De Winterstop!? | Page 70 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Cosmetisch idd weer geheel onzichtbaar weggewerkt Fred.

    We moeten misschien vaker en beter OOK naar onze wielen kijken …. en niet alleen naar het rubber dus :)

    En mocht je zoiets zien het dicht kwasten oid ….
     
  2. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Ze zullen heel goed en snel zijn Fred, maar ik vind ze qua looks niet zo mooi. Voor mij heb je twee grote merken: Ferrari en Lamborghini.

    Mel: lekker bezig hoor! Ben reuzebenieuwd hoe ze onder je 458 staan!
     
  3. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Velgen maken of kraken een auto. Amerikanen houden vaak van custom dat kan heel mooi zijn maar vaak afgrijselijk.
    Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niet elegant staat Mel! :cool:

    Los van stoeprand schade heb je ook nog je neus die behoorlijk op zijn donder krijgt als je geen folie gebruikt. Als ik het er over heb dan is het altijd een discussie punt of dat onder regulier onderhoud valt… Persoonlijk vind ik dat steenslag schade, bumper, raam daar onder valt, want anders hou je geen bumper meer over of niet door de APK.

    Wat denken de heren daarvan?
     
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Klopt n.m.m. helemaal Tijn.

    Dat valt volgens mij (en voor mij) onder gepland onderhoud.

    Voor velen echter niet …. maar dat komt meestal door de centjes ...

    Ik ga nooit een folie plakken op de auto en ook nooit een substantie op de lak doen die er nmm niet thuis hoort.

    Heb ik schade ? Natuurlijk, iedere auto en hoe harder hoe meer is de ervaring.

    Ben je dat een keer beu (zoals ik na anderhalf jaar aan de wielen) dan hoort reparatie er bij.

    Kan dus zomaar zijn dat ik volgende Winterstop de neus laat doen … ik ga er nu al wel voor sparen :)

    De vers gespoten 458 velgen heb ik vanmorgen afgeleverd bij de bandenman in Zutphen.

    Hij vond het prachtig gedaan en was erg verbaasd over de kosten … had het dubbele in z'n hoofd.

    Vrijdag weer ophalen en monteren …

    Image Unavailable, Please Login
     
    MvT and Jeka like this.
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    En dan de foto!
     
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Het volgende project waar we nu mee bezig zijn is het testen van onze nieuwe achteruitrij camera.

    Mocht dat lukken dan kun jij ook in jouw Ferrari op eenvoudige wijze een superscherpe camera monteren.

    De eerste resultaten zijn gewoon al heel erg goed.

    Wil je bij blijven, kijk dan af en toe eens in mijn Yolo draadje ... :)
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ziet er goed/strak uit
     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Jeka and jaapio like this.
  10. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Melvok likes this.
  11. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    MvT likes this.
  12. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Zeer geslaagd Mel!
     
    Melvok likes this.
  13. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Melvok likes this.
  14. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Beste Ferrari vrienden,

    Ik zie veel leuke klussen, lekker bezig allemaal!!!

    Ik realiseer me ook dat ik jullie al enige tijd niet meer heb voorzien van een update. Tijd gaat dan ook snel en we hebben een volle agenda, dus mijn excuses daarvoor. Daarnaast ben ik nu eenmaal niet zo’n consequent fora gebruiker ;-). Maar goed, toch wel even leuk om weer een update te geven. Sommige zijn overigens bij, want updates delen via insta kost weinig tijd.

    We beginnen even met een kort verhaaltje, want man, man, man, wat is er een hoop gebeurd de afgelopen tijd. Vorig jaar november al weer was ik bijna klaar om de auto te verplaatsen naar de ‘bodyshop’ voor het laswerk en de verse verflaag. Dat ging echter niet helemaal als gepland. De beoogde partij zou de auto komen halen, maar na enkele weken van radiostilte wilde men opnieuw komen kijken. Tijdens dat bezoekje werd een beetje vaag gedaan. Weer 2 weken later kreeg ik te horen dat het een paar (10) duizend euro’s duurder werd, want risico’s bla bla bla. Leuk , maar daar doen we niet aan, want wat is het risico? We hadden een vaste prijs op basis van wat er bekend is/was en we hadden een afspraak met uurtarief voor de constateringen. Daarmee waren voor mij de risico’s gedekt. Enfin, ik ontplofte natuurlijk en toen de beste man langs kwam voor uitleg kreeg ik te horen dat de prijs wel paste bij een golfje, maar niet bij een Ferrari. Ik heb hem de garage uit getrapt zonder eerst de deur open te doen.

