De Winterstop!? | Page 94 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dat is wel een cool ding idd.
    Ik ben benieuwd of en hoe hij bevalt.
     
  2. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Ik gebruik sinds anderhalf jaar een elektrische slagmoersleutel van Bosch. Werkt echt super. Accu gaat lang mee en bedient makkelijk.

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     
    MvT likes this.
  3. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    Ik heb ze van Makita. Kan geen nm aanpassen. Bij Bosch wel?
     
  4. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Nee dat kan met deze ook niet. Losdraaien met kracht, zachtjes vastdraaien en dan dus natrekken met een momentsleutel.

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     
    MvT and hautessa like this.
  5. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    En losdraaien lukt gewoon wel altijd? Moet je wel een redelijk zware uitvoeriibg voor hebben. Das bij mij de reden dat ik nog steeds twijfel. Welke type hebben jullie?
     
  6. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Altijd ja. Recent bijvoorbeeld ook een bout van de krukaspoelie van een andere auto. Ik zal het type morgen even aflezen.

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     
  7. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Graag! Dank je
     
  8. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,364
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Hier mijn ervaring:
    Aan de voorkant (F348) heb ik 17 jaar lang iets fellere Osram Silverstar 2 55W H1 halogeen lampen gehad voor dim en groot licht. (30% meer licht opbrengst) De stadslichten waren voorzien van 10 watt BA9S (9mm) bajonet halogeen lampjes, deze zijn goed verkrijgbaar en geven veel meer licht. Je moet dan wel even een adaptertje maken van Ba15 naar Ba9S (zie foto). Het stadslicht vind ik belangrijk omdat je dan veel beter gezien wordt overdag.
    Je behoud dan de originele kleur van de verlichting.

    Omdat ik op een video zag dat mijn achter (rem) lichten meer oranje dan rood waren heb ik de lampen eind 2017 veranderd naar rode leds met meer licht opbrengst. Ook de achteruit rij verlichting is led, dan zie je effe heel wat meer s' avonds.

    Daarna was de voorkant aan de beurt, echter ik heb geen led lampen kunnen vinden die ook ver weg schijnen op het wegdek, (>100 Meter) allemaal hoofdzakelijk dichtbij meer licht met veel strooiveld en geen goede hotspot voor ver weg. Ik heb er heel wat getest tot aan 7800 lumen per led lamp. Er is een logische verklaring voor waarom (H1, H7, H4) led lamp conversie niet goed gaat werken voor dim licht.

    Als je meer licht opbrengst wilt hebben op het wegdek voor dim en/of groot licht (met de standaardkleur) dan kan ik je aanraden om over te stappen naar Xenon. De xenon lampen zijn er in verschillende kleuren van 3000, 4200, 4300, 5000, 5500, 6000 Kelvin (>6000 Kelvin wordt het blauw licht) met 4300 Kelvin kleur zal je wel tevreden zijn. Er zijn 35W en 55W xenon sets. Met een 55W set krijgt de lamp tussen de 42-46 watt vermogen.
    Ik heb een eigen xenon setje samengesteld (betere xenon lamp + erg goede fast-start ballast) deze set neemt 62W aan 12V kant op en levert aan de lamp exact 55W vermogen, In de F348 zitten projector units welke een hele goede cut-off line hebben waardoor je niemand hoeft te verblinden bij correcte lichtbundel afstelling.
    Mijn lichtbundel afstelling staat op zijn hoogst afgesteld (5mm per meter daling 0,5% dus) en tegenliggers hebben daar geen last van.
    Ook heb ik de xenon lamp iets verbogen zodat er minder licht verloren gaat en dus meer licht op het wegdek komt. Met deze setting heb ik 4 keer zoveel licht opbrengst t.o.v. een standaard H1 halogeen lamp. En geloof mij dat verlicht het wegdek heel ver naar voren, (zie foto) dus groot licht gebruik ik niet meer.
    (Overigens met groot licht haal ik 7 keer meer licht opbrengst met dat xenon setje, dat slaat nergens meer op)
    De xenon ballast kun je eenvoudig met dubbelzijdig waterbestendig kleefband vastplakken in je klap koplamp. (Zie foto met 2 ballasten per koplamp)

