De Winterstop!? | Page 95 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,369
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Wat ziet de Audi er fantastisch uit Steven. Heb je er bewust voor gekozen de nummers (78) niet aan de zijkanten aan te brengen?
     
    st@ven likes this.
  2. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Die Audi is geweldig idd!!
     
    st@ven likes this.
  3. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,275
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    hi Bert. Was een oudere foto. Hier een van vandaag. Ik mis nog wel twee stickers en de namen van de rijders. Dit laatste doe ik denk ik niet trouwens. Tweede foto nog Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login van een poster aan de muur in mijn garage
     
    Harry-SZ, Scuderia Niels and MvT like this.
  4. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Gaaf man!
     
    st@ven likes this.
  5. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,369
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
  6. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Heel erg mooi!
     
    st@ven likes this.
  7. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,275
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    ja die ken ik. Lijkt die van mij toch sprekend op hè
     
  8. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,369
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Lijkt sprekend op die van jou ja, je hebt er echt iets moois van gemaakt..

    Wie waren de rijders? Ben benieuwd of er meer op het net te vinden is...
     
  9. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,275
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Zo, gisteren APK. vandaag weer uit elkaar.

    gisteren na de apk wat gereden maar de motor loopt niet super. Lijkt wel behoorlijk sterk maar er zit toch een vreemde trilling in. Voordat het seizoen echt begint beter nu alles lostrekken
     

    Attached Files:

    MrDino308GT4 likes this.
  10. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,275
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    heren Novak en Ertl. Ik zoek al jaren maar naast deze foto en een paar op een Poolse website nooit verder iets kennen vinden van deze specifieke auto. Wel van dezelfde maar dan in div rood/aarde tinten. De Audi sport kleuren in die jaren en erna
     
  11. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Die motor ligt ook echt helemaal voorin he
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #2362 328gts1987, Jan 23, 2022
    Last edited: Jan 23, 2022
    Ik weet niet of iedereen het weet/volgt maar Marco(s) is bijna klaar met zijn 308 restoration project. Het heeft wat langer geduurd dan gepland (wat altijd het geval is met dit soort projecten) maar ik moet mijn respect uitspreken over het doorzetting vermogen (en geduld) in combinatie met toomloze energie gevoed door motivatie dat hij dit in een garage voor elkaar krijgt.
    Ik heb vaak met verbazing gekeken (en me ge-stoort :p) naar de video's die hij over zijn project maakt. Het is een goede (met hoog waarheidsgehalte) documentatie over hoe en met wat je te maken krijgt bij zo'n uitdaging. En wat zal de overwinning van al die uitdagingen zo dadelijk zoet smaken.
    Met verbazing kijk ik naar zijn inventieve oplossingen en uitdagingen die hij tegen komt. De uren dat hij (extra) besteed aan het filmen en editten zijn indrukwekkend. En dat naast al zijn uren van het project zelf....
    De les in "grappig" engels krijg je er gratis bij :D:D:D

    Afijn hier een voorbeeld van zijn posts met gelijk een vraag aan de 308 kenners. De A stijl van zijn 308 was zwart en is dus nu ook weer netjes zwart gespoten. Ik kom echter ook 308'jes tegen met deze raamlijst in carrosserie kleur. Wat is hiervan nu precies de (vuist)regel? Is een GTSi zwart en een carb in kleur? Of heeft de US versie een zwarte A lijst en de EU niet? Hoe zit dat precies?

     
    st@ven likes this.
  13. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Voor zover ik weet is de raamstijl op de GTS vanaf de QV in kleur gespoten.
     
  14. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,275
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Vlgs mij alleen bij de qv gtsi ( en we)tot en met model jaar 83
     