    Daar zit je dan, want inmiddels 1,5 maand vertraging en geen spuiter meer. Shoppen ging niet lekker, want op basis van foto’s en een werkomschrijving offertes opvragen drijft de prijs richting onrealistisch. Tot overmaat van ramp werd geconstateerd dat er toch wel veel schade aan de bak zit. Niet alleen de synchromesch ringen, maar ook de lagers, de behuizing en nog veel meer onderdelen bleken beschadigd. Bam, nog eens een paar duizend in de min.

    Dit resulteerde in een goed gesprek met vrouwlief, waarna ik na de nodige omkopingen te accepteren wonderbaarlijk genoeg extra budget heb gekregen om mijn project (mijn droom), niet on hold te hoeven zetten. Daarna een goed gesprek gehad met GvE en uiteindelijk besloten dat hij zorgt voor het bodywork en het spuitwerk. Het voorwerk doen we zelf en omdat we nog even geduld moeten hebben, zijn we toch wat extra dingen aan het doen die niet in de planning stonden.

    Waar staan we nu? Ik verwacht elk moment de achterste draagarmen retour van de poedercoater, net als enkele bodydelen die ik heb laten stralen. We hebben het roestmonster aangevallen en hopelijk verslagen en we zijn nu het chassis aan het schoonmaken/schuren om daarna deze te kunnen spuiten. We zijn het tempo aan het opvoeren, want hij moet bijna naar GvE, maar ik verwacht niet meer dat er dit seizoen gereden gaat worden. Er zijn nog meer vorderingen, gelukkig ook positief, maar die zal ik delen met de foto’s, die ik nu niet ga posten omdat ik nu toch echt naar mijn afspraak moet. Ik zal dadelijk, vanavond of morgen de update aanvullen met foto’s en de bijbehorende verhalen…

    Cheers,
    Marc

    Ps een teaser foto, voor de vorm..
    Image Unavailable, Please Login

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
    Jeka and Jonkheer like this.
  15. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dat klinkt niet goed.
    Shoppen voor goede spuiter voor je oude Ferrari maakt het idd zelden goedkoper.
    maar fijn dat er beweging in zit. Sh*t dat je veel meer kosten moet maken voor de bak etc.


    Ik ben zelf trouwens klaar met alle werkzaamheden (kleppen stellen, kvs-slangen vervangen, gaskabel etc etc) en heb afgelopen weekend weer gereden. Dat was wel fijn.
     
  16. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    De werkzaamheden aan de ophanging vorderen gestaag. De spax veren zijn in elkaar gezet en de achterzijde is volledig gedemonteerd. De Koni’s worden schoon gemaakt en opgeslagen, zodat een volgende eigenaar ze ooit kan hergebruiken indien gewenst. We hebben besloten eerst de achterzijde te doen zodat, mocht de auto al naar GvE moeten de voorzijde op een later tijdstip kan worden gedaan. Er zat wat roest hier en daar, maar echt zwaar aangetast is het niet. De draagarmen liggen nu bij de poedercoater en ik verwacht dat ze morgen of overmorgen klaar zijn. Ik heb nieuwe oem moertjes besteld en alle versleten rubbers ed worden vervangen. Nog even geduld en de ophanging aan de achterzijde kan weer in elkaar.

    Het verwijderen van de busjes was natuurlijk en uitdaging, maar ik zag dat ik niet de enige ben die hier tegen aan liep ;-). Uiteindelijk hebben we toch maar even een pers gebruikt. Lassen van de bussen is wel belangrijk overigens om speling te voorkomen. Je hebt een upgraded system waarbij je de gelaste busjes kunt laten zitten. Wij hebben echter voor de traditionele oplossing gekozen.

