De Winterstop!? | Page 65 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Laten we ze even naast elkaar leggen om het te controleren, dan neem ik hem graag van je over Martijn.

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zie je wel, lukt altijd...

    Even een video voor 360/F430 eigenaren over preventief onderhoud gesproken (door STG, beetje druk maar hij bedoeld het goed):

     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Prima tip om dit te bekijken Fred !

    Erg goed om de monteur alles te laten vertellen en hij heeft een wijze les voor toekomstige kopers imo !

    Onderhoud aan de oudere autos kan onverwachts redelijk oplopen ...

    Heb me geabonneerd ….
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mel,
    Verwacht niet veel van dit tech materiaal bij deze gast/Sam. Hij is een vlogger, doet dit voor de kost en komt overal binnen. Heeft dus nu een 360 voor het eerste jaar. Over het algemeen zijn de video's minder (technisch) informatief. Hij komt voornamelijk op plekken waar ik ook kom, that's all.
     
  5. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Volgens mij zitten deze schroefjes niet eens bij zo'n verdelerkap. Ik heb namelijk alles nieuw gekocht en vervangen, maar die schroefjes moest ik overzetten.
    Ik zal voor de zekerheid nog even zoeken in mijn onderdelenbak of daar nog zoiets in ligt.
    Die koolstiftjes zitten ook niet bij een nw kap, volgens mij.
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat is wat! Koop je nieuwe kap en die krijg je dan zonder schroefjes en stiftjes?! Hoe kom je daar dan aan (als je niet hier op Fchat zit)?
     
  7. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Schroejes zitten er wel bij, koolstift ook. Zijn niet los te koop ben ik inmiddels achter. GvE heeft inmiddels geadviseerd om beide kappen inclusief rotoren te vervangen omdat de contacten slecht zijn en er geheid problemen van komen. Vaak werkt het wel als ze op hun plek zitten, maar nu ze eenmaal los zijn geweest... Beter safe than sorry dus.

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  8. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ach … je weet waar het heen gaat toch ?
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Of was het vroeg sinterklaas? :D
     
  11. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Melvok likes this.
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Wat bedoel je met beitsen Marc ? Afbijtmiddel ?
     
  13. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ja, beitsen is wat anders...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  14. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik zal hem morgen even uit mijn andere garage vissen. Ik was ondertussen bezig met mijn nieuwe garage!

    --------------------
    Deze week heb ik een epoxy vloer erin gegoten. Dat was wel leuk werk! De kleur… Modena geel!
    Van het weekend ga ik de zijdelingse garage deur plaatsen en dan kan het paardje erin :)

    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
    Jonkheer likes this.
  15. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

  16. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Ziet er strak uit!

    Gr. Martin
     
  17. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Dat is heel erg mooi!
     
  18. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Waar kopen de sleutelaars hier hun onderdelen? Is dat gewoon superformance en eurospares in Engeland of ook bij dealers in NL/DE/..?
    Ik heb namelijk nogal een aversie tegen de belachelijk hoge verzendkosten van die Engelse toko's. Ik betaalde ooit 50 pond verzendkosten voor een raamrubber bv.

    Ik wil nu bv. een benzineslang vervangen (#119281 van tank naar benzinepomp), maar die kost ~70 pond ex VAT en ex verzenden.
    Mijn ervaring is dat je dan dus al snel 120/130 euro kwijt bent voor een stukje rubber.
    Als iemand tips heeft voor een vervangende slang die dezelfde maat heeft, hoor ik het uiteraard ook graag.
     
  19. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Harry informeer eens bij Stefan.
    Of kijk op zijn website : redbaycars.com.
    Soms is zelfs Kroymans veel goedkoper met rubber onderdelen.
     
  20. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Oke, ik kijk even. Thanks.
     
  21. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Voor bezineslangen zou ik dat niet doen :) Ferrari heft new old stock en deze zijn niet bestendig tegen de hedendaagse benzines tenzij je het weer wil vervangen na 2j, maar je hebt gelijk voor pakkingen en andere rubbers. Je bent net zo veel kwijt en soms zelfs goedkoper bij de dealer.

    Ik erger me ook rot aan deze verzendkosten en dat is voor mij ook een reden om niet te bestellen tenzij ik een aantal benodigdheden nodig heb. De laatste keer was trouwens 30 euro dus dat viel nog mee, maar ze hebben wel nieuw rubber i.p.v. new old stock ;)

    Vaak ga ik op zoek naar iets wat dezelfde diameter heft van recente auto's, maar merk wel dat ik in het SUV of truck segment moet gaan zoeken vanwege de grote van diameters. Nadeel is wel dat dit veel tijd kost.
     
    Melvok likes this.
  22. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja en ik wil die slang pas eraf halen als ik een nieuwe heb dus moet dan de maat van het internet halen ofzo en daarop vertrouwen. Dat vind ik minder.
    Bedankt voor de tip van die NOS-slangen. Dat moet je idd niet hebben.
     
    Melvok likes this.
  23. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik loop achter, met posten dan, want de werkzaamheden aan de bolide gaan gestaag door. Werk heeft echter voorrang, want de restauratie moet ergens van betaald worden..

    Enfin, korte update van waar we staan. Ik zal proberen later wat tijd te vinden voor meer details.
    De auto is volledig gedemonteerd en volgende week start men met het verder kaalmaken van de body. Kaal? Ja, nu toch weer wel want de plaatwerker wil vanaf staal starten voor het beste resultaat. Op dit moment zijn we de ophanging aan het demonteren zodat alle onderdelen gecoat kunnen worden. De ophanging wordt weer gemonteerd voordat de auto gespoten wordt ivm transport en risico op schade.

    Het grapje begint wel kostbaar te worden. Het achterruit rubber is toch gesneuveld. Het rubbertje blijk 420 ex btw te kosten. Ik heb goedkopere gevonden, maar ik twijfelde of deze aan mijn kwaliteitseisen zouden voldoen. Kroymans to the resque dit keer. Ten tweede malen overigens, want ik mocht daar in de dungeons foto's maken een 308 om maatvoering end te controleren.

    Wel een probleem, de connector van de achterruit verwarming is gebroken... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
    Jonkheer likes this.
  24. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ow ja: de spruitstukken zien er niet uit.

    Ik heb 4 opties:
    1) vervangen, maar is duur en ze zijn verder goed.
    2) (wit) keramisch coaten, ziet er mooi uit maar is bijna net zo duur als nieuw.
    3) inpakken met hitteband. Is weer eens wat anders, betaalbaar, retro en makkelijk ongedaan te maken als het niet bevalt.
    4) houden zoals het is/was, want ik ben de enige die het ziet.

    Ben benieuwd naar jullie mening..

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     

Share This Page