  15. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,275
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Vlgs mij alle gts-en t/m 83 zwart. Dus eerste jaargang qv ook. Daarna alles in bodykleur
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vandaag even bij Marco(s) in de garage gaan kijken naar de 308GTS die over enkele weken naar Guus van Eijk gaat om de motor en versnellingsbak in te laten monteren. Voordat de 308 weggaat wil Marco het assembleer werk klaar hebben zodat rond april er weer gereden kan worden.
    Zoals op YT te zien is maakt Marco ook enkele delen zelf. Ook heeft hij onderdelen moeten aanpassen om van US versie aar EU versie te transformeren.
    Hij vertelde vandaag dat Euro-spares enkele onderdelen (bumper steunen, uitlaat-demper plaat) via hem gaat laten namaken omdat die onderdelen nu nog niet in hun collectie zit (maar wel vraag naar is). De tekeningen en maatvoering hiervoor maakt Marco zelf en levert dan deze basis in als computer bestand aan Euro-spares die er dan zelf de onderdelen produceert.
    Afijn er staan nog maar enkele boxen (en dat waren er best veel) in de garage met onderdelen die gemonteerd moten worden. Hij is op dit moment met de koplampen bezig en de interieur verwarming. Voor die laatste waren kapjes gebroken die hij zelf in 3D aan het printen is. Ze kosten namelijk +€200,- per stuk op www en dat is best geld voor een kapje van nix...

    We ,(Marc(H)) was meegegaan om de nodige Fitamine op te doen in de F430, werden spontaan ge-trakteert op een uitsmijter door Simone. nogmaals dank daarvoor! Smaakte goed.

    Enkele plaatjes van de 308 (die super netjes is gespoten) en nu echt (na 3 jaar) in de afbouw fase is gekomen. En de kapjes die op de 3D printer worden gefabriceerd:

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    st@ven and Jeka like this.
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    ypsilon and bertdeboer340 like this.
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik denk al tijden na over het vinden van een adequate oplossing voor lekke banden, in dit geval voor de 458.

    En natuurlijk had ik de afgelopen tijd het oem pakket van de auto bij me met bandenpomp en zak lijm.

    En de set met "pluggen" die ik ook al mee had naar Maranello.

    Maar op die reis reed Pieter een wang lek van zijn achterwiel.

    En dat op zondag in Zwitserland, op terugweg naar NL.

    Natuurlijk nergens een goede band te vinden, het kostte hem en zijn dame 4 dagen in een duur hotel voordat de banden (nam er maar direkt 2) weer op de velgen zaten.

    Ik denk dan maar: neem een reservewiel !

    En zo pastte ik deze week een eigen 458 voorwiel op de achteras en dat gaat zonder probleem, ook de bouten geven geen probleem.

    Dus: op zoek naar een 458 wiel ....

    Afgelopen vrijdag daarom maar naar Ureterp (bij Drachten) gereden en daar de sloperij Boonstra bezocht.

    Werd ook net een witte 458 Spider gesloopt waarvan de hele voorkant uitgefikt was.

    Daar een prima wiel gevonden voor € 500 en een beschadigde voor € 100.

    In Zutphen bij mijn vaste bandenboer de goede velg laten balanceren, dat hoefde niet eens, de machine gaf 10 gram verschil aan. PERFECTE KOOP dus ...

    Van de andere velg ga ik een leuke tafel maken, poot er onder lassen en een glasplaat er op.

    Toch weer een leuke winterklus gedaan ....

    Image Unavailable, Please Login
     
    Jeka, ChrisW1 and bertdeboer340 like this.
  20. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Zit er alleen niet een behoorlijk verschil in diameter/omtrek van de band om jouw voorvelgen en achtervelgen?

    Volgens mij zijn de standaard OEM bandenmaten van de 458:

    voor: 235/35/20 = 67.25 cm diameter
    achter: 295/35/20 = 71.45 cm diameter

    Die van de Speciale liggen al dichter bij elkaar, maar ik weet niet of je met zelfs zo'n verschil aan banden op de achteras vanuit Zwitserland naar huis zou willen rijden:

    voor: 245/35/20 = 67.95 cm diameter
    achter: 305/30/20 = 69.1 cm diameter
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #2371 Melvok, Feb 7, 2022
    Last edited: Feb 7, 2022
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Hoe verhoudt die 235-35-ZR20 zich met de 146-60-ZR20 ?
     
  23. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Het is niet zo spannend als het om een klein stukje gaat. (<150km) Als je vanuit Zwitserland naar huis rijdt met dat omtrekverschil, krijgt je differentieel het denk ik best zwaar.

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     
  24. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Is de lust niet groter dan de last? Blijft weinig bagageruimte over als je het reservewiel mee wil nemen...

    Gr. Martin
     
  25. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Runflatbanden? Of zijn de velgen daar niet geschikt voor?

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     

Share This Page