lijstje maken van wat je nodig hebt met de artikelnummers er bij die op hun site staan. Begreep laatst wel dat deze uit het assortiment gaan omdat ze eigenlijk vanwege milieu en gezondheidsredenen niet meer gebruikt zouden mogen worden..
     
    marcos likes this.
  17. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    In de winter stoppen we inderdaad, veel te koud. Ik functioneer niet onder de 25 graden. Daarom staat de airco bij mij altijd uit. Daarom toch even weg geweest om van de hitte te genieten.

    Enfin, we pakken het inderdaad grondig aan. Bij elk schroefje en boutje krijg ik er meer plezier in. Gelijkertijd maakt elk boutje en moertje dat ik me meer zorgen maak over het budget. Nog harder werken maar, want ik accepteer niet dat geld een showstopper gaat worden.

    Ik heb gevonden hoe de ruit er het beste uit kan. Het rubber is nog goed en flexibel. Je buigt het van binnen over de stalen rand en de ruit duwt zichzelf naar buiten. Maar ik laat hem voor nu nog even zitten, want op de huidige plek loop ik het minste risico dat hij sneuvelt.

    Ik heb ook het eerste schroefje gevonden dat echt niet meer wilde. De dremel bood uitkomst en de andere schroefjes werden zo bang dat ze zonder gemopper los kwamen.

    Komend weekend gaan we de voorzijde verder demonteren. Ik hoop dat de koplampen omhoog kunnen zonder electra...

    Ps foto's zijn gepost in verkeerde volgorde.. ..komt door de plotselinge kou buiten. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  18. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
  19. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ow en de vraag over de luier van Harry: deze was er al vanaf en ik had achter al een euro bumper. Er komt alleen nog een maatwerk paneeltje boven de uitlaat. Men mag best zien dat het een aangepaste Amerikaan is mi, mits we het goed doen...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  20. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik deed het eigenlijk via het voetenwerk precies zo bij de autootjes waarbij de ruit er naar buiten / voren uit moest …

    Wel weer Ferrari hoor, met een ruit die naar binnen er uit gaat …. (weet je het zeker ?) ...
     
  22. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Dat is niet Ferrari eigen :) een raam gaat er altijd uit in de richting van de bolling. Het voorraam dus inderdaad naar buiten eruit.

    ----------------------------
    Lekker bezig Marc! Die luier vind ik altijd vreselijk! Top dat je geen luier meer nodig hebt! neem je ook Euro knipperlichten aan de voor spatbord (zijkant)?

    De PininFarina badges zitten met een klemring vast. Theoretisch zou je ze van de buitenkant eraf kunnen halen.


    Image Unavailable, Please Login
     
    Melvok likes this.
  23. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Enfin, het gaat dus nog steeds de goede komt. Pas 3 opstandige boutjes gevonden, dus dat valt me allemaal wel mee. De lijst met kleine onderdelen die er nog af moeten valt wel een klein beetje tegen, maar we hebben nog twee weken.

    Gisteren een vrachtwagen vol onderdelen besteld, dus ik kan niet wachten tot Sint ze komt brengen

    Ik heb gekozen voor nieuwe verstelbare schokdempers en veren van Spax in de hoop dat de wegligging hierdoor verbeterd. De oude koni's bewaren we, mochten ze tegenvallen.

    En zo krimpt de spaarrekening snel, maar het doel is goed...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
    Herman Ronald likes this.

Share This Page