    De richtingaanwijzers zijn ook LED, deze zijn behoorlijk fel dus erg duidelijke als je van richting/rijstrook veranderd en mooi amber van kleur. Daar is geen misverstand meer over, wel zo veilig dus :)

    Afgelopen zomer 2020 heb ik led projector units in mijn koplamp gemonteerd deze hebben 7 leds, totaal 55W opgenomen vermogen, 5200 lumen en schijnen 74 graden in de breedte. Je ziet dus ook veel meer langs de weg met dimlicht. De units geven dim en groot licht, 6000 Kelvin kleur. Kosten wel knaken t.o.b. xenon, heb ook een ronde bracket moeten maken zodat de led projector netjes in de Ferrari koplamp past. (zie foto)

    Nu is Dim/Groot/Stads/Sein licht allemaal led en de zelfde kleur 6000K.




    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Melvok, MvT, Jeka and 1 other person like this.
  9. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Dat ziet er heel netjes uit en met een mooi gelijkmatig lichtbeeld.
     
  10. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    MvT likes this.
  11. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Ik heb deze: 520 nm Voldoet prima, maar ze hebben nu ook een 1000 nm en 1200 nm versie. Iets duurder maar daar zou ik nu voor kiezen.
     
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Perfect gedaan Rob !

    Maar ... hoe vaak rijden we eigenlijk in het donker ?
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    bijna na elke meeting (als we naar huis rijden)
     
  14. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ook dat, maar het is ook pikzwart in italie als het donker wordt. Daar rijden we elke avond in het donker, wanneer we er zijn.

    Ik schat zo in dat ik 20% niet overdag rij of dat het al donker is/wordt
     
  15. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,364
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Na 19:00 uur mag je tegenwoordig al 130Km per uur rijden, dan wil je goed zicht hebben met die enorme snelheid als het al wat donkerder wordt :)
     
  16. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    #2341 st@ven, Jan 9, 2022
    Last edited: Jan 9, 2022
    Toch voor glascoating gekozen. Blijft gewoon veel langer zitten dan gewone wax. Het aanbrengen is relatief simpel. De tijd zit hem in de voorbereiding.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Ik vind het resultaat weer geweldig. En omdat de laatste echte poetsbeurt meer dan 10 jaar geleden was, is het contrast tussen voor en na extreem groot
     

    Attached Files:

  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    diepere kleur ook
     
  18. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Ja echt hè. Stukken mooier. Blijft toch rood en rood wil toch altijd een beetje verkrijten, zelfs bij een auto die vrijwel nooit buiten komt. Maar nu is hij denk ik weer voor langere tijd beschermd. Er is opticoat gebruikt.
     
  19. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Oh wow! ziet er erg mooi uit!

    Verkrijten van rood ergerde ik me altijd groen en geel aan van mijn Alfa's, maar ik wilde ook geen andere kleur. Een vriend van mij was altijd zijn QV aan het poetsen en op een gegeven moment was de rode lak gewoon op :) Daar had ik geen zin in.. toen had je nog geen glas coating of iets dergelijks. Schuur papier 600 gepakt en mijn QV van zijn krijtglans ontdaan. Naar de spuiter gebracht en een lak laag erover laten spuiten.

    Ik heb nooit meer gepoetst en met die oude lakken hoefde dat ook niet echt :p

    ziet er gelikt uit Steven!
     
    st@ven likes this.
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel

    We gaan hem binnenkort weer zien, toch ? :)
     
  21. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    zeker!!
     
  22. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    #2347 hautessa, Jan 12, 2022
    Last edited: Jan 12, 2022
    Al sinds nieuwjaarsdag denk ik, mooie dagen. Zouden we een stuk kunnen touren. Vanochtend een mooie wandeling gemaakt. Her en der brokken zout op de wegen hier aangetroffen. Helaas, de F blijft voorlopig onder z'n deken. Nog steeds on topic: winterstop.
     
    rob.kruiswijk and Melvok like this.
  23. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Letterlijk dan ja Image Unavailable, Please Login

    hier voor zover ik kan zien nog geen zout. Maar met dit kwakkelweer blijven ze lekker thuis hoor
    Morgen wel APK voor de gr2 Audi
     
    MvT, Harry-SZ, bertdeboer340 and 2 others like this.
  24. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Godsamme wat gaaf Steven!
     
  25. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven

Share This Page