    Naar verwachting is het frame over twee weken gespoten. Ik hoop dan alle onderdelen in huis te hebben om de boel weer in elkaar te zetten. Hoe fijn om dan eindelijk resultaat te zien!
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  17. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Om het frame te kunnen behandelen moesten er nog best wat kleine beugels, boutjes, moertjes, kabeltjes worden gedemonteerd. Dit heeft weer een leuk pakketje met weetjes opgeleverd. De leukste vind ik de twee zware balken die helemaal niet zo zwaar bleken. Het zijn dan ook geen balken, maar ze dienen als koeling voor de katalysatoren (die ik niet meer heb). Ze beginnen net achter de achterwielen en persen de koele lucht samen om vervolgens richting de katalysator te sturen. Geweldig stukje techniek mi. En dan te bedenken dat wij ze recht wilde laten buigen omdat we dachten dat deze een soort van aanrijdbescherming boden voor de motor..

    De ophangbeugels van de uitlaat zagen er ook niet best uit, maar toen bleek dat deze ca. 300 euro per stuk zouden gaan kosten heb ik toch maar besloten deze te herstellen. Na een nachtje in de azijn zijn ze gedemonteerd en inmiddels is de kapotte beugel weer gelast (Ik zal nog een detail foto maken voordat ze gecoat worden).

    Tenslotte het hittescherm naar de kofferruimte. Deze is door de jaren heen aangepast en verpest, dus die wordt op dit moment nagemaakt door een bedrijfje hier om de hoek. Net als de hitteschilden die ik niet heb kunnen vinden.

    Another small step forward..
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  18. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Was idd even slikken en weer door gaan. We weten nu gelukkig waar we staan en ik heb altijd rekening gehouden met mogelijke tegenvallers. Als we eenmaal weer rijden, dan zijn we het weer vergeten..

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
    Jonkheer likes this.
  19. stekkefun4

    stekkefun4 Formula 3
    BANNED

    Nov 22, 2006
    2,232
    Belgium - Europe
    opgepast voor de witte stof achter het hittescherm , daarin zit asbest!
     
  20. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Van het demonteren van het frame zijn we uitgekomen bij het roestmonster. De vermeend verrotte draagbalken zijn alles behalve verrot, maar de afdekplaat die deze tegen rot beschermd is niet meer te redden. Evenals twee kleinere afdekkapjes. Een belletje afgelopen maandag naar Kroy leverde echter verrassend genoeg op dat de grote plaat nog gewoon te bestellen is. Hij was donderdag zelfs al binnen en 115 euro voor een zeldzaam Ferrari onderdeeltje vind ik ook acceptabel. De overige twee plaatjes breng ik deze week weg naar de alu en rvs smid die de hitteschilden doet in de hoop dat hij deze na kan maken.

    De verrotte delen zijn inmiddels verwijdert en al wat rest is schoonmaken, conserveren en de nieuwe delen vastlassen. De planning hiervoor is eind volgende week zodat we in het weekend de onderzijde en het chassis kunnen spuiten. Ik moet alleen nog even op zoek naar onbrandbare isolatie (kachelisolatie), maar dat zie ik niet als de grootste uitdaging. Klein detail, de roest is vermoedelijk ontstaan door condenswater. Om dit in de toekomst tegen te gaan brengen we een extra ventilatie sleufje aan en voorzien we de nieuwe plaat van een twee afwatergaatjes.

    De aluminium platen worden nog even goed schoongemaakt en gepolijst voordat ze weer gemonteerd worden.

    Ps ik moet nog even een foto maken van de nieuwe plaat... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  21. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Die kan is groot ja, daarom is het meeste voorzichtig weg gehaald en wordt het niet terug geplaatst..

    ...daarom in de plaats kachelisolatie.

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  22. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Eerder hebben we het ook eens over de uitlaat gehad. Na onderzoek geconstateerd dat het inpakken van de uitlaat geen slecht idee is. De motorruimte blijft koeler en dat is positief voor de werking van de motor. Keramisch coaten is de beste oplossing, maar de prijzen vielen mij toch wel tegen. En omdat het inderdaad alleen voor mijn ogen is, heb ik toch besloten te gaan voor de uitlaatband. Tussen de klussen door maak ik de verschillende onderdelen schoon en probeer ze zoveel als mogelijk te ontdoen van aantasting. Vervolgens wikkelen we de band in. Na verhitte wordt de band hard en het materiaal stoot vuil af, dus een prima (tijdelijke 4-5 jaar) oplossing voor minder dan 200 euro. Wat ze bij hypercars kunnen, kan ik ook, alleen dan wat langzamer :p Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  23. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.

Share This Page